Ontsteking onder stifttand en meer.........

Joze ten Have

New member
Het is heel bijzonder dat ik items op dit forum lees die negatief zijn over Praktijk Solleveld. Maasdriel daar en tegen positief, mijn ervaring is dus precies andersom.
Ik ging naar Peter Dros en heb met Mindlink en Triggerpoint behandelingen mijn gebit laten corrigeren. Dat betekende dat de beet overal gelijk is . Ook heb ik stoorvelden laten verwijderen. Dus er is een kies getrokken. Daarna oneindige correctie van de beet en de druk. Veel supplementen erbij genomen en veel geld uitgegeven. Einde verhaal er is een brug verwijderd door de enorme kracht die op mijn gebit kwam, door deze correctie. Dus brug weg kies weg, niets meer over. Ondertussen ben ik mij gaan informeren over lever galblaas zuiveringen heb dit ongeveer 1 jaar gedaan. Ook heb ik hoge darmspoelingen gedaan. Omdat ik dacht er is iets niet goed in mijn lichaam was.......... een ontsteking of meerdere, ook heb ik nog een Bemer gekocht. Okee dat was een hele grote uitgave, maar er werd mij elke keer beloofd dat dit de ultieme oplossing zou zijn. Nu dat is niet zo het is een zoektocht geworden die al jaren duurt, dit had ik niet verwacht. Ik kreeg steeds meer last van mijn knie en heup, mijn huisarts adviseerde op basis van de röntgenfoto's een nieuwe heup.Uiteindelijk heb ik een boek van Dr Bruce five over De genezing van artritis gekocht. Mijn zoektocht ging verder en in het boek van Dr Bruce Fife, staan veel verklaringen over het verband tussen de ontstekingen na en wortelkanaalbehandeling en je gewrichten. en ik ben blij met Solleveld Hij heeft mij andere inzichten gegeven. Het vertrouwen in tandartsen is op het nulpunt beland. Vanaf zeer klein is van alles geboord en verwijdert dus veel is het niet meer wat ik heb overgehouden en nu nog moet er nog wat uit. Het is een lijdensweg. Maar met moed en en hoop dat ik niet ook nog een heup en knieprothese hoef ben ik bij degene die er echt wat over weet beland. Nee niet Peter Dros, maar Henny Solleveld en Walter Proot.
 
Joze, ik kan me vinden in jouw verhaal. Met praktijk Solleveld heb ik geen ervaring, maar door de goede recensies over Peter Dros ben ik naar hem overgestapt. De Mindlink test gedaan en er werd aangeraden een kies in de linker bovenkaak, waar ooit een wortelkanaalbehandeling aan was verricht (deze kies was afgebroken, maar niet ontstoken geweest) te laten verwijderen. Daarna gekozen voor een implantaat. De implantoloog heeft na plaatsing van het implantaat en de normale herstelperiode een foto genomen en uiteindelijk werd de noodkies geplaatst. Toen is het mis gegaan. Achteraf bleek dat er een overzichtsfoto was genomen, welke niet duidelijk genoeg was, en het implantaat bleek niet vastgegroeid te zijn in het kaakbot. Door de plaatsing van de noodkies is er druk op komen te staan en is het gaan ontsteken. Het implantaat moest er dus uit en door de ontsteking was er dusdanig veel kaakverlies dat er botopbouw moest plaatsvinden. Overigens was ik 2 weken lang ontzettend moe door de gebruikte verdoving bij de botopbouw, terwijl deze verdoving voor mij wel positief uit de test kwam. Dit was erg vreemd. Uiteindelijk gekozen voor een brug, omdat ik een nieuw implantaat niet meer aandurfde.
Door dit alles heb ik heel veel extra kosten gehad.
In de linker onderkaak had ik nog 2 hele oude kronen en deze wilde ik ook maar laten vervangen, omdat deze bij de Mindlink test ook een verstoring aangaven. De nieuwe kronen bleken te laag, dus zijn er nieuwe kronen gemaakt. Toen begon ik flinke kaakproblemen te krijgen (door de vele tandheelkundige behandelingen) en een osteopaat heeft het kaakgewricht weer in de juiste positie moeten brengen. Waarschijnlijk waren de eerste kronen toch goed van hoogte geweest, want na de kaakcorrectie bleken de nieuwe kronen te hoog. Hiervoor ben ik 2 keer naar Peter Dros geweest. Vanwege een verhuizing ben ik daarna naar een andere tandarts geweest. Deze tandarts heeft uiteindelijk de nieuwe kronen in 3 sessies bijgeslepen en nu lijkt het eindelijk goed te zijn. Behalve dat zowel de brug als 1 kroon gevoelig zijn bij heet en koud voedsel/vocht. Bij mij heeft het vertrouwen in tandartsen ook het nulpunt bereikt.
Overigens denk ik dat je voor de normale tandheelkundige behandelingen wel goed zit bij Peter Dros, zoals bijv. het verwijderen van amalgaanvullingen en de wijze waarop hij wonden dicht met eigen bloedplasma.








 
Mijn ervaring is ook niet heel positief bij Peter Dros. Het heeft in ieder geval niet geholpen voor de klacht waar ik voor kwam en het heeft inderdaad veel geld gekost. Ik kwam met name voor mijn tandenknars-probeem. Uiteraard heeft dit met meerdere factoren te maken, maar na in totaal 4x mindlink en meerdere behandelingen (neuraaltherapie) is er geen enkele verbetering. Ik had natuurlijk gehoopt dat het op zijn minst wel IETS had gedaan. Ik heb meerdere malen het land afgereden om naar deze praktijk te komen en had net zo goed naar de reguliere tandarts in mijn woonplaats kunnen gaan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan