ontgiften?!

vogel

New member
Ik ben nooit verkouden en nu sinds een week: snot, snot en nog eens snot!

Blijf aan het snuiten en niezen.

Ik gebruik sinds een paar weken lugol jodium.

Zou dit een ontgifting zijn?

I hope so.

Allemaal een gezellige kroningendag morgen :)

 
Hoi,

'misschien hooikoorts?

je hoort het overal wel dat mensen snotterig zijn.

ik heb geen idee of het van jodium komt.

 
Hooikoorts kan natuurlijk ook.

Maar iemand nog tips tegen deze kwalen:

Ik blaas al mij stoom af boven een pannetje kokend heet water met kamille, dit helpt wel wat, ook fijn voor je huid. (2 vliegen in 1 klap)

 
doorgesneden ui naast je bed, houdt de ademhalingswegen open

zelf, als ik dit had, met de doorgesneden ui keel neus en kaak insmeren, en dan slapen

en het snot gewoon lekker laten komen, je kan er maar vanaf zijn

 
Een sjaal dragen helpt als je merkt dat je neus dicht begint te zitten. Je verwarmt dan de bovenkant van je lichaam meer.

Veel buiten zijn verhoogt ook de algemene lichaamstemperatuur zodat je imuumsysteem beter wordt. Wind is ziekmakend dus blijf liever uit de wind of kleed je er goed op.

 
Quote:
Wind is ziekmakend dus blijf liever uit de wind of kleed je er goed op.


Dan moet de vroege mens vrijwel voortdurend ziek zijn geweest. Uit het boek van Price:

Quote:
De kinderen zijn zo robuust dat ze met bloot hoofd en blote voeten spelen en ravotten, zelfs in water dat van de gletsjer stroomt in de kille avondbriesjes, in weersomstandigheden waarin wij onze overjassen en handschoenen aantrokken en onze kragen dichtknoopten.


Kortom, we zijn moderne watjes geworden, verwarmings- en airco-wezens.

Mike

 
Mijn kinderen hebben ook nooit kou. Het eerste dat mijn zoon doet als we thuiskomen is schoenen en sokken uit, terwijl we een koude tegelvloer hebben en momenteel geen verwarming aan. TEgenwoordig lopen mensen wat voor weer het ook is met een sjaal om en een flesje water in de hand, tis allemaal gewenning.

 
@ Vogel,

Het kan heel goed met de jodium te maken hebben. Als je dit normaal nooit hebt en ook geen hooikoorts dan denk ik dat het bijna zeker daar mee te maken heeft.

Ik heb dit ook vaak gehad, heeft te maken met een bromide ontgifting.

Zorg dat het snot weg kan en neem wat extra zout of sole om de bromide nog sneller het lichaam uit te krijgen.

 
@pike

Hoeveel druppels jodium neem jij dan in? Ik merk er nog niet veel van, neem er nu 2 per 2 of 3 dagen.

 
Ik heb vroeger wel 6 a 7 of meer druppels per dag genomen en kreeg dan soms na verloop van tijd zo'n reaktie als Vogel beschrijft.

Nu neem ik 4 druppels en dan een paar dagen niets.

Merk je niet veel of helemaal niets?

 
Elke dag op een ander tijdstip, gewoon als ik er aan denk.

Ik probeer het niet met andere supplementen in te nemen omdat ik ergens gelezen heb dat het andere supplementen kan tegenwerken omdat jodium een oxidant is en bv vitamine c een anti-oxidant. Of het waar is weet ik niet maar ik doe het toch maar voor de zekerheid.

 
Ik spoel elke ochtend mijn holtes door met zout oplossing mbv neti-kannetje; werkt geweldig! heb zelf hooikoorst en allerlei allergieen waardoor ik heel veel last heb van slijm... hierdoor komt de boel echt goed los...

 
Ik ga ook maar eens op zoek naar zo'n neti kannetje. Maar je pakt er niet echt de oorzaak mee aan natuurlijk.....

 
@pike

Het gesnotter is nu afgelopen, er kwam veel gele troep uit.

Ik heb dit niet eerder meegemaakt. zal inderdaad de jodium zijn die dit veroorzaakt.

Ik heb dagelijks wat meer sole genomen.

Hoe lang kun je trouwens de jodium door blijven slikken?

Ik doe 2 a 3 druppels 2 x in de week in een glas water vermengd met sole en azijn.

 
Ik slik al enkele jaren lugols en voel mij daar prima bij.

2 of 3 druppels 2 x in de week is oke als onderhoudsdosis.

 
Wij nemen elke dag ieder 1 druppel in de smoothie en op dinsdag en vrijdag ieder 2 druppels.

Gaat prima.

Lia

 
Ik heb de afgelopen twee weken IF gecombineerd met een rauwe melkkuur. Dat is me erg goed bevallen. Nou ben ik gisteravond gaan stappen en ik heb 3 glazen droge rode wijn op. Vanmorgen had ik groen-zwarte ontlasting. Is het mogelijk dat dit door de rode wijn komt ( ik heb overigens nooit eerder dergelijke reacties op rode wijn gehad) of zou het ontgifting zijn door de melkkuur?

 
Hallo Wommes, in wijn zit ook resveratrol.

Ook niet verkeerd voor je gezondheid.

Het kan een combi zijn van beide.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan