Overzichtelijkheid onderwerpen forum

Angela

New member
Ik vind dit de meest interessante site ooit. Ik kom hier dan ook dagelijks. Ik leer veel van jullie! Maarrrr.... nu vind ik het jammer dat de onderwerpen van het forum zo snel naar onderen zakken zodat er veel onderwerpen bij geplaatst worden en eerder geplaatste interessante onderwerpen naar onderen gaan en moeilijk nog te vinden zijn. Ik zou het persoonlijk fijn vinden als er nog meer onderscheid in de diverse forums zou zitten. Zodat het forum geen brei aan onderwerpen is maar dat het wat overzichtelijker is. Wie herkent dit en zou er iets an te doen zijn? ;)

 
Ik zou niet weten Wat hieraan te doen is. We werken met deze software en moeten het doen met de logic van de software. tenzij Juglen (aHealthylife) nog ideetjes heeft?

Mike

 
Ik herken wat je schrijft Angela. Er zijn veel topics en veel posts. Sommige posts zijn informatief en duurzaam nuttig en sommige zijn meer als een chat en zouden na een dag of een week weer weg kunnen gaan, waardoor de topics 'zuiver' en compact blijven voor naslag. Eigenlijk zou je per post een onderscheid moeten kunnen maken tussen kort of lang gepost worden. Maar mensen reageren op elkaar en het zal niet meevallen om altijd dit onderscheid te maken. Misschien is er iets met kleur mogelijk, zodat informatieve stukken in een andere kleur of lettertype staan dan chat-stukken. Ik gebruik tegenwoordig vaak vet en onderstreept zodat in 1 oogopslag duidelijk wordt wat het onderwerp van mijn post is. Met bewust lay-out gebruik en compacte titels kan het ook allemaal een stuk overzichtelijker worden dan hoe het soms gaat.

Wat we wel kunnen doen is niet te snel zelf weer een topic opstarten, maar eerst eens goed zoeken of er al een topic over bestaat. Ook zouden de topics misschien in cateogrieen verdeeld kunnen worden.

Ik heb er persoonlijk niet zo veel last van. Ik heb de interessantste topics voor mezelf bij mijn favorieten/bookmarks staan. Je kunt onder aan de post op # klikken en dan krijg je een linkadres van precies die post. Die kan je dan bij je bookmarks zetten. Ik heb daar een mapje WAPF gemaakt.

Ook met info zoeken op het forum gaat het goed sinds ik onderaan de zoekpagina "You may also try to search with google" gebruik.

 
Ik vind het forum goed bruikbaar, zo als het nu is.

Zie geen noodzaak voor veranderingen.

Toch zou het wel fijn zijn, als een link in een nieuw venster geopend zou worden.

Nu klik ik wel eens een link dicht, en kom ik tot de conclusie dat ik dan ook het forum heb weggeklikt...

 
Quote:
Toch zou het wel fijn zijn, als een link in een nieuw venster geopend zou worden.

Nu klik ik wel eens een link dicht, en kom ik tot de conclusie dat ik dan ook het forum heb weggeklikt...



Om een link in een nieuw venster te openen, kun je ook gewoon Ctrl ingedrukt houden en dan pas op de link klikken :). Dit doe ik ook heel vaak, en het is echt handig!

En Angela, ik snap je punt, want ikzelf kan het ook niet telkens bijhouden. Zeker niet nu ik op vakantie ben geweest en alles. Daarom zet ik de topics die ik nog aan het lezen ben, in de Bladwijzers (bij Google Chrome. Als je Internet Explorer hebt, heet dat Favorieten). Zo kun je ze gewoon weer terugvinden.

 
Misschien dat Gezondheid en Voeding iets meer uitgediept/ onderverdeeld kan worden. Er staan bijv. 577 onderwerpen in en bijna 15.000 berichten. De andere fora worden veel (!) minder gebruikt.... De verhoudingen zijn wat buiten proportie :wink:

 
Ik snap wat Angela bedoelt, we zouden de voorpagina zo kunnen maken dat er een aantal categorieën zichtbaar zijn waar je uit moet kiezen zoals bij klassieke forums meestal het geval is. Nu staan de "hot topics" altijd bovenaan, wat ook voordelen heeft, zoals dat het de discussies levendig houdt.

 
Het onderverdelen in aantal categorieën vind ik ook wel een goed idee. Maak er niet meteen te veel van. Misschien als iemand wat suggesties kan doen qua onderwerpen. Pak je er een stuk of 4-5 (overige vragen onderwerp, is altijd handig ;) )

Maar de hot topics heeft ook wel wat inderdaad, misschien wat minder lang. De 5 meest besproken ofzo?

 
Inderdaad kan ook ik me in Angela's opmerking vinden. Daarnaast merk ik ook dat ik het soms heel lastig vind dat er heel veel off-topic informatie in topics staat. Vaak is het ook gewoon hele goede informatie, maar als een topic ruim 10 pagina's heeft, waarvan er een deel over iets anders gaat dan het oorspronkelijke onderwerp, is het best lastig om die informatie terug te vinden. Vooral als je niet zeker weet in welk topic je ook alweer moet zoeken, wordt het wat lastiger. Met de zoekfunctie kan ik wat dat betreft ook niet altijd vinden wat ik zoek.

Eerlijk gezegd zou ik niet goed weten of en zo ja wat je hieraan kunt doen (behalve forumleden instrueren ontopic te blijven: ik denk dat dat ten koste gaat van vaak prima inbreng).

 
@pinklady We kunnen ook hele strenge moderators aanstellen die alle offtopic posts verwijderen en users bannen enzo...

 
Ik ben heel tevreden met het forum zoals het nu is.

Nu ben ik wel in de gelegenheid om regelmatig te lezen, dat scheelt.

Je kunt het denk ik niet onderverdelen want sommige topics gaan idd off topic.

Want als je bepaalde onderwerpen wilt lezen kan het best zijn dat er in een totaal ander topic ook over geschreven wordt.

En ik wil alles volgen.

Als je een tijdje niet in de gelegenheid bent geweest moet je wel het een en ander inhalen ja.

Kan me wel voorstellen dat als je nieuw op het forum komt dat je wel effe staat te kijken van, jeetje wat veel, waar zal ik beginnen.

 
Maar dan krijg je een heel zakelijk forum, zonder de overpeinzingen/ervaringen van forumbezoekers. de gedachtengangen waar anderen minstens zoveel van kunnen leren dan van alleen de feitelijke informatie.

Ik persoonlijk snap wel het probleem, worstel ik ook wel eens mee, maar ik vind de manier waarop het nu gaat toch nog steeds de voorkeur hebben.

Reatie op healthy lfe, niet op poekie hoor :wink:

 
Zeer strenge moderators hebben niet mijn voorkeur. Van mij mag het off-topic gaan, zolang het maar niet te gek wordt. Zo stond er laatst ineens een recept in een topic genaamd 'Virussen bestaan niet'! Als dit soort dingen grijp ik in, maar verder zie ik het heel ruim, om de redenen die Dirtsa aangeeft.

Mike

 
Nee, strenge moderators lijken mij ook niet de oplossing. Maar... het is in ieder geval wel waar ik vooral tegenaan loop. Bij gebruik van de zoekfunctie screen ik toch op topicnaam en dat is moeilijk met zo veel offtopic informatie.

Never mind, ik kom er ook best uit zo, het kost alleen wat meer tijd :)

 
Quote:
Zeer strenge moderators hebben niet mijn voorkeur. Van mij mag het off-topic gaan, zolang het maar niet te gek wordt. Zo stond er laatst ineens een recept in een topic genaamd 'Virussen bestaan niet'! Als dit soort dingen grijp ik in, maar verder zie ik het heel ruim, om de redenen die Dirtsa aangeeft.


Ja oepsie, dat was ik..! :)

Dat was per ongeluk gegaan omdat ik 2 schermen had openstaan. Je kan ze daar alsnog verwijderen, want het is wel erg off-topic.

 
Debsy, u zijt vergeven. Ik noemde het als voorbeeld van hoe dingen, zelfs naar mijn ruime maatstaven, wel heel erg off-topic kunnen gaan.

Mike

 
Quote:
Bij gebruik van de zoekfunctie screen ik toch op topicnaam en dat is moeilijk met zo veel offtopic informatie.


Als je de zoekfunctie hebt gebruikt komt er een pagina met resultaten. Onderaan die pagina staat "You may also try to search with google". Probeer die eens en in de adresbalk kan je jezelf nog nader specificeren. Zo krijg je meteen alles gevonden, want de zoekfunctie van het forum lijkt niet op titels te zoeken, maar op wat er in de topics staat geschreven.

 
Ik krijg steeds meer handige tips hier! Dank! Zo wist ik het bestaan van toevoegen aan favorieten niet eens... :( Hoezo blond? :roll:

 
Misschien iets om meer hoofdthema's te gebruiken waaronder dan zodat het makkelijker terug te vinden is?

 
Angela, dat was het allereerste wat in me op kwam toen ik hier voor het eerst kwam en nog VOOR ik ook maar 1 bericht gelezen had op dit forum. Het is onoverzichtelijk.

Nou ben ik nog steeds nieuw hier maar idd mr sysop zoals je zelf al zegt:

Quote:
Ik snap wat Angela bedoelt, we zouden de voorpagina zo kunnen maken dat er een aantal categorieën zichtbaar zijn waar je uit moet kiezen zoals bij klassieke forums meestal het geval is.


Het forum blijft idd levendig met de huidige instelling, wat practisch is om een forum op te starten. Wanneer het eenmaal opgang is, kan het tijd zijn om dit veranderen. Dit om de naslag van informatie overzichtelijk te maken.

En zoals Caveman86 zegt

Quote:
Het onderverdelen in aantal categorieën vind ik ook wel een goed idee. Maak er niet meteen te veel van. Misschien als iemand wat suggesties kan doen qua onderwerpen. Pak je er een stuk of 4-5


Moderators bewijzen met 'offtopic praat filtering' hun dienst omdat topics zo informatief blijven. Je komt hier voor informatie en niet om te ouwehoeren. Altans, een psychisch gezond mens heeft, lijkt mij geen online pseudo leven

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan