Parasieten 'lezen'

Kia Ora

New member
Ja, hoe gaat dat? Zat de nieuwsbrief van Ron te lezen en kwam op de website metenisweten.org. Daar stond ook een stukje op over wormen, dat het beter is om twee keer per jaar een simpel wormenkuurtje te doen om zo besmetting te voorkomen. Wij hebben twee honden, wat denken jullie hier van?

Maar ook las ik, dat als je velletjes rond je nagels hebt en/ of veel nagels bijt dat dit een teken is van parasieten in je darmen. Nu had ik dat heel lang, jaren zelfs. Maar sinds een jaar of anderhalf niet meer. Mooie nagelriemen en totaal geen behoefte meer om te 'kluiven'. Ik schreef dit toe aan vitamine A, maar ik had wel een parasietenbelasting die nu weg is. Dus, wat denken jullie van die theorie?

Er staat trouwens nog wel meer op die site. Ga gauw even verder lezen!

Ehh... nee ik ga niet lezen, ik bewaar dit voor later vanavond. Het schijnt dat er van mij verwacht wordt een eenvoudige doch voedzame maaltijd op tafel te zetten. Ik heb mijn tijd weer zitten verdoen met lezen en schrijven... tjongejonge... ;-)

xxx

 
Krijg je nou parasieten van nagelbijten (wat ik verwacht) of ga je nagelbijten van parasieten in de darmen (wat mij eerlijk gezegd wel raar lijkt).

Ik bijt nagels en ik heb sinds kort weer velletjes op mijn nagelriemen.

 
Wat ik toendertijd gehoord hebt van mijn natuurarts, is dat nagelbijten en velletjes idd een teken is van parasieten. Parasieten schijnen je systeem zo'n opdonder te geven dat je rare gewoontes kunt ontwikkelen. Dit schijnt oa. te maken te hebben met de incubatieperiode van de larven. Dit is twee of drie weken en zodra de larven uitkomen, vergen ze zoveel energie van je dat je er echt raar van kan worden.

Maar omdat ik dit alleen maar van mijn natuurarts heb gehoord, en nu soortgelijk lees, vroeg ik me af hoe anderen dat ervaren (hebben).

 
Interessant Heleen! Dank je wel!

Is het in het voordeel van de parasieten als wij nagelbijten?

Dat ze ons regeren om dat te gaan doen?

Net als dat candida ook schijnt te veroorzaken dat we zoetbehoefte krijgen?

 
Ik denk dat het idd een reactie is op de parasieten, een ongecontroleerde 'behoefte'. Zo kwam het wel op mij over in ieder geval. En het feit dat ik nu al een tijd parasietvrij ben en niet meer nagelbijt terwijl ik dat letterlijk jaren gedaan heb... Kan toeval zijn natuurlijk, vandaar mijn vraag!

 
Ik bijt al jaren nagels en nagelriemvlees stukjes,wiebel met mn benen etc. zo lang als ik me kan heugen.

'Zoetbehoefte' ik denk dat dat niet alleen aan Candida ligt,of uberhaupt aan parasieten/schimmels alleen.

 
Is het wel zo'n simpel wormenkuurtje, zoals in het begin stukje van Heleen staat? Ik ben geschrokken van de troep...

 
Ik las gisteren dit: samengevat: parasieten in de darmen scheiden ammoniak af en dat zou ook tot uitputting van de bijnieren kunnen leiden:

Quote:
Parasites secrete ammonia as a normal biological waste product. If you've ever smelled smelling salts you know what ammonia smells like. Ammonia is a strong adrenal stimulant. It stimulas the adrenals to secret adrenalin. Well adrenalin is mostly used for the fight or flight machanism we've all heard about. But when there's nothing to fight or flee from it's called a panic attack.

I sufferd with them for years and they do ruin your life.

So, once the bugs are gone - no more ammonia - no more adreal stimulation - no more panic attacks. It's great.

Doc Sutter


http://www.curezone.com/forums/fm.asp?i=1010932#it

 
hoi,

leuk onderwerp... In de gaps course hebben we een middeltje gezien nl castor oil 30ml samen met brandy 30ml ,absoluut "disgusting". Voorwaarde: wel s'nachts om 3uur innemen en dat zou als gevolg moeten hebben toilet bezoek met dode wormpjes s'morgens... Ook is het niet kunnen bijkomen in gewicht een teken aan de wand en een droge hoest s'nachts....

groetjes

 
Hmmm... ik bijt op mijn nagels en mijn vingers (probeer me in te houden, maar het gebeurt ongemerkt) en heb ook heel vaak een ongelofelijke jeuk aan mijn aars. Ik was mijn handen regelmatig met natuurlijke zeep en in de douche was ik mezelf van onderen ook. Maar ik neem aan dat dit op een parasiet duidt?

Zo ja, zijn er huis tuin en keuken middeltjes die iemand mij hier tegen kan aanraden?

Of moet ik het bij een gezond dieet houden en afwachten tot het overgaat?

 
Als je het goed wilt aanpakken kun je kijken op de website Heelnatuurlijk.nl, daar zijn speciale parasietenkuren. Parasieten kunnen beter aangepakt worden.

 
Dankje san!

Een onderwerp dat hier een beetje bij aansluit: neus peuteren.

Ook zo iets dat veel mensen doen, hoewel ze het wellicht niet eens willen doen. Duidt het eten van je eigen snot op een voedingstekort of een parasiet?

 
Oker, mijn aars"krengen" zijn weggegaan nadat ik de koolhydraten heb geminimaliseerd.

Kuur na kuur gedaan in het verleden en dat hielp niets en ik zat ook niet in de zandbak :D

Ik denk dat bij mij tarwe de grootste boosdoener was, maagzuurproblemen daardoor ook.

 
Marijan: Hier heb ik ook wel eens over gelezen bij darmfloratherapeute 'De groene vrouw' (WP blogger). Zij legt de connectie jeuk-gluten. Maar hoe lang at je al weinig koolhydraten tot het weg was?

 
Ik denk dat het inderdaad een combi is. Ik heb dat gehad met blaasontstekingen. Zodra ik gezonder ging leven, en cranberry ging gebruiken in combi met probiotica ging het weg. Zodra ik veel suiker at kwam het (wel verminderd) terug. Inmiddels is het helemaal over gelukkig!

 
@ Dennis:
Quote:
Duidt het eten van je eigen snot op een voedingstekort of een parasiet?


Of is het misschien gewoon een gezonde vorm van je immuunsysteem trainen?

 
Ik raad de groep "Bottoms Up" op FaceBook aan. Heel informatief over alles wat te maken heeft met parasieten, colon cleansing, detoxen en meer over darmen en kwalen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan