Politie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Je beste vriend.....

Reactie politie:

Reactie jan B. Hommel:

Alle gewetenloze rammers blijven in dienst​

Misschien dat ze met ‘soevereinen’ stiekem die politieagenten en militairen bedoelen die niet wensen te knielen voor vreemde overheersing, zegt gepensioneerd econoom Jan Ooms.

Singer-songwriter Ernst Vingerhoets merkt op: “Dus alle gewetensvolle mensen gaan ze ontslaan en alle gewetenloze rammers blijven in dienst.”

Abe Dijkstra, oud-leidinggevende bij de marechaussee en boegbeeld van het corona- en boerenverzet, kreeg op het Malieveld in 2020 harde klappen van een ME’er tijdens een vreedzame demonstratie. Drie jaar later leidde het tot een aneurysma in zijn rechterbeen en moest de chirurg zijn been tot boven de knie amputeren om zijn leven te redden. De 71-jarige Fries heeft velen versteld doen staan door — ondanks deze enorme tegenslag — geestelijk nog sterker voor de dag te komen.

Politiehandreiking ‘complotdenkers’ gaat nu ook mainstream.

Handreiking is zoveel gedeeld door jullie, dat het nu mainstream gaat. Ook heeft de politie al gereageerd.

Dank, kracht van de massa! Post alle berichten die je kan vinden in de msm, met link in de reacties.

Uitgelekte documenten van de politie. Gisteren bleek dat de 'handreiking' van de politie om complottheorieën te herkennen, alleen voor intern gebruik was bestemd. Wat mij betreft verergert dit de zaak alleen maar. Ik denk eigenlijk dat het al jaren gaande is, dat politieagenten worden opgezet tegen Nederlandse burgers, in elk geval vanaf Corona.

Het viel me op 17 januari 2021 op het Museumplein op, ik ging voor het eerst van mijn leven demonstreren, dat de agenten me niet hoorden. Opeens hadden ze aan de randen het plein omsingeld, bij het Rijksmuseum stonden de waterkanonnen, dus daar konden we niet heen.

De agenten stonden schouder aan schouder met helmen, schilden en knuppels. Echt van die motorhelmen, dus ook een kap over hun ogen. Mensen raakten in paniek en begonnen te rennen. Ik liep naar de rand bij het Van Goghmuseum en vroeg een agent waar ik heen moest. Ik zag zijn ogen wel, die stonden angstig.
Boven het plein cirkelde een politiehelicopter. Ik denk dat ze daarmee in contact stonden, niet met de burgers. Ik kreeg geen antwoord, de agent wees met zijn knuppel naar de kant van het Concertgebouw.

Later hoorde ik dat agenten het onderling hadden over 'wappies meppen', maar dan is de ontmenselijking al ingezet. Ik denk met dit soort documenten, zo werden agenten voorbereid om burgers niet serieus te nemen. Want wij demonstreerden tegen de lockdown en wij waren dus 'complotdenkers'.

Ik hoop dat agenten in Nederland in gaan zien waar ze voor worden gebruikt. De overheid heeft het geweldsmonopolie. Het enige wat ontevreden en bezorgde burgers kunnen doen is demonstreren, als de overheid dat demonstreren verbiedt, pakt zij aan de ene kant een grondrecht af en aan de andere kant stuurt ze dan zelf aan op geweld.

Ik vind het tragisch dat de overheid dit met politieagenten doet. Zulke handreikingen komen nog bij hun overvolle bordje op. De werkdruk is al ontzettend hoog. Tegelijk stralen dit soort documenten angst uit. De top bij de politie en andere overheidsinstituten lijken bang te zijn. Bang voor de burgers. Dat zou te denken moeten geven.

Moet je er nog zelf op drukken ook alsof het een gameshow is

Selectiepaal gaat politie helpen bij controles​

Laatst gewijzigd op:27 augustus 2025
Plaatsnaam:Amsterdam
Met een druk op de knop hoor je ‘U mag doorgaan’ of ‘U wordt gecontroleerd’. Na jaren van ontwikkelen en verbeteren is de selectiepaal nu klaar voor gebruik. Politiechef Peter Holla ‘onthulde’ de paal vorige week en vanaf nu kan deze worden ingezet tijdens controles op personen of voertuigen om zo at random te controleren.
b43fd67f-996a-4224-8114-d9bc26417fc1.png

Deze innovatieve paal kan als extra hulpmiddel worden ingezet om a- selectief fouilleren en controleren makkelijker te maken. Peter Holla: ‘Dit gaat ons erg helpen bij het preventief controleren door te laten zien dat de selectie puur willekeurig gebeurt. Natuurlijk doen we dit nu ook al op verschillende manieren; de selectiepaal maakt ons werk makkelijker en helpt om bij vragen achteraf te laten zien dat iemand echt willekeurig gekozen is.

Hoe werkt de at random selectiepaal?
De selectiepalen zijn intuïtief en makkelijk in gebruik. Tijdens de (verkeers-)controles is het de bedoeling dat burgers zelf een druk op de knop geven waarna een geluids- en lichtsignaal volgt waaruit blijkt of de desbetreffende persoon wel of niet voor controle is geselecteerd.

Waarom gaan we hem gebruiken?
Selectief fouilleren en controleren gebeurt al, de selectiepaal is een aanvulling daarop en helpt bovendien ook om achteraf te laten zien dat iemand willekeurig gekozen is. Dit geeft burgers en ons als politie duidelijkheid en transparantie.

Bij welke controles kan de selectiepaal worden gebruikt?
Hij kan voor reguliere controles ingezet worden. Denk hierbij aan:
o Algemene controles
o Verkeerscontroles
o (Kluis)controles op scholen
o Preventief fouilleeracties
o Controle bij veiligheidsrisicogebied

Mag de politie ook zonder selectiepaal ook personen of voertuigen controleren?
De paal bepaalt. Maar als we iemand opvallend een andere kant zien oplopen bij een controle, of ander verdacht gedrag zien, dan kan de politie uiteraard zonder paal controleren. We hanteren dan de regels van het ‘professioneel controleren’. Dat wil zeggen: selecteren op gedrag, uitleggen waarom we controleren, dat netjes en respectvol doen en reflecteren op ons handelen. We hoeven de persoon dan uiteraard niet op de selectiepaal te laten drukken.

Moet je er nog zelf op drukken ook alsof het een gameshow is

:ROFLMAO: :ROFLMAO: 🤡Is dat wel wettelijk ??

👆 Misschien zelf ook een selectiepaal meenemen in je auto, ik druk wel op de knop / ik druk niet op de knop

Forum statistieken

Onderwerpen
4.607
Leden
8.688
Nieuwste lid
Jacq
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan