oxycholesterol

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sprout
  • Startdatum Startdatum
S

sprout

Guest
Onlangs kwam ik deze informatie tegen over oxycholesterol: [URL]http://www.brain-food.nl/cholesterol.htm[/URL]

Verhitting van cholesterolrijk dierlijk voedsel zou volgens deze site/bronnen erg ongezond zijn, rauw eten van dit cholesterolrijk dierlijk voedsel zou het beste zijn.

Ben ik even blij dat ik altijd rauwe eidooiers eet. :mrgreen: :lol:

Nu eet ik zelf geen vlees, maar vraag me af hoe andere forumgangers dit meestal bereiden?

Niet rauwe roomboter zou in dit geval ook niet best zijn.

Zo'n blikje schelvislever is dan opeens niet meer zo gezond, bovendien heb ik ook mijn twijfels over de gezondheid van sterilisatieproces van de schelvislever in het blikje. Dit gaat namelijk gepaard met hoge temperaturen waardoor de BPA's uit de plastic binnenkant van het blikje lekken, deze BPA's kunnen de werking van oestrogeen nabootsen in het lichaam.

 
Als ik jouw posts teruglees, zie ik dat je werkelijk bol staat van de mythes. Je bent al 5 maanden lid, dus je zou onderhand beter moeten weten. Een duidelijk bewijs dat de hersenen van vet=getariers trager werken door...cholesterolgebrek.

Mike

 
Vanwaar zo'n generaliserende reactie? Ik heb weinig tijd voor eigen research vanwege m'n studie.

Ik doorzocht het forum op oxycholesterol en vond geen resultaten vandaar dat ik dit onderwerp open.

Waar kan ik meer informatie vinden over OXYcholesterol op dit forum?

Met 6 rauwe eidooiers per dag krijg ik overigens voldoende cholesterol binnen.

 
http://www.washingtonsblog.com/2012...-wrong-kind-and-oxidation-of-cholesterol.html

Quote:
Eating less sugar and refined carbs helps to reduce formation of small-molecule types of cholesterol.


het artikel neigt verder naar eenzijdig en vegetarisch voedingsadvies, omdat hier veel meer onderzoek naar is gedaan dan naar verzadigde, dierlijke vetten. Waarom maak je van voeding en gezondheid geen studie, als het werkelijk je interesse heeft? Nu spui je de ene na de andere onbewezen aanname en blijf je overtuigd van je vegetarisme. Je moet niet raar opkijken als op een forum als dit je dan een 'generaliserede reactie' krijgt!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan