(Orgaan)Vlees van het varken: ja of helemaal neen?

wimeer

New member
Ze verkopen ook varkensnieren onder biologisch orgaanvlees. En het varken zou genetisch het meest op de mens lijken....

Nu, is dit laatste wel waar? Mogen we uberhaupt wel varkensvlees eten?

De joden doen dit niet - ook wel op basis van hun geloof - en ik denk de moslims ook niet.

Vandaar deze hamvraag: is bio orgaanvlees van het varken juist goed of niet goed?

Goed omdat het het meest aansluit bij de mens en dus het meest kan helpen bij het eten ervan. Of juist niet, omdat je als het ware aan kannibalisme doet?

Ben benieuwd naar de reacties.

 
De WAPF heeft levend-bloedanalyse laten doen naar de gevolgen voor het bloed van mensen die varkensvlees ongefermenteerd of gefermenteerd eten. De verschillen zijn dramatisch!

http://www.westonaprice.org/health-topics/how-does-pork-prepared-in-various-ways-affect-the-blood/

Inderdaad lijkt varkensvlees teveel op mensenvlees en moet de ongefermenteerde variant ervan gezien worden als kannibalisme (te lichaamseigen). Langdurige fermentatie (denk aan worsten en hammen in bijv. mediterrane landen, waar men ze jarenlang in kelders laat rijpen) zorgt ervoor dat het DNA van micor-organismes zich vermengt met het varkensvlees, waardoor het vlees voldoende lichaamsvreemd wordt om veilig te zijn voor menselijke consumptie.

Mike

 
Nee niet voor varkensvet (geen eiwitten). Varkensleverworst is gemaakt met niet gefermenteerd varkensvlees, dus moet je er zuurkool oid bij eten of zelf maken en het vlees fermenteren/in zuur leggen.

 
marineren is toch ook een manier, olijfolie, kruiden, wat wijn of azijn voor een paar uurtjes of een nachtje, of toch niet?

 
De bloedanalyse van Weston Price laat, als ik het goed begrijp, wel zien dat spek geen negatieve consequenties heeft voor het bloed. Ik denk dat het onderzoek overigens te summier is om hier voorbarige conclusies aan te verbinden: er is slechts gebruik gemaakt van 3 proefpersonen.

 
Kan varkensleverworst ook gegeten worden met Melk kefir ipv Zuurkool?

Zojuist Groninger Leverworst gekocht met zo min mogelijk troep er in.

Helaas was de Bio Kippenleverworst niet bij AH te vinden!

 
Er lijkt mij een verschil zitten tussen marineren en er wat zuur bij eten/drinken. Tanja?

En spek uit de winkel is niet vleesloos.

Ik koop wel eens leverworst bij pure graze. De koeienleverworst vind ik niet lekker en de varkensleverworst heerlijk. De bioleverworst uit de winkel is ook van een varkens. Tegelijkertijd zie ik dat er ook veel vet bij zit.

Dus als spek kan, kan leverworst dan ook? Ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn worst in de azijn ga leggen :cry:

 
Quote:
Kan varkensleverworst ook gegeten worden met Melk kefir ipv Zuurkool?



Wat zou de melk erbij dan doen Devotion?

Quote:
Er lijkt mij een verschil zitten tussen marineren en er wat zuur bij eten/drinken. Tanja



Marineren verandert de structuur en in traditionele culturen wordt varkensvlees ook vaak gegeten met gefermenteerde groenten zoals zuurkool erbij. Beide lijken een positief effect te hebben.

http://www.westonaprice.org/health-topics/how-does-pork-sausage-affect-the-blood/

 
Ik dacht misschien omdat de Melk kefir erg zuur is.. maar dat haalt niks uit dus, helaas.

Dacht misschien ipv zuurkool er bij eten.

 
Oh ok ik las niet goed, ik dacht dat er melk stond, sorry (heb het nota bene zitten quoten) maar melkkefir zou wellicht net zo goed kunnen helpen, hoewel daar dan geen 'bewijs' voor is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan