Parasietenkuren info

De link die Mike eerder deelde heb ik even in deepl.com vertaald


Fenbendazol:
Van: Alternatives News Letter
Door: Dr. David Williams
Gedateerd: Augustus, 2019
Fenbendazol
Een geneesmiddel voor kanker verborgen in het volle zicht
Als je gediagnosticeerd werd met uitgezaaid melanoom, te horen kreeg dat je nog hooguit drie maanden te leven had en geen overlevingskans meer had, dus dat je contact moest opnemen met hospice, wat zou je dan doen? Ik was een jaar geleden bij mijn vriend Benton toen hij precies dit nieuws kreeg.

Een paar weken geleden sprak ik met Joe Tippens, een andere man bij wie de diagnose ongeneeslijke, vergevorderde kleincellige longkanker was gesteld. Joe kreeg minder dan één procent kans op overleven en had misschien nog drie maanden te leven. Met agressieve chemotherapie, bestraling en een experimenteel medicijn zouden de artsen die tijd in het beste geval kunnen verlengen tot een jaar.

Benton leeft nog steeds, heeft bijna geen melanoom meer en geniet met volle teugen van het leven. En toen ik onlangs met Joe sprak, had hij net zijn tiende driemaandelijkse controle in het MD Anderson Cancer Center in Houston achter de rug, waar hij volledig kankervrij werd bevonden.

Hoewel beide mannen chemotherapie, bestraling en experimentele immunotherapie ondergingen, namen zij ook de moedige beslissing om andere niet-goedgekeurde therapieën toe te passen, een beslissing die zonder twijfel hun leven heeft gered. Als u of een dierbare ooit met zo'n afschuwelijk scenario wordt geconfronteerd, kan het verschil tussen leven en dood zijn als u precies weet hoe u een van deze therapieën moet toepassen.

Helaas is de effectiviteit van deze kankerbestrijdende therapie al geruime tijd bekend, maar is deze voor het publiek geheim gehouden. De geheimhouding heeft vooral te maken met financiële redenen, zoals ik later zal uitleggen. Maar wat belangrijker is, ik wil het onderzoek delen dat deze therapie ondersteunt, hoe het goedkoop te verkrijgen is, en hoe het precies te gebruiken.

Geen hoop op remissie
Het verhaal van Joe illustreert het best wat het publiek mag zien, in tegenstelling tot wat er vaak achter de schermen gebeurt in de business van het behandelen van kanker.

In de herfst van 2016 zou Joe de VS verlaten om te beginnen aan een nieuwe baan in Zürich, Zwitserland. Twee dagen voor zijn vlucht had hij last van wat hij dacht dat een eenvoudige verstopping was. Hij stopte bij een buurtkliniek voor een recept. Een routine röntgenfoto van de borstkas toonde echter een massa in zijn linker long ter grootte van een vuist. Dit leidde tot de diagnose van kleincellige longkanker en binnen een paar dagen, het begin van intensieve chemo- en bestralingstherapie in MD Anderson.

Zoals Joe het uitdrukte: "De bestraling veranderde mijn slokdarm in gebakken spek." Hij kon niets meer eten of slikken. In plaats van in te stemmen met een voedingssonde, besloot hij te "leven van zijn vetreserves" en een infuus te gebruiken om zijn lichaam gehydrateerd te houden. Na acht weken was zijn gewicht gedaald van 200 pond naar 105 pond.

Na het afronden van de chemo en bestraling in januari 2017, werd Joe ingepland voor een nieuwe PET-scan. Daaruit bleek dat de therapieën inderdaad de groei in zijn linkerlong hadden gestopt. Maar het toonde ook aan dat de kanker was uitgezaaid naar zijn nek, rechter long, maag, lever, blaas, alvleesklier, en staartbeen. In zijn woorden: "De PET-scan lichtte op als een kerstboom."

Zoals ik al zei, zijn de kansen op genezing van kleincellige longkanker om te beginnen al niet groot, en als de kanker zich op zoveel plaatsen heeft uitgezaaid, wordt hij als ongeneeslijk beschouwd; minder dan één procent genezingskans met een gemiddelde levensverwachting van drie maanden.

Toen vertelden de doktoren Joe dat ze hem in een klinische proef wilden plaatsen; niet één die zijn leven zou redden, maar één die het leven met een jaar of zo zou kunnen verlengen. Hij ging uiteraard akkoord.

Veel van dit soort kankerstudies zijn niet ontworpen om een mogelijke genezing te testen, maar eerder om te zien of een medicijn de levenskwaliteit tijdens de laatste dagen van een patiënt kan verbeteren of mogelijk de resterende tijd kan verlengen. Gewoonlijk worden deze studies alleen goedgekeurd voor patiënten van wie het geval als hopeloos wordt beschouwd en er niets meer kan worden gedaan. In Joe's geval was dit een van die onderzoeken.

Met weinig hoop meer, keerde Joe terug naar huis in Oklahoma. Twee dagen later nam hij contact op met zijn vriend, een dierenarts voor grote dieren, die een verhaal online had gezet over een wetenschapper die voor Merck Pharmaceuticals in de veterinaire afdeling werkte.

De wetenschapper was toevallig de effecten van hun bestaande producten aan het testen op muizen die verschillende soorten kanker hadden. Toen ontdekte ze dat een van hun hondenproducten (een ontwormingsmiddel) 100 procent effectief was. Deze zelfde wetenschapper had stadium 4 hersenkanker en had, net als Joe, nog drie maanden te leven. Ze begon de hondenontwormer te nemen en zes weken later was ze vrij van de kanker.

Op 15 januari 2017 begon Joe, zonder de oncologen van MD Anderson in te lichten, dezelfde ontwormer te nemen terwijl hij doorging met het experimentele medicijn.
Elk kwartaal sinds hij met deze behandeling begon, gaat Joe naar MD Anderson voor een PET-scan. Mei 2017 was drie maanden na het hebben van de PET-scan die oplichtte als een kerstboom, met kanker van "kop tot staart." De scan van mei was helemaal schoon. Er was geen teken van resttumoren, geen terugkerende tumoren, en geen tekenen van uitzaaiingen.

De oncologen waren totaal verbijsterd. Joe vermoedde dat het de ontwormer was, maar besloot dat het niet het juiste moment was om hen dat te vertellen.

Op dat moment kon hij er niet 100 procent zeker van zijn of het de ontwormer was die werkte of het klinische proef medicijn dat ze hem gaven. Hij wilde zeker niet dat ze hem van het proefmedicijn zouden halen als dat verantwoordelijk was voor het opruimen van de tumoren.

De klinische proef eindigde in september 2017, en hij werd ingepland voor een nieuwe PET-scan. Die scan was ook helemaal schoon, zonder enig teken van kanker.

Omdat de klinische proef was afgelopen en afkicken niet langer een zorg was, besloot hij dat het tijd was om schoon schip te maken en de oncologen te vertellen over het gebruik van het ontwormingsmiddel. Maar voordat hij het hen vertelde, wilde hij weten hoeveel mensen in dezelfde klinische proef zaten als hij, en hoeveel van hen positief hadden gereageerd op het experimentele medicijn.

Men vertelde hem dat 1100 patiënten aan dezelfde proef deelnamen en precies dezelfde medicatie gebruikten als Joe. Echter, Joe was de enige persoon wiens kanker in remissie was gegaan. Het was duidelijk niet het resultaat van het experimentele medicijn.

Dat was toen Joe hen vertelde over het nemen van de ontwormer. Ze waren geschokt. Maar hun antwoord was nog schokkender.

Hier is hun gesprek met Joe, zoals hij het aan mij vertelde: "We weten al tientallen jaren dat de anthelmintica mogelijk werkzaam zijn tegen kanker. In de jaren '80 en '90 was er een anthelmintisch middel, Levamisole, dat gebruikt werd tegen darmkanker."

Joe zei: "Dokter, als u dat al tientallen jaren weet, waarom is er dan niet meer onderzoek naar gedaan?" Hij antwoordde: "Waarschijnlijk vanwege het geld. Al deze medicijnen zijn al lang niet meer gepatenteerd en niemand gaat een gaziljoen dollar uitgeven om ze voor kanker te hergebruiken, alleen om de volgende dag generieke concurrentie te hebben."

De zaken van kanker in Amerika
Persoonlijk begrijp ik deze situatie. Ik heb soortgelijke scenario's keer op keer zien gebeuren in de gezondheidszorg.

Wat ik echter niet begrijp, is waarom het publiek altijd in het ongewisse wordt gelaten over mogelijk levensreddende therapieën.

En er is nog iets verontrustender, en extreem ziekmakend, aan deze situatie voor mij.

Als de oncologen van 's werelds beste kankerbehandelingscentrum op de hoogte zijn van een veilig, gemakkelijk verkrijgbaar product dat de potentie heeft om kanker te genezen, waarom gebruiken ze het dan niet?

Zoals bij veel van de therapieën waarover ik de afgelopen meer dan 30 jaar in deze nieuwsbrief heb bericht, komt het neer op geld. Het gaat terug op een perverse vertaling van de "Gouden Regel", d.w.z. "Hij die het geld heeft, maakt de regels."

In de drie decennia dat ik alternatieve therapieën bestudeer, onderzoek en er verslag over doe, zijn er een paar vragen die me altijd gesteld worden: "Als iets echt zo effectief, goedkoop en veilig is, waarom weet iedereen er dan niet van? En als het zo goed is, waarom wordt het dan niet aanbevolen en gebruikt door iedereen in de gezondheidszorg?

Toen ik voor het eerst begon met het zoeken naar middelen om de gezondheid te helpen herstellen en beschermen, dacht ik dat het antwoord op deze vraag eenvoudig was. Immers, hoewel hun benaderingen kunnen verschillen, is het logisch dat alle artsen dezelfde basisdoelen hebben.

De missie, althans dat geloofde ik, is om ziekte en pijn tot een minimum te beperken, ziekten te genezen en iedereen te helpen een zo gezond, lang en bevredigend mogelijk leven te leiden.

De enige reden waarom alternatieve geneeswijzen en technieken niet worden geaccepteerd is dat artsen er niet van op de hoogte zijn, of dat ze er niet van overtuigd zijn dat deze behandelingen werken.

Dat is waar ik verandering in wilde brengen. Ik reisde over de hele planeet om onbekende geneeswijzen te zoeken, de resultaten van ondersteunend onderzoek te bevestigen, en vervolgens de details met de wereld te delen.

Helaas is het niet altijd zo eenvoudig, vooral als het gaat om de gezondheidszorg. En nergens is dit duidelijker dan bij de behandeling van kanker.

Kanker is een business geworden van 500 miljard dollar per jaar. De kosten blijven de pan uitrijzen: sommige nieuwe kankertherapieën kosten meer dan 60.000 dollar per maand, terwijl het gemiddelde middel ongeveer 10.000 dollar per maand kost. Voeg daarbij de ziekenhuiskosten, dokterskosten, bestraling, thuiszorg, enz. en het gemiddelde dollarbedrag kan gemakkelijk in de honderdduizenden lopen.

Er zijn alleen al in de VS ongeveer 1.500 kankercentra. MD Anderson heeft meer dan 20.000 mensen in dienst, waaronder meer dan 1.600 faculteitsleden. Zij behandelen meer dan 100.000 patiënten per jaar.

Achter MD Anderson staan Memorial Sloan Kettering in New York City, Mayo Clinic in Rochester, Minnesota, Dana Farber/Brigham and Women's Cancer Center in Boston, UCLA Medical Center in Los Angeles en de lijst gaat maar door en door.
Kanker is slechts één voorbeeld van hoe misplaatst onze visie is geworden als het gaat om de behandeling van ziekten. We zien een vergelijkbaar patroon bij hartziekten, diabetes, zwaarlijvigheid, depressie, artritis, en praktisch elke andere kwaal.

We praten niet meer over genezing. De aandacht is verschoven naar het ontwikkelen van medicijnen en programma's die de ziekte beheersen en onder controle houden. Er is geen geld te verdienen met het genezen en elimineren van ziekten. Maar er is een nooit eindigende winststroom verbonden aan het beheersen ervan.

Het is moeilijk te geloven dat het primaire doel van deze kankerfaciliteiten is om een geneesmiddel te vinden en zichzelf uit de markt te prijzen. Als er een universeel geneesmiddel tegen kanker wordt ontdekt, wees er dan maar zeker van dat de industrie het moeilijk zal maken om het te verkrijgen, en dat het een fortuin zal kosten. Geen van de mission statements van deze centra, die ik las, vermeldde het doel om te sluiten. Integendeel, de nadruk lag op groei en expansie.

Ik zou eeuwig kunnen tieren over deze verkeerde weg. Maar dat is niet mijn focus. Mijn focus is, zoals altijd, om u te helpen de middelen en kennis te hebben om uzelf en degenen die u liefhebt te beschermen. Het helpt echter om de achtergrond te begrijpen waarom veilige en effectieve therapieën, zoals deze hondenontwormer, niet wijd en zijd bekend zijn.

Alles over Fenbendazol
Het ontwormingsmiddel heet Panacur C. Het werkzame bestanddeel is fenbendazol (kortweg FenBen).

Fenbendazol behoort tot een familie van geneesmiddelen die benzimidazolen worden genoemd, die al zo'n zes decennia veilig worden gebruikt als anthelmintica. Anthelmintica zijn verbindingen die worden gebruikt voor de behandeling van gastro-intestinale parasieten zoals giardia, rondwormen, haakwormen, zweepwormen, en pinwormen.

Merck & Co. begon rond 1961 met het gebruik van selectieve anthelmintica. Aanvankelijk werden ze alleen aan dieren toegediend, maar het gebruik bij mensen volgde al snel. Fenbendazol is het anthelminticum dat gewoonlijk in dierlijke producten wordt aangetroffen. Een zusterproduct van fenbendazol, mebendazol, wordt meestal aangetroffen in ontwormingsproducten voor mensen.

Fenbendazol wordt oraal toegediend bij zowel grote als kleine dieren, waaronder honden, varkens, katten, runderen, paarden, konijnen en vissen. Wanneer het volgens voorschrift wordt toegediend, wordt het als uiterst veilig beschouwd.

Hoewel fenbendazol van oudsher wordt beschouwd als een diergeneesmiddel tegen wormen, wordt het bij orale toediening ook zeer goed verdragen en is het veilig gebleken bij mensen. Hoewel de waarnemingen bij de mens beperkt zijn, bleek uit de gegevens dat een eenmalige orale dosis tot 2000 mg per persoon, of 500 mg per persoon gedurende 10 opeenvolgende dagen, geen problemen opleverde. Er is zelfs een geval bekend van een 67-jarige patiënt met een zeer zeldzame en ernstige parasitaire infectie van de lever die 13 jaar lang continu ongeveer 3.000 mg mebendazol per dag innam zonder toxiciteitsproblemen. (J Hepatol 1998 Dec;29(6):994-8)

In een klinische studie uitgevoerd in Johns Hopkins werden geen toxiciteits- of andere problemen vastgesteld bij patiënten die 200 mg fenbendazole per dag innamen.

In de loop der jaren is er veel onderzoek verricht dat precies verklaart hoe fenbendazole werkt bij het vernietigen van parasitaire wormen en kankercellen. Tot nu toe lijken er vier verschillende werkingsmechanismen te zijn.

Ten eerste bestaat er rond de kern van alle levende cellen een met eiwitten gestructureerd microtubuli netwerk. Deze microtubuli zijn betrokken bij de celdeling, de mogelijkheid van de cel om zijn vorm aan te passen aan een veranderende omgeving, en de beweging van stoffen binnen de cel.

Fenbendazol bindt zich aan tublin, een structureel eiwit van deze microtubuli. Hierdoor ontstaat een blokkade in de minuscule buisjes en wordt de afvoer van afvalstoffen en de opname van voedingsstoffen verhinderd. De opname van glucose, de enige energiebron van de parasitaire wormen, wordt stilgelegd. Zonder energietoevoer worden de wormen verlamd en sterven ze, of ze worden uit het lichaam verdreven.

Kankercellen hebben ook glucose nodig als energiebron. Door het microtubulaire netwerk van kankercellen te blokkeren, helpt fenbendazol hun energietoevoer stil te leggen en vernietigt hen.

Ten tweede vermindert fenbendazol verder de glucose-opname van kankercellen door de zogenaamde GLUT-transporters te downreguleren. Dit zijn eiwitten die glucosemoleculen één voor één over celmembranen transporteren.

Ten derde verhoogt fenbendazol de activiteit van de natuurlijke killercellen van het lichaam in aanwezigheid van P53 tumoronderdrukkende genen.

Ten vierde werkt fenbendazol als een kinaseremmer, die helpt bij het blokkeren van de vorming van nieuwe bloedvaten die nodig zijn voor tumoren om te overleven.

Deze antikanker eigenschappen zijn niet nieuw. Ze werden jaren geleden al gedocumenteerd. Ik kon een van de vroegste studies vinden, gepubliceerd in 2002, waarin deze effecten in detail werden beschreven. (Clin Cancer Res 2002 Sep;8(9):2963-9)

In 2002, toen ze bij MD Anderson werkten, meldden Dr. Tapas Mukhopadhyay en zijn collega's dat mebendazole een krachtig antitumor effect had op menselijke kanker cellijnen, zowel in vitro als in vivo.

Eenvoudig gezegd, mebendazole (voor alle praktische doeleinden hetzelfde geneesmiddel als fenbendazole) remde sterk en grondig de groei van long-, borst-, eierstok-, colon- en botkankercellen in zowel weefselmonsters als in levende dieren. Tegelijkertijd had het geen negatief effect op de groei van normale cellen.

Deze zelfde studie werd gesteund door een beurs van het National Cancer Institute. Je vraagt je af waarom ze een studie als deze zouden financieren, zulke verbazingwekkende resultaten zouden behalen en vervolgens niet genoeg interesse zouden hebben om een vervolgstudie te doen of verder te werken aan een geneesmiddel met zoveel potentieel.

Later in 2012 publiceerden Dr. Mukhopadhyay en collega's van de Panjab Universiteit in India nog een studie die aantoonde dat fenbendazole een krachtig middel was om de groei van kankercellen te remmen zonder de groei van normale cellen te schaden of aan te tasten.

En in 2018 publiceerden Dr. Mukhopadhyay en collega's nog een andere studie waarin fenbendazol werd benadrukt als een veilig en goedkoop anthelmintisch geneesmiddel met een "efficiënte antiproliferatieve activiteit" in menselijke kankercellen. (Dit betekent in feite dat het de groei van kankercellen remt).

In datzelfde rapport verklaart Dr. Mukhopadhyay: "FDA en andere gepubliceerde preklinische gegevens over de toxicologische studies uitgevoerd op dieren tonen aan dat fenbendazole toegediend bij verschillende diersoorten in dosissen die verschillende keren hoger zijn dan de goedgekeurde dosering, geen nadelige effecten veroorzaakt bij dieren. Verder bleek uit onze vorige studie ook dat de toxiciteit van fenbendazol in normale menselijke cellen minimaal is. Gezien deze informatie kan [fenbendazol] een ideale kandidaat zijn voor ontwikkeling als antikankermiddel." (Scientific Reports 2018 aug 8(1):11926)

MD Anderson is niet de enige faciliteit die kennis heeft van fenbendazol. Ik vermoed dat praktisch elk kankercentrum ervan weet.
------
In 2009 evalueerden onderzoekers van Johns Hopkins verschillende geneesmiddelen voor de behandeling van glioblastoma, de meest voorkomende hersenkanker bij volwassenen. Het is een zeer agressieve kanker, met een gemiddelde overleving van 11 tot 15 maanden, die als ongeneeslijk wordt beschouwd.

Zij implanteerden de kankercellen in de hersenen van muizen, wat de normale procedure is bij dit soort studies. Voordat de cellen werden geïmplanteerd, werden deze muizen echter behandeld tegen spintwormen met fenbendazol. De hersenkanker ontwikkelde zich niet. Het is nooit gegroeid.

Het is interessant dat, toen ik in de details van deze studie dook, fenbendazole zelden werd genoemd. Het werd aangeduid als "een dierlijke versie van mebendazol." Gebaseerd op het feit dat fenbendazole in staat was om glioblastoma te stoppen, ontvingen de onderzoekers fondsen om fase I studies uit te voeren om de veiligheid van mebendazole voor hersenkanker te testen bij zowel volwassenen als kinderen. Het bleek zeer veilig te zijn en werd zeer goed verdragen, maar dat was te verwachten, gezien het feit dat beide geneesmiddelen al bijna 60 jaar over de hele wereld worden gebruikt voor de behandeling van pinwormen, in deze zelfde doses. En altijd is gebleken dat ze veilig zijn en goed worden verdragen door zowel dieren als mensen.

Wat we hieruit kunnen afleiden is dat we een zeer goedkope, effectieve, veilige, gemakkelijk verkrijgbare verbinding hebben waarvan is aangetoond dat die vele vormen van kanker voorkomt en terugdringt. Onderzoekers, de farmaceutische industrie en veel oncologen en kankercentra zijn al bijna 20 jaar op de hoogte van fenbendazol.

Toen ik de website van de overheid over goedgekeurde klinische proeven doorzocht (clinicaltrials.gov), bleek dat Johns Hopkins verschillende studies over de veiligheid van mebendazol had voltooid en proefpersonen aan het werven was voor bijkomende proeven voor hersen- en darmkanker.

Verrassend genoeg kon ik geen menselijke klinische studies vinden over fenbendazol. Je kunt waarschijnlijk wel raden waarom. Fenbendazol wordt beschouwd als een dierlijk product. Het is nooit goedgekeurd voor menselijk gebruik, het wordt verkocht zonder recept, en het patent is verlopen zodat iedereen het generiek kan maken. Daarom wil niemand het promoten of het gebruik aanbevelen bij mensen.

Mebendazol's patent is verlopen, maar het is goedgekeurd voor menselijk gebruik. Het moet op recept worden voorgeschreven en is een van de slechts twee goedgekeurde geneesmiddelen voor de behandeling van pinwormen. Het feit dat het is goedgekeurd voor menselijk gebruik is een van de belangrijkste redenen waarom het wordt bestudeerd, gepromoot en aanbevolen in plaats van fenbendazol.

Om fenbendazol goedgekeurd te krijgen voor mensen zou honderden miljoenen dollars kunnen kosten. Niemand is bereid zoveel geld uit te geven zonder octrooibescherming en de mogelijkheid om hun geld terug te verdienen.

Veel landen hebben prijscontroles op hun medicijnen, maar niet de VS. Het bedrijf dat mebendazol verkoopt, heeft van deze situatie geprofiteerd. Het is een uitstekend voorbeeld van de prijsmanipulatie die plaatsvindt en een van de redenen waarom onze verzekeringskosten zo hoog zijn.

Spoelwormen zijn de meest voorkomende wormachtige parasitaire infectie in de VS. Ze infecteren vooral kinderen, meestal tussen 5 en 10 jaar oud. Mensen zijn de enige soort die pinwormen kunnen overbrengen. Ze worden het meest aangetroffen in gezinnen met schoolgaande kinderen, geïnstitutionaliseerde kinderen en verzorgers van besmette kinderen. Jeuk en uitslag rond de anus zijn de twee belangrijkste tekenen van infectie.

Tot 2011 kon de generieke versie van mebendazol voor ongeveer $1,60 worden gekocht. Toen werd het door de fabrikant, Teva, van de markt gehaald zonder uitleg. Het werd in 2016 opnieuw geïntroduceerd door een bedrijf genaamd Impax, nu de enige leverancier van mebendazol tabletten in de VS, onder de naam Emverm. Toen ik het laatst controleerde, was de gemiddelde prijs voor twee kauwtabletten van 100 mg Emverm ongeveer 430 dollar.

Hetzelfde bedrijf dat Emverm verkoopt, heeft ook het enige andere door de FDA goedgekeurde receptgeneesmiddel voor pinwormen, Albenza (de merknaam voor albendazol). In 2010 schoot de prijs van Albenza omhoog van $6 per pil naar $515 voor twee pillen.

Door de rechten op deze geneesmiddelen te verwerven en in de VS de markt voor goedgekeurde geneesmiddelen op recept tegen spoelwormen in handen te krijgen, heeft Impax "een license to steal" gecreëerd.

In derdewereldlanden kan mebendazol worden gekocht voor minder dan 1 cent per pil. En de prijs voor twee pillen albendazol bedraagt 4 cent. Zelfs in het Verenigd Koninkrijk, een land met prijscontrole op medicijnen, kunnen twee pillen mebendazol voor ongeveer 4 dollar over de toonbank worden gekocht.

Ik wil niet uitweiden over spoelwormen, maar vergeet niet dat fenbendazol, net als mebendazol en albendazol, effectief is bij de behandeling van spoelwormen. (Er is ook een vrij verkrijgbaar middel dat Reese's Pinworm Medicine heet en minder dan $15,00 kost).

Ik kan me alleen maar voorstellen welke schandalige prijs aan mebendazol zal worden gehangen als ze het gaan promoten voor de behandeling van kanker.

Joe's geheimen voor een succesvolle behandeling
In mijn gesprek met Joe, vroeg ik naar zijn gedachten over mebendazol versus fenbendazol. Hij was zich ten volle bewust en ontmoedigd, op zijn zachtst gezegd, van de prijsvechters.

Op basis van zijn ervaring met het gebruik van fenbendazole en zijn gesprekken met talrijke wetenschappers en onderzoekers is hij echter van mening dat fenbendazole eigenlijk een betere keuze is als het gaat om de behandeling van kanker. Ook al is hij nu kankervrij, hij is van plan het de rest van zijn leven te blijven gebruiken.

Joe gebruikt Panacur C, gemaakt door Merck Animal Health. De verpakking voor kleine honden (10 pond) bevat drie zakjes van 1 gram. Elke gram Panacur C bevat 22,2 procent (222 mg) fenbendazol.

Zijn regime bestaat uit het nemen van een 1-gram pakje poeder (bevat 222 mg fenbendazol) elke dag gedurende drie dagen, en dan vier dagen vrij te nemen en het proces te herhalen. Hiervoor heeft hij één pakje per week nodig.

Hoewel er bij deze dosering geen problemen zijn geconstateerd, is het doel van het nemen van vier dagen rust tussen de doses om elke mogelijkheid van lever- of nierproblemen uit te sluiten.

Het maakt niet uit wanneer u de fenbendazol inneemt en het hoeft niet bij de maaltijd te worden ingenomen. U kunt het smaakloze poeder gewoon doorslikken, of met voedsel mengen.

Een weekvoorraad (een 3-pack) kost nu ongeveer $8.00. Toen Joe begon was het $4.00 per pakje. Sinds hij zijn resultaten bekend maakte, is de prijs verdubbeld.

U kunt Panacur C direct bij Amazon of andere online dierenwinkels zoals 1-800-PetMeds en Chewy.com kopen.

Als u een samengestelde apotheek kent, kunnen zij fenbendazol in bulk kopen om wat geld te besparen.

Fenbendazol wordt ook verkocht als vloeistof. Merck verkoopt de vloeistof onder het Safe-Guard label, voor geiten en rund- en melkvee. Elke milliliter vloeistof bevat 100 mg fenbendazol. Voor Joe's aanbevolen plan zou een dosis van 2,2 milliliter nodig zijn, wat neerkomt op iets minder dan een halve theelepel.

Bovendien wordt fenbendazole online verkocht om worminfecties bij tropische vissen te behandelen: 100 procent fenbendazole wordt meestal gebruikt en het komt ofwel in 250 mg pakjes ofwel in bulk poeder.

Ongeacht het product, hield Joe vast aan de dosering van 222 mg, gebaseerd op het onderzoek dat hij van Johns Hopkins had geleerd en waaruit bleek dat 200 mg per dag veilig was en goed werd verdragen.

Het is mogelijk dat hogere doseringen nog effectiever zijn en sneller werken, maar ook hier zijn geen definitieve onderzoeken op gebaseerd. Dr. Gregory Riggins, een van de artsen die onderzoek doet naar mebendazol in Johns Hopkins, vertelde HemOnc Today (15 juni 2017) het volgende: "Mebendazol heeft een 40-jarig track record van veilig gebruik. We weten al dat het moeilijk, zo niet onmogelijk, is om toxische niveaus te bereiken met mebendazol.

Tot we meer weten, houdt Joe vast aan zijn huidige regime.

Hoewel hij van mening is dat fenbendazol ongetwijfeld zijn leven heeft gered en zijn kanker heeft overwonnen, zijn er nog een paar andere onderdelen van zijn behandeling waarvan hij denkt dat ze hebben bijgedragen aan zijn succes:

Extra voedingsstoffen
Op basis van zijn persoonlijk onderzoek is Joe ook begonnen met het innemen van nog drie andere producten, die hij zeven dagen per week gebruikt. Deze producten werden in geen van de eerder genoemde onderzoeken gebruikt:

Vitamine E-complex met tocotriënolen en tocoferolen, 400-800 mg per dag. Hij beveelt Gamma E van Life Extension of Perfect E van Vitamin Discount Center aan.
Curcumine (600 mg per dag). Hij gebruikt het product Theracurmin HP van Integrative Therapeutics.
CBD-olie (een tot twee druppels vol, het equivalent van 25 mg per dag onder de tong ingenomen)
Positieve Houding
Als je ooit de gelegenheid hebt om Joe te ontmoeten of met hem te spreken, is een van de eerste dingen die je opvalt zijn positieve en opgewekte houding. Dit is ook het geval met de meeste overlevenden van kanker die ik heb ontmoet. Benton, mijn vriend die ik eerder noemde, straalt dezelfde houding en humor uit. Het is moeilijk om de kracht en het belang van visualisatie en positief denken te benadrukken.

Het delen van zijn verhaal en het verspreiden van het woord
Joe's verhaal hield niet op nadat hij kanker had overwonnen. Hij wilde zijn verhaal met zoveel mogelijk mensen delen. Hij begon een blog om zijn persoonlijke ervaringen te beschrijven in de hoop dat anderen de informatie konden gebruiken om te helpen hun kanker te overwinnen. Hij nodigde uit tot het stellen van vragen en gaf zelfs zijn telefoonnummer, maar het persoonlijk beantwoorden van honderden e-mails en telefoontjes werd al snel overweldigend. Als gevolg daarvan is zijn blog (mycancerstory. rocks) voorlopig in de ijskast gezet, maar hij heeft wel een Facebook-pagina, die gescreend is en beperkt is tot personen met kanker of hun familie, vrienden of verzorgers. Zijn Facebook-pagina heeft dezelfde naam: MyCancerStory.Rocks.

Joe doet alles wat hij kan om fenbendazole meer aanvaard en gebruikt te doen worden als eerstelijns- en aanvullende kankertherapie. Hij is zich ten volle bewust van de enorme financiële en bureaucratische hinderpalen om dit doel te bereiken. Hij hoopt echter dat hij dit doel kan helpen bereiken door een andere weg in te slaan.

Elke week krijgt hij berichten over ten minste twee of drie succesverhalen van mensen die hun kanker hebben genezen met fenbendazol. Tot nu toe heeft hij ongeveer 70 succesverhalen. Door zijn verhaal te delen op zijn blog en Facebook pagina, heeft hij meer dan 70 verschillende landen bereikt en de feedback neemt dagelijks toe. Door het verzamelen van gegevens en medische details over de mensen die fenbendazol gebruiken, is het misschien mogelijk om voldoende bewijs te presenteren om te kwalificeren als een anekdotisch beperkt klinisch onderzoek.

Het verzamelen en documenteren van deze resultaten is echter een andere inspanning die al snel overweldigend werd, zowel vanuit tijds- als financieel oogpunt. Per slot van rekening heeft hij een baan, een gezin en een leven, waarvan ik zeker weet dat hij die allemaal meer dan ooit koestert.

Onlangs is hij gaan samenwerken met de Oklahoma Medical Research Foundation (OMRF) in Oklahoma City. Het ziet ernaar uit dat zij binnenkort een voltijdse staf zullen inzetten om deze informatie van fenbendazole-patiënten te gaan verzamelen en een gegevensbank samen te stellen. OMRF is een internationaal erkend onderzoeksinstituut met een staf van meer dan 400 mensen die kanker, hartziekten, auto-immuunziekten en verouderingsziekten bestuderen.

Joe heeft ook gesproken met het Stephenson Cancer Center van de Universiteit van Oklahoma en de Rutgers Universiteit in de hoop dat er nog meer onderzoek wordt gedaan. Ik heb hem gevraagd mij op de hoogte te houden, dus ik zal u op de hoogte houden van alle nieuwe ontwikkelingen.

V&A met Joe
Hier zijn enkele van de vragen die ik Joe stelde, samen met zijn antwoorden
Hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet met fenbendazol? Bij de aanbevolen dosering en het aanbevolen schema, lijkt het ergens tussen de vier weken en drie maanden te duren. Sommige mensen hebben gemeld dat ze binnen vier weken volledig vrij van kanker zijn. Omdat Joe slechts elk kwartaal werd gecontroleerd, weet hij niet zeker wanneer zijn kanker verdwenen is.

Kan het gelijktijdig met chemo en/of bestraling worden gebruikt? Ja. Dat is wat Joe deed. Hij heeft geen berichten gehoord of gezien dat het conflicteert met conventionele therapieën.

Hoeveel mensen nemen fenbendazol? Joe kent persoonlijk meer dan 400 mensen die het hebben genomen of het momenteel gebruiken.

Wat zijn de succes- en faalpercentages? Toen we elkaar spraken, had hij meer dan 70 gedocumenteerde succesverhalen en er waren er nog meer die hij niet had gedocumenteerd toen hij voor het eerst zijn ervaring begon te delen. De enige mislukkingen waarvan hij op de hoogte is, zijn degenen die volgens hem te laat met de therapie zijn begonnen. Deze mensen stierven niet lang nadat ze begonnen waren met fenbendazole, en hij denkt dat de kanker gewoon te ver gevorderd was. Een van zijn grootste frustraties is te horen over mensen die te lang gewacht hebben om te beginnen.

Bij welke soorten kanker werkt het? Die lijst blijft maar groeien, maar het schijnt te werken bij zowat elke vorm van kanker. Ik dring er bij u op aan om enkele van de succesverhalen op zijn blog te gaan lezen. Ik heb hem gevraagd of hij iemand kende met alvleesklierkanker, de dodelijkste vorm van deze ziekte, die het gebruikt. Hij had geen definitieve resultaten, maar hij was niet op de hoogte van een volledige genezing. Er waren echter een paar gevallen waarin fenbendazol de progressie leek te stoppen tot het punt dat de personen in staat waren om weer normaal te gaan leven.

Kan fenbendazol worden gebruikt bij kinderen? Hij kent momenteel een tiental lopende gevallen bij kinderen. Eén 17-jarige had meer dan 100 tumoren van metastatisch melanoom en is volledig genezen. Johns Hopkins test mebendazol momenteel bij kinderhersentumoren, maar de resultaten zullen misschien pas over twee of drie jaar beschikbaar zijn. Persoonlijk zou Joe het bij zijn eigen kinderen gebruiken, maar hij zou de dosering aanpassen op basis van het gewicht. Bijvoorbeeld, als de dosis voor een volwassene van 150 pond 222 mg is, dan zou een kind van 75 pond de helft van die dosis nemen.

Heeft iemand alleen fenbendazol gebruikt zonder chemo of bestraling? Ja. Toen we elkaar spraken, had hij ongeveer 20 succesvolle (kankervrije) gevallen van personen die chemo en bestraling weigerden en hun enige behandeling fenbendazole was.

Vertellen mensen hun artsen over het gebruik van fenbendazol? Het lijkt erop dat ongeveer 80 procent van degenen met wie hij sprak het hun artsen vertellen. Ongeveer 70 procent van die dokters zegt, "Het kan waarschijnlijk geen kwaad," en de andere 30 procent reageert negatief.

Welke veranderingen heeft Joe in zijn dieet aangebracht? Geen enkele. Hij is een "foodie" en heeft suiker niet uit zijn dieet geschrapt, maar zei dat het waarschijnlijk een goed idee is en daar ben ik het mee eens.

Wat als iemand fenbendazol niet zelf wil innemen? Care Oncology schrijft een eigen mengsel voor van weesgeneesmiddelen en geneesmiddelen waarop geen patent rust, waaronder mebendazol, Glucophage (metformine), statines en doxycycline (een antibioticum), en zij kunnen samenwerken met uw andere artsen. (Ze hebben vestigingen in Londen en Rapid City, South Dakota)

Wat is Joe's plan als zijn kanker terugkomt? Hij heeft een plan B. Hij deelde niet alle details, maar het omvat gefermenteerd tarwekiemextract (Metatrol of AveULTRA) en verschillende andere therapieën, en hij zou andere weesgeneesmiddelen overwegen.

Mijn gedachten
Is fenbendazol het geneesmiddel tegen kanker? In veel gevallen, ja. We zullen hopelijk veel meer te weten komen naarmate de patiëntendatabase groeit.

Zou ik het nemen of aan mijn familie geven? Absoluut. Sterker nog, ik overweeg serieus om het profylactisch te nemen.

Zou ik nog andere supplementen nemen? Ten eerste zou ik niet aarzelen om fenbendazol helemaal alleen te nemen. Echter, als ik de middelen had, zou ik ook alles wat ik kon tegen de kanker nemen, inclusief:

Metatrol of AveULTRA van American Biosciences, dat de activiteit van de natuurlijke killercellen verhoogt en de glucosestroom naar de kankercellen vermindert.
Immpower van American Biosciences (actieve hexose correlated compound, of AHCC) om de activiteit van de natuurlijke killercellen te stimuleren
PectaSol-C Modified Citrus Pectin van ecoNugenics om uitzaaiingen te helpen blokkeren
HonoPure van ecoNugenics om de deling van kankercellen te verminderen en anti-iangiogenese te bevorderen (het stoppen van de vorming van nieuwe bloedvaten die een tumor voeden)
NAC (N-acetylcysteïne) om glutathion te stimuleren en de lever te beschermen
CBD-olie van verschillende bronnen of, indien beschikbaar, CBD/THC rectale zetpil (20mg CBD/30mg THC) van Foria
Mariadistel om de lever te beschermen
Gestandaardiseerd curcumine-extract
Een multivitamine en probioticum
Ik kan geen ernstige nadelen bedenken van fenbendazol. In de doses die in dit artikel worden genoemd, is de enige bijwerking buikpijn of milde diarree, waar 5 tot 10 procent van de gebruikers last van heeft. Kiezen tussen doodgaan aan kanker of mogelijk wat lichte diarree ervaren, dat is helemaal geen moeilijke beslissing.

Ik kan Joe Tippens niet genoeg bedanken voor het delen van zijn verhaal. Ik twijfel er niet aan dat duizenden levens gered zullen worden. Aarzel niet om deze uitgave van Alternatieven te kopiëren en te verspreiden onder iedereen die baat zou kunnen hebben bij deze belangrijke informatie

@Melkmeisje Super, bedankt voor het delen van je vertaling (y) De drie wetenschappelijke publicaties van Dr. Mukhopadhyay en collega's waarover gesproken wordt tref je bijgaand aan ... 👋
 

Bijlagen

  • Mebendazole Elicits a Potent Antitumor Effect on Human Cancer Cell Lines Both in Vitro and in ...pdf
    446,9 KB · Weergaven: 20
  • Impairment of the Ubiquitin-Proteasome Pathway by 'Fenbendazole' Leads to a Potent Cytotoxic E...pdf
    4,1 MB · Weergaven: 6
  • Fenbendazole acts as a moderate microtubule destabilizing agent and causes cancer cell death b...pdf
    2,2 MB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Toch maar even een reactie van mijn kant. Ik loop al een week met het idee om mijn ervaringen met Ivermectine en Panacur te delen, maar wilde het eerst zeker weten.

Even wat achtergrond info. Ik heb al 30 jaar last van mijn darmen. In het ziekenhuis noemen ze het colitus ulcerosa omdat er een onsteking in mijn darmen zit, maar ik ben nooit meegegaan met die diagnose omdat ik me totaal niet herken in de symptomen die bij die ziekte zouden horen. Feit blijft wel dat ik een ontsteking heb/ had in mijn darmen.

Ruim twee maanden geleden heb ik twee anti-parasietenkuren van Hulda Clark achter elkaar gedaan. Waarbij de tweede op de hoogste dosis. Na controle bleek ik nog steeds parasieten in mijn darmen te hebben. Dit had de betreffende therapeut nog nooit meegemaakt na twee kuren achter elkaar.

Aan het einde van die tweede kuur ben ik ook begonnen met Panacur (8 dagen). Daarna meteen 4 dagen ivermectine, toen een Norit kuurtje, twee dagen rust en toen weer 8 dagen Panacur. Ik ben nu bijna op het einde van deze kuur.

Los van de ontsteking in mijn darm hoef je geen dokter te zijn om te begrijpen dat het herstel daar meer tijd nodig heeft, want de darmwand en de juiste balans tussen bepaalde bacteriën etc zal ver te zoeken zijn. Toch merk ik kleine verschillen. Het zijn echter niet deze kleine verschillen die mij enthousiast maken over deze ontwormingsmiddelen. Er zijn gekke dingen in mijn lichaam aan het veranderen die ik op geen enkele manier kan verklaren. Volgens mij is mijn lichaam zich op celniveau aan het herstellen.

- Ik ga al jaren 2x in de week naar de sportschool en sinds enkele weken kan ik ineens tientallen kilo's meer tillen. Ook kan ik wekelijks deze gewichten, zonder al te veel moeite, ophogen.
- Mijn lichaam begint er weer uit te zien als een kerel van 25 (ben nu 46). Serieus, het lijkt wel of ik anabole steroïden aan het gebruiken ben.
- Op een gezonde manier heb ik minder eetlust. Ik heb veel sneller een verzadigd gevoel en kan langer zonder eten.
- En nog een gekke. Na het sporten ga ik altijd even in de sauna. In de sauna van 80-90 graden hield ik het amper 7-8 minuten vol, maar nu kan ik met gemak 15 minuten erin vertoeven.

Zeker in het begin was ik wel vaker moe. Van een kant zou je denken dat dit alles juist energie geeft, maar ik vermoed dat dit herstel stiekem behoorlijk wat energie kost. Ook merk ik telkens aan het einde van zo'n kuur dat ik last krijg van mijn nieren; voelt aan als pijn in je onderrug. De thee van Jabob Hooy (Kumus Kutjing) helpt dan enorm om de nieren te ontgiften....en natuurlijk even een paar dagen rusten.

Ondertussen heb ik een flinke hoeveelheid Ivermectine bij Roli besteld (Mike, bedankt voor de tip), want Ivermectine werkt gevoelsmatig voor mij het beste/ sterkste.

Voor zover mijn ervaring.

Zijn er meer mensen die naar de sportschool gaan en mijn ervaring delen of andere dingen herkennen?

Warme groet,
Huub
Hi Huub, ik was even benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik sport zelf ook veel en slik nu een week elke dag iver.. Ik ben dus erg benieuwd naar mijn spieropbouw na jouw verhaal. Ik merk zelf nu alleen dat ik veel vermoeider ben dan normaal.

Slik jij het nu ook elke dag of hen jij een ander schema?

Groetjes, Massie
 
Hi Huub, ik was even benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik sport zelf ook veel en slik nu een week elke dag iver.. Ik ben dus erg benieuwd naar mijn spieropbouw na jouw verhaal. Ik merk zelf nu alleen dat ik veel vermoeider ben dan normaal.

Slik jij het nu ook elke dag of hen jij een ander schema?

Groetjes, Massie
Hoi Massie, tja, je raakt er een beetje aan gewend. Ik slik inderdaad nog steeds dagelijks ivermectine. Ik doe het puur op gevoel. Meestal 2 per dag als een soort van onderhoud en soms een weekje 4 per dag. Ik merk dat ik steeds meer spierkracht krijg en mijn uithoudingsvermogen op de crosstrainer gaat ook nog steeds vooruit. Voorheen was ik veel sneller moe en verzuurd en nu niet.

Wel heb ik het idee dat als ik een tijdje 4 tabletten per dag heb geslikt en ik stop abrupt ik juist last krijg ik me juist ziekerig ga voelen. Dit is nu al een paar keer het geval geweest. Heel vreemd.
 
Wordt geheid onderschept en je betaalt de hoofdprijs. Als je geld teveel hebt, doneer dan liever aan dit forum.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan