Organic zaden/groente en fruit

simone

New member
Een kennis van mij vertelde dat ie voor zijn werk heel veel onderzoek naar bep. dingen doet en dat men zelfs bij bep. groente zo genetisch manipuleert dat bijv. het blad maar max. een bep. lengte krijgt. Ongelofelijk.

Nu halen we met z'n allen biologisch fruit en groente of zaden om zelf te kweken maar dan vraag ik me weer af net zoals bij biologisch vlees de bron is toch ooit begonnen met of genetisch gemanipuleerd zaad of zie ik dit nu verkeerd.

Heeft iemand daar kennis van want bijv. de aardappels komen oorspronkelijk van de Indianen uit Peru en die zijn niet zo groot maar nu de dag zijn ook de biologische aardappels veel groter en mais, meloenen noem maar op.

Alle reacties zijn welkom.

 
Haluk,

Er wordt volop 'veredeld', ook in het biologische wereldje. Helaas staan de regels dit toe. Dit wekt schimmelvorming in de hand, omdat we aan het rommelen zijn met genen, die wij misschien wel als positief beschouwen maar waarover de natuur heel anders denkt. Schimmels en insecten ruimen zwakke organismes op, dat is hun taak.

Mike

 
Heb van mijn boeren famillie gehoord dat genetisch manipulatie er na drie jaar uitgaat, weet niet of dit klopt en dat als je hormonen gebruikt je het elke jaar moet gebruiken anders het niet meer hormonaal is, klopt dit of is dit een fabeltje want aardappelen zijn tegenwoordig heel erg groot en aangezien ze van de Indianen uit Peru komen en ze heel erg klein zijn van oorsprong vraag ik me af of de biologische variant die ook nog groot is hormonen of genetische manipulatie vrij is.

Heb vaker gehoord dat er meer homoseksuelen ontstaan door het eten van hormonaal voedsel en omdat drinkwater nog veel vrouwelijke hormonen bevat die de mannen binnenkrijgen.

Begrijpen jullie mij niet verkeerd, ik heb totaal niets tegen homosexuelen, voor mij is iedereen gelijk maar er is een dorp in Turkije en geloof het of niet, het is een paar jaar geleden heel vaak in het nieuws geweest dat de mannen die daar wonen en opgroeien na een tijdje onverklaarbaar of homosexueel of bisexueel worden. In ieders geval vrouwelijk(er) ook qua geslachts organen en borsten.Heb de interviews op tv gezien met verschillende mannen die aan het woord waren en dan vertellen ze dat ze bijna allemaal op een bep. leeftijd steeds vrouwelijker werden en dat sommige mannen heel angstig waren dat hen ook hetzelfde lot te wachten stond. Je kon er de klok op gelijk zetten, zo'n 90 procent van de mannen in dat dorp en men beweert dat het door iets in de grond, voedsel of water zou komen.

Dit heb ik dus vaker van verschillende bronnen gehoord.

Does anybody know 'bout it?

 
Zit er misschien een pharma of andere fabriek in de buurt die loost op een water wat langs dat dorp komt?

 
Zou het niet weten Poekie maar wat zou het dan precies kunnen zijn vraag ik me dan af want er zullen wel meer gebieden in de wereld zijn die van alles lozen maar zonder die problemen zoals in dit dorp.

 
Het zou 'agricultural runoff' kunnen zijn. De kunstmest en bestrijdingsmiddelen van de moderne landafbraak (lees: landbouw) is op basis van fossiele brandstoffen en dat zijn xeno-oestrogenen (vreemde oestrogenen). Deze kunnen zich met het grondwater hebben vermengd met de hormonale problematiek tot gevolg die Haluk beschrijft.

Mike

 
¨landafbraak (lees: landbouw)¨

in eerste instantie moet ik lachen om deze ¨newspeak¨.

maar welk woord draagt het meeste waarheid in zich?

en dan kan ik even helemaal niet meer lachen.

 
Wooo Remcoon, beangstigend, ga eens even researchen hoe en wat. Heb net het boek van die Iranese arts over water binnen maar dan moet het wel zuiver water zijn wat we drinken en waar we mee douchen en oh ja onze kont wassen. Heb een fles water op de wc staan maar hopelijk geldt dit ook niet voor Nederland, stel ik me voor dat ik met radioactief water mijn kont was.

Je kunt je op de site www.watertruth911.com inschrijven voor een gratis webinar.

Heeft iemand daar ervaring mee dan kan je alles over water te leren komen.

Is toch niet een osmose filter waar ze het over hebben, lijkt me ook niet gezond zo'n osmose filter. Deze filtert niet alleen de slechte maar ook de goede dingen weg.

Een soort antibiotica of pascalalisatie. Deze maken ook het goede en slechte kapot.

Jullie hebben me weer wakker geschud wat betreft water.

 
Dat het maar snel van de grond gaat komen en bloeit als een gek: een vrije zadenmarkt.

http://www.fastcoexist.com/3031550/open-source-agriculture-the-sprouting-of-a-new-food-movement

Quote:
Inspired by the open-source software movement, the Open Source Seed Initiative has quietly spent the last two years developing a cache of seeds that they released to the world at a launch event at the University of Wisconsin-Madison in May. With names like “Sovereign” (a carrot variety) and “Midnight Lightning” (a zucchini), they packaged together 37 varieties of 14 crops attached to a pledge: Open-source seeds must stay freely available for use by all--no intellectual property rights can be claimed to the seeds or derivatives bred from them.


 
http://www.biomijnnatuur.be/node/880
Quote:
Samen zaaien voor de echte toekomst van de landbouw

vrijdag 10 oktober 2014

Moet een internationaal handelsplatform van elf zaadbedrijven de toekomst van de landbouw vrijwaren? Landwijzer-docent Koen Dhoore is niet onder de indruk en ziet meer toekomst in de huidige agro-ecologische landbouw.

"We mogen opgelucht ademhalen: het handelsplatform heeft maar 60% van de wereldmarkt in groentezaden in handen"

Gisteren konden we in de Morgen lezen hoe elf zaadbedrijven samen het 'International Licensing Platform' gaan oprichten, om zo patenten te kunnen nemen op genetische eigenschappen van planten. Ze doen dit naar eigen zeggen ten behoeve van de landbouwsector.


http://www.toekomstzaaien.be/

http://www.demorgen.be/opinie/papri...tuur-een-registered-trademark-wordt-a2080552/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan