pcos dieet

debje_b

New member
ik eet nu tijdje volgens dit forum, mijn klacht is pcos, geen normale menstruatie cyclus, acne en haaruitval,problemen met de lever, eerder te hoge bloeddruk, na laatste controle bleek deze in ene te laag, chronisch vermoeid,

Pcos komt door dat de hormonen uit balans zijn, te veel aan mannelijke hormonen, ik ben via marja van hormonale disbalans op een dieet gekomen voor pcos, dit komt min of meer neer op geen koolhydraten, wel koolhydraten uit peulvruchten (terwijl onze voorouders dit natuurlijk ook niet aten), geen melkprodukten, wel biologisch vlees maar dan alleen mager vlees, omdat onze voorouders volgens hun dit ook aten, de beesten hadden vroeger meer lichaamsbeweging en waren van zichzelf slanker staat er in het boek,ook mag je bepaalde fruitsoorten en moet je heel veel groenten eten, ook heb ik gelezen dat pcos te maken kan hebben met insuline resistentie en later zelfs diabetes, een theorie is dat door te hoge schommelingen in insuline de bijnieren te veel mannelijke hormonen produceren waardoor je dus geen menstruatie krijgt, het is dus zaak via een dieet de bloedsuikerspiegel te stabiliseren, dit doe je met dit dieet natuurlijk ook, ik heb ook geen overgewicht en de meeste vrouwen met pcos hebben dit wel, ook is er een theorie dat door trage schildklier de pcos ontstaat,ik weet niet waardoor ik het heb, in ieder geval niet door een te trage schildklier, ik val een beetje buiten de normale pcosers want ik ben juist niet te dik, ik ben nu wel beetje in twijfel door het pcos dieet,

 
PCOS is een syndroom dus normaal komt eigenlijk niet voor, er zijn zoveel varianten als er mensen zijn die het hebben. Ik heb het ook maar ik heb nog nooit last gehad van acne bijvoorbeeld maar ik ben wel weer te dik. Volgens mij is het gewoon proberen wat werkt voor jou kwa dieet. Daar ben ik ook nog steeds mee bezig. In ieder geval is laag in koolhydraten wel the way to go met PCOS.

Inmiddels heb ik een bijna goede cyclus het laatste half jaar precies 38 dagen en de laatste keer nog maar 30 dagen. :D Ik hoop dat dit doorzet. Ik heb wel nog steeds last van insuline resistentie (en ik heb ook diabetes type 1), maar het gaat wel steeds beter en sinds ik ben begonnen met kaneel in mijn yoghurt toen doen merk ik een verschil.

 
Quote:
wel biologisch vlees maar dan alleen mager vlees, omdat onze voorouders volgens hun dit ook aten, de beesten hadden vroeger meer lichaamsbeweging en waren van zichzelf slanker staat er in het boek


Onze voorouders waren orgaaneters, dat zijn de vetste en meest voedzame delen van het dier. Ze aten ook wat spiervlees en dit is inderdaad mager bij dieren in het wild, maar hun hoofdmenu bestond uit organen. Dit is ook duidelijk te lezen in het boek van Price.

Mike

 
hoe kouder het gebied, hoe meer vet op het vlees lijkt mij, ter bescherming. Kijk maar naar zeehonden en zo.

Een mangalica varken is ook extra vet, wel juist in de vetzuursamenstelling, maar daar is het in de winter ook behoorlijk koud (Roemenie enz.)

 
Quote:
Iodine deficiency in the ovaries leads to ovarian cysts, ie, PCOS.


Quote:
In his practice, Dr. Flechas has put women with PCOS on iodine supplementation and has seen their cycles not just return, but become regular.

http://paleopepper.com/2011/02/pcos-cancer-pregnancy-and-more-why-taking-iodine-may-save-your-life/

 
Ook ik heb hier mijn verhaal gedaan over PCOS op dit forum.

Ik ben destijds behandeld door een fytotherapeut en had binnen 10 maanden weer een gewone cyclus. Ik had toen geen WAPF dieet maar was wel bezig met gezond eten.

 
Hoi Debje, ja ik heb deze citaten hier bij jouw verhaal gezet (zie eerste post).

Wat was de behandeling van de fytotherapeut destijds toen je nog pcos had?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

 
??? Je hebt Debsy en Debje he :D

Dat zal ik ff navragen. Hij heeft verschillende tincturen ingezet en het zijn vaak complexen in een bepaalde verhouding afgestemd op jouw constitutie zeg maar. Dus bij iemand anders kan het weer andere kruiden zijn. Volgens mij heeft hij bij mij wel veel Carduus Marianus gebruikt.

In ieder geval ging hij eerst met planten die drect op de hormonen van de baarmoeder werkten en toen later op de hypofyse. Ook werkt hij met celzouten.

 
Sorry voor de naamsverwisseling Debsy :oops:

Mariadistel gebruik ik in elk geval veel al.

Hoe onderzocht de fytotherapeut je constitutie dan eigenlijk?

Gebruikte hij daarbij ook bloedtesten bij jou?

 
Nee, hij kijkt naar je ziektegeschiedenis en doet iriscopie. Ook kijkt hij naar je tong. Hij is niet zo van de apparaten enzo dat vind hij te wetenschappelijk en te momentopname. Hij gebruikt wel een biotensor. Zijn praktijk heet Irisfyto, hij heeft een website.

 
Deze arts, Sebastian Castelli, zegt: belangrijkste bij pcos is: de bloedsuikerschommelingen onder controle proberen te krijgen: die liggen aan de pcos ten grondslag volgens hem. Als gevolg van grote schommelingen daarin gaat je lichaam van oestrogeen testosteron maken bij PCOS als ik het goed begrepen heb (wat niet de bedoeling is).

 
Ik ben denk ik een apart geval, ik heb geen testosteron die te hoog is maar dhea hormoon wat te hoog is,ook heb ik geen overgewicht maar ben slank, verder kwam er uit een test dat mijn aldosteron te laag is, en ben ik van een hoge bloeddruk naar een lage bloeddruk gegaan

 
Hoi Debje B,

Zelf had ik ongeveer 7 jaar de Diane pil gebruikt. Ik stopte omdat het uit was met een vriendje en ik had gelezen inmiddels dat de pil niet zo goed was.

Toen werd ik maar niet ongesteld. Ben toen nagekeken in het ziekenhuis met een echo en ze zagen toen cyctes. Ze zeiden je hebt PCOS en je moet daarvoor aan de Diane pil, die reguleert het best je hormonen. Toen dacht ik toedeliedoki en ben naar die fyto gegaan, hij gaf toen les op mijn opleiding voor natuurgeneeskundige. (heb ik nooit afgemaakt).

Nu ik erover nadenk weet ik trouwens niet meer ofz ze mijn waardes hebben gemeten, maar ik had ook geen overgewicht. Het vet centreerde zich wel wat meer op mijn benen.

Maar PCOS is inderdaad hormonaal dus je zal we baat hebben met ene bijnierextract, lever, eieren etc net als iedereen eigenlijk :-)

 
Debje,

Uit jouw voorsteltopic blijkt dat je een geschiedenis hebt van gebruik van die ellendige Diane-pil. je wil niet weten hoeveel PCOS er door die pil alleen al wordt veroorzaakt! Daarnaast 'medicatie', waaronder antidepressiva. Door zwangerschap ben je verder verzwakt. Ik constateer dat je hormonaal ernstig ontregeld bent en je zou er verstandig aan doen om je te laten behandelen door een deskundig persoon. Behalve de hier veel genoemde Ron Velthuis heb ik het idee dat forumleden colonquixote en PvUnen ook zeer behulpzaam kunnen zijn.

Mike

 
Bedankt voor de reacties,

Debsy, ik weet het van de gynaecoloog, ik ben pas ook nog geweest ik kreeg een recept mee voor de diane pil,

Idd die zal ik nooit meer gaan slikken, mijn haar valt nu wel weer met bossen uit en dat maakt mij zo verdrietig,

Mijn huisarts reageerde zelfs geïrriteerd toen ik zei dat ik gestopt was meer de medicatie, ik had altijd een te lage bloeddruk en die was inene te hoog, nu ik paar maanden van de diane af ben is hij weer te laag net als altijd, maar daar kon niet van de diane zijn natuurlijk zei de huisarts,

Mike, ik ben nu bij ron velthuis onder behandeling, het is even afwachten op de uitslag urine test ivm schildklier,

Debje

 
Niet om je post meteen tegen te spreken, maar PCOS is aan zo veel gelinkt. Ik noem er even een paar:

- vitamine D-tekort

- Omega-3-tekort

- verminderde schildklierwerking

- verminderde leverfunctie

- insulineresistentie

- slechte omzetting insuline (o.i.d.: tekort aan D-chiro-inositol)

- te suikerrijk patroon

Met andere woorden: stop met suiker eten, zorg dat je lever goed functioneert en eet voldoende vet. Dan los je al deze kwalen op, of niet dan?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan