Oud en Nieuw vet?

G

Guest

Guest
Hallo iedereen,

Hoewel de titel misschien anders doet denken heb ik het niet over speciaal jaarwisselingsvet;)

Een hele tijd geleden vertelde iemand me vh SCDieet,toen ik nog een hele heftige vetfobie had,dat je bij het SCD (en soortgelijke dieten) op je natuurlijke gewicht komt en dat het vet dat je consumeert niet blijft aanzetten in je lichaam,maar dat na een dag of 2 het oude vet wordt vervangen door het nieuwe genuttigde vet en dat het oude vet simpelweg via je ontlasting verdwijnt.

Deze theorie had/heb ik nog nooit gehoord....klopt dit?zou toch theoretisch raar zijn,zelfs bij Paleo zijn ze bezig dat je natuurlijk wel moet bewegen omdat t vet anders aanzet. (Ja of je zou totaal geen KH moeten binnenkrijgen,maar dit vind ik persoonlijk geen optie voor mezelf)

 
Ik dscht dat je het zou gaan hebben over het vervangen van het vet voor de oliebollen. :)

Lijkt me eerlijk gezegd een beetje vreemde theorie. Als er vet in je ontlasting zit, heeft dit eerder te maken met een slechte ververtering als gevolg van een galblaas die zich niet goed genoeg ledigt en dus onvoldoende galzouten in de darmen laat stromen.

Mike

 
Ja,ik vond het ook een aparte theorie...maar ik vraag me dan wel af of er waarheid zit in dat oude vs nieuwe vet?

Nou over toegestane-oliebollen vet heb ik geen vraag hoor....die zou ik lekker in de kokosolie frituren als ik een friteusse zou hebben;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.787
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan