Ontgiften tijdens borstvoeding

Iklustvet

New member
Ik lees al een tijdje mee maar hier kan ik niks over vinden. Ik heb mijn dochter van anderhalf aan de borst. Ik eet al een tijdje Paleo en nu steeds meer richting wapf, de kinderen doen mee maar nu lees ik hier steeds over ontgiften. Kan je dat doen tijdens de borstvoeding of beter van niet? Voor mijn gevoel komen er dan gifstoffen en afval vrij, nu zullen die zich niet direct ophopen in de melk maar melk is gemaakt van bloed. Ik ben niet van plan te stoppen met de borstvoeding.

 
Goeiemiddag,

Ontgifting tijdens een borstvoeding is nooit goed voor de baby om de reden dat hierdoor de verkeerde stoffen in de moedermelk terecht komen. Zelf heb ik deze informatie gehaald uit handboek voor borstvoeding van de borstvoedingsorganisatie La Leche League.

Mijn advies is om hier mee te wachten tot de periode van borstvoeding is afgesloten.

 
Ja die reguliere informatie ken ik ;-) maar zou het écht slecht zijn? Komen die afval- en gifstoffen en masse in je bloed terecht of houdt de lever dat tegen.

 
Echt niet doen : Zie volgende passage uit topic " Eczeemplekjes op ons babymeisje " van eerder deze week dat betrekking heeft op het dochtertje van Frida.

Quote:
Ojeetje, mmm, teken van vervuiling. Ik denk dat ik misschien te snel mijn zwangerschapsgewicht ben kwijtgeraakt, dat zou het destijds de reden van berg kunnen zijn, bedenk ik mij nu. Ik was ruim 20 kilo aangekomen en dat was er in no time weer af. Niet bewust, maar ik wist toen nog niet van weston af en at vega. Te snel afvallen is niet goed bij borstvoeding omdat die afvalstoffen dan ook in de melk komen.


 
Elke moeder valt af in de borstvoedingsperiode. Dat is ook de reden dat je aankomt als je zwanger bent, zodat je wat bij te zetten (te verliezen hebt) in de zoogperiode. Ik eet vet, vlees, bone broth, boter etc en ik ben ook gewoon hard afgevallen hoor, ik heb geen weegschaal maar van maat 44 ben ik op anderhalf jaar tijd naar maat 38 gegaan (mijn oude maat), ik zou niet weten hoe ik dat anders had moeten doen. Honger heb ik nooit gehad en vega was ik dus ook niet.

Er wordt wel vaker een onderscheid gemaakt tussen ´oud vet´ en ´nieuw vet´ oud dat zou er al aan zitten voordat je zwanger werd, en het nieuwe vet is dan vet dat er aan komt tijdens de zwangerschap en zou dan alleen evt gifstoffen uit die periode bevatten. Of dat allemaal écht zo is dat weet ik niet. Mijn logisch verstand zegt toch dat een lichaam geen afvalstoffen richting melk stuurt maar dan moet alles wel goed werken natuurlijk.

 
Je geeft zelf al aan dat melk van bloed wordt gemaakt.

Bloed vervoert toch afvalstoffen dus waarom zou het dan niet in de melk kunnen komen?

En via de melk bij jouw kindje tijdens de borstvoeding.

Lia

 
Iklustvet,

Je staat onvoldoende stil bij het feit dat gifstoffen eerst in het bloed terechtkomen om vervolgens ontgift te worden door de lever en de nieren. Dit betekent dat op het moment dat de gifstoffen in het bloed zitten ze je tijdelijk vergiftigen en daarmee de moedermelk (die van bloed gemaakt wordt) ook. Daarnaast merk je terecht op dat de lever en de nieren dan ook nog eens goed in staat moeten zijn hun ontgiftingswerk te doen. Ik moet helaas constateren dat bij de moderne mens de ontgiftingscapaciteit van deze organen om te huilen zo slecht is.

Mike

 
Poekie, zonnebrand met nanodeeltjes is toch nog iets anders denk ik, die deeltjes komen overal in terecht, ik denk niet dat een lever iets kan beginnen tegen nanodeeltjes. Zelf gebruik ik die zonnebrand niet, ik heb die dikke witte die je niet uitgesmeerd krijgt, zonder nano en die gebruik ik alleen als het niet anders kan.

Mike, ja, ik denk dat het misschien met gezonde lever en nieren minder een probleem zou zijn maar die zal ik ook wel niet hebben, hopelijk mijn kinderen, nu en later!

Ik hou het dan voorlopig maar op slechte voeding weglaten en nog meer gezonde toevoegen. Het voelt alleen een beetje dubbel, ik had waarschijnlijk beter ontgift voor ik aan kinderen begon, maar niet alles in het leven is te plannen, en na twee zwangerschappen en tot nog toe 4 jaar borstvoeding is mijn geduld een beetje op.

 
Niet ontgiften tijdens borstvoeding. Ook niet tijdens zwangerschap >> schaadt foetus/kind

 
@ik lust vet

Hoe bedoel je dat je geduld een beetje op is?

Bedoel je het lange voeden?

Ik voed al 10 jaar non stop :)

Veel te lang ik weet het,maar het is gewoon zo gegaan,iedere keer dacht ik en denk ik ik stop ermee,maar kan het niet..

Ik ben trouwens niet afgevallen door het voeden,was voor ik m'n eerste kind kreeg wel een kilo of 5 zwaarder,maar blijf nu op de 60 kg zitten.Er mag wel minstens 5 kg bij maar dat gebeurd niet wat ik ook eet.

 
Mijn geduld om te wachten met ontgiten :) met voeden heb ik geduld hoor, de oudste heeft ook 2 jaar gehad, ik ben tijdens de zwangerschap gestopt. Niet eens bewust het deed pijn dus ik had een dag overgeslagen en hij was het meteen verleerd. Waarom vind je dat je te lang voedt? natuurlijke speenleeftijd van een kind is 7 jaar dus dat is nogal wat. Achteraf gezien had ik tijdens de zwangerschappen en eerste bv wel gezonder kunnen eten, ik deed het met wat ik toen wist. Ik heb wel altijd goede vitaminepillen en visolie geslikt en veel boter en olijfolie gegeten, dus dat is al wat.

 
Hoi Lay,

Ik denk dat ik de enige ben die dit 10 jaar nonstop doet,misschien dat er een paar ter wereld zijn die me overtreffen maar het zullen er niet veel zijn denk ik...

Groet Danielle

Oja! kun jij me nog iets meer vertellen over de adrenanorm die jij slikte terwijl je borstvoeding gaf,

Hoe ging dit,wat merkte je aan jezelf,hoe snel ging je je beter voelen,hoe lang heb je het geslikt,wat merkte je aan je kindje,dat soort dingen

Ik slik het ook,maar meer niet dan wel omdat het lijkt of ik er onrustig van wordt als ik het slik,

Heb adrenanorm van aov

 
Ikke ook van AOV. Ik kreeg juist meer energie en werd er juist rustiger van vanbinnen. Ik slik het nog trouwens. Aan mijn zoontje merkte ik niks, maar ben inmiddels alweer 4 maanden gestopt met BV. Als je je onrustig erdoor gaat voelen, lijkt het me voor jou niet het juiste product. Naar je gevoel en lichaam luisteren zou ik zeggen.

Ja, ik ken in ieder geval NIEMAND die presteert wat jij presteert Danielle. Kijk uit alleen dat het niet tezeer ten koste van jezelf gaat.

 
Dr. Klinghardt over chlorella gebruiken tijdens de borstvoeding:
Quote:
today, breastmilk is mostly fat and fat accumulates fat soluble toxins, and so breastmilk has become a dangerous item and it is a very, very difficult decision to make. We had a baby two years ago, of course we breastfed, and we found that you can completely clean up the breastmilk from the environmental toxins by giving Mom a high dose of chlorella. That is something we have shown. In fact, the breastmilk turns green if you give Mom a lot of chlorella. Breastmilk gets a greenish shine to it showing that the chlorella does end up in the greastmilk. We did a couple of breastmilks and could show that it completely removes the known toxins from it --- which is a wonderful discovery

http://www.latitudes.org/forums/index.php?showtopic=11983

 
Ik las dit met mijn dochter aan de borst en ik krijg echt kippenvel van zulke berichten. Ik heb het nog al gelezen dat vlamvertragers bij zo goed als alle moeders in het vetweefsel van de borsten zitten en zo in de melk terecht komen. Maar hoe zit het met het alternatief? Als die vlamvertragers in het milieu zitten dan komen die toch ook voor in koeien- geiten- paarden- etc melk?

 
Ik heb een vraag over het drinken van rauwe melk tijdens borstvoeding. Rauwe melk is toch ook sterk ontgiftend? en je mag toch rauwe melk drinken tijdens borstvoeding? waarom dat dan wel?

Ik ben nu nog zwanger en gebruik groene klei als gezichtsmasker om mijn huid goed te reinigen. Ik hoop dat dit niet verkeerd is.......

 
Ontgiftende voeding kan tijdens de zwangerschap/borstvoeding geen kwaad, als je er maar geen kuur van maakt. En klei op het gezicht als masker kun je gewoon lekker doen, geen probleem.

 
Ik ga weer aan de chlorella hoor na het lezen van dit engelstalig bericht

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan