Parkinson

WendyD

New member
Beste leden,

Mijn vader heeft Parkinson. Hij bibbert met zijn hand, dag en nacht, en begint nu een beetje "vergeetachtig" te worden. Het laatste jaar is hij 8 kg afgevallen, ondanks flesjes bijvoeding van de dokter, en hij was al niet zo dik.
Zou het mijn vader helpen, als hij ging eten volgens de principes van Weston Price? Ik had al gelezen over Wahls/Paleo die goede resultaten bij MS heeft behaald, maar ik voel meer voor de methode van Weston Price. Heeft iemand ervaring met Weston Price icm Parkinson of hier ideeën over? Bij voorbaat dank voor je mening.
 
En dan nog een moeilijke. Hoe pas ik deze principes toe bij mijn moeder die dagelijks bloedverdunners slikt ivm zeer ernstig hartfalen? K2 is voor haar dan niet verstandig om te nemen. Als ik de informatie lees denk ik dat Weston Price juist voor haar goed is, ivm verkalking van de kransslagader, dus tja... wat is wijsheid?
 
hoi Wendy, je zou voor je vader een zware metalen onderzoek kunnen laten doen (haaranalyse) omdat er problemen kunnen zijn met zware metalenvergiftiging bij Parkinson (waardoor mineraalopname niet goed gaat) : amalgaam en mangaanvergiftiging zijn bijv. berucht bij Parkinson.

Dan moet je ook wel de goede testen doen en vervolgens weten hoe je die testen kunt interpreteren: daarna kun je weer gericht mineralen aanvullen en dat kan veel verschil uitmaken voor eenieders gezondheid.

Bij de rubriek over kwikbelasting op dit forum vind je info over de juiste testen. Mark ("100% leven" heet hij op dit forum) weet hier meer van https://www.fatsforum.nl/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/

Deze persoon https://www.fatsforum.nl/topic/jenneke-stelt-zich-voor/ heeft op dit forum ook geschreven over haar zoektocht inzake Parkinson.
 
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/92170-parkinson-natuurlijk-behandelen.html Magnesium
De symptomen van de ziekte van Parkinson zijn grotendeels dezelfde als de symptomen van een magnesium-tekort: beven, spiertrekkingen, persoonlijkheidsveranderingen, etc. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat door het nemen van extra magnesium de klachten en symptomen van Parkinson afnemen. Bij sommige proefpersonen waren de positieve veranderingen binnen de 24 uur merkbaar en konden de proefpersonen van de ene dag op de andere beter stappen, slikken en spreken. Een goede manier om het lichaam extra magnesium te geven is door het twee tot vier keer per dag in te wrijven met magnesiumolie. Hoe vaker je dit doet, hoe beter. Het dorstgevoel kan door de magnesium verhogen, dus zorg ervoor dat de patiënt meer water ter zijn beschikking heeft.

Water
Parkinson-patiënten zouden elk uur minstens één glas water moeten drinken. Dehydratatie is immers nadelig voor de hersenen en verergert de symptomen van de ziekte van Parkinson. Een gebrek aan vocht kan zelfs verwardheid en hallucinaties veroorzaken.

Vitamine B12
Het innemen van bio-actieve vitamine B12 wordt vaak ingezet voor het natuurlijk behandelen van verschillende vormen van hersenstoornissen en -ziektes, waaronder de ziekte van Parkison.

Vitamine D
Nieuwe studies hebben aangetoond dat een gebrek aan vitamine D het risico op de ziekte van Parkinson verhoogt. Vitamine D haal je het gemakkelijkste uit zonlicht. Elke dag tien minuutjes in de zon gaan zitten is in de meeste gevallen al voldoende. Let wel dat je rechtstreeks met de zon in contact moet komen. Achter een raam in het zonnetje zitten heeft geen enkel effect op de vitamine D opname. In de winter kan je enkele dagen per week onder de collageenbank gaan liggen; dit helpt immers ook bij de aanmaak van vitamine D. Daarnaast kan je vitamine D ook uit levertraan halen.

Co-enzymes
Elke cel bevat een mini-cel die we mitochondria noemen. Deze kan je beschouwen als biologische schakelaars die ervoor zorgen dat de cel kan ademen en energie produceren. De mitochondria raken na verloop van tijd echter beschadigd doordat het lichaam teveel toxines (bestrijdingsmiddelen, zware metalen) ophoopt. Van bepaalde co-enzymes staat bekend dat ze efficiënt zijn in het herstellen van de mitochondria en dus de zenuwfunctie bij de ziekte van Parkinson. Enkele van deze co-enzymes zijn NADH, Q6 en Q10.

Normast
De ziekte van Parkinson is in feite een onsteking van het zenuwstelsel. Natuurlijke supplementen die ontstekingen tegengaan zijn dus van primordiaal belang. Eén van de beste supplementen die je hiervoor kunt nemen is Normast.

Plantaardige vetten
De consumptie van opgewarmde en bewerkte oliën zoals margarine en gefrituurde voeding ligt aan de basis van de ziekte van Parkinson. Deze vetten verharden in de bloedvaten en in de olieachtige membranen die elke cel van ons lichaam omringen waardoor voedingsstoffen, vocht en zuurstof de cellen niet meer kunnen bereiken en toxines niet meer afgevoerd kunnen worden. De consumptie van rauwe, plantaardige vetten helpen om deze verharde vetten op te lossen zodat het celmetabolisme opnieuw beter kan verlopen.

Zware metalen verwijderen
Mensen die aan de ziekte van Parkinson leiden, hebben te veel zware metalen (kwik, cadmium, mangaan, lood, arsenicum) in het bloed. Zware metalen kan je opnieuw uit het lichaam verwijderen door een ontgiftingskuur of detox te volgen.

Het nemen van bepaalde supplementen kan hierbij helpen. Deze supplementen zijn MSM, spirulina, vitamine C, alpha-lipoic zuur en acetyl-L-carnitine (ALCAR). Vooral alpha-lipoic zuur en acetyl-L-carnitine zijn belangrijk omdat ze zware metalen uit de hersenen verwijderen. Ze mogen dus niet aan het dieet van een Parkinsonpatiënt ontbreken.

Het verwijderen van zware metalen uit het lichaam gebeurt echter niet van vandaag op morgen. Vier maanden detox zijn een minimum om je lichaam van zware metalen te verlossen.

Stimulatie van het ruggenmerg
Volgens het Rhode Island Hospital is stimulatie van het ruggemerg erg belangrijk voor het natuurlijk behandelen van de ziekte van Parkinson.

Regelmaat
Tot slot is het voor Parkinson-patiënten van groot belang om zoveel mogelijk regelmaat in het leven te hebben. De minste verandering kan de symptomen van de ziekte van Parkinson plotseling erger maken. Probeer dus niet te veel af te wijken aan bepaalde gewoontes zoals de uren waarop je eet of gaat slapen. Grote veranderingen zoals bijvoorbeeld een verhuis of een verblijf in een ziekenhuis kunnen ernstige gevolgen hebben voor de ziekte van Parkinson.

 
Beste Lievergezond,

Dank je wel voor zoveel informatie. :)
Ik ga het op mijn gemak nakijken en kijken wat wij ermee kunnen doen. Ik zie sowieso al een paar dingetjes waarvan ik denk "ooh ja, dat klopt" dus ik denk dat we er wat mee kunnen.
Heeeeeel erg bedankt. Het is altijd fijn als je in een impasse zit, en dat er iemand is die met je meedenkt. Dank je wel!
 

Man suffering from Parkinson's disease tries marijuana for the first time. Notice the difference in his tremors.
 

Man suffering from Parkinson's disease tries marijuana for the first time. Notice the difference in his tremors.
Ja die kon ik al👍🏻 wel mooi
 
ik zag net een filmpje waarin een ouder iemand met Parkinson een injectie kreeg met glutation/NAC van een arts, binnen half uur kon hij normaal lopen en praten. Ook cannabisolie heb ik filmpje gezien tijdje terug van een oudere dame, die in 10 min niet meer bibberde na het eten van een zelfgemaakt cannabiskoekje.
 
Een "bekende" lotgenoot erbij...


Tim
 
Ik heb Arend in het verleden heel goed gekend, zoals sommigen van jullie weten. Vooropgesteld dat ik hem alle goeds wens wil ik toch ingaan op de zelfreflectie in zijn artikel:

Vol verwachting zat ik te wachten op zijn analysse van de reden waarom deze ziekte hem.heeft getroffen. Hij stipt dit immers zelf aan. Maar bij aanstippen blijft het, want vrijwel meteen vervalt hij in een breedsprakige maatschappelijke verhandeling over wat deze ziekte ons allemaal kan leren. Ja maar, beste Arend, waarom heb JIJ Parkinson? Hoe gaat het met JOU? Hoe gaat het ECHT met jou?

En daar zit het probleem.met Arend. Hij zit volledig in zijn hoofd en gebruikt zijn intellect als een vlucht voor zichzelf. Dus wat kan de verstarring die Arend in verband brengt met Parkinson hemzelf leren? Stap uit je hoofd, Arend, en begin te VOELEN!

Mike
 
Er mag dus gesteld worden dat acupunctuur effectief is in het behandelen van zowel motorische als niet-motorische symptomen bij patiënten met de ziekte van Parkinson. Naast het feit dat acupunctuur effectiever is gebleken dan medicatie, blijkt het ook goed te werken als toevoeging aan een behandeling met medicatie. Zonder bijwerkingen lijkt acupunctuur in staat het motorisch functioneren en het welzijn van patiënten met Parkinson te verbeteren.
 
Ik laat me heel vaak behandelen met acupunctuur. Of het helpt weet ik niet. Ik weet niet of ik slechter af zou zijn als ik het niet had gedaan.
Ik heb bv een paar uren achter elkaar naalden in mijn hoofd gehad (op eigen verzoek). Er is GEEN verbinding vanuit de endeldarm naar de hersenen. Dus ik dacht - ik draai het om. Dan stimuleer ik mijn hersenen.
Feit is wel dat de darmen meestal goed meewerken tijdens een spoeling. Pertinent NIET vanuit de endeldarm. maar vanuit de plek ongeveer waar de blindedarm zit/ klep van baudin. .
Ik heb ook zeer langdurig een jeukplek gehad op mijn rug, en daar steeds naalden gehad. Fysio hielp niet. Momenteel jeukt het niet.
Ook steeds naalden gehad op de buik, in de buurt van de (oude) stomaplek.
Ik heb voor woensdag weer een afspraak bij iemand anders. nu voor duizeligheid. Weet niet of het gaat helpen. Nervus Vagus? Schildklier? of toch een gevolg van geen verbinding endeldarm/hersenen?
Ik heb geen boom waar het geld aan groeit. m.a.w. ik doe het niet voor mijn lol.
 
Onderstaande schreef ik 6 oktober 2022:

Sinds een tijdje ben ik bekend geworden met watergas inhaleren (oftewel Brown's gas). Deze therapie schijnt voor vele ziekten te helpen, onder andere van Parkinson tot psoriasis tot depressie. Zelf heb ik ook zo'n machine en ervaar meer energie waardoor ik het sporten weer heb opgepakt. Ook is mijn psoriasis enorm verminderd.

Sinds een tijdje is er een proef gaande met Parkinson patiënten, waarbij zeer goede resultaten worden verkregen. Ik weet dat er ook goede resultaten met Alzheimer zijn.

Hier is de site van stichting Watergas
Stichting Watergas.nu bio_medisch

Ik raad jullie aan om je hier eens in te verdiepen, vooral de ervaringen van gebruikers bij de rapporten.



Misschien is watergas inhaleren iets voor Arend Zeevat. Kan iemand me helpen om contact met hem te krijgen? Ik kan helemaal geen contactgegevens van hem vinden.
 
Beste denk ik op de site contact knop op de pagina van de website. Uiteraard wens ook ik hem alle goeds en beterschap toe.
 
Gisteren veel gelezen over watergas. zeer interessant. Er zijn wel adressen in nederland te vinden die het toepassen. onderdelen om het zelf te doen zijn te koop.
 
Bedankt voor je snelle reactie @Binc , hier had ik zelf nog niet bij stilgestaan, ga ik doen.

@Romagi , Ik heb mijn watergasmachine van Condit Medicare, www.conditmedicare.com
Van het gezondheidsbedrijf Santura uit Driebergen weet ik dat je gratis langs mag komen om watergas inhaleren te proberen. www.santura.nl

Je zou het ook bij mij mogen proberen, maar ik woon wel in Dokkum, Friesland ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.686
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan