PARACETAMOL, IBUPROFIL EN DICLOFINAC

R

Romagi

Guest
Dinsdag 27 oktober op TV ARTE 20.15 ging het over Angst vor Schmerzen.
Mensen nemen dan als eerste paracetamol en genoemde andere pijnbestrijders.
Echter men BESEFT niet voldoende wat de bijwerkingen aanrichten.
Een mevrouw had nierschade opgelopen en zit nu levenslang aan de nierdialise. Uiteraard had ze langdurig geslikt, 4x 400 mg per dag.
Slaap, griep en koortstabletten bevatten ook paracetamol.
Vooral ZWANGERE vrouwen worden gewaarschuwd voor de gevolgen van het ongeboren kind. (ADHD en Astma en meerdere psychische klachten.
Verder ging het ook over de pharmacie en hun reklames over deze middelen.
Vroeger als ik hoofdpijn had (zelden) ging ik altijd rusten zonder med.
Ook onlangs bij de tandarts liet ik achteraf de med. weg. Een beetje pijn is meestal wel te verdragen.
Maar zojuis voordat ik dit onderwerp begon eerst even gezocht op pijnbestrijding en zie dat er dan overal wel iets staat, niet handig.
Als kinderen verkouden zijn en grieperig dan pak je al snel een parac. en dito bij hoofdpijnklachteen mede door drukke werkzaamheden.
Het lijkt me handig als ik bij voorbaat iets in huis heb voor genoemde klachten en meteen in kan zetten. (dochter en kleinkind).
Bij fytotherapie zie ik Dennenknop, Echinasea en vlierbes. Hoofdpijn: Moederkruid en Gember.
 
Hoofdpijn gaat vaak weg door flink wat water te drinken.Helpt dat niet, dan wil een kop koffie nog wel een helpen, maar raak er niet (weer, meestal dan toch) aan verslaafd.
Als er pijn is, ontspan dan, spanning maakt het maar erger.
 
Hoi Gerard, juist spanning en rusten kan het probleem zijn in deze jachtige wereld.
Vooral als daar een verkoudheid bij komt, dat nog wel eens gebeurt in de winter, is er een probleem.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan