Overgeërfde voedingstradities weer in ere herstellen

Food en Mood

New member
Naar aanleiding van een reactie van Ad op mijn blog heb ik een stukje geschreven.

Het was zo leuk om me ineens weer alle overgeërfde gezonde eetgewoontes van mijn familie te herinneren.

Misschien vinden jullie het leuk om te lezen.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/10/09/overgeerfde-voedingstradities/

 
Hey Marion,

leuk weer eens reactie van jou op dit forum te zien.Hoe gaat het met de 'internet time limit'?

Ik heb trouwens van Marion kefir korrels gekregen en morgen is voor mij de vuurdoop. :D

ad

 
Quote:
leuk weer eens reactie van jou op dit forum te zien.Hoe gaat het met de 'internet time limit'?


Heeeeel slecht,dat heb ik dus altijd als ik een stukje wil 'publiceren' dus ik ben er snel weer vandoor.

Succes met de kefir. Die ga ik nu ook nemen (met rauwe eidooiers erin) ik heb namelijk nog steeds niets gehad. IF gaat uitstekend als je blogt (en ik ben al van 6:00 op, knap hè) :D

 
F&M,

Geen overgeerfde voedingstradities, maar overgeleverde! je erft iets in je genen, je leert iets door overlevering. Tradities erf je niet, maar leer je door overlevering!

Mike

 
Quote:
Geen overgeerfde voedingstradities, maar overgeleverde! je erft iets in je genen, je leert iets door overlevering. Tradities erf je niet, maar leer je door overlevering!


Je hebt natuurlijk gelijk Mike. Ik heb overgeërfde al tussen haakjes gezet :wink:

Het was een beetje bedoeld zoals Ad zegt.

Als we 'iets' van iemand krijgen zeggen we toch ook weleens: 'dat heb ik van hem of haar geërfd' ( of is het ge-orven, geen idee, ik ben (helaas) geen schrijfwonder).

 
Voordat ik bezig was met wapf zag ik bij mijn grootouders een kookboekje in de kast wat van mijn opa's moeder (of oma dat was niet helemaal duidelijk) was geweest. Helemaal vet en vol eigen aantekeningen. Laatst heb ik er even kort naar gezocht maar nog niet gevonden. De zoektocht is in ieder geval gestart. Wanneer ik het gevonden heb zal ik het hier delen, dat lijkt me wel in dit topic passen ook al is het iets anders dan hier bedoeld is.

 
Leuk artikel! voor mij is het goed om te lezen want ik ben helaas opgevoed in de tijd dat die tradities al niet meer in ere waren dus zo leer ik weer wat qua recepten e.d.

 
Hamster, wat leuk.

Het is precies wat ik bedoel in ieder geval.

Je mag het ook op mijn blog komen delen onder dit artikel http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/10/09/overgeerfde-voedingstradities/

Dat zou ik heel erg kunnen waarderen :D

Succes met je zoektocht.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan