Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
A new Gallup poll shows that most Americans do not want AI data centers built near their homes or communities. In total, 71% oppose the idea, with nearly half (48%) strongly against it.
This is more opposition than for nuclear power plants, which only 53% oppose building in their local area.
The strong feelings against data centers are because They use huge amounts of electricity and need large volumes of water for cooling. The cooling fans also make loud noise day and night.
Many locals worry that electric bills will rise and daily life will be disrupted.
Mike
Volgens mij is dat op zich geen probleem: dat die datacenters zoveel energie en water kosten:
dat is er namelijk in overvloed:
wordt ons uiteraard alleen zo verteld er water en energieschaarste is om ons persoonlijk allemaal op de kop te zitten, maar is volgens mij in feite gewoon helemaal geen probleem.
Uiteraard wel dat / als die datacenters worden ingezet voor surveillance.
Mijn zwager runt thuis zijn eigen datacenter/GPU-farm.
Daar verdient hij momenteel ongeveer $3.000 per maand winst mee.
Ongeveer 30% draait op zonne-energie.
Hij wil dat tegen het einde van deze zomer naar 60% brengen, wat de winst flink zal verhogen (vooral door batterijen toe te voegen, niet zozeer extra zonnepanelen).
Daarna wil hij meer GPU’s kopen.
Hij verkoopt de rekenkracht via een externe dienst die een percentage neemt.
Blijkbaar vooral voor machine learning- en renderingworkloads.
Je kunt gewoon dingen doen!
AI-bedrijven hebben enorme hoeveelheden data nodig en halen die vaak van open internetgemeenschappen.
Data poisoning probeert AI-training minder betrouwbaar te maken door bewust verkeerde data te injecteren.
Het doel is vooral om kosten, onzekerheid en frictie te creëren voor AI-bedrijven.
Dit conflict gaat uiteindelijk over eigenaarschap, toestemming en macht op het internet.
De video ziet data poisoning als een grassroots-reactie van gewone internetgebruikers tegen grootschalige commerciële extractie.