Poekie stelt zich voor

Poekie

Administrator
Poekie zou zich nog even voorstellen.

Ik woon in Noord-Holland, om precies te zijn, in het mooie West-Friesland, ben getrouwd, wij hebben geen kinderen.

2,5 jaar geleden overleden er in mijn schoonfamilie 3 mensen, van net boven de 60 jaar, aan kanker en mijn man ging Googlen op ‘gezonde voeding’. Met de achterliggende gedachte; hoe kan het toch dat er op heden zoveel mensen dood gaan aan kanker.

Nou dan gaat er een wereld voor je open.

Wij dachten dat we al redelijk gezond leefden/aten. Maar we kwamen er achter dat het nog veel beter kan.

Wij zijn op dit pad gekomen, en uiteindelijk op dit forum, niet vanwege gezondheidsklachten maar we waren op zoek naar hoe kunnen we gezond blijven en gezond oud worden.

Toen kwamen we, via gezondheidradio, in contact met Mike.

Sinds september 2009 bezoeken wij de kennisavonden, georganiseerd door Ron Fonteine.

Ook al zo’n ‘gedreven’ man die al veel mensen verder heeft geholpen. Chapeau.

Wij hebben een tijdje als rawfoodies geleefd. Dus we hebben heel erg gereinigd. Wat ons veel energie gaf. We vielen ook af en we waren al niet dik. Ikzelf woog op een gegeven moment nog maar 50 kg. En mijn man viel af tot 61 kg. We kregen dan ook veel commentaar in onze familie. Maar niemand kwam op het idee om rechtstreeks aan ons te vragen waar we mee bezig waren. Jammer. Toen verdween die energie en gingen we ons afvragen hoe dat nou weer kon. Eet en leef je zo gezond en dan word je niet beloond met….

In die tijd leerden we Mike kennen. Hij gaf al aan dat we op deze manier alleen aan het reinigen waren en geen bouwstoffen tot ons namen. Dat bleek uiteindelijk dus ook wel.

We zijn in februari 2010 weer begonnen met het eten met vlees, zuivel, brood etc.

Overigens waren we gestopt met vlees en zuivel eten omdat we dat niet meer tot ons wilden nemen uit de bioindustrie. Dat voelde gewoon niet goed.

Nu eten we alles biologisch (dynamisch). We hebben op 16 km. afstand een hele lieve boerin die, als het niet druk ik is in haar winkeltje, altijd in is voor een praatje. Daar kopen we ons vlees, rauwe melk, brood (www.biobakker.nl), eieren. Zij heeft het Demeter keurmerk en is daar trots op. Door ons is ze overigens zelf haar melk rauw/ongekookt gaan gebruiken. Tot dan toe kookte ze het nog, dacht dat dat beter was en ze vindt het veel lekkerder.

Van de rauwe melk maakt mijn man zelf yoghurt en kefir, heerlijk.

Onze biologisch dynamische groente en fruit kunnen we op het dorp kopen.

Bij de natuurwinkel halen we dan nog crème-fraiche en wc papier.

Want ja, alles wat er in gaat, moet er ook weer uit, nietwaar?

En dat is ook wisselend. De ene keer beter dan de andere keer.

Het is vooral wat moeilijker als we aan het ‘socializen’ zijn geweest. Dus bijvoorbeeld een bruiloft met een buffet.

Je doet dan mee en het smaakt dan ook allemaal prima (knop omzetten) maar de volgende dag, eigenlijk 2 dagen later, merk je het wel.

Dan kun je pas weer naar de wc.

Wij gebruiken nu ook heel veel vet: roomboter, zelfgemaakte yoghurt/kefir, melk, crème-fraiche, kokosolie, rauwe/gekookte/gebakken eieren. En het bevalt prima.

Nooit geen ‘cravings’ meer dus een stabiele bloedsuikerspiegel.

Verder gebruiken we o.a. H2O2, sole, appelazijn, levertraan, lugol en de yoghurtsmoothie van Mike.

We krijgen wel eens de vraag: heb je nou nooit eens de neiging om te zondigen?

Ons antwoord is dan: We hebben geen behoefte om te zondigen want we eten alle dagen gewoon lekker.

En we weten ook wat er zit in al die vulling die de mensen tot zich nemen en dan zeg je al gauw, dank je wel, dit mag mijn ‘deur’ voorbij.

Doordat we beter zijn gaan eten merken we ook dat we ‘rustiger’ zijn geworden.

In ons hoofd en in ons doen en laten. Je gaat alles beter relativeren. Je kunt meer begrip opbrengen voor andere denkwijzen.

In het begin als je op dit pad komt wil je eigenlijk zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen zeker de mensen die je na staan.

En dan kom je er achter dat heel veel mensen daar helemaal niet op zitten te wachten.

Nu zijn we op het punt belandt dat we wel eens iets vertellen en dan zien we wel wie er reageert en meer wil weten.

Je plant een zaadje en sommige mensen gaan er over nadenken, anderen niet, whatever.

Ook op het spirituele en energetische pad hebben we onze eerste stapjes gezet.

En natuurlijk is het allemaal weer zeer interessant, er is ook daar veel te leren.

Wij hebben niet, zoals velen op dit forum, allerlei gezondheidsproblemen maar we leren ontzettend veel van alles wat er geschreven wordt.

En dat helpt weer om andere mensen te helpen. Dat is een van onze doelen.

Ik wens iedereen op dit forum veel wijsheid toe, een goed contact met je lichaam en in de toekomst vooral een goede gezondheid.

Blijf luisteren en anticiperen. Het gaat, zo blijkt, met vallen en opstaan.

Lieve groet en een knuffel voor allemaal, Poekie

 
Poekie, welkom! Ik heb een bepaald beeld voor ogen en denk dat ik jullie ken van de kennisavonden. Wat heerlijk voor jullie dat jullie de omschakeling van raw foodie naar deze manier van eten probleemloos hebben kunnen maken! Was mij dat nou ook maar gelukt.... Nou ja, ik GAPS gewoon lekker door! Een knuffel terug van Rapunzel.

 
Welkom Poekie, leuk om jullie verhaal te lezen...en voorkomen is altijd nog beter dan genezen. Dus heel erg goed om niet eerst te wachten tot je ziek wordt hoor.

Ik hoor regelmatig van mensen: ja, van jou begrijp ik wel dat je zo met voeding bezig bent. Want jij bent ziek. Maar zolang ik niet ziek ben heb ik er niets mee. ( met gezonde voeding dus...teveel gedoe, en dan moet je er over nadenken...tja).

 
Hallo Poekie,

Een mooi verhaal, fijn dat je gezondheid ervaart en goed dat je met goede voeding bezig bent! Wat ik altijd zo leuk vind om te lezen is dat je 'samen' op zoek gaat naar een manier om gezond te leven. Al eerder las ik dat anderen deze weg ook samen met hun partner bewandelde.. mooi om dit samen te kunnen doen!

 
Hoi Poekie, wat een mooi verhaal wat je schrijft.

Je had het al aangekondigd, en nu ben je hier dan ook met je billen bloot haha.

Leuk:)

Ik ga zo mijn nieuwe 24-uurs-yoghurt met wat meer ¨aanmaakyoghurt¨ erin dan de vorige keer uit de machine halen....

De volgende lading stop ik dit keer in de koelbox.

Dank nog voor de tip van die verzekering!

 
Welkom hier! Fijn te lezen dat er ook mensen op zoek gaan zonder dat ze gezondheidsklachten hebben. Vaak beginnen mensen er pas aan te denken als ze al heel wat wegen bewandeld hebben. (lees: dokters, ziekenhuizen e.d.) Fijn dat je je ervaringen hier wilt delen!

 
Poekie, je schreef 2 dagen geleden dat je as. dinsdag (vandaag dus) jarig was.

Dus bij deze: Van Harte Gefeliciteerd met je vejaardag en ik hoop dat we nog heel lang van je waardevolle bijdragen op dit forum mogen genieten.

Groetjes, Marian

 
Lia, ook van mijn kant een fijne verjaardag. Geniet van jullie reis het is jullie gegund.

Ik zal straks een glaasje kombucha op je nemen :wink:

 
Hoi Lia,

Ook van mij van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet ervan! En natuurlijk van je vakantie. :)

 
Dag Lia, gefeliciteerd met je 52 lentes.

Geniet er maar met volle teugen van. Hopelijk vaart de boot naar Marokko vandaag.

 
Gefeliciteerd Lia! Je cadeautje komt dit weekend naar je toe! Je weet vast wel wat het is....

 
Gefeliciteerd Lia, fijne verjaardag en geniet van je vakantie!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.888
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan