Ozontandzorg Dhr. Brandsma

Simmentaler

New member
Vanwege mijn tandvleesprobleem wil ik naar een bio- of holistische tandarts. In Sneek zit de praktijk van Dhr. Brandsma. Op het forum heb ik gelezen dat iemand bij hem onder behandeling was met een positief resultaat/ervaring. Na wat speuren op het net blijkt hij geen tandarts te zijn, maar een voormalig chiropractor. Op de site van Tros Radar vind ik hele vreemde verhalen over alleen al het aannemen van de telefoon in zijn praktijk. Natuurlijk heb je sites die bewust dit soort praktijken afkraken, en op internet staat gewoon veel rommel. Maar de verhalen die ik hier lees zijn wel erg vreemd: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=962850

Ik vind het ook geen kwestie van "eens een keer proberen", aangezien een consult incl. behandeling van 2 tanden 100 euro kost.

Weet iemand meer over deze praktijk, of heeft iemand een andere goede tip qua tandarts? Ik heb hier wel wat namen voorbij zien komen, maar helaas niet onthouden. Alvast bedankt!

(Om deze klacht op Tros Radar heb ik overigens smakelijk gelachen: "De behandeling was pijnloos maar toen het klaar was stonden mij de haren recht overeind, moest m'n eetpatroon aanpassen , aan het dure kwelder vlees en mocht geen aardappels").

 
Haha ja zou je zeggen he, past wel in ons straatje. Alleen als je de andere klachten leest vind ik het toch minder een aanrader...

 
Hoi San, ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen.

Ben zelf in juli geweest. Ik had kiespijn en heb dat voor 100 euro laten behandelen.

Zoals hij zei was het inderdaad na een dag of 10 redelijk over. Heb er nu ook helemaal geen last meer van.

Ik heb het ook niemand verteld dat ik dit deed :) maar ik wilde dit proberen.

Ik kon me daarna ook een jaar (of drie jarenplan?) laten behandelen. Heb dat niet gedaan. De kosten zijn mij te hoog en dan blijft toch ook de twijfel.

Dahlia

 
Ik ben er ook een keer geweest voor een behandeling San.

Maar bij mij heeft het niet mogen baten.

Alleen weet ik niet of ik het deze behandelaar kan aanrekenen.

Ik denk het niet:)

En dat meerjarenplan: het is, vind ik, een te grote beslissing als je ervoor tekent zonder dat je garanties krijgt.

Ondertussen moet je wel tekenen dat je jezelf tot het uiterste inzet met een dieet.

Wat ik op zich prima vind, en bovendien is het vanuit de Westonprice-gedachte eigenlijk zelfs nog niet ver genoeg doorgevoerd: dat dieet (in de zin van koolhydraat- en glutenbeperking).

Maar dan denk ik wel bij mezelf: ben ik de enige die hier een resultaatverplichting heeft en die garanties moet geven?

 
Yppe Brandsma, ken ik van jaren geleden een eigenzinnige integere man,een aantal jaren in zijn eentje de Elfstedentocht geschaatst terwijl het eigenlijk nog geen sterk ijs was.Weet dat hij zich altijd met hart en ziel voor mensen inzette.

 
Op de site lees ik:
Quote:
Na afloop van de ozonapplicatie zal er een reductor vloeistof worden toegediend die het elektronen tekort aanvult waardoor er een verhardingslaagje onstaat van het glazuur en tandweefsel. Op dit remineralisatie laagje, een biologische film, zal het tandherstel zich kunnen voortborduren.


Wat zou die reductor vloeistof inhouden?

Is het niet gewoon mogelijk om met een eigen ozongenerator zelf je tanden te behandelen?

 
Quote:
Is het niet gewoon mogelijk om met een eigen ozongenerator zelf je tanden te behandelen?


Dan zou je een soort afsluitend kapje moeten hebben, waardoor je de ozon niet inademt en deze gericht op de aangetaste tanden of kiezen kan worden aangebracht. Rechtstreeks ozon inademen kan gevaarlijk zijn, omdat het je longen kan aantasten!

Mike

 
Mijn vriend moest een wortelkanaalbehandeling en na 6 dagen helse pijnen ebte de pijn weg. Dat was begin dit jaar.

Wij hebben ook positieve ervaringen met Brandsma. Ik zie hem ook als een integere man met veel kennis.

 
Hoe zou ik zo'n afsluitend ozon kapje voor de tanden kunnen aanschaffen of maken?

 
Even dit: een belangrijk voordeel van deze professional voor het evt. wisselen van een vulling: deze persoon kan een nieuwe vulling erin doen zonder te boren: dit heeft natuurlijk wel een enorm voordeel: dat je tand of kies niet opnieuw verder verkracht hoeft te worden.

Ik heb wel eens naar een wat men dan noemt holistische tandarts gebeld: maar die zat nog vast in het principe drilling, filling en billing (deze goedgekozen termen komen ook van Ramiel Nagel).

Het schijnt zo te zijn dat je er helemaal uitligt, zelfs ook als holistische tandarts, als je niet ook boort bij het vervangen van een vulling als ik Ramiel Nagel begrijp in Cure tooth decay.

Doet me denken aan een geschiedenisboek dat ik las over de geschiedenis van de gynaecologie waarin de gynaecologen langzaam terrein afsnoepten van de verloskundigen.

Een belangrijk wapen in die strijd was het operatiemes: want dat onderscheid gaf die gynaecologen dan kennelijk meer status.

Het is even schakelen om zoiets te snappen als het belang van de consument voorop staat.

 
Trouwens nog hierop terugkomend: ik ben er ook voor dat mijn kiezen/tanden zelf weer secundair tandbeen aanmaken, alleen bij mij zijn sommige kiezen al vrij ver ingeboord, dat ondertussen wel een enorm gapend gat overblijft zonder kauwoppervlak bij geen vulling. Dus het kan zijn dat ik in dat geval toch liever opteer voor een vulling.

Weet iemand of Sneek ook gebruik maakt van de witte composietvullingen van de firma Saremco?

Dat zijn die uit Zwitserland die het minst giftig schijnen te zijn.

 
Ik heb een groot gapend gat. Geen idee of er al tandbeen gevormd is. Mocht het zo zijn dat het gat ooit nog opgevuld wordt.... dan zijn we meer dan 100 jaar verder! Kauwt goed hoor, met alleen maar de randjes van een kies.

 
De website van Ozontandzorg lijkt gewijzigd, lijkt nu meer op een blog: https://ozontandzorg.nl/
Contactinfo lijkt niet meer op de website te staan.

Nog iemand (lange termijn) ervaringen/resultaten met Ozontandzorg in Sneek?

Zijn er inmiddels meer adressen waar men met Ozon tanden kan laten behandelen (op de wijze zoals in Sneek).

Geen idee hoe oud dit artikel is maar er wordt gesproken over "OzonTandZorg in Amsterdam" is dat een adres van Brandsma geweest?
https://www.trouw.nl/home/ozon-in-je-kies~af4fbae5/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan