Oogtest bijnieruitputting

BobbyRoss

New member
Goedenavond,

Ik heb een oogtest gedaan voor de spiegel met een zaklamp om de tijd bij te houden, hoe lang mijn spiertjes de pupil kunnen klein houden.
Minder dan 4 sec, bijnieruitputting.

Nu is het bij mij zo, dat de pupillen blijven pulseren. Duidt dit dan ook op bijnieruitputting?

Word zo'n beetje gek van de klachten en wat te moeten eten.........
Ik eet onbewerkt voedsel, maar wel zuurdesem speltbrood. En kaas.......

Heb al van alles door gespit en door de vele informatie duizelt het nu toch voor mijn ogen.

Iemand korte duidelijke tips???

Heb al van alles door gespit en door de vele informatie duizelt het nu toch voor mijn ogen.

Iemand korte duidelijke tips???

hoi Silvia, misschien vind je het een heel stom antwoord, maar eigenlijk geef je al letterlijk het antwoord. Je pupillen blijven pulseren en de vele info duizelt jou letterlijk voor je ogen: je hebt heel hard rust nodig en je gesteldheid vraagt van jou dat je jezelf niet te veel info tegelijk geeft want de limiet is (allang?) bereikt. 1 dingetje / prikkeltje per keer dus of nog minder. Versimpel je leven zo veel mogelijk.

Sylvia en lievergezond,Dank voor jullie antwoord.
De 5 tips van Mike, zo eet ik al. Alleen zou mijn vet inname omhoog moeten. Dat ligt ongeveer gelijk aan of iets minder dan eiwit.

Wat betreft de rust, vakantie komt eraan en dan maar effe goed proberen te rusten.
Meest stressvolle is wel het eten op dit moment. Raar eigenlijk, maar de waarheid. Nu eerst maar eens mijn kippenbouillon warm maken.

Grtz. Rob

hoi Rob, excuses dat ik je Silvia noemde,

Meest stressvolle is wel het eten op dit moment. Raar eigenlijk, maar de waarheid.

Hoezo vind je het raar dat eten het meest stressvolle is voor jou?

No problem ik had het gezien. Haha.

In die zin raar dat het stressvol is, het zou niet stressvol mogen zijn.
Ik doe een studie orthomoleculaire voeding, alleen daar komen ook dingen naar voren die niet stroken met bijv. Weston price.
Studie staat al op een laag pitje, omdat ik het al niet helemaal vind kloppen.

Maar het goed willen eten is dus moeilijk en wanneer ik dan ook nog fysiek ongemak ervaar.....

hoi Rob, ¨het zou niet stressvol mogen zijn¨ (eten bedoel je).
En je zegt dat goed willen eten moeilijk is.
Is dat omdat je verstandelijk nog niet voor jezelf op een rijtje hebt wat nou goed eten is of wat niet en omdat je zoveel tegenstrijdige berichten verneemt, of protesteert je lichaam ook tegen specifiek voedsel dat je weet?
Je fysieke ongemak: gaat dat verder dan die pupillen die steeds maar pulseren?

Hoi,

Gezond eten moet normaal zijn idd. en niet stressvol.
Het zijn idd de tegenstrijdigheden van wat goed voedsel moet zijn, maar ook reacties van voedsel. Bijvoorbeeld van avocado krijg ik jeuk in de keel en aan mijn oren.
Dit ook soms met bananen en bepaalde noten.

Ik ben al jaren allergies voor zo'n beetje alles. Doordat ik nu anders eet is het wel verbeterd, alleen nu al 2 weken last van een droge hoest en sinds 2 dagen heftige hooikoorts reactie.
Was ook altijd neusverkouden en had last van zuurbranden. De laatste 2 komen bijna niet meer voor.

Verder heb ik altijd wel een lichaamsdeel wat pijn doet.
Zonder sport word dit steeds erger. Overgebleven na een auto ongeluk.

Heb ook meerdere dagen dat ik mij lekker voel, dus eigenlijk gaat het langzaam beter/heel langzaam/te langzaam......

Hele dikke stress periode achter de rug met werk en advocaten enz. Gelukkig stond ik in mijn recht, maar die stress periode is daarmee niet alsof deze nooit geweest is.

Ps.

Ik heb voor 3 weken terug ik de workshop gedaan van wim hof.
Ook vandaf die tijd een stoom machine gekocht voor eten.
Ik ben dus vanaf toen veel meer groente (400-600 gr per dag) gaan eten en gestoomd vlees.

Dit in combinatie, zou het een ontgifting kunnen zijn op dit moment?

hoi BobbyRoss, nou we kunnen elkaar de handen schudden: ik ben ook overal zowat allergisch voor.
Avocado nog net niet trouwens, dat is een histamineding, maar eerder werden bijv. kiwi en meloen me afgeraden: dat zijn ook bekende plantaardige histaminebommen.
Noten dat is bij mij ook bad news.
Bij mij rezen de klachten van jeuk, netelroos, hooikoorts en allergie de pan uit de laatste tijd: ben ik er sinds eergisteren achter dat het aan een vitamine b12-variant ligt: methylcobalamine.
Hooikoorts: ik heb het ook.
Mijn acupuncturist van het moment zei me dat ik dit 2 maanden voor het hooikoortsseizoen moet laten aanpakken.
Beetje laat nu dan voor me:-)
Auto-ongeluk: ja dat zal zeker zijn sporen kunnen nalaten...
Je lichaam moet die klap maar zien te verwerken, naast zoveel andere klappen zoals juridische procedures (ik weet uit eigen ervaring hoeveel energie die zuigen en dan natuurlijk juist net als je die energie niet hebt).
Ik ontgift zelf niet op gestoomde groente en dito vlees (verstandige keuze dat wel).
Wel goed dat/als je blijft zoeken naar de oorzaak van / oplossing voor je klachten, want die is er natuurlijk wel...

Nou dan begrijp ik ook goed jouw situatie. Dat maakt een forum ook wel weer interessant.
Ik woon ook echt in een uithoek en vanmorgen weer vloekend door de plaatselijke supermarkt gelopen. Het is 1 en al bewerkt voedsel of oud.
Op groente bijvoorbeeld,aan de stengel, een roest kleur. Eens een tip gehad daar op te letten.

Jammer dat de groente uit eigen tuin nog niet gereed is.

Jij ook nog succes met het zoeken naar de juiste voeding.
Ik ben vooralsnog nu gestopt voorlopig met alle zuivel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.559
Leden
8.670
Nieuwste lid
willie55
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan