Ontgiften terwijl iemand nog rookt en drinkt

Food en Mood

New member
Mijn zoon is aan de H2O2. Maar hij rookt nog en drinkt af en toe.

Hij wilt wel aan zijn gezondheid werken met voeding, ontgiften met H2O2 maar hij is er nog echt niet aan toe om te stoppen met roken.

Drinken doet hij alleen tijdens het uitgaan. Hij gaat momenteel bijna nergens heen dus dat valt wel mee.

Maar dat roken.

Ik vraag me nou af of het wel verstandig is om aan de H2O2 te gaan (ontgiften) terwijl er nog steeds zoveel gifstoffen in het lichaam komen.

Een beetje water naar de zee dragen gevoel.

Ik straal dat waarschijnlijk ook naar hem uit wat hem dan weer ontmoedigd.

Ik voel aan hem dat hij een diep besef heeft van de gevaren van het roken, hij zich daar ook best zorgen over maakt maar te verslaafd is om te stoppen.

Waarschijnlijk ook omdat hij er nog niet aan toe is.

Ik dacht bij mezelf, als je veel gifstoffen binnen krijgt wordt je lever ( het ontgiftingsorgaan bij uitstek)zwaar belast, ga je dan ook nog ontgiften dan wordt de lever nog zwaarder belast.

Ik denk dat het ontgiften alleen maar zin heeft als hij stopt met roken ( en drinken).

Of kan het geen kwaad om hem toch H2O2 in te laten nemen, zo van alle beetjes helpen.

Extra zuurstof is voor een roker natuurlijk van nog groter belang dan voor een niet-roker.

 
Quote:
Ik voel aan hem dat hij een diep besef heeft van de gevaren van het roken, hij zich daar ook best zorgen over maakt maar te verslaafd is om te stoppen.

Waarschijnlijk ook omdat hij er nog niet aan toe is.


Tja, wanneer is iemand daar wél aan toe? Een verslaafde zal nooit met heel zijn wezen en heel zijn wil kunnen besluiten om te stoppen. Een verslaafde is altijd verdeeld omdat de verslaving zijn wilsgebied heeft geïnfiltreerd. Er ontstaat een haat/liefde-verhouding met het middel. Een verslaving is een altijd een vlucht, een verzachtingsmechanisme. Het heeft een functie voor de gebruiker. Misschien kan je hem aanmoedigen om de onderliggende lading (emotionele pijn, onzekerheid, eenzaamheid, ...?) te onderzoeken en te neutraliseren middels helingswerk. Staat hij open voor meditatie? Dat brengt je in contact met je kern en kan helpen om onderscheid te leren zien tussen je werkelijke zelf en de verslaving. Een paar dagen vasten kan ook veel doen op dit gebied. Daarna kan iemand wél toe zijn om te stoppen...

 
Goed dat hij zich bewust is van het gevaar van roken! Mijn ervaring is iemand stopt pas als hij er aan toe is.. ben zelf 10 jaar gestopt maar stopte pas toen ik het wilde...

Het voordeel is dat hij al open staat voor gezonde dingen! Als je hem steeds meer meetrekt in het gezonde dan wordt stoppen mijns inziens ook steeds makkelijker voor hem!

Zie het positief! En blijf hem stimuleren in het nemen van goede voeding!

 
Je kunt hier op 2 verschillende manieren naar kijken:

- Water naar de zee dragen, maar dan is het allemaal zinloos.

- Damage control, schadebeperking. Zo lang hij alsmaar gezondere gewoontes naast het roken opbouwt, zal de schade van het roken deels ongedaan gemaakt worden.

Op het laatste principe zijn die verhalen gebaseerd van: "Mijn oom/opa werd 92 jaar en hij rookte gewoon." Dat waren vooroorlogse mannen die naast dat ze rookten zeer, zeer gezond aten. Roken snoept altijd jaren van je leven af, maar dit bewijst dat je, met het juiste voedingspatroon, toch ondanks dat een zeer respectabele leeftijd kunt bereiken. Kun je nagaan hoe oud ze waren geworden als ze niet hadden gerookt!

Of dit haalbaar is voor de naoorlogse generaties valt te bezien, gezien de constant toenemende degeneratie door voedingstekorten die er na de oorlog heeft plaatsgevonden en nog plaatsvindt. Vaak wordt het voorbeeld van die vooroorlogse oom of opa gebruikt om stug door te blijven roken. Rokers hebben sowieso een heel arsenaal aan smoezen om toch maar vooral niet te stoppen. Een klassieker wil ik jullie niet onthouden: "Ik wel wel stoppen, maar niet nu. Het komt nu even niet uit, want...(vul hier je smoes in naar keuze)."

Ik ben het dus eens met SK:

Quote:
Zie het positief! En blijf hem stimuleren in het nemen van goede voeding!


Mike

 
Roken is niet genieten. Het is alleen de illusie van genieten. Er is werkelijk niets goorder dan sigaretten. Dit is geen mening, dit is een feit. Als je ervan geniet, komt dit omdat je door je verslaving denkt dat je geniet.

Mike

 
Dus hij kan gewoon doorgaan met die H2O2? Zelf geloof ik ook dat een roker met heel zijn wezen ineens kan besluiten om te stoppen met roken.

Dat hij/zij er ineens aan toe is.

Ik heb vroeger zelf gerookt :oops:

Bij mij kwam dat omslagpunt op het moment dat ik kinderen wilde.

Mijn huisarts had ooit eens tegen mij gezegd ( op aandringen van mijn moeder maar dat wist ik niet).

Dat ik met 30 jaar aan de longmachine zou moeten omdat ik ook nog astmatische bronchitis had.

" Jij kunt het wel vergeten om met jouw kinderen later leuke dingen te kunnen gaan doen zoals zwemmen, spelen, etc....want mama zit op het randje van het bed te puffen, hijgen en naar een beetje lucht te snakken. Met 30 jaar ben jij een oude vrouw ".

Maar ik was toen 15 jaar, en wist het uiteraard dus beter dan mijn huisarts.

" Hij wilde me alleen maar bang maken, ik was toch niet gek???? " :lol:

Naderhand bleven juist deze woorden door mijn hoofd spoken, ik werd er gek van :twisted:

Het heeft geholpen, ik ben nog vóór dat ik zwanger was gestopt met roken.

Mijn zoon heeft mijn genen zullen we maar zeggen.

Nu nog iemand zoeken die hem bang wilt maken.

Maar werkt denk ik ook niet want als je tegenwoordig al niet bang wordt van de opdruk op de pakjes sigaretten wat helpt dan wel nog?

Oké aan schadebeperking doen,gewoon doorgaan met gezonde gewoontes hanteren, positief blijven en hem de reactie van Mike laten lezen :mrgreen:

Thanks

 
F&M, ik ben het met je eens dat het lvermisbruik door alcohol/tabak EN ontgiften teveel kan zijn. (ik heb het hier over echt een ontgiftingskuur just to be straight)

Die lever IS al continu aan het ontgiften, elke dag, anders stierf hij wel aan het roken of tabak. Die lever doet zn werk wel al is het meer dan nodig zou moeten zijn.

Die troep laten zitten of minderen is beter. Ik zou ivp ontgiften (wat gruwelijk mis kan gaan als je zomaar wat doet) zorgen dat ie voldoende nutrienten binnenkrijgt die sigaretten roven zoals o.a. vitamine C. Sowieso een goede multi, zeker als hij slecht eet.

Anti-oxidanten kan hij wel gebruiken met zijn gewoontes.

Gezien de lever al dagelijks ontgift zou ik ten eerste de lever niet nog meer stressen door nog meer te ontgiften + zoals gezegd, verkeerd ontgiften is troep verspreiden en kwijtraken daar waar je het niet wil. Leverondesteuning is niet verkeerd daarentegen.

Hopelijk kun je hier wat mee.

 
Daar heeft Yassir wel een punt. Roken rooft nl. vit. C en zink, dus het is niet onverstandig om beide te supplementeren. Daarnaast leverondersteuning, zoals Yassir segt.

Mike

 
Ik begrijpmwel dat het het beste is om niet te roken, maar ondanks dat ben ik eerst begonnen met ontgiften, tekorten aanvullen en mijn voedingspatroon omgooien. Alles in 1 keer, dus voeding aanpassen en stoppen met roken, was me waarschijnlijk niet gelukt. Dus maak je keuzes. En in de tussentijd wordt je toch gezonder en gaat roken je meer en meer tegenstaan. Zeker als je dan voor de gein eens gaat berekenen hoeveel voeding je kan kopen voor wat je anders verrookt! Morgen ben ik een week gestopt.

 
Hij krijgt iedere dag: 2 afgestreken theelepeltjes Acerolabespoeder, 7 tabletjes chlorella, 2 maal sole, 2000 IE vitamine D3, 2 capsules levertraan, 5 druppels H2O2 35%.

2 maal per week 1 druppeltje jodium en iedere avond magnesium.

Moet hij toch nog een multi nemen? Welke bevelen jullie aan? En hoe kan ik het beste zijn lever ondersteunen?

Als ik een goede multi ga geven moet ik dan toch nog apart Zink gaan supplementeren? Ik dacht dat ik goed zat met de sole? Ik was juist zo blij dat ik me dan verder geen zorgen meer hoefde te maken over mineralen omdat daar alles inzit.

Gisteren heeft een vriend ( die een medische opleiding volgt) tegen hem gezegd dat hij eens langs de dokter moet gaan.

Hij vond hem er zo geel uitzien. Hij ziet van kinds af aan heel bleek uit, je kunt bijna spreken van spierwit, nu zie ik inderdaad ook een beetje dat geel maar dacht dat het door de overgang kwam van bruine huid ( zomer) naar weer dat spierwitte ( winter) dat zit een beetje in de familie bij mijn man.

Mijn zoon is ervan geschrokken en heeft zich voorgenomen om vandaag maar 5 sigaretten te roken, ben benieuwd. En hij wil de Supersmoker gaan bestellen, iemand hier ervaring mee?

Wat jij zegt Alexandra daar hopen mijn man en ik ook op.

Dat hem het roken gaat tegenstaan door het gezondere levenspatroon.

Gisteren kregen wij weer een bestelling binnen van een paar honderd euro ( levertraan, chlorella, vitamine B12, acerolabespoeder, vitamine D3, kokosolie, etc....)ja, dat loopt op voor 4 personen.

Toen mijn zoon dat meekreeg zei hij inderdaad: als ik niet rookte kon ik dat allemaal voor mijzelf kopen en alles biologisch gaan eten als ik ooit op mezelf ga wonen.

Dus er is iets in beweging. I hope so.

 
Quote:
Hij vond hem er zo geel uitzien.


Volgens mij een teken dat zijn lever en/of galblaas flink verstopt zitten. Heeft hij aleens een levergal flush gedaan?

 
Een bleke kleur duidt op bloedarmoede. Hij komt dus ijzer tekort. Ik weet dat wij tot het blanke ras behoren, maar zo bleek en flets als sommigen van ons eruitzien is niet normaal! Maar je hierop laten testen is zinloos, want dan blijkt dat je binnen de 'normale' waarden valt en dus volkomen 'gezond' bent! Dat krijg je nou als je een gemiddelde neemt van bloeduitslagen in ziekenhuizen. Juist overwegend ongezonde mensen laten hun bloed testen, toch? De maatschappelijke norm van 'gezondheid' is: elke dag van je werkende leven kunnen in- en uitklokken bij de baas. Daarna mag je z.s.m. dood neervallen, want dan ben je niet meer productief en kost je alleen maar geld.

Een gele kleur duidt inderdaad op terugstroom (backflush) van gal via het bloed. Hij is veel te jong om dit soort klachten te hebben! Maar natuurlijk hoor je op geen enkele leeftijd hieraan te lijden. Janse heeft gelijk: hij moet maandelijkse lever- en galzuiveringen gaan doen, net zo lang tot er niets meer uit komt dan puur water. En: STOPPEN MET ROKEN!!!

Mike

 
Quote:
Roken schaadt ook uw gehoor (en dat van anderen)

Arno Van Hauwermeiren − 09/06/14, 13u03 − Bron: The Independent

© anp.

Dat roken ongezond is, weten we ondertussen al een tijdje. Nieuw onderzoek wijst echter uit dat roken ook het gehoor kan aantasten, zelfs voor passieve rokers

Een onderzoek van de universiteit van Manchester toont aan dat rokers 15,1 procent meer kans hebben op een slecht gehoor dan niet-rokers. Hoe meer men rookt, hoe groter de kans wordt.

Het is voorlopig onduidelijk hoe roken het gehoor kan beïnvloeden. Volgens de onderzoekers zou gehoorverlies te maken kunnen hebben met hartkwalen. "We zijn niet zeker of de giffen in tabak het gehoor rechtstreeks of onrechtstreeks beïnvloeden door hartaandoeningen, of beide", zegt Piers Dawes, die het het onderzoek leidde.

Passieve rokers delen ook in de klappen. Uit het onderzoek is zelfs gebleken dat passief roken een groter risico vormt voor het gehoor dan roken zelf.

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...chaadt-ook-uw-gehoor-en-dat-van-anderen.dhtml

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan