Ontlasting

kaasmeisje

New member
Ik drink nu sinds twee weken rauwe melk en heb sinds twee weken 's ochtens dunnere ontlasting, met een veel lichtere kleur dan anders. Meer bruin neigend naar geel. Mijn eerste ontlasting is nog een beetje stevig maar dan heb ik daarna vervolgens drie keer ontlasting dat tegen diarree aanzit. Gebeurt allemaal in de ochtend, vlak na opstaan. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

 
Ik zeg GEFELICITEERD! :D

De ontgifting is begonnen. Volhouden!

 
Heel herkenbaar. Die eerste ontlasting heeft te maken met wat je de dag ervoor hebt gegeten. De rest is oude rommel die je lichaam nu met terugwerkende kracht aan het wegwerken is. Je kunt werkelijk alle kleuren, geuren en vormen verwachten, dus kijk daar niet zo raar van op!

Mike

 
Waarom weet je dat het ontgifting is en niet bijvoorbeeld dat je slecht tegen melk kan?

Ik heb net kefir besteld!!!

 
Rauwe melk is extreem ontgiftend. Wat je beschrijft klinkt als ontgifting van de lever. Dus inderdaad GEFELICITEERD!

Mike

 
De goede stoffen duwen de slechte eruit. Rauwe melk is complete voeding en zit dus boordevol goede stoffen.

Mike

 
Hoe kan het dat met mijn vriend geen andere ontlasting heeft en waarschijnlijk veel voller met gifstoffen zit nu hij vroeger jaren heeft gerookt en nu vooral verslaafd aan zoet (suiker) is?

 
Ik wil geen dunne ontlasting hebben, integendeel. Mijn ontlasting moet dikker worden.

Heeft een speciale reden (zie endeldarmoperatie). Gaat na een aantal weken rauwe melk en dit dieet de ontlasting dikker worden? Anders heb ik een groot probleem.

 
Nu snap ik ook beter waarom ik soms erg veel ontlasting heb ten opzichte van wat ik heb gegeten. Bijna dagelijks wordt er dus ook heel veel oude rotzooi geloosd.

Helemaal begrijpen doe ik t nog niet. Waar zit al die rotzooi dan opgeslagen? Ik heb soms echt heel veel ontlasting. En er blijft maar komen :wink:

 
Ik ben door bitterzout regelmatig "leeg". Maar blijkbaar toch niet als ik zie wat voor letterlijke hopen ik in de pot achterlaat. En regelmatig meerdere keren per dag. Ik ben er blij mee hoor, want beter eruit dan erin! En toch, waar komt t vandaan?

 
Quote:
Hoe kan het dat met mijn vriend geen andere ontlasting heeft en waarschijnlijk veel voller met gifstoffen zit nu hij vroeger jaren heeft gerookt en nu vooral verslaafd aan zoet (suiker) is?


Suiker verstopt, daarom. Het is dierlijk vet dat de lever en galblaas aanduwt, waardoor gif- en afvalstoffen in vetoplosbare vorm via de darmen het lichaam verlaten.

Mike

 
Ja, waar kom't het vandaan. Ik heb nou niet bepaald een dik middel. De eerste keer dat ik een leverreiniging deed met een klysma stonk het allemachtig. De tweede keer minder. Ik wil het wel weer doen maar als het wat warmer weer is. Ik wil mij namelijk wel behaaglijk voelen. Ik voelde mij wel ontzettend helder bij niet eten.

 
Quote:
Waar zit al die rotzooi dan opgeslagen? Ik heb soms echt heel veel ontlasting. En er blijft maar komen


In weefsels, bijv. aan de darmwand. Dit wordt nu losgeweekt en verlaat na al die jaren alsnog het lichaam. Inderdaad, beter eruit dan erin! Zelf ben ik goed voor 4-6 keer per dag!

Mike

 
ik heb ook veel last van dunnere gele ontlasting ,plakkerig stinkend, als ik Oxy-powder gebruik en rauwe melk drink

maar ik denk ook om dat mijn lever/galblaas nog niet schoon genoeg zijn dat er nog galstenen gruis in zit want mijn ontlasting loopt ook nog niet erg goed.

 
Ik geloof absoluut dat deze manier van eten gezond is. Maar nu lees ik dat Mike 4 of 6 keer per dag ontl. heeft. Wat doe je dan als je ergens onderweg bent? Is er altijd een toilet in de buurt of kun je het inhouden? Ik ben nl. incontinent voor ontlasting. Die endeldarmschade. Hoewel ik erg graag gezond eet ga ik het liefste 1x per dag naar het toilet in de ochtend als ik nog thuis ben (spoelen met water). Is er een tussenweg? Sommige dingen wel en sommige dingen niet eten? resp toevoegen

 
Het gebeurt bij mij bijna altijd in de ochtend, slechts zelden later op de dag. Als ik naar het werk rijd (een rit van een uur) moet ik inderdaad rekening houden met pompstations op de route, want inhouden is er niet bij!

Mike

 
Mike, dus dat betekent eigenlijk dat jij gemiddeld 4-6 x per ochtend naar de wc gaat? En de rest van de dag (bijna) niet?

(ik heb dit al jaren, dat ik in de ochtend gemiddeld 3 x ga en iedereen vindt mij altijd 'niet normaal', dokters vonden het ook altijd heel erg zorgwekkend, enzo. Geruststellend dus dit te horen nu)

 
Ja, dat klopt. Gemiddeld 3-4 keer, met uitlopers naar 6 keer, in uitzonderlijke gevallen zelfs 8 keer. Het lichaam werkt in omgekeerde volgorde, first in-first out, zeg maar.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan