Overgevoelig voor verlichting in winkels/supermarkten

Angela

New member
Wie herkent het probleem van de halogeenverlichting in de supermarkten?

Het licht begint vaak te flikkeren (in mijn beleving) en ik kan me dan niet meer goed focussen op mijn boodschappen. Als ik niet rustig blijf dan kan ik een paniekaanval in de hand werken. Op de een of andere manier werken mijn ogen niet goed samen met de huidige verlichtingen in de winkels. Is er iemand die dit herkent?

 
In sommige winkels (en nog veel meer in gokhallen e.d.) wordt een soort flikkerend licht gebruikt om mensen te ontremmen door veel prikkels tegelijk af te vuren (zodat ze meer kopen).

Voor je bijnieren is het echter funest. Jij reageert er (waarschijnlijk daardoor) feller op dan de gemiddelde persoon.

 
Op de BBC waarschuwen ze bij bepaalde nieuwsitems: "contains flash photography". Van stroboscopen is bekend dat ze een epileptische aanval kunnen uitlokken. Denk ook aan migraine en niet tegen licht- of geluidsprikkels kunnen. Er is dan ook een duidelijke link tussen epilepsie, migraine en bijnieruitputting.

Mike

 
Maar ik heb ongeveer een half jaar Adrenanorm gebruikt en dacht (?) dat ik daarna voldoende hersteld was... Als ik nu eentje neem krijg ik dezelfde klachten (spontaan) die ik dan zonder Adrenorm in de winkels krijg. Flikkerende lichtjes in mijn ogen. Erg beangstigend. En daardoor durf ik nu even geen Adrenanorm meer te gebruiken, omdat ik er 2 keer dit soort klachten van kreeg. Moet ik gewoon doorgaan?

 
Hallo Angela,

Wat jij beschrijft van die flikkerende lichten voor je ogen lijkt op oogmigraine.

Dat heb ik ook heel vaak.

In ben onlangs begonnen met Adrenanorm en kan er nog niks over zeggen dus.

Had je die klachten ook dat half jaar dat je Adrenanorm slikte?

Hoop dat iemand antwoord kan geven op je vraag doorgaan of stoppen, ik zou ook graag willen weten wat dan het beste is om te doen.

Wat en wanneer kun je verandering/verbetering verwachten als je met Adrenanorm begint?

Zitten er bijwerkingen aan?

 
Ik kan slecht tegen kunstlicht, vooral de bekende TL-buis.

Mijn vriend heeft het ineens nu met licht ook: net gestopt met roken.

Raar dat hij het nu pas krijgt dan, maar misschien ook niet raar natuurlijk.

Mensen kunnen vol gifstoffen zitten en zich kiplekker voelen.

Als ze dan gaan toegeven aan ontgiftiging dan begint de ellende en lijkt het een hellend vlak aan de verschijnselen te merken...

 
Dat is ook de reden waardoor mensen meteen weer beginnen met roken, want: ze voelen zich slechter dan toen ze rookten. Helaas geven ze hun lichaam niet de tijd om eindelijk eens de zooi op te ruimen. Je moet daar doorheen, maar uiteindelijk levert het gezondheidswinst op.

 
Ik heb ook hele erge last van het licht.

Rare flitsten in me ogen.

Ben maar naar oogarts gegaan maar mijn ogen zijn goed.

Dus denk daar het bijnieruitputting is.

Wat kan ik hier extra aan doen.

Ik eet al volgens dit forum.

Ik Word echt gek van mijn beeld.

Kan me amper concentreren.

Rust neen ik waar kan maar ben alleenstaande mamma van 3.

 
B12 gecheckt?

Lichtovergevoeligheid staat daar tussen de symptomen.

 
Angela, breng je veel uren door achter een beeldscherm zoals pc of tv? Dit is ook funest voor de bijnieren. In supermarkt verlichting en beeldschermen zit te veel blauw in het kleuren spectrum. Door te lang in blauw licht te kijken, zweept je de stresshormonen op, en dat is weer vermoeiend.

Rood ontspant

Blauw activeert

Rood en blauw moeten in evenwicht zijn.

 
@Jeroen: ja ik heb beeldschermwerk.... Ik zit dus 3 à 4 dagen in de week 8 uur per dag achter de pc.

Ik ben telefoniste/receptioniste en ze hebben de telefooncentrale in de pc verwerkt. De beeldschermkleur is overwegend lichtblauw en lichtgeel.....

Buiten het feit dat ik niet zonder mijn baan kan, wat zou ik eraan kunnen doen?

 
@Angela,

Ik zelf ben ICTér en zit ook uren achter een beeldscherm en had ook veel last van mijn ogen en veel prikkels. De bril corrigeert het kleurenspectrum van het licht dat uit het scherm komt.

Op mijn website kan je meer info vinden. http://www.eyesense.nl

Je kan ook overwegen om een oud CRT scherm te gebruiken, dit scheelt een hoop.

LCD kan je vergelijken met een TL lamp en een CRT met een gloeilamp. Mag jij mij zeggen wat rustiger kijkt :)

 
Jeroen, zie je reactie nu pas;) bedankt voor de tip. Voor thuis, kantoor en auto erg geschikt de bril, maar ik zie me er nog niet mee achter en balie zitten, dat is jammer! Kan er niet een bepaald filter voor je beeldscherm geplaatst worden? Zal dat niet een betere optie zijn?

 
Ik lees de topic nu pas, beter laat als niet.

Last van de verlichting heb ik ook gehad en soms nog wanneer ik in ruimtes ben waar halogeen verlichting naar beneden schijnt en dan recht naar/op mij dan voel ik ook "slechte" energie dit heeft waarschijnlijk ook met de naam te maken. Nogmaals 3 soorten "goede" energie: lach, liefde en licht (zonlicht en witlicht)

Een goede tip voor iedereen mocht je last hebben van een te grote hoeveelheid aan licht van lichtbronnen zoals tv, computerschermen, halogeenlampen in welke ruimte dan ook en natuurlijk de zon niet vergeten ga dan palmeren dit doe je als volgt:

1 wrijf een aantal keer met je handpalmen tegen elkaar zodat ze warm/heet worden.

2 wanneer ze warm/heet zijn leg ze op je ogen met je ogen open maar wel dat je je ogen nog kunt sluiten en bewegen (dus niet blokkeren).

3 doe dit proces 3 keer en je zult merken dat de "overbelichting" en de last verdwijnt.

(de warmte van je handen haalt de overtollige energie weg)

Voor vragen ik hoor het wel. Zonnegroet Remco

 
Ikzelf heb geen bijnierproblemen maar herken het wel. Ik merk het bijna nooit, maar in sommige winkels zit (denk ik dan) een lamp die niet meer 100% is en op een enorm irritante frequentie flikkert. Erg naar! Ik ben op zon plek dan ook meteen weg.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan