Pfffffff....

Pepper

New member
Ik heb nu al een paar dagen in de loop van de ochtend en middag veel last van mijn ontlasting , het lijkt wel of er alleen gal komt en dat voelt niet prettig, pffffff.

Ik moet ook snel naar de wc rennen..

Wat eet ik:

Ontbijt: een beker rauwe melk met sole en een eierdooier soms met wat kaneel, korianderpoeder erdoor.

Tussen de middag: rauwe melk of bio yoghurt / yogarde met boekweit vlokken , theelepel honing, sole en soms wat kaneel.

S avonds :vlees (curry) of uienrelish, met groente mee gekookt en basmatirijst

Tussendoor rond 5 uur een glas rode wijn en kruiden thee met kruiden uit de tuin ( munt, Thijs, rozemarijn)

De ochtend ontlasting is redelijk, geen gal in ieder geval

Wat kan ik er aan doen/veranderen?

 
Beter eruit dan erin! Ik snap dat het niet prettig is, maar je lichaam gooit eruit wat het niet nodig heeft en ik verwacht dat er een moment komt dat het stabiliseert.

 
Thijm bedoel je. Lekker.

Het klinkt allemaal als ontgifting Pepper, dus dat is goed nieuws. Je bent meer vetten gaan eten (precies waar het lichaam om vraagt), en dat werkt meteen op je galblaas. Daarnaast was het een paar dagen terug weer Nieuwe Maan, en dat is de beste tijd om alles te lozen.

Ik las elders dat je probleempjes had met je darmen, ben je al begonnen met bottenbouillon? Dat kan in het begin ook dunne en groene ontlasting geven, maar is allemaal ontzettend helend voor je darmen.

 
Hm..lijkt mij ook een sterke ontgiftigingsreactie..mischien zou je iets kunnen minderen met de melk/yoghurt producten.

 
Maagzuurproblemen duidt op een slechte eiwitvertering. Jij en de rest van de moderne wereld hebben hier last van. Ik raad je het boek Waarom maagzuur goed voor je is van Jonathan Wright aan. Verplicht leesvoer! Negeer echter zijn anti-zuivel-standpunt. Helaas wordt er maar al te vaak geen onderscheid gemaakt tussen rauwmelkse en bewerkte zuivel, zucht.

Mike

 
Lijkt me lastig als je naar de WC moet rennen. Vooral als het zou gebeuren als je onderweg bent. Sommige dingen minderen of op een ander tijdstip eten wil ook nog wel eens helpen. En dan weer langzaam opvoeren. Sommige mensen drinken liters melk en/of yoghurt en hebben nergens last van. Daar hoor ik zowiezo niet bij maar dat heb ik inmiddels volledig aanvaard.

 
dank allen, en dank voor de tip van het boek Mike, ik zal het zeker gaan lezen.

op het moment gaat het wat beter, ik eet wat meer kwark en yoghurt.

morgen weer rauwe melk halen en dan ga ik weer melk met een eierdooier proberen.

heb je voor u nog andere tips Mike? qua voeding?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan