oor-en keelpijn

eli

New member
Ik ervaar nu al zo'n twee weken oor-en keelpijn, daarbij een stinkende adem (wat ik erg vervelend vind). Ik dacht dat het met ontgiftiging te maken had, vooral omdat ik altijd last van m'n oren had als 't weer slechter werd of ik heel moe was, dus dacht, dat is misschien wel een zwakke plek en wordt nu ook aangepakt. maar nu duurt het me wel erg lang, en vraag mij ook af of dit wel goed gedacht is;)

zijn de oren toevallig misschien ook ergens mee verbonden?

 
Het klinkt misschien een beetje als een kapotte grammofoonplaat, maar ook de oren zijn verbonden met de bijnieren! Met name het middenoor, het evenwichtsorgaan. Keelpijn gaat vaak samen met hoesten en de bijnieren (daar heb je ze weer!) bevorderen uitscheiding van gifstoffen via de longen en de luchtwegen.

Mike

 
Oei, een kapotte grammofoonplaat, dat klinkt wel erg:eek:. Maar misschien zijn het toch de bijnieren dan. Ik eet nu echt flink wat vet, hoop dat t snel goedkomt met m'n bijnieren!

 
Je bijnieren draaien op verzadigd vet, eiwitten, cholesterol, mineralen en vitamine C. Misschien valt er in dit lijstje nog wat winst voor je te behalen.

Mike

 
Die vitamine c kan ik nog wel aanvullen, zijn 2 citroenen daarvoor genoeg? En mineralen haal ik uit vlees denk ik?

 
Quote:
En mineralen haal ik uit vlees denk ik



En bottenbouillon, visbouillon en rauwe kaas van grasgevoerde koeien

 
Even los van de bijnieren...Oorpijn en keelpijn had ik een week geleden ook maar dat was snel weg na een paar druppels H2O2 in mijn oren.

 
...een stuk of 3 druppels 3% H2O2 per oor. (zal waarschijnlijk lekker bruisen!)

 
inmiddels een paar weken verder, en opnieuw ervaar ik oorpijn.Het lijkt wel of de klieren net onder mijn oor in mijn nek ontstoken zijn. Keelpijn valt mee, behalve bij het slikken. heb ook het idee dat mijn holtes vol zitten, maar eerder met vastzittende rommel dan met slijm wat er ook uit komt. misschien een zwakte die er nu uitkomt en eindelijk eens goed wordt aangepakt?

 
of zou het met de schildklier te maken hebben? dat die ontgift? gebruik nu ook een paar keer per week jodium

 
Klinkt eerder als de bijnieren. Middenoorontstekingen en andere problemen met ons evenwichtsorgaan zijn bijniergerelateerd.

Mike

 
Hoi Eli, ik heb al bijna 8 jaar last van oorpijn op en af.

Niet heel erg, maar ik moet oppassen.

Keelpijn heb ik er soms ook bij en holte-kieswortelpijn: voorhoofdsholte, neusvleugel etc.

Allemaal niet heel erg, maar het is er altijd op de achtergrond.

Snachts slaap ik met een muts op en de ramen dicht (anders krijg ik gegarandeerd extra pijn en ik kan ook niet tegen koude in mijn hoofd).

Ik noem het nu sinusitis en waarschijnlijk heeft het ook te maken met allergieen bij mij.

Zou het bij jou (ook?) allergie kunnen zijn?

Ik las in je voorsteltopic dat je last hebt met je gewicht en aankomen: we kunnen elkaar de handen schudden: ik heb ook dat ik relatief veel meer aankom dan vroeger als het kouder wordt.

 
Ik heb zelf eigenlijk nooit last gehad van allergieën. In de afgelopen jaren kreeg ik wel een oorpijn als het in de herfst wat vochtiger, kouder weer was en ik een beetje moe/gestrest was. Maar dat ging altijd na een paar dagen weer over.

 
Heeft keelpijn ook te maken met de bijnieren ? ik ben soms helemaal hees maar slikken doet niet zeer, en altijd wordt het later op de dag erger. Of schildklier ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan