Ontgiften?

I-lady

Member
Kon al een paar dagen niet lekker naar de wc..net even flink wat vette pannekoeken gebakken van boekweitmeel en kokosolie {heerlijk!} en daarna beginnen m'n darmen te borrelen,krijg ik het mega warm..giga darmkrampen en alleen maar diarree eruit..echt verschrikkelijk veel..van waterig groen en zuur naar gewoon bruin en minder zuur..voelde me echt niet lekker! en m'n anus brandt verschrikkelijk..ik hoop dat ik er nu vanaf ben maar moest eigenlijk zo werken en dat heb ik dus maar even afgezegd..maar ik baal wel van de heftigheid waarmee dit ging.Nu heb ik ook een paar dagen geleden wat jodium genomen..kan dat er mee te maken hebben? 2x een druppel op m'n huid en een halve druppel ingenomen..

 
I-lady je kent nu toch wel het mantra van deze site: beter eruit als erin

Lijkt me sterk dat dat van die jodium komt, maar misschien eerder de vette pannenkoeken?

Inderdaad, ontgiften.

 
Ja ik ken het mantra wel..alleen voelde me er behoorlijk ziek bij..en het zal z'n nut wel helpen hoor maar pfft had dit een paar jaar geleden iedere week gepaard met kolieken die uren duurden {oke krampen en alles waren toen nog heftiger} maar heb er dus een beetje angst aan overgehouden..

 
Hoi l-lady, ik heb dit ook een keer gehad eigenlijk na een kokosolienuttiging.

Het is overigens bij die ene keer gebleven bij mij gelukkig.

Ongeveer precies zoals jij het beschrijft.

Toen de reactie optrad zat ik nota bene in de trein, op weg naar mijn werk, en ik werd ook heel warm ineens (wat ik normaal nooit word, dus het was voor mijn doen een sterke reactie) en erg misselijk/onwel.

En ik weet nog hoe ik iemand afblafte (wat ik normaal nooit zou doen) die op weg naar de wc in de trein in de weg liep of zo en ik griste de toiletdeur uit de hand van die persoon.

Ik weet niet meer uit welk gat toen de ellende volgde, maar ik werd ook erg angstig, het was echt iets wat toen over me heen kwam en ik maakte ook rechtsomkeert naar huis terug weer.

Die kokosolie is niet alleen vet, maar werkt ook antiviraal, antibacterieel en antischimmel.

Dus het kan ook tegen een infectie ingegaan zijn.

 
Bedankt voor je antwoord Lievergezond! ik denk dat dat gebeurd is..heb het namelijk de eerste keer dat ik meer dan 2 eetlepels kokosolie gebruikte ook gehad..toen kreeg ik de dag erna een sterke herxheimer? reactie..en nu had ik een paar dagen niet zoveel kokosolie op dus zal mischien ineens teveel zijn geweest..maar goed..idd beter eruit dan erin he.Ik besef wel dat ik gister ook echt vanuit angst reageerde..en heb mezelf een schop onder mn kont gegeven en ben gisteravond met de oxypowder kuur begonnen..wilde ik al een poosje maar ik had steeds smoesjes dat het niet uitkwam met werken en gister dacht ik..het is nu of nooit..mijn lichaam is al aan het ontgiften en dan kan ik het beter ondersteunen lijkt me.

 
Ik gebruik al een poosje boekweit vlokken en die staan voor dat ik ze eet een nachtje in het water ivm. het fytinezuur.

Mijn vraag is of dat bio boekweitmeel (dat eet veel makkelijker weg dan die vlokken) ook in het water moet want dat lukt niet met filteren dat gaat direct door de filters heen.

 
Dat zou ik ook wel graag willen weten jokejoke. Gebruik het wel is voor pannenkoekjes te bakken. Mmmh echt heel lekker. Zou jammer zijn als het niet goed zou zijn.

 
Aan meel kun je yoghurt/kefir toevoegen en het 24 uur laten staan om fytinezuur gedeeltelijk af te breken.

 
Ja hoor, de kunst is het om net voldoende kefir toe te voegen tot het meel vochtig is maar niet te nat, na 24 uur voeg je eieren en melk/slagroom toe en bakken maar. Kan ook van de korrels worden gemaakt: http://gezondgestel.nl/2013/09/ontbijt/

 
Ow wat fijn. Kan ik toch nog me pannenkoekjes eten. Maar ik heb nog nooit wat met kefir gedaan. Heb ik dan die melkwit nodig?

 
Neem yoghurt als je geen kefir hebt, of misschien een idee om met kefir te beginnen nu, als je nog korrels wilt mag je mij een mail sturen (klik op mijn naam, kom je op m'n site)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan