Online kennistest gebaseerd op WAPF

G

Guest

Guest
Ik heb de laatste tijd hard gewerkt aan een online kennistest over voeding en gezondheid in 30 vragen. Deze is uiteraard grotendeels gebaseerd op de bevindingen van Weston Price:

[URL]http://www.ahealthylife.nl/test-je-gezondheidskennis-over-voeding/[/URL]

Als iemand nog opmerkingen of aanvullingen heeft, dan zijn deze van harte welkom!

Het is lastig een test te maken waar iedereen het mee eens is, maar dit is voor de mensen nieuwkomers al een stap in de goede richting van bewustwording.

 
Ziet er leuk uit, zit goed in elkaar en. T mailtje erna is duidelijk en overzichtelijk. Alleen, ik blijf lekker heel de dag rauwe melk drinken hoor, vind het veel te lekker!

Mooi gedaan!

 
34 punten behaald, en dat voor een relatief beginneling.

Zou het nog mooier vinden als ook het goede antwoord er bij wordt vermeld, want nu weet ik nog niet waar geen gluten inzitten, in haver blijkbaar wel.

leuk om te test te doen.

 
In de mail die je hebt gekregen staat een link met de antwoorden....

 
Neen, je krijgt een mail met welke antwoorden jezelf gegeven hebt, en hoeveel punten je per antwoord kreeg.

Ik zie nergens, wat dan volgens jou, het beste antwoord op de vraag was...

Zie ook nergens iets van een verdeelsleutel. Sommige antwoorden leveren 1 punt op, andere antwoorden leveren 2 punten op. Beetje vaag...

Vind het overigens prachtig dat je die test in elkaar gezet hebt, maar over vele antwoorden kan heel verschillend gedacht worden...

 
In de mail staat een link naar de goede antwoorden, met de verdeelsleutel.

Ben ook een die-hard, net aan. En de punten die ik fout had, die had ik gegokt :p

 
@ufo, de link staat er echt hoor... Ik heb het wel wat duidelijker gemaakt nu voor aankomende testers.

 
Klopt, die link stond er echt, maar in de haast om naar de antwoorden te gaan...

Overigens, zoals ik al zei, kan over heel veel antwoorden, en de door jou toegepaste verdeelsleutel, verschillend worden gedacht. Wil daar hier liever niet te diep op ingaan, laat anderen eerst ook maar eens onbevooroordeeld die test maken.

Maar ik heb diverse antwoorden gezien, waarvan ik er zelfs van overtuigd ben, dat Mike het niet geheel met je eens zal zijn.

Maar ook nogmaals: echt mooi dat je er tijd en energie in gestoken hebt, om die test in elkaar te zetten!

 
Ja ik denk dat we de nog wat accentverschuivingen kunnen leggen door bv de verdeelsleutel iets anders in de richten. Ik sta daar geheel voor open.

Inderdaad laten we eerst even inventariseren, daarna discussiëren.

 
Ik zat ook in de middenmoot, volgens mij ook 34 pnt, maar de vragen die ik fout had vond ik zelf niet zo erg. Politiek ipv geld, koffie: altijd ongezond ipv 1 kopje.

Dus ik ben erg tevreden over mijzelf :D

 
Ik had er 37 gewoon 2 dingen goed gegokt en een paar fout maar goed, gaat al best goed voor een beginner. :)

 
Leuke test!

Maar sommige vragen zijn vreemd gesteld:

Anti-oxidanten zijn ALTIJD goed voor je

1) altijd

2) nooit

3) soms

Bedoel je met het derde antwoord dan dat een anti-oxidant ook SOMS ALTIJD goed voor je kan zijn?

Voor een iemand met een lichtelijk autistische manier van denken (ik dus) is dit een heel verwarrende vraag, en er waren er nog een paar zo...!

 
Ik had 34 punten, dus net geen die-hard, maar ach, zoals hierboven al gezegd verschillen de meningen over sommige antwoorden. En ik heb ook gewoon nog heel wat te leren, maar dat vind ik helemaal niet erg :)

 
Net 30 punten gescoord, een beetje hetzelfde verhaal als Dirtsa qua foute antwoorden.

En bij de vraag over stevia was honing het goede antwoord omdat stevia bewerkt is werd er gesteld.

Ik heb thuis onbewerkte stevia, dus gewoon zelfgekweekte groene blaadjes. De vraagstelling is in dit geval dan niet helemaal duidelijk.

Maar 30 vind ik zelf heeel redelijk

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan