orgaanvlees

Als er nog liefhebbers zijn voor Mangalitsavlees, het hongaarse wolvarken. Omega 3 vetzuren tot 3 maal meer dan in vis, cholesterol verlagend. Wij fokken zelf met deze dieren. Maken er mooie pakketten van.

 
Vandaag zag ik orgaanvlees in een reguliere Franse supermarkt. De prijs lag rond de 4 euro voor een kilo, zowel lever als hart en nieren. Het zag er op zich goed uit, maar het lijkt me te goedkoop om zuiver te zijn.

 
Quote:
Ik krijg het niet weg, het spijt me. Met Gerrit heb ik het hier meerdere keren over gehad en we zijn het er samen over eens dat het OF rauwe melk is die de basis moet zijn OF orgaanvlees. Pfff, ben ik blij dat ik rauwe melk heb, zeg!


Waarom geen combinatie (net kefir en kalfslever gegeten)?

 
Vandaag heb ik weer lamshart en lamslever gekocht. Het eerste hart en ongeveer 150 gram lever heb ik vanavond opgegeten. Smaakt goed.

 
Ik lees toch ook berichten over de combinatie van rauwe melk met orgaanvlees.

 
Ik heb een nier van een lokale boer gekregen die geen antibiotica gebruikt, maaaar de koeien krijgen wel aardappels en 'brokken'.. dus niet geheel grasgevoerd. Wat is jullie advies en hoe bereid ik de nier? Ik vroeg overigens naar bijnieren, maar hopelijk zitten deze er BIJ ;).

 
Heb nog nooit nieren bereid maar wat is lams lever lekker zeg!! Een stoofpotje van maken, als ik er aan denk loopt het water me nu al in de mond mmm ( hoe kan je dat niet lekker vinden)

 
Smapjes,

Lamslever is inderdaad erg lekker. Heb je de lever op de boerderij gekocht?

Heb je de lever in een stoofpot verwerkt? Ik bak het meestal kort in een pan. Soms doe ik er ook een paar eieren en een stuk kaas bij.

 
Sorry voor de wel hele erge late reactie :oops:

Maar wij halen onze lams lever bij rob rijks die staat op de bio markten in o.a denhaag. Nee vrijwel maken wij er altijd een stoofpotje van met heerlijke kruiden misschien dat ik daarom de sterke smaak van lever niet zo proef. Maar van kinds af aan ben ik al dol op lever ik noemende het vroeger altijd chocola haha.

 
@ Maurik

Het past hier niet helemaal tussen, maar van welke vissoort(en) maken jullie vissoep en nemen jullie dan de hele vis?

Deze vraag is nooit beantwoord.

Ik heb in een ander topic ook nog gevraagd:

Even een vraagje. Waar halen jullie viskoppen? Bij de visboer op de markt? Hoe weet ik dan dat het goede vis is, geen kweek en niet van een gebied waar het niet zuiver is? Wat vragen jullie dan bij de visboer?

Waarom niet het lijfje van de vis in de soep, ik denk dat de graten vol met gelatine zitten.

en blijven de ogen ook in de soep?

Zou fijn zijn als er iemand een antwoord weet.

 
Ik maakte tot voor een maand of 7 geleden wekelijks soep en paella van bouillon en vlees van kabeljauwkoppen. Opeens kon ik ze niet meer verkrijgen, maar goed of de kabeljauwen in een schoon gebied hebben gezwommen kan niemand echt antwoord op geven vrees ik.

Ze zijn iig niet gekweekt. Dat kan je natuurlijk even vragen. Is het gekweekt en waar komen ze vandaan. Dan kan je je eigen beslissing nemen of je het aanvaardbaar vind of niet. Graten zijn ook goed hoor om een bouillon mee te maken.

Ik haalde de ogen er wel uit maar alleen het harde gedeelte de rest at ik altijd op.

 
Bedankt Tanja en bedankt Pike.

Sorry Tanja, ik had het niet gezien. Ik wil echt niet ongeduldig zijn. Ik ga je antwoord meteen lezen. Ik zie je morgen wel.

 
In Nijmegen (Kefkesbos) verkopen ze kabeljauwkoppen, 4 voor 2.50 euro. Ze hebben ruime keuze uit vis en schelpdieren dus de moeite waard om er eens te kijken als je in de buurt zit. De markt is van 9 tot 14 uur.

 
Oef, ik zit in Maastricht. Is een beetje uit de buurt. Maar bedankt voor de tip. Waarschijnlijk wel voor anderen zeer informatief.

 
Het voorbeeld van Nijmegen gaat over een viskraam op de markt. Er zijn markten en viskramen over het hele land. Gewoon vragen of je hun 'afval' mag hebben.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.928
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan