onzeker

duimpje

New member
ik merk de laatste tijd dat de goede voeding veel met mijn lichaam doet in positieve zin,maar ook op geestelijk vlak.
ik vond mezelf een heel onzeker persoon en de laatste weken merk ik daar een groot verschil in.
ik durf meer voor mezelf op te komen,nee te zeggen en discussies niet meer zo snel uit de weg te gaan.
heeft dit ook te maken dat b.v. je hormoonhuishouding aan het veranderen is?,of misschien wel andere prosesen in je lichaam?
wel kan iemand mij met een antwoord nog stevig onderuithalen waardoor ik de neiging heb om mezelf te verdedigen of recht te zetten en kan ik daar behoorlijk mee blijven rondlopen.
heel graag zou ik hier een stuk sterker in worden,heeft dit ook met voeding te maken of moet ik dit op een heel ander gebied zoeken?

silvia
 
Hoi Silvia, wat goed dat je stabieler wordt. Ik denk dat dit komt omdat je bijnieren sterker worden. Dat zal alleen maar toenemen en straks kan iemand je ook niet meer onderuithalen. Gewoon jezelf goed blijven voeden :)

Het kan natuurlijk nog wel eens verschillen. Er zijn nu eenmaal dagen dat je wat moeier kan zijn of dat je oestrogeen wat meer dwars zit (met name rond de menstruatieperiode), maar ook dit zal minder worden. Ik beloof je niet dat het helemaal weg gaat, maar het kan wel.
 
Hoi duimpje,

wel kan iemand mij met een antwoord nog stevig onderuithalen waardoor ik de neiging heb om mezelf te verdedigen of recht te zetten en kan ik daar behoorlijk mee blijven rondlopen.

op welk grond onderuit halen? Discussie o er voeding, of algemeen?

Misschien moet je minder of zelfs niet de ander proberen te overtuigen van wat jij zelf de waarheid vind?
Als je zelf maar overtuigd bent, dat is belangrijk en verder niet.
Andere jou waarheid vertellen kost alleen maar energie.

Mooi dat je je beter aan het voelen bent hoor.
Dat zal zeer waarschijnlijk hormonale zijn ja.

Hoelang ben je nu bij wapf? Al een hele poos toch? Vroeger op oude forum was te zien wanneer iemand lid geworden was..
Nu jammer genoeg niet meer.
 
ja heksje ik ben er zo langzamerhand wel achter dat ik een flinke oestrogeendominantie heb alhoewel ik het bijnierextract van a.o.v niet kan verdragen,
met een pil per dag lag ik snachts wakker met hartkloppingen.
ik dacht met dit supplement mijn progesteron omhoog te kunnen brengen maar niet slapen lijkt me slechter.
daarnaast bewijst mijn lichaam dat het goed hersteld op de voeding alleen [op dit moment alleen rauwe melk]

nee joh maarten ik ben pas 4 weken op het forum ,van te voren wel al het een en ander gelezen maar wel meteen helemaal omgeschakeld naar geen suiker,goede vetten doe ik al anderhalf jaar en meteen sole gaan drinken.

een voorbeeld is de reactie van mike in het topic bbbouillon ,daar geef ik een tip om blaadjes van de maggiplant in de soep te doen,mike reageert hier heel duidelijk op en daar raak ik dan behoorlijk van uit balans.
ik weet dat het bij mij ligt en wil hier zeker aan werken maar het is wel fijn om te lezen dat ook hier de goede voeding me bij zal helpen.

bedankt voor jullie berichtjes :]
 
@duimpje: ik moest het even terug lezen wat je bedoelde met de reactie van Mike. Deze is niet persoonlijk maar misschien vat je die wel zo op. Probeer te bedenken dat je dingen niet te persoonlijk moet nemen, dat scheelt al een hoop. Oestrogeen kan hier inderdaad een behoorlijke spelbreker in zijn.

Ik vermoed dat je de reactie van Mike anders leest dan dat deze bedoelt is. Jij schrijft dat er mensen zijn die het moeilijk vinden soep of bouillon te maken zonder blokjes, en Mike reageert hier verbaast op. Dat is alles, verder is er niets aan de hand. Dat hij schrijft dat bij hem de hoop afneemt kan ik me wel voorstellen. Dat heeft echter niets met jou te maken maar met het feit dat de huidige mens niet eens meer eten kan maken zonder fabrieksproducten te gebruiken.

Bedenk altijd goed dat het maar zwarte letters op het scherm zijn en dat je alleen maar iets leest, dus je andere zintuigen doen niet mee. Woorden zijn op meerdere manieren uit te leggen en daarom is het beter nog even te vragen wat iemand bedoelt in plaats van dat je je er druk om maakt.

Eerder nam ik Adrenal Glandular en deze beviel me niet. Ik werd er heel onrustig en opgejaagd van. Waarschijnlijk omdat dit de hele bijnier is, dus inclusief de adrenaline. Nu neem ik de Adrenal Cortex en dat gaat wel goed. Dit geeft wel energie maar niet de opgejaagdheid. Misschien is dat ook wat voor jou? Er is een draadje op het forum over.

 
dank je heksje.
dit verklaard voor mij meteen een hele hoop andere dingen.
vaak heb ik gedacht dat ik van een andere planeet kwam en dit klinkt misschien raar maar ik kan een hele hoop dingen die mensen doen of zeggen niet begrijpen.

een voorbeeld:mensen zien hoe hard ik vooruit ga en weer volop in mijn energie zit en gaan dan vragen stellen hoe ik dit heb gedaan.
ik leg ze dan uit over wat goede voeding is en wat het voor je kan doen en daar krijg ik dan een hoop weerstand op.
met al mijn goede bedoelingen snap ik hier niks van om dan gewoon de deksel op mijn neus te krijgen.

en ja ik weet dat ik me het niet moet aan trekken maar dat kan ik dus niet.
een watje of een disbalans in mijn lijf?
door mijn vooruitgang neig ik steeds meer naar het laatste en kan ik heel blij worden met de vooruitzicht dat ik en beter in mijn vel kom te zitten en geestelijk sterker word.

tjonge en dat met de eenvoudige reden door je lijf de voedings stoffen te geven die het nodig heeft en met hulp om uit te vogelen wat dat dan inhoud.

en heksje ik ga eerst even gewoon een tijd op alleen voeding mijn lijf de tijd geven zonder supplementen maar thanks voor je link.

silvia
 
Heel herkenbaar Silvia dat mensen je wel iets vragen maar daarna gelijk in de verdediging gaan, de hakken in het zand zetten en een hoop weerstand oproepen. Dat ligt niet aan jou, maar ze zijn er niet klaar voor. Het is ontzettend confronterend voor ze en dat roept nu eenmaal weerstand op.

Laat andere mensen nou maar lekker even voor wat ze zijn en zorg dat je zelf lekker steeds meer je balans vindt. Je bent supergoed bezig en het gaat ook heerlijk snel bij je.

Je hebt helemaal gelijk hoor dat je eerst zonder supplementen verder wil, al zie ik de adrenal capsules als voeding omdat dit van echte bijnier gemaakt is.

Ik denk dat we allemaal een beetje het gevoel hebben dat we van een andere planeet komen omdat we anders tegen bepaalde zaken zoals voeding aan kijken. Ik herken dat ook heel erg. Dat is juist leuk. We zijn niet dertien in een dozijn ;)
 
Silvia , je vraagt in de bovenste post ,
naast dat je gezonde voeding tot je neemt .
En hormonaal weer wat beter in balans wil komen
( Wat allemaal z'n tijd nodig heeft natuurlijk )
Om wat sterker voor jezelf op wil komen ,
en of je het misschien nog in een ander gebied moet zoeken ?
Hier dit 11 jarig meisje genaamd Alayha wil je ook nog ondersteuning bieden ;



Haar moeder kan je nog meer kracht geven
om zelfverzekerder je levenspad te belopen ;



Silvia ,,Jij bent de Dirigent van je eigen levens Melodie ,,.
 
Wij hebben van kleins af aan geleerd niet op onszelf te vertrouwen en te geloven dat iemand met een of andere autoriteit (die vaak slechts te maken heeft met de deugden die wij zelf die ander hebben toegekend) beter weet dan wat goed voor ons is dan wij zelf.

Zodra je de regie over je eigen leven terug neemt en uit dat patroon valt gaan mensen dat natuurlijk merken en kun je met (flink wat) weerstand te maken gaan krijgen. Ze worden dan namelijk gedwongen om op een andere manier met je om te gaan en ook naar zichzelf te kijken en daarvoor moeten ze uit de comfort zone. Het is dan gemakkelijk om zelf weer in je oude patroon te vervallen, omdat je merkt dat de relatie met zo iemand niet meer hetzelfde is, terwijl je dat wel graag zou willen en omdat die persoon je misschien steeds weer aan het twijfelen brengt. Die onzekerheid gaat vanzelf weg als je genoeg in jezelf gelooft en baas blijft over je eigen leven en gedachten gang. Die ander kan kiezen of hij bereid is dat te aanvaarden/respecteren, maar ongeacht wat die ander er van maakt, is het zaak trouw te blijven aan jezelf, ook al betekent dat een eenzame periode.

Veel mensen willen de moeite helemaal niet doen zoals wat jij allemaal gedaan hebt om zo vooruit te gaan. Het vasthouden aan abusieve overtuigingen wordt dan als excuus gebruikt om het zelf niet te doen. Zo iemand kun je niet overtuigen zolang er bij hen zelf geen knop om gaat.
 
Duimpje, ik heb de reactie van Mike ook gelezen en ik lees het heel anders namelijk dat hij doelt op die mensen waar jij het over hebt. Dus de mensen die niet zonder bouillonblokjes kunnen. Dus het is absoluut niet persoonlijk naar jou gericht ;-) althans dat haal ik niet uit zijn antwoord.

Berichten via multimedia zijn zo abstract zoals heksje eigenlijk ook al zei.
En dat blijven rondlopen met opmerkingen van anderen ( in het dagelijkse leven) daar had ik en soms nog steeds ook wel last van. Misschien herken je dat ook wel: had ik maar dit en dat gezegd! Waarom zeg ik nou niet direct iets terug?
Het ligt er bij mij wel aan welke personen het zeggen en hoe de situatie op dat moment is. Ik zou ook willen dat ik hierin sterker zou kunnen worden
 
ik ben een pleaser een zorger en ik vind dit fijn om te doen.
ik wil mensen graag helpen en krijg hier zelf een fijn gevoel van.
door de vele teleurstellingen en de negatieve houdingen van mensen ben ik de laatste jaren niet meer geweest wie ik graag wil zijn.

vaak krijg ik te horen dat ik harder moet worden en meer van mezelf moet afbijten maar zo wil ik helemaal niet worden.
ik ben een lolbroek en positief ingesteld er is bij mij geen ik wil niet of ik kan niet,maar dit word vaak maar moeilijk geaccepteerd.

door het niet begrijpen waarom heb ik geprobeerd te worden zoals vele zijn,ikke ikke en de rest kan stikken maar daar word ik niet vrolijker of beter van.

door mijn lijf nu te voeden met goed voedsel merk ik dat het me niet zo erg meer raakt en dat ik stabieler word in mijn emoties en weer de oude word zowel lichamelijk als geestelijk.

zou dit dan niet bij meer mensen spelen dat hun gedrag misschien wel een lichamelijk tekort is?

silvia
 
Iedereen heeft zo zijn/haar positieven en negatieve kwaliteiten, ook zorgen is een kwaliteit, de kunst is het om de positieve kant te pakken, dus zorg idd dat je zelf stevig in elkaar zit zodat je anderen kunt helpen zonder dat het ten koste gaat van jezelf, want daar is niemand uiteindelijk mee geholpen. Vraag je ook eens af in hoeverre je afhankelijk bent van de ander en probeer zelfvoorzienend te zijn.
Ik denk dat niemand verwacht of er baat bij heeft dat je jezelf veranderd in iets dat je niet bent.
 
Assertiviteit is zeer belangrijk! Daarmee kun je je eigen grenzen aangeven. Het risico dat gevers tegen kunnen komen, is dat ze te maken krijgen met nemers. Hoe meer je geeft, hoe meer ze nemen. Hierdoor ontstaat er een afhankelijkheidsrelatie gebaseerd op ego, zowel bij de gever als bij de nemer. Het ego van de gever heeft het nodig om lief en aardig gevonden te worden, het ego van de nemer wil er alleen maar zelf beter van worden, zonder zich te bekommeren om de energieroof die hij/zij pleegt bij de gever. Uiteindelijk is het het beste om mensen te helpen zichzelf te helpen. Je kunt mensen vissen geven, maar het is beter om ze te leren vissen!

Mike
 
Ik denk dat het vooral aangeleerd gedrag is, wellicht versterkt door een lichamelijk tekort (kip of het ei-verhaal!). Geaard zijn heeft uiteraard veel te maken met voeding. Vrouwen krijgen het pleasen met de paplepel ingegoten, zeker als je bv een katholieke achtergrond hebt.

Je bent prima zoals je bent. Ik heb me ook nooit kunnen vinden in het "harder" worden (heb het ook zo vaak moeten horen). Het gaat er om te leren zien wie je zelf bent in relatie tot anderen en te ontdekken wat maakt dat je steeds teleurgesteld bent. Vanuit dienstbaarheid hebben vrouwen vaak (te hoge) verwachtingen, omdat bijvoorbeeld hun zelfbeeld afhankelijk is van de waardering of dankbaarheid die zij wel of niet van de ander krijgen voor hun inspanningen of aandacht.

Energetisch gezien betekent het dat je naar buiten gericht bent en tegelijkertijd niet voldoende gecentreerd. Dan loop je leeg en plaats je jezelf ahw buiten jezelf en ga je de verantwoordelijk van die ander naar jezelf toe trekken. Verantwoordelijkheid die de ander zelf hoort te nemen en die je bij die ander moet laten. Als je verantwoordelijkheid van die ander op je neemt die eigenlijk de verantwoordelijkheid is van die ander zelf dan ga je (ongemerkt) over zo iemand zijn grenzen heen en krijg je dat mensen negatief gaan doen en jij teleurgesteld raakt. Het kan daarbij overigens zijn dat die mensen dat zelf ook niet in de gaten hebben. Er zijn ook mensen die het omgekeerde hebben. Die trekken steeds de energie van anderen naar binnen, dat is inderdaad een soort vampirisme en vaak houden die twee elkaar in stand. De gevende persoon kan vaak heel moeilijk ontvangen. Dat gaat dan samen met schaamte en schuldgevoelens.

Geven is prima, maar je persoonlijke stabiliteit moet je daarbij altijd in het oog houden en als een constante waarborgen om dat op zo'n manier te kunnen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Het helpt natuurlijk, maar ik geloof niet dat je dat met voeding alleen oplost.
 
goh wat een verfrissende kijk hebben jullie op dingen,erg leerzaam en ook erg confronterend, maar goed!
ik kan me in veel dingen wel vinden,en ik ga het een paar keer terug lezen om eruit te leren.
en ik ga mezelf de volgende keer de vraag stellen waarom ik bepaalde dingen doe.

thanks

silvia

 
Ik merk net als jullie dat mensen liever pillen slikken dan zelf op onderzoek uit te gaan. Als ik hoor dat iemand maagzuurremmers slikt bv zeg ik daar iets over en zeg er meteen bij: je hoeft mij niet te geloven, ga zelf maar zoeken op internet en www.westonprice.nl. En ik geef ze een papiertje met deze website. Klaar.
Scheelt me een hoop energie.
 
ik kan er gewoonweg niet omheen dat deze voeding mij zowel lichamelijk als geestelijk
een stuk sterker en labieler maken.

sinds mijn 16 de ben ik aan de pil gegaan en nu terugkijkende kan ik concluderen dat daar bij mij ook de problemen zijn begonnen.
ik was niet meer in balans ,niet meer mezelf,afhankelijk van andere mensen om leuk en aardig te worden gevonden.

zo als ik nu ben kan ik concluderen dat ik eigenlijk nooit echt gelukkig ben geweest,
nooit echt aanwezig,het gevoel hebbende dat het leven aan me voorbij ging.

schuldgevoelens over mijn lichaam en het er niet afkrijgen van de kilo's,daardoor een minderwaardigheid complex en het niet accepteren van mijn lichaam.

het zat allemaal in mijn hoofd,althans dat dacht ik!!
en ik ben helemaal nog niet zolang bezig met de weston price voeding maar wat dit met mij doet is eigenlijk niet te beschrijven.

ik voel gewoon dat ik met de dag beter word,mijn lichaam is ontzettend blij met alle goede voedingstoffen.
ik word alerter,kan dingen weer benoemen,mee praten kortom ik leef mijn leven weer!!

de dagen voor mijn 16de komen weer regelmatig terug,ben weer blij en kan intens genieten,wat een openbaring!

veel aan informatie geeft dit berichtje niet voor jullie maar ik wil toch mijn succesverhaal met jullie delen en voor diegene die het lezen.

dit is dus wat voedzame voeding met je doet en ja ik denk dat ik altijd wel een telefoon lijntje met mijn lichaam heb gehad,ik heb het schreeuwen vaak zat gehoord maar wist er geen aanvulling in te geven.

wat ben ik jullie allemaal dankbaar :]

silvia
 
ik kan er gewoonweg niet omheen dat deze voeding mij zowel lichamelijk als geestelijk
een stuk sterker en labieler maken.

Stabieler i.p.v. labieler, mag ik hopen? :wink:

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan