overal pijnlijke steken hebben

Rapunzel

New member
Ik heb een vraag: als je overal in je lijf pijnlijke steken hebt, dan weer in je onderrug, dan weer in je heupen, in je zij rechts en links, in je hals en achter tussen je schouderbladen (dat=lever)...... wat is er dan aan de hand? Herkent iemand dit? Is het je lever, zijn het de bijnieren, de darmen? Ik vraag het niet voor mezelf....

 
heeft het misschien met je zenuwen te maken?! Uiteinde van je zenuwen die geïrriteerd zijn ofzo... kan soms een aan te veel vitamine b6 liggen. Verder echt geen idee.

 
Klinkt als een overprikkeld zenuwstelsel inderdaad. Kan inderdaad ook te maken hebben met de lever en evt. andere organen. Moeilijk om te zeggen waar het precies in zit.

Mike

 
Lievergezond, jij herkent dit verschijnsel dus. Heb je ook een idee waar het vandaan komt? De lyme in jouw geval?

 
Dag Rapunzel,

Helaas herken ik deze klachten. In mijn geval was het fibromyalgie. In de loop van de tijd ben ik erachter gekomen dat het mede vanuit een verminderde opname van voedingsstoffen uit de dikke darm ontstaan is. Zuiveren met chlorella is in dat geval heel goed.

Inname van magnesiumcitraat om te ontspannen en voldoende jodium voor de schildklier bieden beterschap. Hier ontdekt dat elke dag iets met extra vierge kokosolie innemen ook goed werkt. Let er wel op dat je niet teveel kokosolie inneemt want dan kan je klachten krijgen van b.v. kliertjes in de halsstreek.

 
Rapunzel, ja bij mij was het zeker de ziekte van lyme.

Ik heb er nu niet meer zo'n last van, nauwelijks nog gelukkig.

De ziekte van lyme kan de opname van belangrijke b-vitaminen tegengaan (b3,6 en 12 dacht ik) en die zijn ook belangrijk voor zenuwcellen o.a..

 
Rapunzel,

Was jij begonnen met Thyronyl ? Kan hier ook verband mee hebben om de reden dat dit ook op het zenuwstelsel inwerkt.

Hier even de bijsluiter van het product opgezocht. Is supplement op basis van kelp dat enkel vitamine B3 naast jodium en selenium bevat. In het geval de rauwe melk in jouw geval te veel problemen oplevert is het tijdelijk innemen van een vitamine B totaal supplement in jouw geval een aanrader. Kies niet voor een te hoge dosering.

 
Hoi Vivianne, ik neem als b-supplement biergist: zitten alle b-vitaminen in exclusief b12: lekker goedkoop. Wat ik van biergist weet: daar mag je best veel van hebben! Bijv een eetlepel per dag. Maar ik neem 3 x 3 pilletjes (dat is het minimum). Probleem met biergist is wel: er is veel kaf onder het koren. Er kan MSG inzitten!

 
Viviane, bedankt voor de tips! Het is mijn zus die met deze steken zit/zat. Haar schildklier wordt onder controle gehouden met Thyreoïdum, dus dat zal het niet zijn. Fibromyalgie heeft ze ook niet. 2 Jaar geleden had ze wel een giga bijnieruitputting maar tegenwoordig werkt ze 4 hele dagen en houdt ze daarnaast nog een huishouden en een moestuin bij, zonder problemen. Ze was wel een tijdje gestopt met de Metarelax, mogelijk dat het dat was dan. Of die dikke darm. Ik heb een pot B-50 in huis van Now Foods. Daar neem ik er heel af en toe eentje van. Verder zit ik zowat dagelijks aan de nutritional Yeast Flakes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan