Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Ik heb een maand geleden het volgende gepost:
Quote:
Mijn ontlasting is sinds enkele weken zeer hard en het is een pijnlijk iets om het te doen eerst wat grote keutels en daarna een grote hoeveelheid in een stuk, kleur is donkerbruin.

Ik hoef ook maar 1 keer in de 2 a 3 dagen.

Ik kan alleen maar zeggen dat het nog steeds hetzelfde is en dus niet echt prettig ondanks de tips en adviezen die ik opvolg blijft het.

Vanmorgen weer een theelepel bitterzout in een glas water met appelazijn en wat limoensap. Een klein uur later een omelet van 2 eieren en een glas rauwe melk. Ben me toch een partij misselijk geweest. Aan de linkerkant in mijn buik een hoop gepruttel en geratel. Niet echt fijn dus. Ook mijn energielevel zakt dan behoorlijk in. Blijft dit elke dag zolang ik bitterzout gebruik of is het de bedoeling dat het steeds beter gaat?

Vanmorgen het bitterzout maar even achterwege gelaten en gewoon een sole met appelazijn gedronken. Ik heb het idee dat mijn lichaam het zelf even wil regelen.

Ik heb het bitterzout nooit dagelijks gebruikt, alleen bij de grote zuiveringen en galsteenaanvallen. Ik ben erachter gekomen dat mijn misselijkheid een voorbode was voor een galsteenaanval en daarom gebruik ik het ook als ik een misselijk gevoel krijg.

Wat ik begrepen heb van mensen die dagelijks bitterzout gebruiken is dat men dit doet ivm obstipatie.

Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen, luisteren naar je lichaam wat je nodig hebt.

Kan het zijn dat je te veel vet in 1 keer tot je neemt waardoor je misselijk wordt? Dat de opname van vet nog niet goed verwerkt wordt?

Ja dat weet ik dus niet, voor het weekend had ik dezelfde vetinname en die kon ik zonder problemen aan. Maar waarschijnlijk zijn het toch de nawerkingen van het weekend die er nu ook lichamelijk uitkomen. Ik heb vanmorgen een schaaltje yoghurt gegeten en daar ben wel een beetje misselijk van geweest maar niet in de mate van de afgelopen dagen. Mijn buik voelt ook veel rustiger nu.

Ik weet niet of problemen met vetopname zich ook na enkele weken manifesteren of dat je daar gelijk problemen van zou moeten ondervinden.

Vervelend zeg Remco... Heb je enig idee waarom? Bitterzout helpt niet? De milde leverreiniging een idee?

Diepgroen wordt bij mij teweeg gebracht door zwarte bessen. Ik weet het nu zeker. Maar hoe werkt zoiets? Werkt de bes in op de gal (en is het dus ontgifting) ? Of wordt dieprood vanzelf diepgroen binnen een dag en kan het lichaam er dus verder weinig mee? Ik vroeg het me zomaar af. Het is één grote chemische fabriek natuurlijk daarbinnen, en de rauwe melk ontgift een hoop, maar geen idee hoe het dan verder werkt.

Hoi Thijs als ik bietenpulp (na het sap eruit gewonnen te hebben) onder de gebakken eieren heb zitten wordt het ook groen tijdens het bakproces.

Verder geen aanrader, want die vezels zijn slecht voor je lichaam ben ik nu echt achter, ook aan mijn lichaam te merken.

Maar als ik bieten eet dan is de ontlasting en plas vaak daarna ook paars.

Raar verhaal toch wel.

Zwarte bessen zijn helemaal the bomb qua voedingsstoffen volgens mij.

Maar het zou mooi zijn als die ook de ontgiftiging in je lichaam aanzetten.

Ik drink ook elke dag zwarte bessensap bij mijn groentesap, maar mijn ontlasting wordt er niet groen van en ook niet paars!

Inmiddels is die verkleuring van ontlasting en urine ook wat afgezwakt ondanks dat er ook bieten in mijn groentesap zitten.

Ik had trouwens contact met iemand die naar David Wulfs presentatie was onlangs en die had gezegd dat zwarte groenten heel gezond zijn: denk aan zwarte olijven en de bessen uiteraard en vast meer waar ik nu niet opkom.

Bieten en spinazie kunnen respectievelijk rode en groene ontlasting opleveren, maar veel vaker heeft het niets te maken met de eerder genuttigde maaltijd en is het de galblaas die wakker wordt. De diepgroene kleur die zwarte bessen bij Thijs teweegbrengen heeft m.i. dus meer met ontgifting te maken dan met iets anders.

Mike

toen ik nog niet met WAPF bezig was, werd de ontlasting en de urine toch echt rood van bieten, urine zelfde dag, en ontlasting 1 tot 2 dagen erna.

En dat is nu nog steeds, alleen bij ontlasting nu max. 1 dag.

Bv. bij boerenkoolstamp, (ik gebruik altijd heel veel groente ten opzichte van aardappels) was mijn ontlasting ook mooi donkergroen, en niet bruin zoals normaal.

En ja, ik eet nog steeds aardappels, maar wel minimaal. 1x in de 2 weken, ipv om de dag. En volgende week ga ik Mike's boerenkoolrecept proberen, ik ben benieuwd.

Ik heb het gemaakt, alleen met groene kool, was erg lekker !

Ook het recept met de rode kool viel goed in de smaak, vooral de appeltjes bij mijn zoon.

Marijan,

Hoe verklaar je dan dat ik gisteravond mijn hamburgerrecept met uienrelish heb gemaakt, aangevuld met witlof, en toch zwartgroene, toxische ontlasting vandaag had? We gaan er, onterecht, nog te vaak vanuit dat de kleur van de ontlasting te maken heeft met de maaltijd van gisteren. Ik heb er al vaak genoeg over geschreven, dus ik ga niet meer in herhalingen vallen.

Mike

Bij mij blijft het een beetje halen en brengen. Mijn ontlasting varieert door de hele dag van normale ontlasting tot waterdun. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de rauwe melk, ik heb het gevoel dat die heel veel voor mij doet. Ik drink tegenwoordig in de ochtend rauwe melk met een schaaltje volle yoghurt en dat valt goed. Gisterochtend nam ik de vette smoothie want ik moest een hele dag naar school dus ik dacht ik zal een goed stevig ontbijt nemen, nou dat heb ik geweten. Ik ben er hartstikke beroerd van geweest, helemaal leeggelopen op de wc. Ik moest een presentatie geven daar heb ik me gelukkig goed doorheen geslagen maar voor mij voorlopig geen vette smoothies meer op de vroege ochtend. Vanmorgen vers grapefruitsapje en twee glazen rauwe melk, dat valt gelukkig goed.

Mike, jouw ontlasting kan ik niet verklaren :lol:

maar ik en mijn familie gaan allemaal "rood" op bieten.

Ik schreef al eerder:

Quote:
Bieten en spinazie kunnen respectievelijk rode en groene ontlasting opleveren, maar veel vaker heeft het niets te maken met de eerder genuttigde maaltijd en is het de galblaas die wakker wordt.

Mike

dat kan mij een "biet" schelen; nee grapje :D

in ieder geval juiste reaktie van het lijf..

misschien een tip ,mocht je te harde ontlasting hebben,dan zou visolie ook kunnen helpen,ontlasting wordt hier dunner van,en je krijgt goede omega 3 binnen.Het proberen waard.

Sinds ik met "onze manier van eten" meedoe is de ontlasting hard, ik schiet gaten in de toiletpot :lol: met een leverreiniging (3 citroenen, 2 eidooiers en 3 eetlepels olie, wordt het een paar dagen wat beter. Maar nu ik sinds vrijdag jodium (transdermaal 3 x d 4 druppels 3%) toepas, is het vanochtend ineens helemaal prima. Kan daar en verband bestaan?

Sinds ik rauwe melk drink en meer vetten eet, is mijn ontlasting om de haverklap groen! :mrgreen:

Ik dacht eerst dat het alleen de zwarte bessen waren, maar ik krijg het nu steeds vaker.. in ieder geval ook na leverworst maar volgens mij zijn er bij de juiste dierlijke producten nog wel meer triggers.

Fantastisch natuurlijk. Maar ik vermoed nu ook dat ik een probleem op het spoor ben... wat anders niet aan de oppervlakte zou zijn gekomen.

Ik ben drie maanden geleden begonnen met veel rauwe melk, veel dierlijke vetten, veel eieren, gekookte groente, en ik ben gestopt met granen, alcohol en koffie.

Maar dat heb ik lange tijd toch echt wel dagelijks genomen... geen binge-gedoe, maar wel dagelijks 1 a 2 biertjes. Koffie nog veel meer: ik weet nog goed dat ik op mijn 12e ben begonnen met koffie, het hoorde echt bij ons huisgezin. Dus dan hebben we het over 25 jaar dagelijks een paar bakken. En tel daar 8 jaar sigaretten bij op.

Het gekke is: als ik tijdens mijn studie zo om me heen keek vond ik dat het bij mij echt wel meeviel. Ik heb lange tijd met 13 man in een studentenflat gewoond.. ik was de enige die altijd verse uien in het keukenkastje had liggen.

Maar het is dus toch niet zo gek gedacht dat het probleem in de lever zit. WAPF maakt de galblaas wakker.. die wil meteen een hoop kwijt.. dat hoort via de lever te gaan maar bij gebrek aan medewerking gaat het rechtstreeks. Of zit het probleem in de galblaas? Zijn er groengalligen met enige ervaring hieromtrent?

Thijs,

Met jouw term 'groengalligen' geef je al aan dat de groene kleur inderdaad afkomstig is van gal. Ontlasting met een witte kleur of een andere lichte kleur is afkomstig van de lever.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.586
Leden
8.684
Nieuwste lid
GoudMienJong
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan