Ontgiften op zeevruchten

kaasmeisje

New member
Gisteren heb ik eerst in de middag zuurkool gegeten en leverworst, vervolgens een kleine liter melk. Daarna 's avonds uit eten. Voorgerecht vissoep en als hoofdgerecht mosselen. De vangst kwam van het eiland. Dus lokaal eten. Nu heb ik pikzwarte poep die erg glanst. Dit heb ik nog nooit gehad. Nu lees ik hier dat Mike kan ontgiften op rundvlees. Ik vroeg mij af of je kan ontgiften op zeevruchten?

 
Jazeker kan dat! Zwarte ontlasting duidt op iets wat er al veel te lang zit. Ik heb bijna deze hele week al zwarte ontlasting. Deze is ook zuur. Oude teerresten, denk ik dan maar, vanwege de eerste 15 jaar van mijn leven dat ik binnenshuis en in de auto blootgesteld ben geweest aan voortdurende sigarettenrook.

Mike

 
En kan het ook zijn dat mijn ontlasting zwart was omdat ik gisteren in de sigarettenrook heb gezeten? Of iets te veel wijn heb gedronken?

 
Zwarte ontlasting heeft ook te maken met alcoholgebruik, dus zal met het ( teveel ) wijn zijn, dan is het meestal over na 2 a 3 dagen.

Ik rook zelf en heb nooit zwarte ontlasting gehad ook niet bij ontgiftigingsperioden.

 
Ik ga de test doen. Binnenkort zelf zeevruchten verzamelen en opeten en kijken wat er gebeurt. Ik heb wel vaker een wijntje gedronken in mijn leven maar tot nu toe nooit meegemaakt dat mijn ontlasting erop reageert. Al drink ik tegenwoordig erg weinig. Gisteren was het erg gezellig en toch wel wat gedronken voor mijn doen. Vier glazen rode wijn verdeeld over 6 uur.

 
Ik kleur ook regelmatig zwart, ik heb vroeger heel wat teer verbruikt. Dan gaat dat dus via je longen naar je lever? En het zal nog even zo doorgaan denk ik. Tijd om te stoppen Henk, dan krijg jij ook nog wat te zien.

 
Quote:
Zwarte ontlasting heeft ook te maken met alcoholgebruik


Dat kan ook wel kloppen, want toen ik eenmaal uit huis was, heb ik periodes gehad dat ik dagelijks in een rokerige kroeg zat. En ik dronk daar geen prik! Sloten alcohol dus met opnieuw sigarettenrook, dat wil wel. Ook nu drink ik nog steeds bier en wijn, alleen met zeer veel mate. Moet ook wel, want ik word genadeloos afgestraft als ik teveel drink!

Mike

 
Thijs,

Ik bouw al meer dan 20 jaar ontgiftigingsperioden in en nog nooit zwarte ontlasting of afval gehad.

Wel nadat ik uit militaire dienst kwam waar ik veel bier nuttigde en daarna totaal anders ben gaan eten en drinken.

Toen ontgifdigde ik wel zwart, zelf leg ik dan het verband met alcohol, is en blijft ook een gif, zeker in de hoeveelheid welke in dranken zit.

Fruit wat lange tijd ligt bevat ook alcohol maar in veel lagere eenheden.

Ik gebruik dan ook geen alcohol, als ik 5 glaasjes wijn per jaar drink is het veel

Ik kan me niet voorstellen dat de teer in de lever komt. Nicotine wel en andere stoffen, maar teer geloof ik niet.

Alcohol is een trigger voor de lever.

 
OK, goed mogelijk dat het dus de alcohol is geweest, daar was ik in die tijd zeker niet altijd zuinig mee. Bedankt. Zijn het dan stoffen die achterblijven in de lever ? Dat zal wel.

Ik kan er nu helemaal niet goed meer tegen, hoofdpijn de dag erna zodra ik ook maar een klein beetje meer neem dan één glas.

 
ik vermoed dat mijn nieren de alcohol niet zo leuk vinden of een ander orgaan, aangezien ik een verschrikkelijke warme onderrug krijg van drank.

 
Ik merk dat nu mijn lever steeds schoner wordt, ik wijn en drank met alcohol vind stinken. En mijn lichaam het helemaal niet meer wil binnenkrijgen.

Pas geleden een glaasje wijn geprobeerd, maar na 1 slok wilde mijn lichaam het niet eens meer hebben.

Ik denk zelf: hoe schoner de lever hoe meer afkeer van alcohol

 
Quote:
Op welke manier wordt je afgestraft? En hoeveel drink je Mike?


Barstende koppijn, al tijdens het drinken (als ik te ver ga). Als ik me helemaal laat gaan word ik om 3, 4 of 5 uur wakker en kan dan niet meer slapen, waardoor ik de volgende dag geradbraakt ben. Ik drink tegenwoordig niet meer dan 2 glaasjes bier of wijn.

Mike

 
Quote:
Ik kan me niet voorstellen dat de teer in de lever komt. Nicotine wel en andere stoffen, maar teer geloof ik niet.


In de loop der jaren is mij wel duidelijk geworden dat mijn lichaam overtollig slijm in mijn gezichtsholtes naar beneden weet af te voeren via de ontlasting. Waarom zou het dan ook niet in staat zijn om teer via die weg te lozen?

Mike

 
Ik weet de werking van ( verbrande ) teer niet, maar zelf denk ik dat de longen het tegenhouden en met het slijm weer naar buiten werken.

Zou ook kunnen via de ontlasting, maar dan wel in kleine hoeveelheden, anders zou de ontlasting dagelijks zwart zijn.

Zelfde idee wat bij stadsbewoners gebeurt, waar uitlaatgassen/industrie veel ongezonde troep produceren.

Overtollig slijm heb ik gelukkig nog nooit gehad, of het wordt met kleine beetjes weggewerkt dagelijks.

Of het is bij iedereen anders. Denk dat het ook te maken heeft met de algehele weerstand en kracht van je organen.

Hoe lang je ongezond/gezond geleefd hebt.

Alcohol laat de lever overuren draaien en op den duur zuivert de lever niet meer/raakt verstopt en wordt het bloed vervuild en daarmee de organen.En als men dan anders gaat eten/ drinken en ontgiftigen dan zal er veel meer loskomen.

Hierbij aantekenend dat roken niet gezondheidsbevorderend is, ik zal het niemand adviseren te gaan doen.

En als het bij af en toe zou blijven zou het niet eens zo slecht zijn, alleen dat lukt bijna niemand

 
Zwarte ontlasting kan ook op teveel dierlijke eiwitten slaan, terwijl een lichte kleur van de ontlasting op te weinig dierlijke eiwitten kan wijzen.

Groenachtige ontlasting kan op teveel zoetigheid wijzen

Koolzwart en met stenen er in is een vorm van eliminatie die een betere gezondheid aankondigt.

Baby- uitwerpselen zouden geel en zacht moeten zijn.

 
Ik kan niet wachten tot mijn ontlasting eens pikzwart is. De laatste tijd was het voornamelijk groenig.

Werkt slagroom misschien ook ontgiftend? ik eet het al de hele week, heb er onweerstaanbaar veel zin in, m'n nieuwe ontbijt;)

 
Quote:
Werkt slagroom misschien ook ontgiftend?


Ja, mijn vriendin gaat er als de brandweer op! Botervet is voor haar een superontgifter!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan