Palestina - Israël

Beste vrienden van de Gulde Middenweg. Het is vandaag ongeveer 10 uur 's ochtends, 11 oktober, en de Gulde Middenweg heet u van harte welkom bij de 309e aflevering van *Feritas Liberabit*. De 309e.

Dames en heren, beste vrienden, waarover wil ik het vandaag met u hebben? Als u het mij toestaat, wil ik u een klein overzicht geven van enkele gebeurtenissen die momenteel in de wereld plaatsvinden. Een van de belangrijkste, volgens velen, is de overeenkomst die is bereikt met betrekking tot Gaza. Een wapenstilstand. Een wapenstilstand die trouwens uit verschillende fasen bestaat.

Ik wil uw dag niet bederven, noch de vreugde die veel mensen voelen over het feit dat het bloedbad in Gaza, dat door de IDF werd gepleegd en nog steeds wordt gepleegd, eindelijk voorbij is. Maar de realiteit is dat we dit zorgvuldig en kalm moeten analyseren.

Kijk, meneer Trump, president Trump, kwam aan de macht in Amerika via de MAGA-beweging. En die MAGA-beweging bestaat voornamelijk uit christenen, evangelische christenen. Christenen die Israël sterk steunen en hooghouden. En dat, denk ik, is de kern van deze overeenkomst.

Door het werk van Candace Owens van, eh, Tucker Carlson en andere vloggers in Amerika is er een keerpunt geweest. En dat komt niet alleen door hen beiden, maar ook door het feit dat er sociale media zijn en dat die sociale media de gruweldaden ter plekke in Gaza aan de wereldbevolking hebben laten zien.

En ook die evangelische christenen, die zo’n belangrijke rol spelen in die MAGA-beweging, hebben deze gruwelen dagelijks op hun schermen gezien. Kinderen die werden doodgeschoten, kinderen die werden geamputeerd, kinderen die werden opgeblazen terwijl ze met een jerrycan naar een watertappunt liepen, enzovoort, enzovoort. Nou, dat heeft u zelf allemaal gezien. Ik hoef dat niet te herhalen.

Trump heeft voor zijn verkiezing een aantal beloftes gedaan. Een van die beloftes was dat hij het Epsteindossier openbaar zou maken. Dat is, om een vreemde reden, niet gebeurd.

Dat komt natuurlijk doordat er figuren in dat dossier staan die veel macht hebben in Amerika en ook een grote reputatie hebben. Of ze nu van Trumps partij zijn of van andere partijen, dat doet er nu niet toe. Maar in ieder geval is dat de reden waarom dat dossier niet openbaar wordt gemaakt. Een andere reden is de invloed van de geheime diensten in de wereld in dat dossier. En dan gaat het niet meer alleen om een seksschandaal met minderjarigen, maar ook om de chantage die daaruit voortvloeide, de chantage en de beslissingen die op basis van die chantage werden genomen. Dat is waar het om draait, want dat is wat zo ongelooflijk belangrijk is in Amerika en wat mensen willen weten.

Nou, Trump heeft die belofte niet waargemaakt, en dat was eigenlijk de eerste klap voor de MAGA-beweging. Dat heeft twijfel gezaaid binnen die machtsbeweging over Trump en zijn koers. Daarnaast heeft Trump ook beweerd dat hij de oorlog in Oekraïne binnen 24 uur zou beëindigen. Dat is ook een belofte die niet is nagekomen, misschien niet vervuld vanwege de oorlogszuchtige houding van de Europese leiders. Ik zeg niet van de Europese landen, maar van de Europese leiders. Dus ook daar is een verschuiving geweest.

Nu, die afnemende autoriteit van Trump in die machtsbeweging, die ook wordt veroorzaakt door de beelden die uit Israël komen, is niet alleen belangrijk voor Trump en voor zijn binnenlandse politieke positie, maar ook voor het buitenlands beleid van Amerika, en in het bijzonder de steun die Amerika geeft, miljarden aan hulp aan Israël.

En daar, denk ik, ligt de kern. Ik denk dat mensen zijn gaan beseffen dat de rechtse beweging zich van Israël afkeert en daardoor ook van meneer Trump. En dat betekent dat als dat volledig zou veranderen, dat die MAGA-beweging en die evangelische christenen het christendom weer zouden omarmen in plaats van zionisten te zijn, de democratische basis voor het steunen van Israël volledig zou verdwijnen.

En dat zie je ook in de demonstraties in Amerika, dat komt steeds meer naar voren. Ja, we willen niet dat Israël weer groot wordt gemaakt, Israël eerst. We willen Amerika eerst. En dat is een beweging die enorme kracht heeft gewonnen in Amerika, wat een enorme beweging heeft teweeggebracht.

En zeker voor mensen onder de 40, en zeker onder de 35, tussen de 18 en 35. Je ziet dat op campussen, maar je ziet het overal. Mensen accepteren niet langer dat Israël boven Amerika wordt gesteld. Dat is één punt. Ik denk dat ook de oudere generaties dat niet willen. Maar mensen willen ook geen land meer steunen dat dagelijks genocide en oorlogsmisdaden pleegt.

En we zien dat ook met betrekking tot de moord op Charlie Kirk. Ik wil nu niet op alle details ingaan. Ik wil u hoe dan ook vertellen dat het verhaal dat hij werd neergeschoten met een Mauser-geweer van kaliber .30-06 complete onzin is. Wat we allemaal hebben gezien, is geen impact van een kogel van zo’n Mauser-geweer. Dat zou zijn hele nek hebben weggeblazen. Dan hadden we zijn hoofd over de grond zien rollen.

Maar laten we kort bespreken waarom dit zo is. Er zitten een paar zeer vreemde dingen in. Na de moordaanslag, na de geslaagde moordaanslag, zag je meneer Netanyahu als een geit op een haverdoos springen. Tweemaal zelfs, om te zeggen: “Wij waren het niet. Wij waren het niet.” En dat is natuurlijk heel vreemd.

Hij was de enige leider in de wereld die begon met excuses maken. Geen enkele andere minister of vrouw heeft dat gedaan. En hij probeerde ook Charlie Kirk tot een soort martelaar voor de Israëlische zaak te maken. Met andere woorden, met een brief in zijn hand, een brief die hij van Charlie Kirk had ontvangen, probeerde hij de massa’s te laten geloven dat meneer Charlie Kirk 100% achter Israël stond.

Nou, niets is minder waar. En dat hebben we onder andere te danken aan het werk van Tucker Carlson en Kennis Owens, die erin hebben gegraven en die ook berichten, app-berichten en e-mails hebben vrijgegeven die ze met Charlie Kirk hebben uitgewisseld. Niet alles, maar een groot deel. En wat laat dat zien?

Dat laat zien dat de beweging van Charlie Kirk werd gefinancierd door zionisten, door miljardairs. En zij dachten: “Hé, dat is een kerel die erg christelijk is. Die christelijke waarden hooghoudt en waardeert. We gaan hem op een voetstuk zetten, want hij is iemand die Israël steunt op basis van evangelisch zionisme. En daarmee hebben we een prachtige figuur aan onze zijde die onze zaak promoot en ervoor zorgt dat die 70 tot 80 miljoen evangelische zionisten in Amerika aan onze kant blijven.”

Dat lijkt ook een groot deel van de MAGA-beweging te zijn. En als zij aan onze kant blijven, dan blijft de geldstroom naar Israël doorgaan. Dat betekent dat we kunnen blijven doen wat we doen: onze buren bombarderen, verdeel en heers zaaien, regeringen neerschieten of bombarderen, enzovoort, enzovoort.

Dus ze hebben eigenlijk iemand gevonden die op natuurlijke wijze hun standpunt vertolkte. En ze begonnen hem te financieren en zijn positie met vele miljoenen, tientallen miljoenen, misschien zelfs honderden miljoenen enorm uit te breiden. Dat zal binnenkort duidelijk worden. Ze hebben hem op een paard gezet en als hun witte ridder gepresenteerd.

Na verloop van tijd werd echter steeds duidelijker, zowel binnen die organisatie als bij Charlie Kirk zelf, welke oorlogsmisdaden Israël pleegt. Dat er genocide wordt gepleegd. Allerlei zaken zijn aan het licht gekomen over de honderden miljarden aan Amerikaanse belastingdollars, geld van de hardwerkende arbeiders in Amerika, dat naar Israël gaat.

Ze hebben natuurlijk ontdekt wat er in de Westelijke Jordaanoever gebeurt, dat daar kolonisten van over de hele wereld zijn, die claimen Joods te zijn, die daar gaan wonen. Ze wonen in een buitenpost of in huizen die daar beschikbaar zijn en nemen anders deel aan het verdrijven van de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever uit hun huizen en boerderijen, van hun land. Wie heeft gezien hoe de bulldozers, de Israëlische Caterpillar-bulldozers, de straten van Palestijnse steden en dorpen op de Westelijke Jordaanoever opbreken en alles vernietigen?

Hoe ze de controle over de waterbronnen overnemen en de stromen en rivieren naar hun eigen land omleiden, zodat de Palestijnen van dorst sterven. En natuurlijk wat er in Gaza gebeurt, de uithongering, het Amalek-beleid dat Galland heeft uitgesproken, maar ook Netanyahu, Ben-Gvir en Smotrich hebben uitgesproken: Amalek, dood ze allemaal, tot aan het kleinste kind, tot aan de schapen die ze hebben. Dood alles.

Premier Netanyahu zei in zijn toespraak tot de Israëlische strijdkrachten op 28 oktober 2023, ter voorbereiding op de invasie van Gaza, dat ze moesten denken aan wat Amalek hen had aangedaan. Dit verwijst naar het bijbelse bevel van God aan Saul voor de vergeldende vernietiging van een hele groep mensen, bekend als de Amalekieten, waarbij mannen, vrouwen, kinderen en vee moesten worden gedood. De oproep van de premier op 2 november 2023.

Nou, dat is wat zich de laatste tijd heeft ontwikkeld, en dat heeft natuurlijk zwaar op het gemoed van meneer Charlie Kirk als christen gedrukt.

Charlie Kirk heeft de waarheid gezien, net als miljoenen mensen op deze aarde. Wat daar werkelijk gebeurt, wat er echt aan de hand is. Tot een paar jaar geleden domineerden de Israëli’s en hun aanhangers het Westen. Ze beheersten alle nieuwskanalen, alle kranten. Ze hadden zo’n grote invloed dat ze het narratief beheersten van wat daar gebeurde. Dus er werd nooit een ander argument naar voren gebracht in de talkshows die daar nog steeds worden gehouden en die steeds minderwaardiger worden in termen van de discussies die daar plaatsvinden.

Maar dat terzijde. Dus die perceptie is volledig omgedraaid. Omdat mensen dat elke dag hebben gezien. Ze hebben de gruwelen op hun telefoons gezien. En ze hebben gezien dat, ondanks het feit dat Israël degene is die al deze misdaden pleegt, ze nog steeds proberen de slachtofferrol te spelen. Ze plegen zelf voortdurend de gruweldaden, geven anderen de schuld en spelen dan zelf het slachtoffer.

Ja, op een gegeven moment werd het zo duidelijk dat zelfs een vierjarige kon zien dat dat het geval was. Ik heb het het maligne slachtoffer-injectiesyndroom genoemd.

Met andere woorden, voortdurend naar iemand anders wijzen terwijl je het zelf hebt gedaan. En dat gaat al decennia lang zo, en de afgelopen twee jaar is dat niet meer mogelijk. De Israëli’s en hun aanhangers in het Westen beheersen het narratief niet langer.

Burgerjournalisten hebben de controle overgenomen. De vele mensen die dagelijks bezig zijn met het publiceren van de dingen die daar werkelijk gebeuren. En op die manier is het eigenlijk gebeurd voor Israël. Want op het moment dat Israël de controle over dat narratief verliest, stort de hele positie in. Dan blijft er in feite niets meer over van Israël. Als een etnisch-religieuze staat moet Israël voortdurend oorlog voeren tegen anderen. Ze hebben een vijand nodig.

En de strijd die ze daar voeren, moet een rechtvaardige strijd zijn. Dat betekent dat ze altijd het slachtoffer moeten spelen. En dat is niet langer mogelijk. Dus de rechtvaardige strijd stort ook in.

Je ziet wat er in Libanon is gebeurd. Je ziet wat er met de leiders van Hezbollah is gebeurd. Een bom van 80 ton met een diepe krater werd afgevuurd om Nasrallah te vermoorden. Haniyeh werd vermoord. Zijn familieleden werden vermoord. De hele Jemenitische regering werd in één klap gebombardeerd en vermoord. Nou, de lijst is zo ongelooflijk lang dat Israël de wereldkampioen is in het vermoorden van buitenlandse staatslieden, wetenschappers en alle mensen die zij als tegenstanders van Israël beschouwen.

Overigens, en ik herhaal dit nogmaals, er is een groot verschil tussen jodendom en zionisme. Als u wilt, zoek die woorden nog eens op in een zoekmachine, dan ziet u het verschil ertussen. Ik raad u ook aan om nog eens te kijken naar de oorsprong van de staat Israël. Dan zult u zien dat er eigenlijk drie terroristische organisaties aan de basis liggen van de oprichting van Israël: Haganah, Irgun en Stern.

Deze organisaties leverden trouwens later ook de regeringsfunctionarissen en veel ministers in kabinetten. Dat is interessant om te zien. Verschillende commentatoren hebben ook gezegd dat mijn generatie in het bijzonder sterk beïnvloed werd door de film *Exodus*. Leon Uris, als ik me niet vergis, baseerde die ook op het gelijknamige boek.

Met andere woorden, dat was een soort hersenspoeling door het Westen om hen te laten beseffen hoe het ontstaan is. Een prachtig geromantiseerd David-en-Goliath-verhaal. Een Calimero-verhaal. Nou, het blijkt absoluut niet waar te zijn, want ik herhaal dat nogmaals. In 1948 begon de Nakba, en de Israëli’s verdreven 750.000 Palestijnen uit hun huizen, boerderijen en velden. Ongeveer 500 Palestijnse dorpen verdwenen in die tijd.

Laten we terugkeren naar het punt van mijn verhaal. Dus, ik heb u duidelijk gemaakt dat er een grote verschuiving plaatsvindt in Amerika. Een verschuiving die belangrijk is voor Trump en een verschuiving die belangrijk is voor Israël.

En zo zijn we langzaam aangekomen bij het vredesverdrag, kan ik niet zeggen. Dan bij de wapenstilstandsovereenkomst. Nou, allereerst is het duidelijk dat de IDF meerdere keren de grenzen heeft overschreden en meerdere keren verschrikkelijk is verslagen. Je moet je voorstellen dat zo’n reservekracht een vijandelijk gebied binnengaat, dat vol ligt met puin en ingestorte gebouwen die de Israëli’s zelf met de grond gelijk hebben gemaakt, maar met ongelooflijke blokken puin, enzovoort, enzovoort.

Nou, veel analisten vergelijken het met Stalingrad destijds, waar de Duitsers een enorme, enorme fout maakten. En dat was om Stalingrad eerst volledig in puin te bombarderen. Dat resulteerde in, ja, dat ze eigenlijk de stad niet konden binnengaan. Want achter elke steen en achter elk betonblok en achter elke muur die nog overeind stond, kon een scherpschutter zitten die op hen begon te schieten. Nou, dat is daar ook het geval. Bovendien zijn er veel tunnels onder dat gebied.

Dus, ja, de IDF heeft een ongelooflijke klap gekregen. Stel je dat eens voor. Je ziet ook dat ze zeer grote, brede stroken land hebben platgewalst om een soort manoeuvreerbaarheid en mobiliteit te creëren om uit dat enorme puin te komen, waar ze aan alle kanten werden opgeblazen door boobytraps en in hinderlagen liepen. Maar dat werkte niet.

Maar stel je voor, een reservekracht. Nou, dan zit je daar als sergeant, een sergeant-majoor, die een Merkava-tank aanvoert. Je rijdt daar, in Gaza, erg jong voor een sergeant-majoor. Je bent een reservist, en er is geen infanterie rondom je tank om die te beschermen, maar je rijdt daar rond. Het is ongelooflijk heet. Dus, ja, er is een sterke drang om de luiken in de toren van de tank te openen.

Maar er is ook een tegenargument om dat te doen, want er kan een handgranaat naar binnen worden gegooid, waardoor de hele tank explodeert, je bemanning en jezelf worden gedood. Dus die mensen zitten natuurlijk in die tank met angst in hun broek. Ze rijden door dat gebied.

Het blijkt dat er strijders van de Qassam-brigades, van de Palestijnen, zijn die zo vermoeid zijn dat ze die tanks benaderen met grote explosieve ladingen en de hele toren eraf blazen. Dus die mensen zitten daar in die tank. Ze zitten daar naar links en rechts te kijken door heel kleine kijkgaten. Er zitten camera’s op die moderne tanks. Dus ze proberen rond te kijken.

Maar natuurlijk slaat de vermoeidheid toe. Verveling slaat toe. En op dat moment worden ze gezien, en is de kans groot dat ze worden opgeblazen. En dat is heel vaak gebeurd. En dat gebeurde daar ook met bommen en raketten die ze in Gaza afvuurden en die niet explodeerden, omdat Gaza in feite volledig is afgesloten.

Dus er kunnen niet veel wapens naar binnen worden gebracht. Misschien eindigt een enkele tunnel in Egypte, misschien eindigt een tunnel in de Westelijke Jordaanoever of zelfs in Jordanië. Dat die tunnels zo uitgebreid zijn dat ze zelfs onder heel Israël doorlopen. Ik weet het niet. Maar in ieder geval zijn veel van de niet-ontplofte bommen en granaten die daar werden gevonden omgebouwd tot explosieven.

Er werd een ontsteker in geplaatst en die werden op de tanks gegooid. Ze werden ook begraven met een drukplaat. Een tank rijdt over zo’n drukplaat, en dan gaat de bom af. Vaak is de tank dan volledig beschadigd, de onderkant is beschadigd, de rupsbanden komen eraf. Daardoor wordt de tank een soort sitting duck voor die RPG’s, voor die, laten we zeggen, bazooka’s.

Dus, ze hebben daar een ongelooflijke klap gekregen. De laatste operatie Chariot 2 werd ook volledig afgewezen door de IDF. De IDF-leiding, dus de generale staf, had absoluut geen zin om daarheen te gaan. En dat moet om militaire redenen zijn geweest, zoals: jongens, we brengen onze mensen in levensgevaar, en we zullen weer veel slachtoffers maken. Dat is de militaire overweging.

Maar ze hebben misschien ook politieke overwegingen gehad, zoals: ja, als we hiermee doorgaan, winnen we misschien de oorlog in Gaza, maar we verliezen de publiciteitsoorlog, en er zal absoluut niets meer van Israël overblijven omdat we paria-staten worden. Dat we geïsoleerd raken, dat we niet meer mogen meedoen aan de UEFA, FIFA, het Eurovisie Songfestival, dat we niet meer naar universiteiten in andere landen kunnen om te studeren. Dat we niet meer bediend worden in restaurants in andere landen omdat we Israëli zijn en in de IDF hebben gediend of dienen. Nou, daar zijn genoeg voorbeelden van, natuurlijk.

Maar in hoeverre leidt dat tot een wapenstilstandsovereenkomst? Ik moet u vertellen dat die wapenstilstandsovereenkomst, en dat is best opmerkelijk, want ik heb van betrouwbare bronnen gehoord dat er twee verschillende, laten we zeggen, contracten en documenten zijn ondertekend. Een ander contract werd ondertekend door meneer Netanyahu dan het contract dat door Hamas werd ondertekend. En dan zult u zeggen: “Hoe is dat mogelijk?” Nou, dat is vrij eenvoudig, want er zit een tussenpersoon tussen. Een bemiddelaar. En die bemiddelaar kan natuurlijk met de ene kant een ander contract sluiten dan met de andere.

Dat is één punt dat ik wil maken. Een ander punt is dat we moeten beseffen dat er, geloof ik, al drie keer wapenstilstanden zijn afgesproken met Israël. En een wapenstilstand met Israël betekent, ziet u, ik bombardeer. Israël is degene die keer op keer de wapenstilstandsovereenkomst met Israël in Libanon heeft geschonden. En eigenlijk is het zo, en de hele wereld heeft het gezien, dat Israël zo onbetrouwbaar is in dit opzicht dat je geen overeenkomst met hen kunt sluiten. Want bij elke overeenkomst die ze maken, schenden ze die en komen ze in gebreke.

Maar goed, er is een wapenstilstand gesloten. Ik, eh, nee, laat ik het eerst anders benaderen. Er is een wapenstilstand gesloten, en dat wordt nu in Amerika gevierd. Potus. Potus. P...(afgekapt na 6552 tekens)... kleiner en kleiner worden. En die gebieden die er zijn, worden ook steeds weer van elkaar gescheiden. Dus er is geen verbinding meer tussen die verschillende gebieden.

En daarmee kun je zeggen dat er een soort balkanisering heeft plaatsgevonden. Het zijn allemaal kleine eilanden die niet meer met elkaar verbonden zijn. En ja, bovendien worden daar nog steeds gijzelaars gevangen genomen. Dus mensen worden van de straat geplukt en weer in de gevangenis gestopt.

Dus enerzijds zou Hamas die gijzelaars moeten overdragen. Hamas heeft niet de mogelijkheid om nieuwe gijzelaars te nemen, maar de Israëlische regering doet dat wel. En de kolonisten op de Westelijke Jordaanoever doen dat bijna dagelijks, nieuwe gijzelaars nemen. Dus ja, hoe dat tot resultaten zou moeten leiden, dat is voor mij een grote, grote vraag.

Dus ik denk dat, eh, ik zag die vier, eh, Asjkenazische, eh, ik zag ze samen zitten in die foto. Ik zal mijn editor vragen om die foto hierachter te hangen. Meneer Witkof, eh, een methode die mij onbekend is. Ik dacht eerst dat het meneer Smotrich was, maar meneer Witkof, meneer Trump en meneer Netanyahu. Oh ja, meneer Kushner, die was er ook. Witkof. Netanyahu, Kushner.

Nou, daar zitten twee, eh, ongelooflijk goede, eh, vastgoedontwikkelaars, eh, gieren, aan tafel. En eh, dat eh, en ook die meneer Kushner, de schoonzoon van meneer Trump, heeft volgens betrouwbare bronnen maar één ding in zijn hoofd en dat is geld. En zij zullen nu beslissen wat er in Palestina gaat gebeuren.

Beste mensen, ik denk dat dit gewoon weer een wapenstilstand is die Israël niet gaat nakomen, die ze gaat breken. Ik denk dat ze misschien proberen om een paar van de gijzelaars vrij te krijgen. Een mooiweer-vertoning totdat dat gebeurt, om de IDF uit Gaza terug te trekken, zodat de IDF zich kan hergroeperen, zodat het kan kalmeren, zodat het opnieuw bewapend kan worden en dat het zich kan voorbereiden op de volgende oorlog die meneer Netanyahu heeft gepland. En dat is de oorlog tegen Iran.

Want ik ben ervan overtuigd dat Israël, meneer Netanyahu, niet zal rusten totdat er oorlog is met Iran. Dus dan kan de IDF zich voorbereiden op de oorlog tegen Iran en op de veiligheid van Israël. En dan kan meneer Netanyahu Iran aanvallen en kan hij meneer Trump in die oorlog meeslepen, want dat zou een logisch gevolg daarvan zijn.

En dan, eh, ja, dan kijkt niemand meer naar Gaza en, eh, ja, dan zal er ongetwijfeld weer gevochten worden en zal er weer genocide gepleegd worden. Er was ook sprake van dat de massamoordenaar, meneer Tony Blair, een rol zou spelen in dit geheel. Nou, gelukkig is dat in ieder geval van de baan. Maar ik moet u vertellen dat als ik meneer Kushner zie, ik geen betere of warmere gevoelens krijg over wat er in de toekomst gaat gebeuren.

En de massa’s denken nu dat, vanwege de wapenstilstand, misschien, dat het plan om de Rivièra aan de Middellandse Zee te creëren iets is dat uit de hoofden van meneer Kushner en meneer Witkof is gekomen. Maar ik kan u verzekeren dat dat niet het geval is. Dus ik heb geen, eh, geen blije gevoelens. Ik ben wel blij met het feit dat er eindelijk wat rust is voor de Palestijnen in Gaza, en dat er wordt gewerkt aan nieuwe huisvesting. Egypte is vooral bezig met het opzetten van nieuwe tenten en tijdelijke huisjes in Gaza waar Palestijnen tijdelijk kunnen wonen.

Overigens hebben Egypte, Turkije en Qatar een zeer grote rol gespeeld in de totstandkoming van deze wapenstilstand. Trump liet de wereld weten in een audiobestand dat Qatar, je weet wel, dat land met die, eh, bordeauxrode witte vlag met een, eh, gekartelde rand, eh, in het kleine vlaggetje.

Blijkbaar krijgt dat nu een militaire basis in de Verenigde Staten. Nou, voor zover ik weet, is dit het eerste land in de wereld en in de Amerikaanse geschiedenis dat een militaire basis in Amerika krijgt. Dus hoe dat precies werkt, ik denk dat het te maken heeft met de financiën van Amerika.

Amerika moet een zeer groot deel van zijn staatsschuld herfinancieren. En dat veroorzaakt grote problemen. En als dat grote problemen veroorzaakt, dan moet de rente op die staatsobligaties omhoog. En dat betekent dat Amerika, met zijn enorme staatsschuld van 37.000 tot 1.000 miljard, ja, een veel te groot deel van zijn bruto nationaal product alleen al aan rente moet betalen, en daardoor in een staat van overstroming belandt.

Ik vraag u nogmaals, wie bezit eigenlijk de Amerikaanse staatsschuld? Daar zou u ook over na moeten denken. Nou, hoe dan ook, ja, en een land als Qatar, ik ben er een paar keer geweest, het heeft ongelooflijke rijkdom. Het is echt het meest luxe dat je je kunt voorstellen. Ik ben daar in bepaalde sportfaciliteiten geweest en in een academie, en het is echt ongelooflijk wat ze daar bereiken. Het is, ja, het is een economische grootmacht van klasse die enerzijds gebaseerd is op olie en gas, maar anderzijds ook op de ideeën van de emeritus die echt een verzetsbeweging heeft gecreëerd.

Dus we denken altijd, althans veel mensen in het Westen denken dat mensen daar op kamelen rijden en vies water uit putten drinken, maar ik kan u verzekeren dat niets minder waar is, en dat de zaken daar goed geregeld zijn. Natuurlijk worden daar arbeiders uit omliggende landen zoals Bangladesh, India, Pakistan, enzovoort gebruikt, die trouwens veel hogere salarissen verdienen dan in hun eigen landen, maar die naar de maatstaven van het Westen, eh, een fooi krijgen. Toch gaan ze daar werken omdat ze hun familie in hun eigen land, waar het nog veel ellendiger is, kunnen onderhouden.

Oké, terug naar de draad van het verhaal. Dus, het idee, en mijn visie hierop, is dat ze zullen proberen Iran aan te vallen en Amerika daarin mee te sleuren. En ik zie eigenlijk twee scenario’s. Ik zie een scenario waarin Israël zal proberen, laat ik zeggen, de leiding, in ieder geval de spirituele leider Ali Khamenei, te vermoorden, net zoals ze met Nasrallah hebben gedaan.

Dus dat zou kunnen betekenen dat op plaatsen waar ze goed werk leveren, via een enorm spionagenetwerk, ze ook goed werk leveren, in de zin van goed werk voor Israël. Die mensen zijn zeer intelligente mensen, maar ook kwaadaardige mensen die blijven proberen de leiders van omliggende landen te vermoorden.

Ik denk dat dat een scenario is waarbij op een gegeven moment ineens bommen vallen op een plek waar, eh, of eh, ja, je hoeft je geen zorgen te maken over de regering, want de huidige premier heeft al gezegd: wij zijn voorbereid. Er zijn vijf stappen voor als dat gebeurt, dan hebben we meteen een back-up. En we weten meteen wat er moet gebeuren. Er zijn allerlei scenario’s. Ze zijn daarop voorbereid. Dus dat gaat niet werken.

Maar de spirituele leider, dat is een ander verhaal. Dus dat zou kunnen gebeuren. Dat is één scenario. En het andere scenario is, denk ik, dat ze een tactisch nucleair wapen zullen gebruiken en dat bijvoorbeeld op Teheran zullen laten vallen, en dan zullen ze eigenlijk proberen een soort Rotterdam-effect van 1940 te creëren.

Met andere woorden, de strijd wordt in één keer opgegeven, de strijdklok wordt begraven en men geeft zich over. Tegelijkertijd zullen ze in beide scenario’s proberen de zeven verschillende bevolkingsgroepen, etnische bevolkingsgroepen die in Iran wonen, tegen elkaar op te zetten, om een soort balkanisering te bereiken.

En er zullen ook veel sabotageacties worden gepleegd op hetzelfde moment als een van beide. Ik denk dat er een paar honderd Israëlische agenten in Iran rondlopen die sabotage bestuderen. En een van de punten die zeker gesaboteerd zullen worden, is de drinkwatervoorziening.

Iran heeft al een tekort aan drinkwater, en Azerbeidzjan speelt daarin een rol. Je weet dat premier Raisi omkwam bij die helikoptercrash toen hij een groot kunstmatig waterbassin in Azerbeidzjan ging inspecteren, dat ook water voor Iran zou leveren. Nou, dat zijn natuurlijk de doelen, nietwaar? Wetende hoe de Israëli’s omgaan met hun waterbronnen, dat is natuurlijk wat daar gebruikt zal worden.

Ik denk dat dat niet zo lang zal duren, want ja, mensen beseffen dat er een momentum moet zijn en dat de verdere erosie van de steun van de Amerikanen voorop moet lopen. Vanuit een Israëlisch standpunt moet men Iran aanvallen voordat Amerika de kans krijgt om te zeggen: wij gaan jullie hierin niet steunen.

Dus in die context is het element van verrassing in zo’n aanval natuurlijk van groot belang. En dat element van verrassing is op dit moment volledig verdwenen voor Israël, omdat Iran zich niet alleen sterk heeft herbewapend met Chinese en Russische raketinstallaties en vliegtuigen en wat al niet meer, maar ze zijn ook op hoge waakzaamheid omdat ze de vorige keer zagen dat ze onverwacht werden aangevallen. En dat is één keer gebeurd. Israël had dat verrassingselement één keer.

Maar dat krijgen ze geen tweede keer. Tenzij je, eh, en zo zie ik het bezoek, eh, en de boodschap aan meneer Poetin om Teheran te vertellen dat ze niet langer van plan zijn Iran aan te vallen. Dat is opnieuw een list om de verdediging en alertheid in Iran te verlagen om toch dat verrassingselement terug te krijgen.

Ik denk dat dat zo is. Ik denk dat Israël niet zal rusten totdat ze Iran aanvallen. Ik ben ervan overtuigd dat het idee van Groot-Israël niet uit de hoofden van de Israëlische regering is verdwenen, en misschien ook niet uit het hoofd van meneer Trump.

Ik denk dat ze hiermee zullen doorgaan en dat alles wat we nu zien, in die context moeten beschouwen. En dan zijn er veel mogelijke strategieën en veel afleidingsmanoeuvres. En je weet, het logo van de Mossad is: “Voer oorlog door misleiding.” Dus oké, ja, terug naar die Charlie Kirk.

Dus we zijn, eh, die organisatie die doordraait, die dame, eh, die mevrouw Kirk die meteen aan boord sprong als CEO. Trouwens, daar is een heel bijzonder verhaal over naar buiten gekomen. Dat was een familie die niet veel financiële middelen had. Maar die mevrouw Kirk is een echtgenote, dus zij, eh, verhuisde met haar moeder naar Roemenië. Daar zijn ze, eh, wezen, eh, een huis gaan runnen, eh, wezen.

En nu zijn er verhalen dat er een Amerikaanse basis in de buurt van dat weeshuis was en dat op die Amerikaanse basis een bordeel werd gerund door de Amerikanen en dat daar kinderen naartoe werden gebracht. En er is een Amerikaanse kolonel bij betrokken die het hoofd was van die basis. Ik noem die naam nu niet, maar dat is waar de familie van Herica Kirk bij betrokken is geweest. Op een gegeven moment is dat ook weer afgelopen.

Die vrouw werd Miss Utah in een Trump-schoonheidswedstrijd. Dus die persoon, eh, die persoon, ja, kent Trump al heel goed. En het gerucht gaat nu dat zij een honeypot was die bij Charlie Kirk werd geplaatst om hem in de gaten te houden en in een bepaalde richting te houden. Dus dan zijn er mensen die je willen doen geloven dat Charlie Kirk nog steeds een grote voorstander en een martelaar voor Israël was.

Nou, dat is absoluut niet het geval. Dat kun je echt uit je hoofd zetten. Er is een heel vreemd gebeuren van een, eh, George Hammer. Dat is een publicist, een journalist, en hij wil je doen geloven dat Charlie Kirk nog steeds Israël steunde en een voorstander van Israël was. En rabbi, eh, Waleki, eh, wil dat ook.

En nu wil het geval dat George Hammer, de nacht ervoor, nee, ik moet zeggen de dag voordat Charlie Kirk werd vermoord, een tweet uit 2013 naar voren bracht waarin werd opgeroepen tot de openbare executie van drugsdealers. En blijkbaar was dat een tweet van Trump. Ik ben hier voorzichtig mee. Nou, het is in ieder geval een tweet uit 2013 die oproept tot een openbare executie. 24 uur later werd Charlie Kirk geëxecuteerd.

Ik heb je de vorige keer verteld dat ik mijn geld op Owens zet, omdat ik voel, als zij spreekt, dat er een resonantie van waarheid van haar komt. En dat is erg belangrijk voor mij. Mijn intuïtie zegt me dat zij de waarheid spreekt. Ik hoop dat zij niet ook een honeypot heeft in de vorm van meneer George Farmer. Meneer George Farmer, haar echtgenoot, dat zou ik echt verdrietig vinden.

Haar echtgenoot, meneer George Farmer, was in feite lid van de Bullingdon Club. Een Engelsman. En die Bullingdon Club is nu een eetclub van kinderen van, eh, miljardairs. En ze hebben de gewoonte om het restaurant waar ze gegeten hebben daarna volledig kapot te maken. Compleet te vernielen en dan meteen de schade contant te betalen.

Als ik me niet vergis, was meneer Cameron, de voormalige premier van Engeland, ook lid. En meneer Boris Johnson was ook lid. Dus ja, laat ik het zo zeggen, dat is niet echt een pre voor mij in termen van afkomst. Ze kenden elkaar maar heel kort, denk ik 18 dagen, volgens haar. En daarna vroeg hij haar via een videogesprek ten huwelijk.

Deze man bezit naar verluidt tussen de 200 en 250 miljoen dollar. En ik hoop dat Owens, mijn vriendin, zichzelf niet onaantastbaar vindt, maar dat ze in ieder geval een deel van haar kracht daaruit haalt. En het zou blijken dat deze man ook aan de kant staat van een geheime organisatie en een geheime dienst.

In ieder geval denk ik niet dat het een mooie boodschap is. Ik ben het hier niet mee eens, maar ik geloof dat Owens de waarheid spreekt, en dat ze de waarheid spreekt op basis van haar katholieke geloof. Dat is voor mij van minder belang. Nou, ik ben niet bezig met de basis waarop iemand de waarheid spreekt, maar wel dat hij de waarheid spreekt.

Iedereen heeft een levensverhaal en de stelregel is: onderzoek alles en behoud wat goed is. En dat betekent dat er in elk mensenleven dingen zijn die misschien negatief beoordeeld kunnen worden, maar die die persoon op het pad kunnen hebben gezet om de waarheid te zoeken.

Ja, dus een martelaar voor Israël, vergeet het maar. Hij gaf duidelijk aan dat hij dat niet meer wilde. Dat hij zich geïntimideerd voelde. Dat hij zich gechanteerd voelde. Hij wilde kennis en inhoud terugbrengen in zijn route van presentaties in Amerika. Hij wilde ook opnieuw een interview met Tucker Carlson.

Nou, dat is allemaal tegen het zere been van de donoren, want ja, zij hadden een voorbeeld van hun witte ridder op het witte paard. En ineens begon hij zelf dingen te doen en andere dingen te doen dan waarvoor hij op dat paard was gezet. En dat heeft natuurlijk geleid tot grote ergernis. En daar zijn ook een paar zeer harde woorden over gezegd. Onze kennis Owens heeft ons daarover geïnformeerd.

Dus, nou, nu zie je dat de tijd gekomen is. Ik heb je de vorige keer verteld en heb ook in andere interviews gezegd dat ik ervan overtuigd ben dat meneer Netanyahu, om privé, egoïstische motieven, de doodvonnissen van de staat Israël heeft getekend. En nu zie je dat hij volledig in paniek is, want nu is er beeldmateriaal van hem waarop hij zegt dat hij zo blij is dat de zionist, Ellison, de Oracle-man, TikTok heeft gekocht.

Die ook een aantal andere nieuwskanalen bezit waarmee hij probeert het zionistische verhaal in de hoofden van de Amerikanen te pompen. Maar hij is zo blij met hem. En ook vriend Musk, die gaat hij ook benaderen, want ook het algoritme op X moet veranderen, weet je? Nou, dat zijn duidelijk wanhopige gegevens. Het komt veel te laat. De mensen die zijn gegaan, hebben gezien wat ze hebben gezien. Dat kunnen ze nooit meer ongedaan maken.

Zelfs als meneer Netanyahu via TikTok gaat en video’s verbiedt, enzovoort, enzovoort. Dan komt er een nieuw platform. Dan gaat iedereen die gaat naar dat nieuwe platform. Dit gaat gewoon niet meer gebeuren. De geest is uit de fles en de kolonie van Israël is voorbij.

En ja, de neiging naar Qatar van Amerika. Ik heb je net verteld. Nou, het is niet uitgesloten dat ze Amerika zullen helpen met het oplossen van de financiële problemen die Amerika heeft. En misschien is de coalitie van Arabische staten die werd gesloten na het bombardement in Qatar niet alleen een alliantie in militaire zin, maar misschien ook een alliantie in financiële zin, waar ze hebben besloten Amerika te helpen zijn enorme staatsschuld te herfinancieren. Ik sluit het niet uit.

Nou, dan zie je dat mensen doorgaan met het beïnvloeden met posts op X enzo. Er zijn nu influencers die 7.000 euro per post krijgen als het pro-Israël is. Dus ja, geld is geen probleem voor deze mensen. Ze drukken het zelf. Dus ze kunnen er zoveel van uitgeven als ze willen.

De voormalige campagnemanager van meneer Trump, een zekere Brad Parscale, krijgt maar liefst 1,5 miljoen dollar per maand om iets te doen aan de GPT-chat, zodat die ook geZioniseerd kan worden. Daar moeten het algoritme en de AI ook worden veranderd. Dus dat moet volledig worden geschreven volgens het zionistische narratief. Dat betekent dat er ook veel geschiedenis die nog in onze hoofden aanwezig is, in mijn generatie, naar het hiernamaals wordt gestuurd. Dat moet weg. Natuurlijk wil niemand dat meer. Mensen willen de eerlijke geschiedenis niet horen. Mensen willen een perceptie-realiteit hebben. Dus dat betekent hersenspoeling. Hersenspoeling. Hersenspoeling.

Nou, in ieder geval is het mislukt en blijft het mislukken. En het is te hopen dat in de Verenigde Staten de beweging die streeft naar de waarheid en die Amerika weer op de eerste plaats wil zetten en niet Israël, dat die groeit en groeit en groeit. En dat, ja, dat dat de toekomstperspectief is van de Amerikanen.

Ik hoop dat Amerikanen niet worden meegesleurd in de dreigende oorlog met Iran. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de Britten dat doen, want zij zijn eigenlijk het kwade genius die altijd veel dingen in de wereld in handen heeft. Ik heb je al meerdere keren verteld dat het harde kern van het zionisme in de City of London huist, daar zou ook een tentoonstelling van moeten komen.

Het is triest om te zien dat een heer, een meneer Starmer, die een zionistische pion is, wordt tegengewerkt door meneer Tommy Robinson, die ook een zionistische pion is. En ik wil dit ook aan u wijzen voor alle protestbewegingen, vreedzame protesten natuurlijk, voor alle bewegingen die zich bezighouden met protest. Ze moeten zich zeer, zeer bewust zijn van het feit dat er krachten zijn die zullen proberen die beweging over te nemen en te neutraliseren.

Ik heb dat al vaak geschreven. Ontevredenheid opvissen, aan boord hijsen voor volle zee, het schip lek maken, het schip laten zinken, de ontevredenheid wegjagen. Wees hier meer bewust van en laat je niet verdelen tegen andere bevolkingsgroepen in Nederland, want dan wordt het complete chaos. En in die chaos is er maar één die wint. Dat is degene die nu de macht in handen heeft.

Beste vrienden van de Gulde Middenweg, ik heb hier nu 1 uur en 3 minuten gesproken. Ik laat het hierbij. Ik hoop dat u de Gulde Middenweg blijft steunen. Het is niet zo gemakkelijk om u een uur lang gefundeerde informatie te geven over allerlei nieuwe zaken. Dus dat is mijn hoop en, zoals gebruikelijk, dank ik u voor uw aandacht en wens ik u het allerbeste, waar u ook bent.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.619
Leden
8.691
Nieuwste lid
steltenpool
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan