opname ziekenhuis

G

Guest

Guest
Afgelopen weekend is mijn schoonmoeder onverwachts opgenomen in het ziekenhuis.

Ze voelde zich niet goed en merkte dat haar armen en benen gevoelloos werden.

In het ziekenhuis werd het erger. Bewegen lukte zelfs niet meer en het gevoel was helemaal weg.

Na een bloedtest en bleek het CK gehalte 2000 te zijn. Normaal is 200 zeiden de artsen.

Ze dachten in eerste instantie aan Guillian Barre. Ik kom hierover niets vinden vandaar toch even een nieuw onderwerp.

Aanleding hiervan zou zijn een eenmalige diarree met pasen???

Ze heeft aan haar re-arm polio gehad op 8jarige leeftijd.

Ook heeft ze al jaren last van zweet aan vallen en darmklachten het lijkt me dan toch dat hier ook een oorzaak kan liggen?

Inmiddels weten ze niet meer wat het is. Ze krijgt medicatie voor van alles en nog wat oa prednison.

Bloeddruk is heel hoog.

Ze weten niet wat het is maar hebben we het al wel over het aanmeten van een rolstoel??

Heeft iemand tips adviezen wat ik kan doen en of waar ik heen kan bellen voor advies of testen?? Ik denk dan aan ontlasting onderzoek, bloedonderzoek.

misschien acupunctuur omdat ze geen gevoel heeft in de spieren?? (ik weet het ook niet)

Maakt niet uit wat maar ik wil heel graag iets doen!

Ik ben bang wanneer ze gaat revalideren in een verpleeghuis dat ze daar niet meer uit komt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 
hoi Deniece, wat een akelige toestand voor je schoonmoeder en haar naasten.

Ik zou vermoeden dat er een infectie aan het huishouden is bij haar.

Daarom zou ik ook denken aan resonantietherapie.

Ik zou zelf ook laten onderzoeken op de ziekte van lyme (stille epidemie): de reguliere testen daarvoor zijn onbetrouwbaar om de ziekte uit te sluiten: maar niet geschoten altijd mis: maar resonantietherapie zou het allemaal prima uit kunnen wijzen.

Darmflora-onderzoek: een goede arts daarvoor is: http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Ontlastingsonderzoek.htm

Die kan het onderzoek ook goed interpreteren en omzetten naar gerichte probiotica-therapie.

Sterkte voor je schoonmoeder en jouw en je partner!

 
Die verhoogde CK wijst op acute spier- en/of zenuwafbraak. Geen goed teken! Met dit soort vreemde zenuw- en spieraandoeningen heeft de moderne mens in toenemende mate en op steeds jongere leeftijd te kampen. De oorzaak ligt in de hersenen, die horen te draaien op vetten, eiwitten, cholesterol en mineralen. Aangezien ons allemaal een semi-vegetarisch veodingspatroon wordt aangepraat komen we van al deze voedingsstoffen veel tekort.

Mike

 
misschien door cholesterolverlagers een te hoog CK ivm spierafbraak

 
Dat klinkt zeer logisch! Je kunt merken dat je goede verbanden kunt leggen door je cholesterolrijke voeding, Marijan! 8)

Mike

 
@lievergezond Dank je!

Het lastige is natuurlijk dat ze in het ziekenhuis ligt daar medicatie krijgt en daar eet.

Zelf eten meenemen is natuurlijk geen probleem.

Maar kan het kwaad dit zo rigoureus te doen. i.v.m. ontgiftten?

Het liefst zou ik haar thuis hebben. Weg uit het ziekenhuis.

Met name mijn schoonvader is erg goedgelovig wat betreft dokters.

Weten jullie of het mogelijk is om medicatie zoals de bloeddrukverlagers en prednison te weigeren tijdens je ziekenhuis opname.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Heb de neiging om alvast van alles te gaan bestellen (levertraan, vit c etc.) maar niet waar te beginnen.

 
hoi Deniece, ik begrijp je zo goed (denk ik).

Ik heb al twee keer in schoonfamilie problemen gezien met kanker en moeten toekijken en me een buitenstaander voelen.

En ik voelde me ook machteloos.

Als het nou mijn eigen ouders/familie betrof, dan zou ik me in jouw geval denk ik minder machteloos voelen.

Volgens mij ken je alle goede tips van deze site wel, maar is het punt ook dat je mag beseffen dat je invloed op de keuzes die je schoonmoeder maakt gewoon beperkt is.

 
Je hebt de hamvraag nog niet beantwoord: zat deze mevrouw aan de cholesterolverlagers voor haar opname in het ziekenhuis? Zo ja, dan zijn de statines de meest waarschijnlijke boosdoeners.

Ik denk niet dat je medicatie kunt weigeren zo lang je onder behandeling in het ziekenhuis staat. Wellicht kun je wel zelf meegebrachte eetwaren aan haar geven? Ik weet het niet, heb gelukkig niet zoveel ervaring met ziekenhuizen.

Mike

 
Statines zijn enorm beschadigend.

Het heeft bij hele goede vrienden van ons het huwelijk gekost, zo zie ik het althans.

3 jaar lang griepachtige verschijnselen, hese stem, ontzettend zere spieren (hij is bouwvakker en zij kookt uit zakjes),enorm gestresst, werk liep niet lekker (werkt voorzichzelf als bouwvakker) en toen was er opeens een "trol" die hem begreep. Zijn hele karakter is veranderd sinds die statines.

Ik denk dus 80% van de scheiding veroorzaakt door die k....pillen.

 
Quote:
Wellicht kun je wel zelf meegebrachte eetwaren aan haar geven? Ik weet het niet, heb gelukkig niet zoveel ervaring met ziekenhuizen.



Volgens mij mag je zelf eten meenemen. Verleden jaar zomer is mijn man een week in het ziekenhuis geweest. Ik heb al zijn maaltijden meegenomen dagelijks. Het koelkastje op de afdeling was wat klein dus de anderen moesten het doen met wat minder ruimte in de koelkast :lol:

 
Zelf meegebrachte etenswaren zouden geen probleem moeten zijn. Mijn moeder heeft de afgelopen jaren helaas de nodige tijd in het ziekenhuis doorgebracht en gruwelt van het ziekenhuiseten. Mijn vader kookte gewoon thuis en bracht dat mee naar het ziekenhuis. Helaas geen wapf en opgewarmd in de magnetron, dat dan weer wel....

 
Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen en bv ze hadden om 16.00 in plaats van thee ook 1-persoons zakjes soep met allemaal E-nummers. s,-morgens krijg je een lijst met een keuze-menu voor de avond en kun je aangeven wat je ,s-avonds wilt eten. Dus een zekere invloed heb je wel. En eten zelf meebrengen daar zegt niemand iets van. Dokters weten het niet eens. Welke leeftijd heeft je schoonmoeder? Zou fijn zijn als ze "open"staat voor verandering. Ik ken wel mensen die dingen hebben geweigerd en zelfs weggegaan zijn uit het ziekenhuis omdat ze daar alleen maar slechter werden. Ze had wel familie die verstand van zaken had, dat wel. Ik zou zeggen: ze moet erg kritisch zijn. En veel sterkte met de behandeling. Ik ben wel benieuwd of en hoe het weer goed komt.

 
Vanavond bij mijn schoonmoeder geweest.

Artsen waren er nu zeker van dat het Guillian Barré was.

Over het herstel was verder niets te zeggen.

Mijn schoonmoeder is 63 jaar.

Heeft ooit jaren geleden even cholesterolverlagers gebruikt.

Ze werd hier ziek van dus is hier al gauw mee gestopt.

Ze vertelde dat bij haar huisarts al het jaren bekend was dat het CK gehalte in

haar bloed verhoogd was.

Wel gebruikt ze medicijnen voor haar bloeddruk.

Alles wat hierboven beschreven staat meegenomen en haar laten lezen.

Verder veel verteld en dingen uitgelegd. Heb zeker het idee dat dat ze er voor open staat.

Maar dan moet ze eerst weer thuis zijn.

Ze wil nu vooral niemand tot last zijn.

Zodra ze weer kracht heeft in haar handen en armen zal ik haar het weston Price boek geven.

Ik merk aan mijn schoonvader dat hij nog wat twijfelt. Mede omdat er vandaag nog iemand op is genomen met dezelfde klachten en symptomen. uitval na diarree.

'Misschien heerst er wat of is er een virus' zegt hij.

lastig!

ik ben zelf nog erg lerende en lees hier veel. ik vind het soms lastig kennis over te brengen met goede argumenten.

Als ze haar voedingspatroon dusdanig gaat veranderen is dan daarnaast fysio

ook belangrijk? Vandaag werd ze op een fiets gezet. (benen vast) om 10 min te fietsen!

bewegen is goed, maar vond dit wel wat overdreven.

Bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

Hoe worden haar spieren weer sterker.

 
Quote:
Artsen waren er nu zeker van dat het Guillian Barré was



Heeft ze onlangs de griepprik gehad?

 
@ pike Dat weet ik niet. Het zou me niet verbazen.

Ga het na vragen.

 
Bewegen goed? Lijkt me dat het lichaam nog in shock is en de bijnieren overuren draaien. Dus niet bewegen/inspannen, maar rusten.

 
Bewegen en inspannen is niet hetzelfde, ik neem aan dat de fiets niet op standje "Alpe d'Huez" staat.

Als er een standaard neergezet kan worden, hoeft ze een boek niet vast te houden.

Bij "al jaren last van zweet aan vallen en darmklachten" is een ziekenhuisopname niet onverwachts.

http://www.bioplek.org/animaties onderbouw/zenuweneenv.swf

Na een paar plaatjes komt een mooi plaatje met uitleg over hoe vetcellen de zenuwen beschermen, dit is de oorzaak van meerdere zenuwaandoeningen.

Het is dus allemaal niet zo moeilijk:

Voeding en stoppen met troep slikken.

Doet ze dat niet, dan schiet het toch niet op.

(makkelijker gezegd dan gedaan, zeker met zoveel andere invloeden: artsen, partner, enzovoorts)

 
die vettige stof om de zenuwen noem je myeline: http://nl.wikipedia.org/wiki/Myeline

Ik heb een keer een filmpje gezien waarin ze lieten zien dat myeline-schede werd "opgegeten" door kwik (vaccin), dan komen de zenuwen bloot te liggen en dan heb je bv. autisme. De plaats in de hersenen zal wel afhankelijk zijn welk "ziektebeeld"zich laat zien. MS is hetzelfde verhaal dacht ik, is toch heel iets anders als autisme of klets ik hier nou onzin?

 
Even een up date over mijn schoonmoeder.

Wat betreft de griepprik deze heeft ze idd gehad.

Het gaat niet zo goed met haar.

Ze is heel down en maakt zich (begrijpelijk) veel zorgen.

's nachts kan ze niet slapen en heeft zowel overdag als 's nachts veel last van kramp.

Ze heeft ook angstaanvallen.

Ze zweet ontzettend en zegt dat ze het warm heeft maar ze voelt heel koud aan.

Verder is de situatie nauwelijks verbeterd. Het gevoel in haar benen is er wel maar bewegen lukt niet.

Maandag is hebben ze een gesprek waar en wanneer ze opgenomen word in een revalidatie centrum.

Hier hebben we een dubbel gevoel bij. Het liefst zouden we zien dat ze in haar eigen huis komt revalideren.

Helaas krijgt ze ook al meer medicijnen;

diclofinac, prednison, 3x per week een klysma, slaapmedicatie en iets voor de hoge bloeddruk.

Ze staat nu echt open voor alles qua voeding en supplementen.

De (koel)kast zijn goed gevuld :)

Zijn er zo dingen die jullie ons aanraden om te bestellen?

Ik lees hier ook veel dingen over de zapper. Zou dit iets voor haar zijn?

Alle tips ect zijn welkom.

 
niemand?

De volgende dingen gaat ze nu dagelijks gebruiken.

-Kokosolie

-Honing

-Rauwe melk

-kaas en geitenkaas

-Keltisch zeezout

-Volle biologische yoghurt

-We willen ervoor zorgen dat ze iedere dag iets van eieren of vis krijgt.

levertraan gaan we bestellen.

Wat zouden we nog meer kunnen bestellen?

ik ben aan het uitzoeken waar we in de buurt van Doetinchem een ontlastingsonderzoek kunnen laten doen. Als iemand dit weet

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan