oorlog tegen de boer

de antwoorden op jouw vragen heb ik een jaar terug gehoord op de discussie na de bekendmaking van het resultaat van het onderzoek, Ammoniak in Nederland, enkele kritische kanttekeningen.
Ik stond daar o.a. met boer Kok. Hij noemde een naam van een rivm man en hij had het over de lto en verder weet ik het niet meer. De strekking was iets van dat de rivm of wageningen had berekend dat injecteren geen milieu winst opleverde, want de machine maken kostte ook energie en er was meer dieselverbruik e.d. Dat viel dan weg tegen de vermeende winst door de vermeende mindere ammoniakuitstoot. De ltoman heeft toen gezegd dat injecteren minder stinkt en dat dat dus beter was voor de boer in de toekomst met de burger en dat het toen is ingevoerd.

Het onderzoek van wageningen waarop het is gebaseerd staat ergens op internet. Ik weet niet meer waar. Maar google Geesje Rotgers en v-focus en je vind ook al een hoop, ik denk dat het misschien wel in het rapport staat van ammoniak in nl. Deze staat ook online.

Je moet dus niet zijn bij de patenthouder van de mestinjecteur. Je bent genaaid door je eigen voorman. En de overheid, want het voorzorgsprincipe is hier nooit toegepast. En door wageningen. Waarom is dat onderzoek zo uitgevoerd als hij gedaan is, waarom zijn er geen onzekerheidsmarges bijgezet, etc.. Was dit algemene slordigheid van werken op dat moment of is het express zo gedaan? Ik ben bang dat de laatste vraag met de betrokken mensen mee het graf in zal gaan, het deksel zit stevig op de put gelast.

De allerbeste antwoorden zul je vinden als je een bak koffie bij boer Kok gaat halen.

 
Van de VBBM website, een club boeren die pleiten voor bovengronds mest aanwenden,overigens ik ben zelf ook vbbm -boer:

Er blijft veel gaande rondom ammoniakbeleid. We hebben recent een gesprek met ambtenaren van het ministerie gesproken over de nieuwe vrijstelling. Die stonden er zogezegd niet om te springen, en willen meer borging van ons systeem.

Uiteraard geven we niet op en gaan we bedenken hoe we de vrijstelling op een werkzame manier kunnen behouden.

Interessante topics op foodlog hieronder, bijdragen van Nicolaas Gerrits, ammoniak deskundige. Zeer de moeite waard om even door te nemen!

https://www.foodlog.nl/artikel/waarom-het-rivm-steeds-onder-vuur-ligt-ammoniakkunde-voor-dummies

https://www.foodlog.nl/artikel/waarom-het-rivm-steeds-onder-vuur-ligt-2-de-onverklaarbare-trendbreuk-van-2

https://www.foodlog.nl/artikel/rivm-onder-vuur-3-ammoniakemissie-van-nederlandse-boeren-blijkt-kleiner-dan

 
ik hoop dat het lukt jon! In deze is het steeds de 2e kamer geweest die het afgedwongen heeft. Ik hoop dat ook de voorwaarden wat verruimt worden, zodat wij ook mee kunnen doen. Onze grond en de weidevogels zullen er maar wat blij mee zijn. Het is natuurlijk van de zotte dat hierom gestreden moet worden

nog een artikel over de geitensector: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20181213_26835623/geitenhouder-is-nooit-ziek?fbclid=IwAR3cSe2nZCihfYo0CTCspxaRCAR0qhRec9qlIyI3QBj-urMuyAm-h5XEczU&utm_source=www.facebook.com&utm_medium=referral&utm_content=/

ik weet dat er wel een paar boeren en een veearts qkoorts gekregen hebben, maar het is verder toch wel apart dat mensen die langsfietsen menen ziek te worden door vee en de mensen die op het zelfde erf wonen of er in werken gezond blijven.
 
hé Jon, hebben jullie ook al eens de kringloopwijzers vergeleken tussen de bovengronds uitrijders en injecteerders? En de injecteerders mogelijk nog onderverdeelt in sleepslangen en tankrijders.
 


naief, of de kringloopwijzers zijn vergeleken weet ik niet, wel is er kleine proef gedaan kijk daarvoor de bijgevoegde film !

Volgens mij is de kringloopwijzer ontwikkeld voor intensieve boeren, omdat bv het voeren van gras en het beweiden van koeien zeer ongunstig uitpakt in de cijfers.
 
Dank voor jullie bijdragen, Naief en Jon!

Wel blijf ik met de vraag zitten wie het patent op mestinjecteurs heeft. Zelf kom ik hier niet uit.

Wie kan mij helpen hiermee?


Trotse boer
 
de fraude ligt al weer even achter ons, maar niet alle gevolgen. De nawerking van het stempel en de regelgeving is natuurlijk na deze zeepbel wel verder aangetrokken. Terwijl je ook zou kunnen zeggen, het I en R systeem (dwz dat alle runderen in nl geregistreerd moeten staan, met geboorte datum en sterfte- of afvoerdatum en adres) helemaal niet ontworpen is voor het fosfaatsysteem en dat je dat eerst repareert (of gewoon eerst had bedacht, dat het systeem nagekeken moest worden?) ipv de sector zwart maken. Zo als gewoonlijk zal het wel weer aan mijn eigen onnozelheid liggen dat logisch nadenken en integer handelen niet op plaats 1 staan bij de overheid en diensten van. Gelukkig maar dat er wel een hoop integere mensen werken, anders konden de slecht/apartwillenden nog meer schade aanrichten.
en inderdaad stipt hij op het eind ook nog de vrees aan die er onder veel koeienboeren leven. Hoe heet wordt de fosfaatsoep gegeten. Op basis van het verleden en hoe kippenboeren en varkenshouders behandeld worden, doet het ergste vrezen. Dus iedereen die graag wil koeien melken, meldt je nu aan bij AB (een agrarische uitzendbedrijf die melkers en boeren bijelkaar brengt), wie weet zijn er volgend jaar nog een hoop melkers nodig als ze echt alle boeren met een overschot als crimineel gaan benaderen. En waar dat toe leidt, kijkt dan maar een aantal linken terug naar een verhaal over kippenboeren met een paar kippen teveel.
https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2018/12/24/melkveehouder-groot-koerkamp-opeens-fraudeur
 
Varkensboeren varkensbaronnen noemen, een vies woordspelletjes dat blijkbaar mag in nl. Varkensbaron en drugbaron. Je onderbewustzijn heeft het wel door. Het zet een toon. En het mag. De media doet er gretig aan mee.
Wat zou het welvaartsnivo in nederland zijn als boeren niet zo productief zijn? (en dat ondanks alle verbeteringen die mogelijk zijn zie de link van jon op pagina 3 over de vvbm-proef). Ik heb wel een idee. Blijkbaar zijn boeren te productief en moeten er weer meer handjes terug in de landbouw.
https://www.bd.nl/opinie/animal-rights-waar-zijn-de-farmer-rights~adbd775c/?fbclid=IwAR1mEGCU9I3iYxu6ksY-rGxb4qEm-ME5dTRQduQzSGzx-omAENEJoN6lEMg
 
@jon nog een reactie op je vvbm film. Super! Mega interessant.


naief, of de kringloopwijzers zijn vergeleken weet ik niet, wel is er kleine proef gedaan kijk daarvoor de bijgevoegde film !

Volgens mij is de kringloopwijzer ontwikkeld voor intensieve boeren, omdat bv het voeren van gras en het beweiden van koeien zeer ongunstig uitpakt in de cijfers.


Ik ben het niet met je eens jon. Wij scoren bv slecht op de bex. Daar is het inderdaad veel makkelijker scoren voor de 'Rotterdam'- boeren, zoals ik ze ook wel noem. Wij hebben bv veel fosfaat in het gras en dan is het onmogelijk goed te scoren op de bex. (minder goede grond en we zouden beter scoren op de bex) Maar op de kringloopwijzer scoren we wel goed! Ik weet dat Paul Blokker ook goede kringloopwijzers had, jammer dat hij te vroeg overleden is en we het vervolg niet weten. Kan iemand met zo'n bedrijfsvoering wel berekend worden?
Maar je hebt wel gelijk in het deel dat de verliezen van de aangekochte teelt niet bij de koper komen en die zo makkelijker kan scoren. Maar ja, ook niet op zoveel hectares. Maar de kringloopwijzer is veel eerlijker dan de bex en ze blijven hem verbeteren. Ik denk dat het wel een redelijk goed instrument is. En als jij een vvbm-boer bent Jon, dan moet jij ook goed scoren op je stikstofgedeelte. Ziek vee is ook slecht voor je kringloopwijzer. En dat voelt lullig, maar klopt natuurlijk wel tov je input gaat je output omlaag.
Ik snap alle dubbele of slechte gevoelens over de kringloopwijzer. Ik ben echter ook van mening dat we een stok moeten hebben om terug te slaan. We worden aangevallen en hoe kunnen we ons verdedigen? Ik denk dat de kringloopwijzer dan wel eens heel behulpzaam voor ons kan zijn.
 
ik vind het zelf een hele mooie website met goede onderbouwing.
Dit artikel vind ik in de recente discussie in nl een topper.
Het gaat over welvaart, kringloopdenken, scheef rekenen en niet zelf nadenken.
http://melkveehouderijbosch.nl/melk-de-motor-van-de-nederlandse-economie/

In veel berichten in de media van de afgelopen tijd denk ik terugkerend aan 2 dingen.
1) dat elke grote beschavingen ten ondergegaan is door het verwaarlozen van zijn landbouw (ik moet hier wel bij zeggen dat ik iemand citeer en hierin geen factchecking gedaan hebt, maar wellicht dat een andere forummer zich daartoe geroepen voelt). We vernietigen onszelf.
2) dat we in een communisme-light wereld wonen (bron Mike, lezing onderdijk over waarom Trump de verkiezing gewonnen heeft). Dus geen vrijheid van meningsuiting (zeg maar eens dat je tegen homo's bent of vind dat de cijfers van de holocaust zijn overdreven of dat je pro-Trump bent of …..), iedereen zijn kop onder het maaiveld houden, veel regels en weinig vrijheid (probeer maar eens een zorgverzekering op te richten die geen chemo vergoed of verkoop homeopathische middelen met een omschrijving erbij waarvoor het is) en hoe vrij is je land, dat als je je kind een dag van school wil halen om bv kleren te kopen of een andere activiteit je formulieren moet invullen en je dan een nee te horen krijgt en als de school kwaad wil misschien zelfs de leerplichtambtenaar achter je aan, als je toch doorzet. En alles overgoten met een sociaalsausje.
 
http://stichtingagrifacts.nl/staf-verzoekt-pbl-gekleurde-berichtgeving-over-eten-dierlijke-producten-in-relatie-tot-het-klimaatakkoord-te-corrigeren/
PBL met gekleurde berichtgeving.(plan bureau voor leefomgeving)
 
Hans Mommaas (1955) is sinds 1 november 2015 directeur van het Planbureau voor de Leefomgeving. Naast zijn functie als directeur PBL is hij parttime Hoogleraar Regional Sustainability Governance aan het Tilburg Institute for Law and Regional Governance (TiREG) van Tilburg University.

Mommaas studeerde Westerse Sociologie aan de toenmalige Landbouwhogeschool Wageningen. In 1993 promoveerde hij aan de eveneens toenmalige Katholieke Universiteit Brabant (nu Tilburg University), op een proefschrift getiteld 'Moderniteit, Vrijetijd en de Stad'. Van 2002 tot 2015 was hij als hoogleraar Leisure Studies verbonden aan Tilburg University en in de periode 2013-2014 aan NHTV Breda.

Van 2005 tot 2010 was hij lid van de VROM-raad. In die hoedanigheid is hij onder andere commissievoorzitter geweest van de adviezen: 'Groeten uit Holland, Vrijetijd, Toerisme en Ruimtelijke kwaliteit' (2006), 'Wisselende coalities' (2008) en 'Duurzame verstedelijking’ (2010).

Tussen 2005 en 2010 fungeerde Mommaas als een van de wetenschappelijk directeuren van Transforum, Innovatieprogramma voor Agro en de Groene Ruimte, verantwoordelijk voor de kennislijn 'Organising Innovations and Transitions'. Tussen 2006 en 2011 bekleedde hij de bijzondere leerstoel Urban Dynamics and Culture aan de Universiteit van Utrecht. Van 2010 tot 2015 was hij als geassocieerd lid verbonden aan de Raad voor Leefomgeving en Infrastructuur (Rli) en in die functie medeauteur van adviezen op het vlak van het Gemeenschappelijke Landbouwbeleid. Tussen 2010 en 2015 vervulde hij de functie van gasthoogleraar Actuele Vraagstukken Cultuurmanagement aan de Universiteit van Antwerpen.

Vanaf 2004 tot 2015 was Mommaas wetenschappelijk directeur van Telos, Brabants Centrum voor Duurzame Ontwikkeling. Vanuit die functie is hij betrokken geweest bij de ontwikkeling van integrale monitoringinstrumenten voor regionale duurzame ontwikkeling (provincies en gemeenten) en bij het middels ontwerp en onderzoek faciliteren van processen van gebiedsontwikkeling.

In 2000 schreef Mommaas een WRR-voorstudie over De vrijetijdsindustrie in stad en land. In 2009 publiceerde hij (in samenwerking met N. van Boom) een studie over 'Comeback Cities'. Daarnaast was hij (co-)auteur van tal van artikelen, boekbijdragen en onderzoeken op het snijvlak van vrijetijd, cultuur, duurzaamheid en stedelijke en regionale ontwikkeling.

https://www.pbl.nl/overpbl/medewerkers/hans-mommaas



Dr. ir. A.C.A.P. (André) van Lammeren is sinds 1 januari 2017 Onderdirecteur van het PBL. Daarvoor was hij directeur Bereikbaarheid en Infrastructuur bij de Dienst Water, Verkeer en Leefomgeving bij Rijkswaterstaat. Eerder was hij onder andere plaatsvervangend directeur Gebieden en Projecten bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu en hoofd van de afdeling Luchthavenontwikkeling en Milieu bij het voormailge ministerie van Verkeer en Waterstaat. Hij was ook plaatsvervangend sectorhoofd bij het KNMI.
Na zijn promotieonderzoek begon hij zijn loopbaan als wetenschappelijk onderzoeker bij het KNMI. Zijn onderzoek was gericht op de invloed van wolken op klimaatverandering.
André van Lammeren studeerde Technische Natuurkunde aan de TU Eindhoven. Hij is gepromoveerd aan de Universiteit Utrecht.

https://www.pbl.nl/overpbl/medewerkers/andre-van-lammeren

Kortom, volledig academisch geindoctrineerde klimaatmarxisten.

Mike
 
een mooi bericht om te delen als je zelf ook facebook hebt.
https://www.facebook.com/946123888795890/photos/a.955358677872411/2269591969782402/?type=3&theater
 
GeenStijl besteedt ook aandacht aan de kritiek op het Planbureau Leefomgeving:

https://www.geenstijl.nl/5145687/zin-in-spareribs-nu/ (goede URL!)

Mike
 
Belangen landbouw worden verkwanseld
Kringlooplandbouw en het Klimaatakkoord moeten de toverformules worden waarmee de landbouw het CO2 probleem van Nederland zal oplossen, aldus overheid en landbouw ‘stakeholders’. De landbouwmaatregelen leveren echter geen klimaatwinst op, maar lijken te worden ingegeven door verborgen agenda’s.

Opmerkelijk: de CEO van Shell – CO2 producent bij uitstek – profileert zich in de LC van 31 december jongstleden als groene weldoener en hoofdsponsor voor de ontwikkeling van hernieuwbare energie.

Daar kunnen de belangenbehartigers voor de landbouw nog wat van leren, zónder de waarheid geweld aan te doen! Jammer genoeg werken zij liever mee aan het demoniseren van hun achterban als zondebok voor de klimaatproblematiek.

Want laat de landbouw nu de enige sector zijn die al eeuwenlang - naast het produceren van voedsel - kringlopen sluit en energie “hernieuwt”, met het verwerken van tonnen voedselresten uit de humane voedselindustrie of het vastleggen van CO2 op grasland en in akkergewassen. In tegenstelling tot de oliebaronnen die daadwerkelijk emissies toevoegen uit fossiele bronnen.

In het akkoord van Parijs staat dat ieder deelnemend land in 2030, 40 procent minder emissie moet hebben dan in 1990. Nederland neemt 2005 als uitgangsjaar. Dat komt Shell en consorten goed uit, want de energiesector realiseerde vanaf 1990 een forse toename van emissies. De landbouwsector realiseerde in die periode echter een flinke reductie. Maar aan de Klimaattafel knikten landbouwvoormannen braaf ‘ja’ voor het voorstel, lieten zo jaren CO2 reductie voor de landbouwsector verdampen en boden de energiesectoren een mooie uitweg voor hun royale emissiestijging van 1990 tot 2005.

Zuivelvertegenwoordigers NZO en LTO deden er zelfs nog een forse schep bovenop op kosten van de melkveehouders: vrijwillig verdriedubbelden zij de van overheidswege geëiste emissiereductie van CO2 equivalenten. Bij het Deltaplan Biodiversiteit waren het dezelfde zuivelonderhandelaars die, terwijl geen enkele sector zich wilde binden aan afspraken, toezegden om de controle op de melkveehouders te gaan borgen.

Analyses omtrent de kostprijsontwikkeling van melk of de invloed van de maatregelen op het gelijke speelveld in de EU voor melkveehouders, liet men achterwege.

Niet alleen sectorale “belangenbehartigers” doen de landbouw tekort. Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL), die binnen het Klimaatakkoord de wetenschappelijke kennis voor de Rijksoverheid aanlevert, overdreef de klimaatbelasting van vleesconsumptie fors. Het halveren van de vleesconsumptie in de EU zou 25 tot 40 procent minder broeikasgassen opleveren, aldus PBL. Stichting Agri Facts (STAF) eiste rectificatie van het PBL die hieraan gehoor gaf. Echter, de 9 procent die het PBL nu opvoert betreft de klimaatwinst indien de gehele landbouw binnen Europa zou worden afgeschaft. Én tegelijkertijd alle voedingsmiddelen worden geïmporteerd van buiten Europa (want broeikasgassen die over onze grenzen heen worden geproduceerd, rekent de overheid niet!). Een wetenschappelijk volstrekt absurde en onverantwoorde voorstelling van zaken, in opdracht van de overheid.

Serieuze wetenschappelijke studies tonen aan dat de emissies door fossiele brandstoffen hoofdoorzaak voor onze milieuproblemen en gebrek aan kringloop zijn. Maar sturen we de emissies door fossiele brandstoffen weer naar Saoedi Arabië? Eisen we een kringloop van Schiphol? Beperken we in Nederland de toevoeging van chemische stoffen in stookolie voor containerschepen - waarmee we het meest vervuilende land wereldwijd zijn? Nee. We concentreren ons op de landbouw. Terwijl duidelijk is dat er zo geen klimaatwinst te verwachten is.

Rijst de vraag waarom overheid en sectorale vertegenwoordigers meewerken aan “fake news”. Is er sprake van een verborgen agenda? Verdienen zuivelbelangenbehartigers en -organisaties meer aan klimaatprojecten waaraan melkveehouders verplicht mee moeten betalen, via de afroming door ZuivelNL, dan aan contributie? En waarom is de lobby van de energiesector – broeikasgaskanonnen/belastingontwijkers bij uitstek – zo succesvol in Den Haag?

Feit is dat het landbouwbeleid, opgesteld door overheid en landbouwvoormannen, ten koste gaat van de Nederlandse boerenbevolking waarvan nog slechts anderhalf procent jonger is dan 35 jaar. Met een gemiddeld boereninkomen dat vorig jaar op slechts 47,5% van het inkomen van de gemiddelde burger in Europa lag. Met minder koeien dan in 1950. Met meer bedrijfsbeëindigingen dan ooit tevoren.

Liegen is geen doodzonde, aldus minister-president Rutte.

Ik merk het.

bron:http://www.ddb.nu/
 
Bij de Volkskrant haten ze boeren. Boeren zijn viesbah want vee. Hun koeien laten de hele dag fijnstofscheten. Boeren vieren Sinterklaas, kerst & pasen. Boeren schieten met carbid. Boeren rijden auto en dieseltrekker. Boeren eten aardappels met vlees en jus. Boeren gaan bovendien nooit op vakantie met het vliegtuig, en boerinnen praten over het weer ipv hun clitoris. Boeren = slecht volk. En boeren maken de wereld kapot. Maar is dat wel zo? Nee, natuurlijk. Het zijn de vliegende Volkskrant-lezers die de wereld naar de vernieling helpen. Bah. Schaam je.



https://www.geenstijl.nl/5145746/volkskrant-blundert-met-illustratie-co2-uitstoot/

Mike
 
Rathenau Instituut laat ‘kritische noten’ buiten ammoniakrapport

‘Eenzijdig en bezijden de waarheid’, dat is de conclusie van Jan Cees Vogelaar, Jaap Hanekamp en Geesje Rotgers op het verslag van de wetenschappelijke sessie, dat onderdeel uitmaakt van het ammoniakrapport dat Rathenau Instituut heeft opgesteld in opdracht van het ministerie van Landbouw. Naar verwachting zal het rapport ‘In gesprek over ammoniak; Contouren van een uitweg uit de controverse’ deze week naar de Tweede Kamer worden gestuurd. Het is nu al beschikbaar via de KNAW.

Vogelaar (Stichting Mesdag Zuivelfonds), Hanekamp (wetenschappelijk onderzoeker) en Rotgers (V-focus) constateren dat het Rathenau Instituut hun meest kritische noten buiten het rapport heeft gehouden, dan wel verdraaid in het rapport heeft opgenomen. De drie namen als zogenaamde ‘groep kritische partijen’ deel aan de wetenschappelijke sessie van het Rathenau-onderzoek naar herstel van het vertrouwen in het ammoniakbeleid.

Conflict over ‘verloren meetdata’: alleen visie WUR/minister Schouten telt
Jarenlang was er ophef over de ‘verloren’ meetdata van zo’n 200 veldproeven, die voor een belangrijk deel de basis vormen van het huidige ammoniakbeleid. Wageningen UR had meermalen laten weten dat die niet meer beschikbaar waren. Bij aanvang van de wetenschappelijke sessie op 8 juni waren Hanekamp, Vogelaar en Rotgers dan ook in de veronderstelling dat deze meetdata er niet meer waren. Totdat Wageningen UR aangaf recent statistiek te hebben bedreven op deze meetdata. Daarop eiste Stichting Mesdag Zuivelfonds de 'teruggevonden' meetdata op. De kwestie liep afgelopen zomer hoog op, ook minister Schouten bemoeide zich met de kwestie en hield de Tweede Kamer voor dat er sprake was van een misverstand: 'De WUR heeft de minister laten weten dat het ontstane beeld op een ‘misverstand’ berust en dat de WUR niet beschikt over de gevraagde ruwe data uit de periode tussen 1997 en 2010. Alleen over opgewerkte data'.
De ‘groep kritische partijen’ waren het gedraai van Wageningen UR en nu ook minister Carola Schouten meer dan zat en lieten Schouten weten: ‘Pas ná de Rathenau-bijeenkomst op 8 juni werd bekend dat Wageningen UR beschikt over ‘opgewerkte meetdata’ en dat deze datasoort er nog wel is. Dit in tegenstelling tot de ‘ruwe data’, die volgens U door ons is opgevraagd. Nee, minister Schouten, ons is sinds 2015 mondeling en schriftelijk medegedeeld dat ‘de meetdata’ niet meer beschikbaar zijn. Er is dus geen sprake van een misverstand, zoals u stelt, maar van geknoei met definities van de term ‘meetdata’.'

Rathenau Instituut neemt in zijn ammoniakrapport alleen de zienswijze van Wageningen UR en minister Schouten op. Er wordt met geen woord gerept over de brief van de ‘groep kritische partijen’, ondanks dat Rathenau Instituut hier meermalen op is gewezen. Van een wetenschappelijk instituut als Rathenau mag worden verwacht dat ook de andere kant van het verhaal wordt opgenomen.

Groot verschil van inzicht ‘recht’ gepoetst
De ‘groep kritische partijen’ heeft een groot verschil van inzicht met de gevestigde wetenschap over de statistiek die moet worden toegepast op de ammoniakmetingen. De keuze van de statistiek is zeer bepalend voor de uitkomsten. Deze bepalen in aanzienlijke mate de hoogte van de stikstofdeposities op natuurgebieden als ook de trend in de gemeten luchtconcentraties.
Dit grote verschil van inzicht wordt door het Rathenau Instituut als volgt verwoord: 'Tijdens de bijeenkomst lijkt het verschil tussen beide posities minder groot dan het geval leek in de hierboven genoemde publicaties…..’ Dat de ‘groep kritische partijen’ in redelijke mate op dezelfde lijn zit als de gevestigde wetenschap is een pertinent onjuiste weergave van zaken.

Ten slotte had Rathenau Instituut vorige week nog aan de ‘groep kritische partijen’ toegezegd dat het rapport beschikbaar zou worden gesteld aan de deelnemers, zodra het naar de Tweede Kamer is gezonden. Het rapport blijkt echter op 11 december al beschikbaar te zijn gesteld via de KNAW (Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen). De ‘groep kritische partijen’ vindt dit geen correcte gang van zaken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.858
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan