Poliepen - voorstellen Romagi

Waarom ik zo tegen reguliere artsen ben!
Als baby had ik al last van jeukbultjes. Mijn moeder had borstvoeding genoeg en ik weet niet of de jeuk pas na de borstvoeding optrad.
Wel weet ik dat mijn moeder kokers had gemaakt om mijn armen zodat ik me niet kon krabben.
Vaak liet ik iets staan, bv geen aardbeien, geen varkensvlees. maar dat hielp niet.
Vooral in de pubertijd kreeg ik ERG veel puistjes en ging ik naar een huidarts. ik kreeg veel zalfjes en kocht zelf ook veel maar het bleef een probleem. Zonlicht hielp wel. Later kreeg ik tetracycline. dt heb ik jaren geslikt. Ik ging ik tijdschriften lezen over gezondheid (want mijn gewicht hield ik maar zeer moeizaam onder controle. In tijdschriften stond dat koemelk problemen kon geven maar volgens de huidarts was dat NIET zo. Maar natuurlijk heb ik wel een koemelk probleem.
Tetracycline is een antibioticum. Ik heb dus JARENLANG een antibiotica geslikt. Heeft zich daardoor een poliep kunnen ontwikkelen?
Voordat ik het ziekenhuis in ging vroeg ik een ontlasting-onderzoek aan mijn huisarts. Dat doen we niet was zijn antwoord.
Ik heb het toch gedaan en er bleek candida te zijn.
In het ziekenhuis kreeg ik weer antibiotica, daarna hebben de darmen een half jaar stil gelegen (stoma) en heeft de candida (bij nader inzien) lekker kunnen woekeren. Maar dat bedacht ik later pas.
Dus vrij snel weer een ontl. onderzoek gedaan en ieder jaar na laten kijken.
Voor mijn darm-klachten wist het ziekenhuis niets anders dan vezels en loperamide en dat legt de darmen stil. Later nogmaals naar een arts gegaan en dan willen ze alleen maar een darm=onderzoek. Wat voeding enzo betreft kijken ze je aan alsof ze water zien branden. rekening van meer dan 250,- euro voor 20 minuutjes achter hun computer.
Ze weten echt niets van gezondheid, misschien op een een enkele uitzondering na.
 
Momenteel doe ik niet zoveel extra,s voor mijn gezondheid. Ik heb een soort ritueel waar ik me goed bij voel.
Echter, er bestaan computer-onderzoeken (niet regulier) die scannen je hele lichaam drie-dimensionaal. Eerlijk gezegd heb ik daar meestal niet zo veel aan.
Onlangs weer zo,n onderzoek gedaan en deze meneer Hans (van Ardra Haarlem) constateert dat de candida nog aanwezig is. Zou heel goed kunnen, officieel hoef ik daar niets van te merken maar ik zou via een ontlasting-onderzoek eventueel een extra bevestiging kunnen krijgen.
Candida is moeilijk zo niet onmogelijk weg te krijgen. Zijn aanpak is 3 weken volkomen zonder suiker eten en tijdens die 3 weken per dag 3x 1 ml Nystatine nemen. Daar zit een beetje suiker in en daardoor komt de Candia uit zijn holletje - want die wil suiker hebben - en wordt "aangepakt" door de Nystatine.
Ik heb dan 3 flesjes Nyst nodig van 24 ml. dus 1 FLESJE per week. Nyst. is beperkt houdbaar, vandaar 3 flesjes.
In de loop der tijd gebruik ik wel iets te veel suiker, o.a. omdat ik door de yoghurt mijn supplementen doe (zonder omhulsel) met een beetje suiker.
Omdat ik de Nystatine nog niet heb (is op recept) ben ik vast de suiker aan het afbouwen. en aan het zoeken naar ervaringen met Nystatine. Het kan diaree veroorzaken zo blijkt. En dat moet ik nu juist NIET hebben (incontinent)
Mijn nieuwe huisarts wil het middel NIET voorschrijven want ze kent de orthom. aanpak niet. Leve de huisartsen.
Via Kleipool en de natuurapotheek kan ik Nystatine krijgen zonder suiker. (Dan neem ik zelf wel een beetje honing erbij).
Maar ik heb ook gezien een suppl. van NOW dat me wel aanstaat i.p.v. die Nystatine.

Ik heb de geitenyoghurt en melk laten staan en cocos-yoghurt genomen.
Plotseling is mijn ontl. beter verteerd en beter ingedikt.
Zou dan toch die melk niet zo goed zijn voor mij zoals Lievergezond altijd al aangaf.

Af en toe werken die darmspoelingen niet en dat is lastig. 3 dagen geleden was ik flink leeg, (met leverdrankje) dus vandaag moet er wel wat uit. Vanmorgen erg moeizaam en veel te weinig. Vanavond dus nogmaals spoelen.
Als het helemaal niet lukt helpen nog steeds die sinas/ei/olie drankjes en dat is veel suiker.
Tja en wat denk ik dan? Er is niemand die voelt wat ik voel. Ik moet mijn eigen keuzes maken.

Wie heeft er ervaring met HYSTATINE TEGEN CANDIDA?
 
Beschrijving Candida Support (180 Veggie Caps) - Now Foods
Supplement informatie Candida Support (180 Veggie Caps) - Now Foods
Portie grootte: 2 Vegetarische Capsules
Porties per verpakking: 90
Hoeveelheid per portie
% ADH
calorieën 10
calorieën uit vet 5
Totaal vet 0,5 g < 1% *
verzadigd vet 0,5 g 3% *
Trans vet 0 g †
Totaal koolhydraten 1 g < 1% *
Biotine 2.000 mcg 667%
11% 45 mg magnesium (van Magnesium Caprylate)

Caprylzuur (van Magnesium Caprylate) 500 mg †
Pau D' Arco (Tabebuia impetiginosa) (schors) 300 mg †
Black Walnut (Juglans nigra) (Hull) 300 mg †
Oregano olie poeder (Origanum vulgare) 200 mg †
* ADH is gebaseerd op een 2000 calorieën dieet.

† ADH niet bepaald.



Met Pau D'Arco, Oregano olie, zwarte walnoten & caprylzuur
GMP kwaliteit verzekerd
Voedingssupplement

Candida albicans is een natuurlijk voorkomende gist die zich meestal bevindt in de darm als onderdeel van de normale darmflora. Candida Support is een combinatie van traditionele kruideningrediënten (Pau D'Arco, zwarte walnoten en Oregano olie), Biotine (een B-complex vitamine) en Caprylic Acid (een natuurlijk voorkomend vetzuur afgeleid van plantaardige oliën).


Overige ingrediënten

Cellulose (capsule), knoflook (bulb), olijf-blad, cat's claw wortel, Alsem kruid, silica, magnesiumstearaat (plantaardige bron) en cellulose poeder.





 
Mijn voorgaande artikelen gaan allemaal over darmreinigingen en hoe dat konstant wisselt met de manier waarop het gaat en of ik tevreden ben ja of nee. Dat gaat allemaal niet veranderen, dat zal zo blijven ben ik bang. Daar hoef ik het dus niet meer over te hebben.
Maar soms is er toch weer iets dat me aan het denken zet.
Vandaag tevreden met de darmspoeling maar 2 uur later alsnog op de WC. Duidelijk door gal. Dus toch weer zoeken op internet.
Een ontsteking zou buikpijn geven maar ik heb geen buikpijn. Wel voel ik gal stromen, een soort licht misselijk gevoel in mijn buik. En even later dus naar de WC.
Zoals ik het nu inschat 2 dagen verder rust.

Maar al zoekende kwam ik dit verhaal tegen over sinasappelsap.
De voordelen van sinaasappelsap
========
Het spijsverteringsstelsel
Sinaasappelsap heeft een positieve uitwerking op verschillende onderdelen van het spijsverteringskanaal. Het heeft een regulerend effect op sommige functies en voorkomt ook tal van aandoeningen en complicaties:

Maagontsteking en maagzweer: Sinaasappelsap kan versterkend werken. Bovendien kan het preventief worden ingezet tegen maagaandoeningen zoals ontstekingen en zweren. Het helpt namelijk brandend maagzuur te verlichten. Om van deze voordelen van sinaasappelsap te profiteren, kun je het het beste tussen je maaltijden door drinken. Probeer hierbij dan ook niks te eten.
Lever: Als je sinaasappelsap tussen je maaltijden door drinkt, speelt het ook een ondersteunende rol voor een optimale werking van de lever.
Verminderde werking van de galblaas: Sinaasappelsap helpt om meer gal te produceren. Hierdoor wordt het aangeraden als de galblaas minder goed werkt en niet voldoende gal produceert.
Diarree of constipatie: We weten allemaal dat de darmen het zwaar te verduren krijgen tijdens periodes van diarree of constipatie. Regelmatig sinaasappelsap drinken beschermt echter het darmkanaal. Het werkt genezend en versterkend na periodes van zware belasting voor de darmen.

Indigestie: Regelmatig vers geprest sinaasappelsap drinken helpt ook om problemen die het gevolg zijn van een slechte spijsvertering of periode van indigestie te verzachten.
Het urinewegstelsel
Sinaasappels hebben een alkalische eigenschap. Dit zorgt ervoor dat het bloed in het lichaam gereinigd wordt. Zuren worden erdoor opgelost. Dit verhindert het ontstaan van nierstenen.

Lees ook: 10 voordelen van het drinken van warm citroenwater

Metabolisme
Het alkaliserende effect van sinaasappels verhindert niet enkel de vorming van nierstenen. Het heeft ook een bevorderend effect op het algemene metabolisme van het lichaam.

Het drinken van sinaasappelsap wordt bovendien ook aangeraden aan mensen die te kampen hebben met:

Jicht of artritis
Jicht wordt veroorzaakt door urinezuurkristallen. Deze worden opgeslagen in de gewrichten, meestal ter hoogte van de tenen, enkels en voeten. Deze aandoening is zeer pijnlijk. Ook hier kunnen echter de alkaliserende voordelen van sinaasappelsap soelaas brengen. Het helpt namelijk om het niveau van de urinzuurkristallen te verminderen. Hierdoor zorgt het voor voor zichtbare vooruitgang bij patiënten die lijden aan jicht of artritis.

Diabetes
Mensen met diabetes wordt ook aangeraden regelmatig sinaasappelsap te drinken. Het bevat namelijk weinig suiker en heeft een vochtafdrijvende werking.Dit maakt het makkelijker om de bloedsuikerspiegel te reguleren. Bovendien biedt het hoge vitamine C-gehalte bescherming tegen tal van andere aandoeningen. Voornamelijk aandoeningen die veroorzaakt worden door diabetes, zoals infecties, verminderd zicht en verminderde capaciteit om te genezen.


Sinaasappelsap om griep te voorkomen
De voordelen van sinaasappelsap tegen griep
Een bekend kenmerk van sinaasappels is dat ze rijk zijn aan vitamine C. Wanneer je één sinaasappel op een dag eet, krijg je al 67% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamine C binnen. Daardoor ben je minder vatbaar voor verkoudheid en griep tijdens de winter. Dit zal je tevens helpen sneller te herstellen als verkoudheid toch toeslaat. Ook mensen die te kampen hebben met luchtwegaandoeningen en allergieën die hoestaanvallen veroorzaken, hebben baat bij het dagelijks drinken van vers sinaasappelsap.

Sinaasappelsap vertraagt het verouderingsproces
Wist je echter dat het regelmatig drinken van sinaasappelsap er ook voor kan zorgen dat je minder snel veroudert? Dit komt door de antioxidanten die het bevat. Deze helpen namelijk om zuurstof door het lichaam te transporteren. Bovendien beschermen ze het tegen de negatieve effecten van vrije radicalen in het lichaam, die veroudering veroorzaken. Elke dag vers geperst sap op het menu helpt zeker om tal van ouderdomskwaaltjes en pijn tegen te gaan. Het verlicht onder andere:

Arteriosclerosis of aderverkalking: Het drinken van sinaasappelsap bevordert de bloedcirculatie. De antioxidanten hebben daarnaast een ontgiftend effect op het bloed. Dit maakt dat bloedklonters minder snel ontstaan. En het verlaagt natuurlijk het risico op beroertes en hart- en vaatziekten.

Hoge bloeddruk: Een goede bloedcirculatie zorgt ook voor een goede bloeddruk. Het zal helpen om te hoge waarden van de bloeddruk te voorkomen.
Verminderd gehoor of doofheid: Het is reeds bewezen dat vitamine C echt helpt om verminderd gehoor tegen te gaan.
Verminderd zicht: Bovendien helpt het om te beschermen tegen verminderd zicht en andere aandoeningen van de ogen, zoals cataract.
Kanker: Ook de kans op het krijgen van kanker wordt verminderd door het regelmatig drinken van sinaasappelsap. Het zijn de antioxidanten die ervoor zorgen dat bijvoorbeeld de kans op maagkanker met 50% vermindert als je één sinaasappel per dag eet.
Van alle citrusvruchten bevat de sinaasappel de meeste vitamine C. Dit maakt de voordelen van sinaasappelsap des te groter. Geniet daarom elke dag van je glaasje vers geperst sap. Zodoende zorg je voor een optimale bescherming tegen tal van aandoeningen en ouderdomskwaaltjes!
=========

Hoewel ik door sap/ei/olie steeds diaree kreeg was/is dit de laatste tijd heel wat beter. Het lijkt me goed te doen. Mocht ik er klachten van krijgen, wat maakt het allemaal uit, zonder dit drankje heb ik ook soms klachten.
Alleen, als ik een Nystatine kuur wil doen moet suiker wegblijven.
Dus voorlopig blijft de Nystatine ongebruikt staan.
 
Ik zie dat ik hierboven een heel verhaal over sinas.sap heb geschreven. Ik was het al weer vergeten. Echter, dit sap gebruik ik nog steeds, alleen niet meer zo vaak. (sap, eigeel, olie). In december 2020 liet ik mijn ontl. weer nakijken en bleek de waarde van de pancreas veel te hoog te zijn, hoewel ik er niet echt wat van voel. Ik heb het tot nu toe ook niet besproken met mijn arts.
Ik kon het eigenlijk wel zien in de WC pot. schuimige ontl.
Dat is nu weer weg, er lijkt dus wel degelijk bij mij een verband te bestaan met teveel van dit drankje.
Hoewel ik steeds moet opletten wat ik eet en drink (met het oog op de eventuele bijwerkingen (WC) denk ik er steeds minder aan. Zo ook vandaag. Ik besloot een sapje te nemen (19.00 uur) en om 22.00 uur zat ik op de WC (vanzelf). Dit gebeurt nl niet altijd maar is wel een bijwerking bij mij.
En mijn buik was lekker aan het krampen. Mensen die geen probleem hebben met een stoelgang kunnen zich niet voorstellen hoe het voelt als die darmen laten merken dat ze het toch nog wel doen i.p.v. darmspoelingen.
Darmspoelingen gaan ook al jaren goed, ik moet flink masseren en nog wat speciale bewegingen maken met mijn buik maar het werkt en daar gaat het om. .
Ik neem al een tijdje supplementen voor de pancreas, mijn intuitie zegt dat ik die waardes toch maar weer eens moet controleren.
Verder kan niemand me meer raad geven, ook mijn dokter niet. Hoogstens een beetje meedenken n.a.v. bloedonderzoeken/ontl.onderz.)
Ik weet niet waarom mijn stoelgang werkt zoals het werkt en ga er ook niet achter komen. Het is zoals het is.
Maar die sinas kan ik anderen wel aanraden.
 
Zou het ook ontgifting kunnen zijn van je lever? Dat is toch wat dat drankje doet? Een milde vorm van de lever ontgiften? Gaat het nu al beter met ontlasting sinds toevoegen van kokosolie? Voor wat betreft die zenuw impulsen waar jij het vaak over hebt, heb je wel eens verdiept in gaba? Dit schijnt ook iets met de zenuw impulsen te doen. Op meerdere niveaus voor wat betreft zenuw impulsen. Hier een stukje van de groene vrouw erover. De darmen hebben ook weer een relatie met de hersenen die prikkels doorgeven.

merk je enige verbetering met de pancreas enzymen?

 
Dank voor je bericht Binc.
Die Gaba lijkt me wel interessant om eens aan te schaffen.
Maar niet om de zenuwschade ongedaan te maken.
Wat ik bedoel met zenuwschade is dat definitief "die impuls om naar de WC te gaan" weg is.

Inderdaad kan het de ontgifting van de lever zijn, (door dat drankje} . Maar dan is het feit dat ik WEL naar de WC kan een hele ANDERE aansturing dan vanuit de endeldarm .


Maar het is natuurlijk wel grappig dat er een andere aansturing is bij mij - zou de lever kunnen zijn - om toch ontl. eruit te duwen.
Misschien herinner je je dat ik dat mijn 2e systeem noem.
En dat 2e systeem heeft altijd voor heel veel problemen gezorgd maar lijkt nu zo goed als rustig te zijn. Op een uitzondering na. (die sinas dus.

Ik zie het zelf zo.
Het lichaam gaat gewoon zijn eigen gang en er zijn mensen die niet "in een hokje" passen.
De enzymen zijn de enige die aanmerkelijke verbetering destijds brachten maar verder weet ik het helemaal NIET.

Wat betreft de pancreas, het viel me op dat de darm (maar dan hoog in mijn buik) meer dan anders aan het meewerken was. Maar omdat mijn hele systeem van ontlasten is veranderd weet ik het nooit zeker hoe het verder werkt als ik "door iets" naar de WC ga.
Maar al die jaren heb ik nooit extra aandacht aan de Pancreas besteed dus kan zijn dat ik later meer ga merken.


Let wel, als ik mijn darmen spoel voel ik niet van te voren of ik het wel of niet moet doen.
Sterker nog, smorgens of ,s-avonds denk ik vaak - ik voel niets, zal ik het wel doen.
En gelukkig werkt het meestal dan toch. Je kunt je voorstellen dat ik dan zelf nog regelmatig verbaasd ben. Zelfs na al die jaren.

Ja ik weet dat de darmen in verbinding staan met de hersenen.

 
Garantie dat gaba gaat werken is er natuurljk niet. Het zou wel van betekenis kunnen zijn voor de lever net als glutathion. Ook voor de alvleesklier zijn er artikelen dat het een bijdrage kan hebben. Als ik dat artikel nog vinden kan zal ik het plaatsen. Anderzijds is gaba voor die darm dan misschien een minder goed idee omdat het ook weer prikkels in het zenuwstelsel verminderd. Ik ken jou wel als iemand die altijd naar mogelijkheden zoekt voor wat betreft oplossingen die behulpzaam kunnen zijn. Dat is een goed streven. Wie weet wat glutathion kam betekenen. Wanneer ik meer tijd heb zal ik op zoek gaan naar die artikelen als je dat tenminste wilt natuurlijk.
 
Nog iets wat ik me nu afvraag. Je zegt dat de darm mee begint te werken. Is dat sinds de toevoeging van kokos olie? Kan ook dat die kokos wellicht de schildklier stimuleert?
 
Ik gebruik eigenlijk te weinig kokos olie. Dus dat heeft zeker geen invloed. Ik gebruik vaak vetspek en Ui om eten lekker te maken. Kokosolie is nogal stug om uit die pot te krijgen en neem ik i.p.d. olijfolie.
Die Gaba durf ik wel extra te nemen voor duizeligheid en stres.
Ik ben niet bang voor te weinig prikkels.
Gewoon omdat ik toch niet weet wat de oorzaak is van alles. Frustrerend maar moet ik achter me laten.
Ik denk wel eens "wat hebben ze in godsnaam gedaan tijdens die operatie.
Wat hebben ze stuk gemaakt.

Glut. heb ik wel eens eerder gehad.
Een lichaam kan in stres zijn door darmen. Lijkt bij mij het geval te zijn.
Zou dan al sinds 2016 zijn
Zo,n geval van darmen die extra meewerken is gewoon 1-malig. Maar voelt wel extra prettig.

Laatste tijd is de ontl. weer veel te dun. Het blijft sukkelen.

Maar als er geen extra klachten bijkomen ben ik onder de gegeven omstandigheden wel tevreden.

Gisteren was het de 3e dag dat ik had moeten spoelen. Maar overgeslagen omdat ik niets voelde. Dan geeft lichaam zelf een seintje. Om 6 uur in de ochtend voelde ik iets en ben gaan spoelen. Kan me niet herinneren dat ik ooit om 6 uur al bezig was. What is next.
Zolang het maar niet buiten gebeurt.

Zelf sukkel je ook wel eens (meer of minder neem ik aan).
En je kat niet te vergeten.
Dank voor je interesse in ieder geval.
.
 
Ik gebruik eigenlijk te weinig kokos olie. Dus dat heeft zeker geen invloed. Ik gebruik vaak vetspek en Ui om eten lekker te maken. Kokosolie is nogal stug om uit die pot te krijgen en neem ik i.p.d. olijfolie.
Die Gaba durf ik wel extra te nemen voor duizeligheid en stres.
Ik ben niet bang voor te weinig prikkels.
Gewoon omdat ik toch niet weet wat de oorzaak is van alles. Frustrerend maar moet ik achter me laten.
Ik denk wel eens "wat hebben ze in godsnaam gedaan tijdens die operatie.
Wat hebben ze stuk gemaakt.

Glut. heb ik wel eens eerder gehad.
Een lichaam kan in stres zijn door darmen. Lijkt bij mij het geval te zijn.
Zou dan al sinds 2016 zijn
Zo,n geval van darmen die extra meewerken is gewoon 1-malig. Maar voelt wel extra prettig.

Laatste tijd is de ontl. weer veel te dun. Het blijft sukkelen.

Maar als er geen extra klachten bijkomen ben ik onder de gegeven omstandigheden wel tevreden.

Gisteren was het de 3e dag dat ik had moeten spoelen. Maar overgeslagen omdat ik niets voelde. Dan geeft lichaam zelf een seintje. Om 6 uur in de ochtend voelde ik iets en ben gaan spoelen. Kan me niet herinneren dat ik ooit om 6 uur al bezig was. What is next.
Zolang het maar niet buiten gebeurt.

Zelf sukkel je ook wel eens (meer of minder neem ik aan).
En je kat niet te vergeten.
Dank voor je interesse in ieder geval.
.
Gaba werkt ook op de schildklier en word vaak net als andere neurotransmitters wel ingezet bij een trage schildklier. Wel goed in de gaten houden wat het doet. Het is lastig te bepalen bij jou. Wanneer darmen niet goed functioneren is stress logisch als gevolg daarvan wanneer e.e.a dan niet goed opgenomen worden door het zenuwstelsel. Ui en vetspek is niet zo sterk als kokosolie en dient zoals ik lees in je schrijven een ander doel. Als je je weinig kokos neemt zal dat wellicht idd niet gerelateerd zijn aan dat die darm nu mee begint te werken. Ik bedacht het omdat je laatst schreef dit gekocht te hebben en nu wel aandrang voelt. Ik hoop met je mee dat er geen klachten bij komen.

Ja ik sukkel ook wel eens. Inmiddels al wel een paar jaar. Ik ben er nu wel achter waar dat vandaan komt en heb maatregelen genomen die in korte tijd zeer effectief blijkt.
Met kat gaat het inmiddels goed. Hij heeft een verbetering van 75% ten opzichte van de laatste keer. Daar ben ik dus ontzettend blij mee.

Sterkte met alles!
 
Nog even over jou opmerking over dat het lichaam in stress kan zijn door de darmen. Ik denk idd dat dit kan. Wel denk ik dat zowel de schildklier als neurotransmitters die ook weer invloed hebben op de schildklier evenals voeding een rol spelen.

Na het avontuur met MCT zijn bij mij wel een aantal puzzel stukjes op zijn plek gevallen. Ik denk zelfs dat MCT olie effectiever is tegen een trage schildklier dan wellicht schildklier hormoon. Waarom denk ik dat? Zelf merkte ik met een zeer lage dosering en nog geen eens dagelijks gebruik van MCT een nog hogere darm doorlaatbaarheid dan met kokosolie waarbij ik nu achteraf gezien ook last van had. Bij het gebruik van kokosolie had ik ook continue verhoogde honger en veel ontlasting. Kokos werkt op de schildklier en kan de schildklier sneller laten werken. Bij mijn kat heb ik eveneens gezien dat hij ineens van een trage schildklier in een zeer kort tijdsbestek naar een te snel werkende schildklier is gegaan ten tijde dat hij van zeer korte duur MCT olie kreeg in een zeer lage dosering en ook niet dagelijks. Ik heb niet alle bloedwaarden paraat en kan deze nog opvragen bij de specialist. Ik meen uit mijn hoofd dat zijn waarde onder de 20 was voor wat betreft die schildklier. En dus ook een slecht functionerende alvleesklier.

Nu wil ik niemand van zijn schildklier medicatie af hebben maar het is wel iets om over na te denken. Al jaren heb ik zelf kokosolie toegevoegd en ik denk dat de hoge darm doorlaatbaarheid daarmee te maken heeft. Mijn bloedwaarden hebben ook regelmatig een beeld geschetst van een te snel werkende schildklier. Ik had minder honger en minder ontlasting zonder kokosproducten besef ik nu. Nu weet ik niet wat jou ergste klacht is. Het onverwachte moment van ontlasten of het niet voelen. Bij mij was het zo dat ik wel altijd aandrang voelde. Wel meermalen op een dag. Ik vermoed zomaar dat kokosolie en MCT olie best nog eens een toegevoegde waarde kunnen hebben voor de schildklier. Ik neem het in elk geval niet meer en heb kokos inmiddels afgezworen ondanks dat het onder het kopje van goede voeding valt.
 
Hoe weet of voel je dat er een hogere darmdoorlaatbaarheid is?
Bedoel je echt dat je dat kunt voelen of steeds een bloed-onderzoek resp. ontl. onderz.


darmdoorlaatbaarheid wordt overal genoemd bij darmklachten (Plus ontstekingswaarden) bij o.a. Hashimoto plus een verband met de schildklier.
Dus mijn ontstekingswaarden duiden inderdaad op een doorlaatbare darm. maar voelen doe ik het niet.
Lievergezond heeft daar steeds op gehamerd, geen gluten en koemelk.
Wat betreft gluten krijg ik die wel in kleine hoeveelheden binnen.
Dagelijkse crackers is spelt/rogge dat zou goed moeten zijn.
Maar ook 3 kleine biscuitjes per dag maar vandaag nog niet gehad.
Ook de laatste tijd neem ik tussendoor haverpap met lijnzaad, aanroeren met heet water en ik doe er een paar lepels babymelk-poeder bij van de geit.
Dat stond een keer te koop bij Kruidvat dat kocht ik om te proberen.

Mijn medicatie voor schildklier is T4/T3 in 1 tablet van 30 mg. in de ochtend.
en 1 voor het slapen gaan.
 
Het NIET VOELEN zoals bij jou via de endeldarm is permanent.
en dat gaay niet meer veranderen.
Endeldarm vol = seintje naar de hersenen bij gezonde mensen.
Seintje ontbreekt dus is er ergens in het lijf een andere route. resp. nieuw seintje via darmspoelingen of bv een sapje.
Ik denk dat het ergens stagneert op de plaats van de vroegere stoma. daar zit een klep. .
Als er dan water in komt rekt de darm misschien een beetje uit en is dat een seintje om mee te werken.
Als ik niet flink masseer en wat bewegingen doe gebeurt er niets
Maar spoelen is in principe geen bezwaar. ik ben er handig mee en het werkt meestal wel en meestal hoeft het 1x in 48 uur.


Een sapje lijkt dus een andere aansturing in werking te zetten. inderdaad misschien de lever/pancreas.

Al die jaren was de tussentijdse ontl. die ondanks een lege darm toch kan plaatsvinden en die ik NIET kan inhouden het grote probleem.

Dus als dikke darm leeg is kan er ergens nog ontl. vandaan komen, misschien uit de dunne darm en door lever/pancreas. = 2e aansturing.

Probleem is nu dat ik niet wist hoe dat kwam en nu NIET weet waardoor het zoveel beter is.
 
Ik geloof echt wel dat die operatie bij jou deze klachten veroorzaakt kan hebben. Wanneer dan ook sprake is van trage schildklier is het erg lastig en dubbel. Overal valt te lezen dat bij schildklier problemen gluten en zuivel vermeden moet worden. Dat van die gluten wil ik best wel geloven. Voor wat betreft zuivel heb ik daarbij wel kanttekeningen. Ik vraag me namelijk af of er gesproken word over bewerkte zuivel of zuivel in pure vorm. Dus onbewerkt. Ik denk dat je zelf het beste voelt wat wel en niet gaat voor wat betreft voeding. Wie weet kom je erachter waardoor het beter gaat dan voorheen. Wie weet is dat idd het sapje en werkt het zure voor jou goed.

hoe ik weet van die doorlaatbare darm? Lang voordat ik op dit forum kwam deed wapf. Toen ging ik ook kokosolie toevoegen en had meermalen op een dag ontlasting incl alle symptomen van een te snel werkende schildklier. Het ging niet alleen om ontlasting maar meerdere van deze symptomen. Steeds dacht ik wat doe ik nu fout? Werkt wapf wel voor mij? En zo nog tal van vragen. In 2017 liet ik kokosolie weg en leefde praktisch alleen op melk en stoofpotjes. Toen werd mijn ontlasting minder vaak op een dag. Eveneens gebruikte ik toen glutamine wat weer heilzaam is voor de maag en darmen. Ook merkte ik dat de toevoeging van gierst een positief effect had.

op het moment dat ik weer kokosolie toe ging voegen, dagelijks een eetlepel in me smoothie zijn die klachten er weer. Nu terugkijkend denk ik dat het daaraan ligt. Gevolg is dat opname mineralen en vitaminen verstoord raakt, er bijnieruitputting ontstaat. Immers, wanneer er al bijnier uitputting is dan is het niet de bedoeling om de schildklier te behandelen. Met kokos gebeurd dat dus wel. Wie weet realiseren veel mensen dat niet en blijven in de spiraal zitten van zoeken naar het probleem zonder oplossing om dan vervolgens wapf als schuldige aan te wijzen. Wat mij betreft dus geen kokos meer voor mij.
 
Wat ik dus eigenlijk bedoel te zeggen, bij bijnieruitputting lijkt het erop dat men niet alleen schildklier hormoon zou moeten vermijden zoals we al weten maar ook kokos omdat het de schildklier activeert. Andersom kun je weer afvragen, wat is het effect van kokos bij mensen die schildklier hormonen nemen. Ik las in de link van voeding is gezondheid over mensen die met kokosolie in bepaalde gebieden goede gezondheid hebben. Zou dat kunnen komen doordat er maatschappelijk gezien minder stress is? Omgeving die schoner is?

niet helemaal het juiste topic voor deze constatering. Het zet echter wel aan tot denken.
 
In reactie op jouw tekst:

Gevolg is dat opname mineralen en vitaminen verstoord raakt, er bijnieruitputting ontstaat. Immers, wanneer er al bijnier uitputting is dan is het niet de bedoeling om de schildklier te behandelen. "

Wat betreft koemelk, ik heb jaaaaaren last gehad van puistjes. Bleek door koemelk te komen. Geitenmelk lijkt wel goed te gaan (uiteraard verse) maar laat ik toch staan tegenwoordig.
i.p.d. neem ik nu cocos-yoghurt.
Er is 1 ding heel belangrijk bij mij.
Ik had na het verwijderen van de tijdelijke stoma (2009) alleen maar diaree. de hele dag, maandenlang. Door op bed te blijven zitten had ik er minder last van (horizontale houding) eng) maar zodra ik opstond moest ik weer poetsen. En ook toen al kon ik niet ontlasten om in een keer leeg te worden.
Toen heeft stoelgangthee geholpen voor een paar uur door de senna die er inzit.

Wat mij betreft is het zeker dat diaree na de operatie is ontstaan.

Mijn eigen reconstructie is deze, let op.

Voordien deed ik prive een ontl. onderzoek.
Daar zat candida in. Candida heeft iedereen maar bij mij dus een onevenwichtigheid want anders noemen ze het niet. Geen problemen met de stoelgang voor de operatie, ook geen idee dat er candida was.

Dan een operatie waarbij de dikke darm een half jaar stilligt.
Want stoma zat op dunne darm.

Dan heeft candida lekker kunnen woekeren. Want ik had ook antibiotica gekregen vanwege een ontsteking.
Ik heb wel nadien nog medicatie genomen voor de candida.

Te veel candida heb ik nog steeds maar merk er wederom niets van. Zelfs de diaree is zo goed als weg, echt nog maar zeldzaam. Ik heb natuurlijk wel constant probiotica genomen nadien.

Nu ze zo bezig zijn met die ontwormings-middelen vraag ik me af of ik dat zowiezo zou moeten proberen.
Maar candida is een schimmel.
Ik heb in huis Mycostatine (nystatine) voor 3 weken maar dan absoluut geen suiker gebruiken. De schimmel zou zich verbergen en door het beetje suiker wat nog in fruit enz zit. zou de schimmel uit zijn holletjes komen. 3x per dag nemen Dit is een speciale minimale hoeveelheid die huisartsen niet voorschrijven want voldoet niet aan de gangbare eisen.

Ik nam het nog niet omdat ik cocos yoghurt neem en daar supplementen in doe (zonder omhulsels) plus een beetje suiker of fruit. Dus teveel suiker en dat moet juist niet.

Als diaree dus door de candida kwam (operatie) heeft het behalve de koemelk misschien niet zoveel te maken met voedsel. Uitgezonderd dan de sinas.

Mijn ontl. is nog steeds te dun, is wel eens beter (drollerig) geweest. Opname mineralen en vitamines waarschijnlijk niet oke.

Misschien wil Tanja of Mike dit nog eens lezen/bestuderen.

Medical Medium/Anthony William legt een verband met alle ziektes en Epstein Barr en hoewel het een virus is (bestaat niet) heeft hij misschien ergens wel gelijk en is het eigenlijk parasieten en wormen
 
Dat je vitaminen en mineralen niet voldoende op neemt lijkt natuurlijk een logisch gevolg bin diarree.

idd, candida heeft iedereen. De graag is idd of het woekert en je immuun aantast. Naast nyastine tegen candida schijnt de combinatie met molkosan effect te hebben.
je zegt nog zeldzaam diarree te hebben. Later schrijf je dat ontlasting nog te dun is. Is dat niet hetzelfde als diarree dan?

uiteraard kun je een wormemkuur proberen als je denkt dat dat gaat helpen en je lekkerder bij voelt. Over dat epstein Barr virus, meningen zijn daarover verdeeld. De vraag is of dit soort dingen net als met Corona irrationele angst is.

ik wens je elk geval sterkte en succes in de zoektocht naar verbetering.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan