Pesticiden -gewasbestrijdingsmiddelen

Jocoma

Member
Graag zou ik willen weten in welke landen de minste pesticiden (gewasbestrijdingsmiddelen) worden gebruikt ?
Zijn bv groenten - fruit - granen uit Polen minder met pesticiden behandeld dan bv in Nederland of Belgie ?
Spanje staat bv hoog in de ranking als het gaat om gebruik van pesticiden op groenten - fruit ...
Nederland, Belgie staan ook vrij hoog op de pesticiden-ranking..
Zijn meel - granen uit Polen gezonder dan die uit Nederland - Belgie ?

Bijvoorbaat dank !
 
Heb zelf natuurlijk eerst online gezocht naar de ze info.., maar heb deze niet kunnen aantreffen.
(misschien ben ik geen goede doeltreffende zoeker...)

Mogelijk zijn er lezers op dit forum die lijstjes - info ..o.a. hebben die niet online staat... Of mogelijk zijn er forum deelgenoten die hier (beroepshalve) inzage in hebben danwel expertise ...
 
Tot op heden nog geen suggestie ontvangen. Blijkbaar stel ik toch niet de meest eenvoudige vragen...
 
Of mensen zorgen hier via biologisch/zelfgekweekt/vers van de boer dat ze dit niet uit hoeven zoeken.
 
Yup, geen is beter dan uren zoeken alhowel ik dat vroeguh wel heb gedaan, maar toen gaven zoekmachines nog resultaten die ik wilde vinden, niet waarvan zij beslissen dat ik ze mag vinden. Veel geleerd. Nu lokale bio-boer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luz
Beste liefhebber van gezondheid,
a6fdd047eb73e0334db5bfc4a2d7972a64aee0c1.jpeg
Zowel de Amerikaanse Consumentenbond als de Amerikaanse milieugroep EWG hebben recent de nieuwste rapporten vrijgegeven over de hoeveelheden bestrijdingsmiddelen die zijn aangetroffen op groenten en fruit. Tegelijkertijd stuurde ook het Pesticide Action Network Nederland recent een alarmerend bericht uit over het gebruik van bestrijdingsmiddelen in ons land. In deze nieuwsbrief praten we je bij over de nieuwste ontdekkingen.​
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.260
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan