Onze hond en rauwe melk

Ja, dat is een hele goede tip. Er is ook schapenvet met knoflook te koop en dat werkt ook tegen vlooien.

Mijn hondje (10 weken oud ) heeft sinds we hem 14 dagen geleden gekocht hebben alleen maar diarree. Ik geef hem vandaag weer rijst en ik zal er een eitje doorheen doen. Met een beetje farmfood ( is natuurlijk ) knapt hij hopenlijk weer op.

Jolanda

 
je kunt hem ook wel kip geven volgens mij. Kan het eerst koken en samen met rijst geven als je dat prettiger vind.

Wij geven de honden regelmatig kipkarkasjes. Vinden ze heerlijk en zolang het niet verhit is geweest kunnen de botjes ook geen kwaad. ze malen het zelf wel fijn genoeg om door te slikken...;-)

 
Waarom geven jullie je hond rijst?

Dat zijn toch granen, dat zit ook in blikvoer.

Honden horen toch vlees te eten?

Lia

 
Je hebt wel gelijk, helaas zijn de meeste honden eraan gewend en trekken ze het niet om helemaal terug te gaan naar alleen rauw vlees. verder is het ook nauwelijks betaalbaar om je hond alleen op vlees groot te brengen. Wij hebben een grote hond.

Dus witte rijst voor de vulling en vis/vlees voor het gezonde. En de rauwe melk natuurlijk :mrgreen:

 
Quote:
Je hebt wel gelijk, helaas zijn de meeste honden eraan gewend en trekken ze het niet om helemaal terug te gaan naar alleen rauw vlees. verder is het ook nauwelijks betaalbaar om je hond alleen op vlees groot te brengen. Wij hebben een grote hond.


Je zou eens Carnibest kunnen proberen. Kost €3,50 per kilo en bestaat uit een meugsel van fijngemalen botten en vlees. Honden vinden het heerlijk.

http://www.carnibest.nl/

 
ik geef mijn honden en katten Barf (eko) en dat koop ik bij www.versvoer.nl

Petra van Versvoer rijdt volgens mij heel Nederland rond voor bezorgen aan huis. Ik haal het altijd, is hier vlakbij.

Zij verkoopt veel merken diepgevroren vleesvoer en verkoopt ook losse bv. kipkarkassen enz. Ook orgaanvlees en vis en vele soorten gezonde snacks. Zij heeft volgens mij veel kennis van "natuurlijk voeren" dus met vragen kan je bij haar ook terecht.

Ik betaal voor dat Barf 17,50 euro voor 5 kilo en het is ingevroren in vierkante stukken.

Mijn katten krijgen niet elke dag vlees maar ook wel wat brokjes van Ecostyle. Verder vangen ze veel wild, muizen, konijnen, vogels, ratten enz. en eten het ook daadwerkelijk op. Onze rode kater ligt weleens 1,5 dag uit te buiken en dan vind ik een restant konijn in mijn tuin!! Al mijn huisdieren zijn trouwens gek op rauwe melk, kefir of yoghurt en ook op rauw ei.

Mijn huisdieren worden niet ingeent en dat is een bewuste keus.

Een tijdje geleden las ik een artikel dat ze in Amerika bv meestal in poot of staart enten zodat ze dat lichaamsdeel kunnen amputeren indien er een tumor op die plaats zou groeien!

Mijn oudste hondje 14 inmiddels kreeg een paar jaar geleden wel brokken en je ziet nu dat ze weinig spieren meer bezit. Kan natuurlijk ook gewoon ouderdom zijn. Ze heeft ook kleine bultjes, waar ik niets aan laat doen en ook niet naar laat kijken. Het proces is wel gestopt sinds ze vlees, sole, bottenbouillon, vetten en h202 krijgt en dus geen brokken meer krijgt) Ik ben benieuwd hoe dat nu met die van 2 gaat en of ze nog gespierd is als ze ouder is.

Ik heb een keer gemaild met een versvleesfabrikant, ik meen van Carnibest en hun deden een proef met honden die vleesgevoerd worden. Deze "pups" waren inmiddels 10 jaar oud en nog steeds stevig en goed in de spieren volgens deze fabrikant.

 
Ik zit met het enten van huisdieren wat in mijn maag. Mijn kinderen worden niet gevaccineerd, maar als ik mijn hond niet laat vaccineren, maag hij niet mee op vakantie naar het buitenland. :-(

Nu zijn wij niet van die fanatieke vakantiegangers, 1x per twee of drie jaar een weekje weg is het wel zo ongeveer, maar ik mag bijvoorbeeld graag naar Duitsland gaan. Met hond...

Iemand nog ideetjes?

 
bij mij krijgen ze kivo dit kost € 1.90 per kilo, verder geef ik regelmatig pens en vers vis van de afslag, dit kost € 3,- per 5 kilo. En ze vangt soms wel eens een gans, daar hebben we er hier genoeg van. Ik krijg altijd complimenten over de gezondheid, uithoudingsvermogen en gedrag van mijn hond.

Ik heb haar wel ingeent als pup, anders mag ik niet sporten.

Ik heb het artikel ook gezien van de vaccinatie het is te zot voor woorden. Er zijn al onderzoeken bekend die aantonen dat honden die als pup eenmaal de cocktail hebben gehad tot 12 jaar erna nog steeds beschermd zijn. De honden die elk jaar werden gevaccineerd hadden minder afweerstoffen.

Ikie, alleen rabies is volgens mij verplicht, en deze is sinds kort 3 jaar geldig.

 
Quote:
Ik zit met het enten van huisdieren wat in mijn maag. Mijn kinderen worden niet gevaccineerd, maar als ik mijn hond niet laat vaccineren, maag hij niet mee op vakantie naar het buitenland.


Een verandering van eetpatroon is ook een levensveranderig. Het is maar net hoe belangrijk jij de gezondheid van je huisdier vindt t.o.v. je vakantieplannen. Je kunt ook de vakantiebestemming aanpassen aan nieuw verworven inzichten...

Mike

 
Of je hond niet enten en lekker thuis laten, mits je iemand hebt die op wil passen. Onze hond doe je echt geen plezier met lange auto ritten, verandering van zijn ritme en een hotel/camping of wat dan ook.

 
Vandaag is mijn puppy gebeten bij zijn lip/neus en heeft die een kleine wond, de dieran arts heeft antibiotica (Clavubactin) meegegeven maar ik wil dit eigenlijk niet geven. Hij zegt dat er dan kans is op ontsteking/infecties....

Voor de zekerheid wel AB geven en daarna Probiotica of niet geven en dan kokosolie vaak erop smeren?

Hij krijg al sole en H2O2 in zijn drinkwater!

 
Zwaar geschut die antibiotica voor zo'n klein wondje.

Misschien schoonmaken met afgekoeld gekookt water en verder aan de lucht laten helen. Als het blijft bloeden kan je dit stoppen door er wat vers gemalen koffie op te doen. Dit stolt het bloeden en zuivert tegelijkertijd. Valt er nadien gewoon af.

Ik ben nog niet zolang bekend met H2O2 maar ik zou de 3% verdunning op een nat wattenschijfje doen en dit voortaan toepassen (schoonmaken) bij mijn honden bij soortgelijke wondjes.

Bij mijn honden heb ik nog nooit meegemaakt dat er infecties optraden na een schermutseling of door hun eigen onhandige toedoen (prikkeldraad).

Kan misschien ook liggen aan het voer. Ze krijgen vers vleesvoer. Ik kan mij voorstellen dat brokken zorgt voor ontstekingsmechanismen in het lichaam waardoor de kans op infecties wellicht groter is.

 
Ja dat dacht ik dus ook al, het is dat er ik niet zelf bij was anders was ik waarschijnlijk ook niet naar de DA gegaan.. Want zo erg is de wond niet.. Ook mijn hond krijgt vers vleesvoer

 
Je kunt ook nog extra vitamine C geven.

Misschien is dat bij de neus/lip minder handig, maar je kunt ook vloeibare pleister sprayen op schone wondjes. Dan is het mooi afgedekt, kan er geen vuil in komen en het neemt ook de jeuk weg zodat hij er niet aan gaat krabben.

Sterkte met je pup!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.426
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan