opleiding/cursus Medische Basiskennis

Sim

New member
Er zijn hier een aantal therapeuten op het forum en mensen die anderszins in de zorg werkzaam zijn, vast en zeker dus ook mensen die ervaring hebben met een opleiding Medische Basiskennis.

Ik wil een opleiding/cursus Medische Basiskennis gaan doen. Ik vind voeding en gezondheid razend interessant, maar merk dat ik kennis tekort kom over de basiswerking van het lichaam. Puur vanuit interesse wil ik daarom meer leren over anatomie, fysiologie en pathologie. Vandaar dat ik op MBK uit kwam.

Wat voor ervaringen hebben jullie met deze opleiding? En welke opleidingsinstituten kunnen jullie aanraden of juist afraden? En wat zijn jullie ervaringen met thuisstudie of juist klassikale studie?

Ik heb al de nodige opleidingen bekeken, op mijn shortlist staan onder andere Sorag (thuisstudie) en New Health Academy. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 
Ik heb geen ervaring met een opleiding medische basiskennis, maar ik denk dat daar vooral het reguliere verhaal wordt verteld als het om pathologie gaat: we weten niet wat de oorzaak is.

Anatomie en fysiologie zit ook in massage opleidingen. Ik weet niet of het in alle massage opleidingen zit, maar ik heb heb wel gehad met sportmassage.

 
Ik heb die bij sorag gedaan. Ik moest basiskennis doen op hbo niveau en was niet in de gelegenheid om klassikaal lessen te volgen, dus heb ik gekozen voor thuisonderwijs.

Ik denk dat als je geen opleiding nodig gebt, je net zo goed bij de bieb boeken kan gaan halen.

De sorag opleiding is oke hoor, heb er toch wel wat van geleerd, maar voeding en wat dat in je lichaam doet neemt niet echt een belangrijke rol in, ik denk eigenlijk geen rol. Volgens mij kun je hier op het forum veel meer leren in dat opzicht.

Linda