• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

opname van voedsel

eeli

New member
We hebben het er al vaak over gehad. Er is een verschil in de inname van voedsel en de daadwerkelijke opname van voeding.

Nu is het zo dat mijn ontlasting 'dobbert' in de toiletpot. Kennelijk kan ik het vet niet verteren /opnemen.

Mijn vraag; heeft het wel zin om al die gezonde voeding/ vetten tot je te nemen ? Het antwoord is natuurlijk JA, maar kennelijk neemt mijn lichaam bijvoorbeeld die vetten niet op of onvoldoende op en verdwijnt het dus weer in de toiletpot

Albert

 

ruud

New member
Hoi Albert, dit herken ik van het opnameprobleem.

Het is zaak om het langzaam op te bouwen, anders heeft het geen zin of zoals bij mij: werkt het zelfs averechts.

Het is een kwestie van langzame ontgiftiging voor de spijsvertering de vetten goed kan gebruiken voor opname.

 

eeli

New member
Ik ben in februari van dit jaar begonnen en hou deze manier van eten prima vol. Maar opname en ontlasting....daar merk ik geen verandering in

 

eeli

New member
dat heb ik al heel vaak gehoord en dat begrijp ik ook. Toch zou je denken dat er heel voorzichtig veranderingen zouden komen. Het zal niet zo zijn dat plotseling na jaren, de verandering er is...dit zal toch een geleidelijk proces zijn, steeds een stapje

ik ben niet ongeduldig...

 

Webmaster

New member
Albert,

Recentelijk adviseerde ik je om nog meer koolhydraten te gaan consumeren dan je al (voorzichtig) deed. Van een klein beetje quinoa knapte je al op. Alles aan jouw verhaal zegt mij dat je nog volop in de suikerverbranding zit. De reden waarom GAPS te weinig voor jou heeft gedaan zonder toevoeging van vaste koolhydraten is dat het behoorlijk op de WAPF-leest geschoeid is, dus het accent legt op vetten en eiwitten. Ik ben weliswaar een voorstander van deze manier van eten, maar ben realistisch genoeg om te zien dat niet iedereen daar in die mate evenveel baat bij heeft, omdat het lichaam zich nu eenmaal vanuit een suikerverbranding niet ineens in een vetverbranding laat dwingen.

Vandaar dat ik je aanraad om je koolhydraatconsumptie op te voeren, zodat je lichaam in ieder geval weer in een 'comfort zone' komt. Pas daarna kun je langzaam je koolhydraatconsumptie afbouwen en vervangen door vetten en eiwitten. De koolhydraten zullen je stofwisseling meer normaliseren, waardoor inname veel meer weer opname wordt. Nu stagneert de boel door een te hoge vetconsumptie en een te lage koolhydraatconsumptie. Ik denk dat dit je vraag wel beantwoordt.

Mike

 

ruud

New member
Quote:
Why eating healthy doesn’t always result in the health you desire

admin | Oct 20, 2014

When deciding to finally become healthy, one of the first things we evaluate and change is the food we put in our mouth. After all, nutrition is the fuel our body runs on and to get premium results we need the best fuel, right? Turns out that is only partly true, as many people are figuring out that all the great food they are now eating after decades of digestive abuse isn’t translating into the health they imagined. There’s a perfectly legitimate reason, and your understanding and resolution of it can take your health to the next level.

The nutrient profile of food doesn’t necessarily equal nutrient absorption

A very common mistake people make with food is the assumption that the nutrient profile is exactly what will be assimilated inside the body, when this is rarely the case. There are several reasons for this lack of nutrient absorption, including:

– Gut flora imbalance

– Enzyme deficiency

– Magnesium deficiency

– Stress

– Parasites

– Improperly prepared or combined foods

– Poor chewing

– Low stomach acid

– Impaired pancreatic function

– Improperly functioning liver

– Difficult to digest foods (ie. wheat, soy, dairy)

If you experience any one of these issues you will consistently be flushing nutrients meant for your body down the toilet, or worse, the undigested food particles will be left in your colon and rendered toxic, which can eventually be absorbed back into your bloodstream. So instead of getting much needed nutrients, you essentially get poisoned due to poor assimilation.

Unfortunately, most people experience at least 2 or 3 of these issues, and for others, all of them. This is primarily a result of a toxic food system that creates customers for the pharmaceutical industry, which in turns systematically destroys their digestive system and supporting organs, to the point that the intestinal system creates an unhealthy gut biofilm that creates the following issues:

– Prevents full absorption of nutrients across the intestinal wall

– Protects disease causing microorganisms from the immune system

– Protects disease causing organisms from antibiotics and antifungals (both herbal and pharmaceutical)

– Promotes inflammation

– Houses toxins like heavy metals

The protection this biofilm provides makes it very difficult to resolve various infections, which further promotes gut flora imbalance, which in turn creates a cascading effect that leads to dysfunction for other organs, glands, and systems that have a pronounced effect on digestion and assimilation.

So until you balance your inner ecology, complete nutrient absorption is a pipe dream.

Break through unhealthy biofilm and restore your gut flora

So even though you have started eating healthy, you may be missing certain key components on a daily basis that can break through that unhealthy biofilm which leads to a much better absorption of the wonderful nutrients contained in the healthy foods you eat on a consistent basis.

To break apart the biofilm matrix, consider some of these natural methods which have been shown to be effective:

– Proteolytic enzymes (protease, papain, pepsidase FP) – taken away from food

– Clove (Syzygium aromaticum)

– False black pepper (Embelia ribes)

– Apple cider vinegar

In addition to this, consume only whole and nutrient dense foods, and a diet rich in beneficial bacteria like fermented foods and probiotic beverages. This will help to create a proper bacterial balance, which will go a long ways towards better nutrient absorption.

The first and most important thing almost everyone can do for their health is balance their gut flora. For a powerful 1-2 punch, make this easy Coconut Kefir Recipe and consume it daily along with organic apple cider vinegar (recipe in the first source below).

http://drleonardcoldwell.com/2014/10/20/why-eating-healthy-doesnt-always-result-in-the-health-you-desire/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.163
Berichten
314.019
Leden
7.575
Nieuwste lid
Jeroen Blokzijl
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan