Peuter, wallen onder de ogen

simone

New member
Hoi hoi,

Onze zoontje van twee jaar oud heeft de laatste tijd (twee drie weken)echt wallen onder de ogen. Hij krijgt nog steeds borstvoeding en drinkt rauwe melk. Af en toe water, vlees maar de laatste tijd eet hij helaas meer brood en rijst. We krijgen hem maar niet weer terug op zijn oude eetpatroon.

Met wallen onder zijn ogen zou ik eerder geneigd zijn om te zeggen dat hij niet goed gehydrateerd is maar hij krijgt borstvoeding en drinkt rauwe koemelk.

Enige suggesties? Alvast bedankt.

 
Mijn oudste is er ook een beetgje gevoelig voor, ik heb het destijds gevraagd aan mijnm fytotherapeut maar ben het ieerlijk gezegd vergeten..

 
Wallen onder de ogen duidt op verstoorde 'nierenergie', zoals de Chinezen dit noemen. Behalve de nieren horen hier ook de bijnieren bij. Ikzelf heb van jongs af aan al wallen onder de ogen. Deze worden nu al een aantal jaren weliswaar minder, maar zijn nog steeds aanwezig. Het brood en de rijst zal zeker niet helpen, maar mogelijk is hij al geboren met zwakke bijnieren/nieren. Op deze jonge leeftijd is het echter veel makkelijker om te verhelpen, hadden mijn ouders dit maar geweten! Het heeft niet zozeer te maken met gebrek aan vocht, maar met lichamelijke overbelasting. Haal de stressoren weg en de wallen zullen verdwijnen.

Mike

 
Dat was het de nieren, wilde het nog oschrijven maar omdat ik het niet zeker wist heb ik het gelaten.

Bij mijn dochtertje is het idd ook minder geworden de laatste tijd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan