oorlog tegen de boer

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen het probleem is dat de overheid er vrij snel toe overgaat om de toeslagen stop te zetten. En dat kan zo maar 10 tot 20.000 euro zijn voor een gemiddeld bedrijf. Maar ook gelijk je bedrijf blokkeren zodat je geen vee meer mag aan of afvoeren. En uiteraard is dat puur machtsmisbruik maar daar hebben we meer van gezien het afgelopen jaar.
Klopt dat is zo maar desalniettemin hoeven ze niet zo extreem te handhaven op de maatregelen. Genoeg andere boeren waar ik ben geweest die heel chill waren. Het antwoord wat ik kreeg toen ik mijn beklag deed over hoe die dame mij aansprak was: ja we hebben helaas teveel klanten die erg bang zijn voor corona. F*ck you denk ik dan!
 
Helaas doen sommigen boeren ook mee aan deze waanzin. Ik had begin dit voorjaar ook flinke ruzie met personeel van een boerderijwinkel in midden-Delfland( over o.a muilkorf). Er zitten boeren bij die diep in de hol vd overheid kruipen dus ja ook die boycot ik, next!

Waar was dat? Bij Hoeve Biesland (Delffauw) heb ik geen enkele opmerking gehad over het niet gebruiken van een muilkorf. De boer en boerin liepen zelf ook zonder een muilkorf in de winkel.
 
Waar was dat? Bij Hoeve Biesland (Delffauw) heb ik geen enkele opmerking gehad over het niet gebruiken van een muilkorf. De boer en boerin liepen zelf ook zonder een muilkorf in de winkel.
Hoeve Bouwlust in Maasland.
nee Hoeve biesland ook nooit problemen gehad, nooit wat gezegd over dat ik geen muikorf droeg. Echt mijn favoriete boerderij!
 
Hoeve Bouwlust in Maasland.
nee Hoeve biesland ook nooit problemen gehad, nooit wat gezegd over dat ik geen muikorf droeg. Echt mijn favoriete boerderij!

Jammer dat er op zulke leuke plekken zo moeilijk wordt gedaan. Ben je wel eens bij Boerderij Landlust geweest? Dat ligt er naast. Ze hebben hele lekkere Jersey melk.
 
Waar was dat? Bij Hoeve Biesland (Delffauw) heb ik geen enkele opmerking gehad over het niet gebruiken van een muilkorf. De boer en boerin liepen zelf ook zonder een muilkorf in de winkel.
vermoedt dat het bij van der winden In Schipluiden is geweest
 
Jan Bennink heeft Caroline van de Plas even achter de broek aan gezeten. En hij heeft even wat ongevraagd advies gegeven en dat kan ze niet zo waarderen. Ze had nog wat te zeuren over de afwezigheid van FVD tijdens het vragenuurtje.
 
1631040400183.png
'Wij boeren hebben besloten om verder te gaan onder de noemer: 'demissionair agrarisch ondernemers'. Zo kunnen we ongestoord verder gaan met onze werkzaamheden zonder invloeden van politiek of andere overheidsinstanties.'

- Inge Borg, Farmers Defence Force
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan