Ouderenzorg

Poekie

Administrator
Kreeg net dit schrijnende berichtje door via de mail:

Gisteren kregen wij om 14:00 uur een melding binnen dat er twee stuurloze schepen op de Noordzee rond dobberden.

Deze schepen bevonden zich ongeveer 20 km ten noorden van Den Helder

Tot onze verbazing troffen wij hier twee oude onzeewaardige schepen vol met Nederlandse bejaarden en gepensioneerden aan.

De senioren zaten onder erbarmelijke omstandigheden op een overvolle boot.

De kustwacht heeft de twee boten naar de haven van Den Helder gesleept en de senioren ondervraagd,

De ouden van dagen verklaarden:

Wij waren van plan om onze paspoorten overboord te gooien en ons aan te melden als asielzoekers.

Om op deze manier aanspraak te maken op betere voorzieningen dan we nu hebben

Denk aan bijvoorbeeld: Gratis wonen, kleding, sporten, meubels, verzekeringen, medicijnen en een uitkering.!!

Hierna heeft de kustwacht na een felle berisping en een waarschuwing de senioren op de bus naar hun woonplaats gezet.

 
Kan uit de koker van pvv komen, om aan te geven dat asielzoekers het beter hebben dan "onze" bejaarden. Wat overigens niet waar is, ik ken verhalen van asielzoekers die jaren achtereen, met kinderen, met een verschrikkelijk verleden, in een armetierig kamertje zitten. Ze mogen niet studeren, geen nederlandse les, geen uitzicht.

 
He jullie zijn toch niet serieus mag ik hopen. Uiteraard is dit een mop!

 
wrange humor, zeker geen mop. Is vast niet gebeurd hoor, maar de mail komt ergens vandaan.

 
Het zal als mop bedoeld zijn maar ik vond het ook ergens wel een beetje een kern van waarheid bevatten.

Want het kan soms erg schrijnend zijn in de ouderenzorg. Uitzonderingen bevestigen de regel maar toch......

Tegenwoordig krijgen ouderen toch maar een bepaalde tijd zorg en moeten ze de rest kopen?

 
Ouderen betalen inderdaad een eigen bijdrage voor zorg (is afhankelijk van hun inkomen). Wat is overigens ook normaal vind. En denk ook niet dat asielzoekers als engeltjes behandeld worden hoor.

 
Tja, wat ouderenzorg betreft... Ik heb er meer moeite mee dat ouderen worden weggezet in bejaardentehuizen als ze niet meer "bruikbaar" zijn voor de samenleving dan hoe ze daar behandeld worden. Dat is namelijk echt niet overal slecht. Echter, ik vergelijk het maar met een crêche. Van een kinderopvang kun je ook niet verwachten dat ze daar krijgen wat ze thuis krijgen en dus zorgen veel mensen (niet alle!) nog steeds zelf dat hun kinderen goed verzorgd worden. Waarom doen we dat dan niet met onze eigen ouders? Zij die zo veel gegeven hebben voor hun kinderen, verdienen dat toch ook terug?

 
Dat is inderdaad een moeilijk verhaal. Heb ooit een tijdje in de thuiszorg gewerkt als bijbaan, maar je had mensen die gewoonweg nooit visite kregen en echt aan hun lot werden overgelaten. Verdrietig om te zien. Ik ben ook soort van mantelzorger voor mijn vader, maar als hij op een gegeven moment fulltime zorg nodig zou hebben, dan kan ik dat ook niet in mijn leven kunnen inpassen. Dan moet je toch naar andere oplossingen gaan kijken.

 
Het bericht bevat een element van racisme. Ik proef iets van: eigen volk eerst. Misschien voortaan eerst even checken wie of wat de bron is van dit soort 'nieuws'.

Mike

 
helemaal mee eens, het gaat hierbij ec ht niet om onze ouderen en hoe we ermee omgaan. Het gaat veel dieper, en dat is kwalijk.

Dat is net als de discussie: onze gevangenen hebben het beter voor elkaar dan onze zieken. Dus moeten de voorzieningen in de gevangenissen maar minder.

Ons beeld van ouderen moet bijgesteld, maar de politiek wijst ons dagelijks op het probleem!! ouderen, de aow onbetaalbaar, de zorg te duur en dit komt uiteraard door de vergrijzing, steeds meer mensen krijgen alzheimer en dit is onbeheersbaar, etc etc.

Ouderen zijn dus duur, lastig,overbodig en economisch niet meer aantrekkelijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan