oorpijn

Bij mij werkte het om een wattenstaafje in verdunde appelazijn te dopen en voorzichtig in m'n gehoorgang heen en weer te draaien. Gaf bij mij vrijwel meteen verlichting.
 
Gisteravond kreeg ik oorpijn (en keelpijn), vanochtend was het helaas nog niet weg. Ik heb toen gelijk een halve liter lauwwarm water met ongeveer 10 gram vitamine C (ascorbinezuur) en een theelepel geelwortelpasta genomen. De oorpijn was gelijk weg.
 
Heksje, krijg jij geen last van je slokdarm en maag als je zoveel ascorbinezuur inneemt? Of neem jij gebufferde ascorbinezuur?

Ik moet het echt tijdens/na een maaltijd innemen met water en dan nog voel ik het soms.
 
Nee Watisgezond, ik heb geen last van de ascorbinezuur. Ik neem deze versie: http://m.iherb.com/NutriBiotic-Ascorbic-Acid-Crystalline-Powder-2-2-lbs-1-kg/30240
Dat is volgens mij gewone ascorbinezuur. Misschien dat mijn maag al supersterk geworden is? Ik hoop het! :)
 
Niemand gedacht aan olijfolie ?
Dat bevat een natuurlijke vorm van aspirine en is dus pijnstillend en verzorgend tegelijk .
(Grrr nu kan ik update via de mail weer niet aanvinken)
 
Goed idee, mijnlijf! Ik weet nog dat vroeger vaak slaolie gebruikt werd bij oorpijn.
Ik had er nu niet aan gedacht.
 
Kan oorpijn veroorzaakt worden door slechte verstandskiezen en valt het op te lossen door de verstandskies te verwijderen?
Heb je een geimpacteerde verstandskies? Die ligt dan op zijn kant en kan daardoor problemen veroorzaken als oorpijn (kennelijk). Ik heb ook zo'n geimpacteerde verstandskies trouwens. Maar dat hoeft niet altijd tot problemen te leiden: daarom laat ik die zitten. Verwijdering is ook niet zonder risico's namelijk: kan zijn dat de tandarts dan een zenuw in je mond raakt waardoor je tong gevoelloos wordt o.i.d. Dus die verwijdering doe je dan ook niet zomaar. Schijnt dat de geimpacteerde verstandskies er in 9 van de 10 gevallen niet uit hoeft.
 
Heb je een geimpacteerde verstandskies? Die ligt dan op zijn kant en kan daardoor problemen veroorzaken als oorpijn (kennelijk). Ik heb ook zo'n geimpacteerde verstandskies trouwens. Maar dat hoeft niet altijd tot problemen te leiden: daarom laat ik die zitten. Verwijdering is ook niet zonder risico's namelijk: kan zijn dat de tandarts dan een zenuw in je mond raakt waardoor je tong gevoelloos wordt o.i.d. Dus die verwijdering doe je dan ook niet zomaar. Schijnt dat de geimpacteerde verstandskies er in 9 van de 10 gevallen niet uit hoeft.
Ik heb ook geen zin in regelmatige oorpijn. Overigens heeft mijn tandarts mij verwezen naar een kaakchirurg.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan