plotsdoofheid

Beste mensen,

Ik kan via google helaas niks vinden over dit onderwerp op westonprice.nl

Graag zou ik van jullie horen of jullie er ervaring mee hebben en er inzichten zijn waardoor het komt. In de medische molen kunnen ze nl. alleen meten hoe zeer je gehoor achteruit is gegaan.

Mijn man heeft 8 jaar geleden ook plotsdoofheid gehad. Dat begon met een hele luide pieptoon in zijn linker oor. Daarna kon hij slecht tegen geluiden en het klonk erg vreemd omdat je met een werkend oor niet goed kunt localiseren waar het geluid weg komt. Hij kreeg toen een prednison-stootkuur van bijna 2 weken. Gelukkig is zijn gehoor toen geheel hersteld. Daarvoor had hij een stressvolle periode en in de wintervakantie gebeurde het. We hebben het toen vertaald als een teken dat het lichaam aangaf.

Nu echter is er geen sprake van overmatige stress of andere verontrustende dingen. Het begon vanochtend vanaf het opstaan, nu in zijn rechteroor. Lage tonen blijven resoneren, hoge frequentie is redelijk goed. Het gehoor in het rechteroor is minder geworden. Het is dus lang niet zo erg als 8 jaar geleden. Maar... Wat is de oorzaak van plotsdoofheid.

We eten al zo´n 10 maanden grotendeels westonprice dus is de vraag wat is het eigenlijk en wat kunnen we het beste doen. De huisarts heeft nu weer een prednisonkuur van 2 weken voorgeschreven. Iemand raad?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren
 
Er kunnen verschillende oorzaken zijn, vaak zal het ontsteking gerelateerd zijn. Heeft je man ook last om het evenwicht te houden?
 
Gaat het om tinnitus ? Heeft hij in combinatie met het verminderde gehoor aan zijn rechteroor andere klachten ?

Kan een signaal zijn van een B12 tekort. Er zijn meerdere gevallen bekend van een relatie tussen een B12 tekort en een auditieve en / of visuele disfunctie wat onder een verminderde werking van de zintuigen wordt beschreven.

Bij twijfel zou ik het gehalte aan vitamine B12 in combinatie met foliumzuur laten bepalen.

http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_13/nummer_6/artikel_742/preventie_gehoorverlies.html
http://www.ahealthylife.nl/5-natuurlijke-remedies-tegen-tinnitus/


 
@Ad, nee geen evenwichtsproblemen, geen hoofdpijn, geen koorts, geen hoofdpijn etc. Hij heeft het idee dat vooral het vermogen om lage tonen waar te nemen weg is.

@Vivianne, nee geen andere klachten. Man slikt B12 -in de juiste vormen- 2 tot 3 x per week.

Hebben jullie nog tips qua eten-supplementen die kunnen helpen? Hij slikt nu extra vit.C @ -die van Ron Fonteine-, extra gefermenteerde levertraan -blue ice-. Daarnaast vragen we ons af of extra Kombucha ook goed is.
 
@Ad, de KNO artsen gaan er volgens de huisarts nu nog steeds van uit dat de prednison een soort onsteking remt. Het kan zijn dat een ontsteking de plotsdoofheid veroorzaakt, en in weinig gevallen helpt de prednison. Mijn man had 8 jaar geleden geluk zei de behandelend KNO arts.

Mijn man heeft altijd wel een heftig reagerend immuunsysteem. Hij had bijv. een paar jaar geleden een spijker in zijn knie gekregen, gezien de locatie toch maar naar de dokterswacht in het ziekenhuis voor controle en evt. foto. Bleek dat hij meer dan 39 gr temperatuur had maar geen ontstekingswaarden. Ze gingen toen allerlei onderzoeken doen omdat ze het maar vreemd vonden dat hij zo´n hoge temperatuur had zonder ontsteking. Achteraf vonden we het wel logisch, als hij bijv. ziek is dan is hij ook echt ziek, niet dat half half zeg maar. Zijn lijf werkt het er dan goed uit.

Enige wat me opviel is dat een kat vanochtend ook vol zat, er kwam niks uit maar ze klinkt alsof ze snotverkouden is. En een andere kat had vanochtend ineens 1 malig diarree. Maar goed, dat zijn onze katten. Dochtertje was te logeren geweest en ws. door voorlezen in de auto wagenziek geworden en alles er onder gespuugd. Vannacht en vandaag niks aan de hand, eet prima Wapf.
 
Het begon vanochtend vanaf het opstaan

Finally true answers: bedoel je dat hij toen hij in bed lag, dat hij nog hoorde en toen hij opstond begon het probleem? Of: vanaf dat hij wakker werd?
 
Ik ben totaal niet bekend met CBD olie, dat is medicinale wietolie als ik het goed begrijp. Kun je hier verslaafd aan raken? Als ik de link goed lees zou dat antwoord nee moeten zijn want je wordt niet high?
 
@lievergezond, vanaf het moment dat hij wakker werd en uit bed ging. Met het raken van de voeten op de grond merkte hij aan het doffe geluid dat er iets niet okay was.
 
Het klinkt en voelt alsof zijn oor vol met water zit. De huisarts heeft echter gecontroleerd en er zit geen druk, vocht o.i.d. het geheel zag er juist erg schoon en gezond uit zei de huisarts.

8 jaar geleden had mijn man veel minder gehoor dan nu en er veel meer last van. Hij zegt nu als het zo blijft dan valt er wel mee te leven. Hij blijft er dus wel rustig onder en ik merk weinig tot geen stress bij hem. Hij laat het gaan want hij heeft er niet echt grip op.
 
Ik ben totaal niet bekend met CBD olie, dat is medicinale wietolie als ik het goed begrijp. Kun je hier verslaafd aan raken? Als ik de link goed lees zou dat antwoord nee moeten zijn want je wordt niet high?

Je wordt er inderdaad niet stoned van en het is ook niet verslavend. THC maakt stoned en dat zit er vrijwel niet in.

Ik neem het zelf ook.

Mark
 
vanaf het moment dat hij wakker werd

@ Finally true answers: dan is het voor mij een clue -met wat ik sinds kort weet- dat het ook kan liggen aan het feit dat je man net weer een nacht horizontaal heeft gelegen.

Deze persoon had tinnitus en gehoorproblemen en kwam ervan af door voortaan te slapen op een hellend bed: het hoofdeind van het bed 15 cm hoger plaatsen dan het voeteneind https://www.fatsforum.nl/topic/inclined-bed-therapy/ :

at the time I was suffering
of all the following medical conditions.

0:34:12.760,0:34:20.510
Keratitis, which is an irritation of the eye
which doctors did not know how to cure it.

0:34:20.510,0:34:26.590
Tinnitus which they couldn't treat at the
time. Deafness because I had been working

0:34:26.590,0:34:39.659
off shore in a very noisy environment and
I also had a prolapsed disc for about maybe

0:34:39.659,0:34:48.610
20 years before I met Andrew.
That produced sciatica and by the time I met

0:34:48.610,0:34:59.600
Andrew I had arthritis of the spine and also
my fingers I couldn't bear to pick anything

0:34:59.600,0:35:16.240
up. In fact I used to play the piano and I
couldn't bear to touch the notes with my fingers.

0:35:16.240,0:35:25.640
Since then, having persevered with the inclined
bed six inches which Andrew made, all of those

0:35:25.640,0:35:32.450
conditions have virtually gone.
To be quite truthful, I have never needed

0:35:32.450,0:35:42.940
to see any doctors or medical physicians since
2001 and since that day I have never taken

0:35:42.940,0:35:52.300
any medical prescriptions or anything like
that whatsoever. It has been a gradual process

0:35:52.300,0:36:01.200
within my body http://www.inclinedbedtherapy.com/all-ibt-testimonials
 
Snurkt je man? Dat zou een clue kunnen zijn voor slaapapneu.
Ik vermoed dat het zo bij mijn moeder is gegaan, zij hoort nu ook slecht en ze slaapt soms met haar mond open (ikzelf ook toen ik het nog niet wist wat ertegen aan te vangen). Dit kan leiden tot dik bloed bijv. en daarmee samenhangend ook hoorverlies: http://doctorstevenpark.com/obstructive-sleep-apnea-and-hearing-loss

Mijn moeder slikt aspirine om haar bloed te verdunnen (dat is het pijnstillende effect van aspirine). Nu slikt ze (hoop ik alleen) co-enzym q10 voor dat doel.

Het hellende bed zorgt dat het bloed makkelijker circuleert: dus minder dik bloed.
 
Allergie? Histamine?
histamine causes an increased amount of mucus production as well, which can create problems in your ears. In particular, the Eustachian tube, which is a drainage passage for the middle ear, can become clogged.



Often times allergic patients complain of a symmetrical hearing loss and a sense of fullness or pressure,” Dr. Julie Prutsman, of the Sound Relief Hearing Center. “Usually the hearing test shows a slight hearing loss and a tympanogram shows reduced mobility of the tympanic membrane. That means the middle ear has become inflamed.”

Types of hearing issues

Fullness: During allergy season, there can be excess fluid in the ear that creates a pressured or clogged feeling, which can impact your ability to hear correctly. This is because the fluid presses against the eardrum to cause discomfort. http://youreardoc.com/allergies-hearing-loss-tinnitus-denver/
 
@lievergezond, bedankt voor je informatie, maar ik denk niet dat horizontaal slapen de oorzaak is/was. We hebben jaren geleden een flinke tijd (denk wel 1,5 jaar) schuin geslapen omdat mijn man toen last had van brandend maagzuur. De echte reden en oplossing weten we sinds we bij Lia's site en deze site terecht gekomen zijn. Ik vond toen het schuin slapen helemaal niet prettig moet ik eerlijk zeggen.

@Vivianne: ja bij de twee actieve vormen zit bij 1 pil inderdaad foliumzuur inbegrepen, ik heb me toen goed ingelezen!

@iedereen: sorry voor het late antwoord maar hier een update over hoe het nu gaat:
Mijn man heeft zijn gehoor weer helemaal terug! Dit binnen een week. We vragen ons af of het wel plotsdoofheid was, wellicht toch een interne ontsteking oid?

Hij heeft wel een flinke ontgiftigings reactie op de prednisolon gehad. In totaal heeft mijn man 9 dagen de pillen gehad, en 3 dagen een halve om af te bouwen. Daarna zo'n 3 dagen diarree en dat eindigde met groene diaree/ontlasting.

Nu zijn we 5 weken verder en hij heeft nog steeds nergens last van. Vage kwestie, maar we zijn erg blij dat hij weer goed hoort!

Bedankt voor jullie reacties!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan