Popcorn

Als je popcorn zelf maakt, dan ruimschoots boter of ghee gebruiken en natuurlijk Keltisch zeezout. Maar waarom niet gewoon kaas of worst nemen als snack?

Mike

 
Als ik naar de bioscoop ga pak ik ook altijd de grootste bak zoute popcorn, echt heerlijk. Is maar 1 keer per maand, dus dat gun ik me wel.

 
Wordt waarschijnlijk niet in boter gebakken, maar in zwaar bewerkte zonnebloemolie of iets dergelijks. Mij niet gezien!

Mike

 
Quote:
Wordt waarschijnlijk niet in boter gebakken, maar in zwaar bewerkte zonnebloemolie of iets dergelijks. Mij niet gezien!


Daarnaast zit je misschien ook nog genetisch gemodificeerde mais te eten.

Geef mijn portie maar aan Fikkie.

 
Ik heb laatste pofmais voor in de magnetron geprobeerd, gewoon omdat ik zo'n zin had in iets hartigs wat het dichtst bij chips kwam, er zaten geen e-nummers in, wel zonnebloemolie en uiteraard zout.

Nou, dat heb ik geweten! Ik eet het nooit! maar dan ook nooit meer!!! Wat heb ik een pijn in mijn lijf gehad! Het is het me niet waard om dat nog eens mee te maken. Bio pofmais gebakken in heel veel roomboter gaat trouwens wel goed, dus dat is een goed alternatief voor soms, maar die zooi uit de bios of uit de winkel laat ik voortaan staan. Dan maar liever niks...

 
Quote:
Ik heb laatste pofmais voor in de magnetron geprobeerd


Bestraalde popcorn...brrr...

 
Bestraalde popcorn...brrr...

Ik weet het Ufo... Maar soms is de behoefte groter dan het gezonde aspect. Daarna mag ik dan ook op de blaren zitten, maar op het moment van de behoefte maakt me dat niet uit. Dat komt pas daarna ;-)

 
Ik vond laatst twee inspirerende popcornrecepten hier en hier.

Het eerste recept is met flink veel boter, groene kruiden en parmezaan, de tweede is met reuzel en uitgebakken spek... hmmm.

Ik zou het graag eens maken, maar dan zegt deze mevrouw weer dat vrijwel alle maissoorten GMO zijn... zou dat ook voor Europa gelden?

 
Ik heb zo sporadisch zelf wel eens popcorn gemaakt van bio-popmais in de kokosolie en met een klein snufje stevia. Ik heb het vorig jaar voor het laatst gedaan, maar denk niet dat ik het nog eens zal doen. Het voelt helemaal niet fijn in mijn buik, ik vermoed dat die harde vliesjes er verantwoordelijk voor zijn. En je krijgt de mais pas gepoft bij een hele hoge temperatuur, dus met ander vet lijkt het me heel ongezond.

In zakjes magnetronpopcorn zit volgens mij gehard plantaardig vet. Ik heb zo'n zakje wel eens opengemaakt en dan zie je het zo zitten. Nee popcorn, er zijn genoeg betere en gezondere hapjes te bedenken, genoeg!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan