OPS - 'schildersziekte'

Poekie

Administrator
Gisteren hoorden wij over iemand die OPS - schildersziekte heeft.

Dit n.a.v. zijn werk in een drukkerij en zijn contact alle chemicaliën/inkten die daar gebruikt worden.

Die man is ca. 56 jaar. Er wordt beweerd dat dit niet meer te herstellen is, zo van daar moet hij mee leren leven. (m.a.w. we weten het niet meer, zoek het maar uit)

Ik was op een site van een OPS vereniging (ja, ook hier is weer een verenging voor) maar je ziet nergens iets over hoe je het werkelijk om kunt keren.

Eigenlijk worden de mensen alleen maar verder vergiftigd door medicijnen etc.

Lijkt mij beter om suikers drastisch te verminderen (ivm de hersenen, eiwitplakkaten net als bij alzheimer/dementie), dierlijke vetten te verhogen middels vlees, melk/zuivel, ongeraffineerd Keltisch zeezout.

Geen koffie, alcohol, roken etc. alle stimuli te vermijden.

En H2O2 inname en ozon therapie.

Nog meer suggesties?

 
Ja, bijnierondersteuning in de vorm van dierlijk bijnierextract, Keltisch zeezout, natuurlijke vitamine C, verzadigd vet en cholesterol. Dit soort chemische belasting is extreem zwaar voor de bijnieren, dus die krijgen de eerste prioriteit.

Mike

 
Ik ben ook bekend met de vereniging OPS. Heb namelijk ook 10 jaar in chemische dampen van inkten/oplosmiddelen gewerkt. Ben inmiddels ook 1,5 jaar ziek thuis. OPS heeft diverse stadia. De symptomen die grotendeels worden genoemd zijn voornamelijk psychisch, terwijl er ook heel veel lichamelijke klachten zijn zoals oververmoeidheid, benauwd, overtollige transpiratie, misselijk etc.

Gelukkig heb ik zelf op tijd ingegrepen (maar eigenlijk ook veel te laat) omdat mijn fysieke klachten steeds erger werden. Ik heb destijds ook kontakt opgenomen met de vereniging OPS. Ook ik heb de vraag gesteld wat er aan te doen is. Allereerst kun je in 2 medische centra in Nederland worden getest of je OPS hebt. Dit zijn voor 80 % psychologische onderzoeken en 20 % fysieke onderzoeken. Als geconstateerd wordt dat je OPS hebt dan is de enige behandelmethode die ze aanbieden: gespreksgroepen met soortgenoten. Er was en is geen behandelmethode om er fysiek beter van te worden. De regulieren geneeskunde geeft alleen een overvloed aan medicijnen die je symptomen hopelijk wegnemen.

Ik heb daar zelf niet voor gekozen en heb tijden het internet afgestruind en ben tot de conclusie gekomen dat de enige manier om beter te worden is ontgiften (vandaar mijn forumnaam). Daarnaast stonden veel bloedwaardes op een minimum zoals B12, B11 en Ijzer.

Allereerst ben ik biologisch gaan eten. Tevens ben ik langzaam gaan ontgiften door middel van detoxpleisters. Wekenlang heb ik hele nachten liggen zweten in mijn bed door de detoxpleisters, maar het topje van de ijsberg aan klachten verdween daar wel mee.

Steeds een stapje verder, ook 2 leverreinigingen gedaan. Uiteindelijk hier bij de WAPF terechtgekomen en sindsdien gaat het steeds beter.

Poekie, alles wat jij opnoemt heeft bij mij zeker geholpen.

Maar niet te snel want waarschijnlijk heeft deze persoon ook een zeer belaste lever.

Ben met name eerst begonnen met voedsel en dan natuurlijk de sole en de vetten. Dit zorgde sowieso voor meer rust. Toen geen koffie meer en uiteindelijk geen alcohol. Dat laatste kan erg moeilijk zijn omdat je bij het inademen van deze giftige dampen ook methanol en/of ethanol inademt. Zonder dat je het door hebt kan je je lichaam afhankelijk hebben gemaakt van de alcohol.

Maar laat de vereniging OPS geen richtlijn zijn voor je behandeling. Je zult het echt zelf moeten doen door middel van een heel gezonde levensstijl en uiteraard WAPF.

Maar er is hoop en deze levensstijl heeft bij mij zeker resultaat, dus geef het door.

 
Ik heb Ron wel eens horen zeggen dat ops mensen lage choline waardes in de hersenen hebben en dat reduced glutathion, b12 en astaxanthine interessant zijn voor het bevorderen van de genezing. Kijk maar eens op http://www.readisorb.com/

In een drukkerij kan ook lood spelen en dan kunnen chlorella, spirulina en MSM helpen bij het ontgiften.

 
Allen bedankt.

Gif-vrij, was vergeten dat jij ook een OPS (verleden?) hebt.

Nu ik het weer lees weet ik dat je het eerder verteld hebt.

Deze persoon raakt langzamerhand in de war, weet dingen niet meer en de prognose is dat het alleen maar erger wordt.

Ik ga de info doorspelen naar de betreffende persoon en hoop dat hij en zijn vrouw ervoor openstaan.

 
En niet te vergeten de meesterontgifter: zuurstof zelf. Als jij chlorella, spirulina en MSM noemt heb je het bij de eerste twee over tweedehands zuurstof (zuurstof is een bijproduct van fotosynthesre, waardoor donkergroene planten dus automatisch rijk zijn aan zuurstof - niet voor niets is chlorofyl voor 98% identiek aan hemoglobine). MSM is biozwavel en er moet een zuurstofconnectie zijn met zwavel die ik nog niet helemaal begrijp (regenwater bevat bijv. zowel waterstofperoxide als MSM). Hoe dan ook hebben we het eigenlijk allemaal over zuurstof in de een of andere vorm.

Mike

 
Men verkoopt hier ook zogenaamde ontgiftingssuplementen.

Nooit geprobeerd. Heb hier ook mijn redenen voor.

Wel is die 80 psycho gedoe/20 of minder fysiek onderzoek voor een OPS / CTE diagnose waar. Met die diagnose kun je weinig. loop er ook al 10 jaar mee rond. Wees voorzichtig met hem te gaan halen want je plakt jezelf er een nadelig etiket mee op. OPS is nauwelijks erkend en schadevergoeding halen, ho maar.... (Nadenkertje)

Die vereniging blokkeert de open discussie enigszins. Er zijn vervolgschades van en bijverschijnselen intoxicatie die te bestrijden/verlichten zijn. Je kunt gaan experimenteren met z.g. ongiftingsprocedures, ik sta hier niet achter tenzij bekend is waardoor en waarmee. Niet alle CTE komt door solvents... Helaas is men vaak te laat met diagnose of je krijgt hem geeneens. Schuld bij de klinisch psychologen. Men zoeke beter een neuroloog op die van wanten weet. Indien hersenletsel dan is er vaak sprake van epileptische verschijnselen. Kun je wat aan doen. Sommige giften laten restschade diep in lichaam na of blijven er zitten. Bij echte solventschade doe je met zeezout weinig. Is het een van de ophopende toxische componenten in b.v. verf dan heb je eigenlijk een ordinair vergiftigingsdeel (hier valt gedeeltelijk aan te ontgiften). Moet je inlezen in de literatuur die b.v. in duitsland bestaat. Grootse probleem is een goede behandelaar te vinden. Er zijn er wel. Beetje uitkijken voor alle amalgaamvullingen verwijderen theorien.

 
@Charlie,

Dit klinkt alsof je er ervaring mee hebt.

Mijn schoonzoon is spuiter. (auto,s) Volgens mij is hij nu wel goed beschermd maar of dat altijd zo is geweest weet ik niet. En of je dan voor 100% beschermd bent weet ik ook niet. Ik maak me er wel eens ongerust over.

Mijn 2 kleinkinderen hebben wat problemen, de oudste van 12 is dyslectisch en de 2e van 6 loopt nu bij een logopodist, te weinig woordenschat is de voorlopige conclusie. (terwijl ze verder wel bijdehand is en je ziet aan haar ogen dat ze pienter is) Ook daarbij denk ik dat er een verband zou kunnen zijn met zijn beroep. Zolang verder alles goed gaat heb ik me er nog niet in verdiept. Maar bij nader inzien is het misschien beter om er wel eens wat meer over te weten. Er mankeert nogal wat aan zijn voeding.

Veel sapjes. Wel vlees.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan