Ozon

Evan,

Bedenk dat de waarschuwing tegen oxidatie van vetten gebaseerd is op hoge doseringen ozon of waterstofperoxide. Dat ozonwater bevat een zeer lage dosering en dus zie ik geen problemen met dit de hele dag door drinken en tussendoor vetrijk eten. Een van de grootste problemen verbonden aan ons moderne, bewerkte voedsel is de oxidatie van vetten en cholesterol a.g.v. overmatige verhitting en andere schadelijke bewerkingsprocessen, dus dit is iets wat we zeer serieus moeten nemen!

Dan naar jouw punt over geozoneerde olijfolie. Het klopt dat de olijfolie hierdoor oxideert en daarmee zijn oorspronkelijke helende werking verliest. Wat er scheikundig precies allemaal gebeurt met die olijfolie weet ik niet. Wel weet ik dat om de een of andere reden olijfolie het best geschikt is als drager van de ozon. Je maakt op deze manier eigenlijk je eigen ozonzalf. Zalf bevat ook vet als drager voor een of andere helende substantie en dit werkt voor geozoneerde olijfolie precies zo. Olijfolie schijnt nu eenmaal het best ozon in zich op te nemen en vast te houden.

Mike

 
Basisch water is rijk aan basische mineralen en ozonwater is rijk aan zuurstof. Basisch water is helemaal niet zo heilzaam als vaak wordt gesteld. Je verdunt er nl. je maagzuur mee en je loopt het risico om allerlei verkalkingsprocessen in de hand te werken, een teken dat je aan alkalose (te basisch) lijdt. Zuurstofrijk water is echter wel een goed idee. Zuurstof en waterstof zijn de meest belangrijke voedingstoffen die we nodig hebben!

Mike

 
Duidelijk!

Is er een verschil tussen water dat je ozoneert met een generator en water waar je h202 druppels aan toevoegd? Of is het effect hetzelfde?

 
Daar ben ik nog steeds niet zo zeker van, robinalexander.

Geozoneerd (geozoniseerd?) water smaakt namelijk echt totaal anders dan water met h2o2 toegevoegd.

 
Ozon wordt naar gerefereerd als 03 terwijl waterstof peroxide h202 wordt genoemd? Betekent dit dat ozone meer zuurstof bevat en daarom heilzamer is?

 
Als ozon (O3) in contact komt met water (H2O1), laat de ozon een zuurstofmolecuul los en wordt O2, gewone zuurstof. Het losgelaten O1-molecuul bindt zich dan aan water en wordt nu dus H2O2.

Mike

 
Natuurlijk ozon is O3. Kunstmatig ozon kan een langere keten zijn dus O4, O5... O21.

Dus misschien geeft dat een andere reactie en ook smaak.

 
Scheikunde lijkt eigenlijk best logisch

Is er volgens jullie een verschil in hoe heilzaam ozon water is vergeleken met water met daarin h202 druppels?

 
sorry als deze vraag hier niet thuis zou horen, wist niet of dit beter in het topic over oxypowder paste of hier, heb in ieder geval wel de zoekactie gebruikt. Ik heb maar gekozen voor dit topic aangezien het om de ozon gaat.

ik heb vandaag een soort van oxypowder spul achtig iets gekocht, het is in ieder geval een poedertje dat tot doel dient om je 'colon' te detoxen. het bestaat uit puur geozoneerd magnesium oxide poeder. het is op dergelijke wijze gemaakt dat magnesium oxide blijkbaar zuurstof en ozon aan de magnesium bindt ofzo (althans, dat staat dus op het pakje). waarom ik het heb gekocht is dus omdat er ozon in zit en ik kon me nog herinneren hoe positief er over gesproken werd als ontgiftingsmiddel. maar nu las ik ook op het forum dat magnesium oxide niet goed is. Hebben jullie een idee over dit product?

 
het heet colozon. heb het even gegoogled maar volgens mij zit er ongeveer hetzelfde in als in oxypowder.

 
http://myeclinik.com/2886/ozone-therapy-can-cure-ebola

Ebola infection cured with extremely inexpensive and totally safe treatment

 
Hier is een interessant word document over ozon in het engels

https://drive.google.com/file/d/0B1afYGAxhaUwbVhjNjkxOWF1M2s/view?usp=sharing

en hier voor de geinteresseerde een yahoo groep:
https://groups.yahoo.com/neo/groups/ozonetherapy/info
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan