onderwijs

https://doezelfnormaal.nl/news/het-nederlandse-onderwijs-indoctrinatie-vanaf-0-jaar/

Het Nederlandse onderwijs: indoctrinatie vanaf 0 jaar!​

by doezelfnormaal | apr 19, 2022
babyoekraine-1080x675.jpeg

Aanstaande donderdag is er een commissiedebat in de Tweede Kamer over kinderopvang. Verschillende politieke partijen hebben aangekondigd dat ze dan pleiten voor het instellen van een curriculum met leerdoelen in de kinderopvang, net als in het onderwijs, stelt de brancheorganisatie. Het idee is om de kinderopvang te laten bijdragen aan de aanpak van leerachterstanden, aldus de NOS vandaag.

Wat stellen deze politie partijen zich daarbij voor? Op de kinderopvang zitten kinderen van 0 tot 6 jaar.

Kinderfysiotherapeute en psychomotorisch remedial teacher Hanneke Poot – Van der Windt vertelt dat het kinderbrein tot zeven jaar rijpt. “Dan worden er verbindingen aangelegd in het kinderbrein. Een iPad geeft veel te veel prikkels, en door die overprikkeling ontstaan er blokkades in de hersenen.” (Bron)

Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de IPad. Het overprikkelen van het kinderbrein is schadelijk. Zonder enige kennis van zaken wordt er door Tweede Kamerleden van alles geroepen.

Verbazend is het allerminst: het Nederlands schoolsysteem is een systeem van het geleerde herhalen en erin stampen. Vanaf jonge leeftijd worden kinderen door scholen die onder streng toezicht staan van de onderwijsinspectie geïndoctrineerd met allerlei opvattingen en politieke doctrines: van het heldhaftig verzet dat Nederlandse burgers massaal zouden hebben geboden tijdens WOII, tot het gedachtengoed van queers, non-binaire personen, omgebouwde mannen en vrouwen en ga zo maar door.

Gaan we 2-jarigen, plaatjes van de Oekraïense vlag laten zien? Houden we afbeeldingen van een virus naast een injectiespuit voor de baby-oogjes? Of plaatjes van hamburgers met een kruis erdoor? Want fastfood wordt, als het aan het CDA ligt, straks verboden voor kinderen onder de 18 jaar.

Nu al leren kinderen in het basisonderwijs dat het Westen goed is en Rusland slecht. De leerlingen zelf een mening laten vormen is taboe.

Ook de zogenaamde Renaissancescholen, een nieuw initiatief van Forum voor Democratie, zullen moeten functioneren binnen het bestaande onderwijssysteem, waardoor een bepaald ‘curriculum’ vereist is. Voldoe je daar niet aan als school, dan kan de vergunning worden ingetrokken.

Afwijkende meningen worden binnen dit onderwijssysteem de kop ingedrukt, onze democratie verheerlijkt en verscheidenheid verketterd.
Nu gaat er a.s. donderdag dus vergaderd worden over het aanbieden van een curriculum aan kinderen vanaf 0 jaar.
Op 14 april jl. verhaalde de Volkskrant over de indoctrinatie van kinderen in Rusland:
Rusland voert niet alleen oorlog in Oekraïne, ook op universiteiten, scholen en zelfs kleuterscholen zijn de autoriteiten een offensief begonnen. Overal in het land worden kinderen en studenten gebombardeerd met lessen die hun patriottisme moeten versterken. Docenten die protest aantekenen lopen het risico ontslagen te worden.
Businessinsider berichtte op 3 november 2021 over kinderen in Noord-Korea:
Kinderen leren om van de griezelige geschiedenis van het land te houden, van de stichter Kim Il-sung tot de huidige leider Kim Jong-un. Ze leren dan misschien wel populaire kunstvormen als muziek en tekenen, maar vaak heeft dat toch tot doel het vaderland te promoten.
Waar deze mainstream media Rusland en Noord-Korea van beschuldigen, vindt in Nederland al decennia op grote schaal plaats. Ook bovenstaande berichtgeving is onderdeel van de propaganda en indoctrinatie die de Nederlandse overheid toepast op haar eigen bevolking: wij zijn goed en democratisch, zij zijn slecht.

De Rusland-Oekraïne-oorlog is de perfecte gelegenheid om propaganda en indoctrinatie in steeds heviger vormen op de bevolking, en nu dus kinderen vanaf 0 jaar (!), los te laten.

V.w.b. het onderwijs in Nederland: ook jij bent en/of wordt opgeleid in dit systeem van indoctrinatie. Wanneer je dat niet beseft is de indoctrinatie geslaagd.
 
https://doezelfnormaal.nl/news/het-nederlandse-onderwijs-indoctrinatie-vanaf-0-jaar/

Het Nederlandse onderwijs: indoctrinatie vanaf 0 jaar!​

by doezelfnormaal | apr 19, 2022
babyoekraine-1080x675.jpeg

Aanstaande donderdag is er een commissiedebat in de Tweede Kamer over kinderopvang. Verschillende politieke partijen hebben aangekondigd dat ze dan pleiten voor het instellen van een curriculum met leerdoelen in de kinderopvang, net als in het onderwijs, stelt de brancheorganisatie. Het idee is om de kinderopvang te laten bijdragen aan de aanpak van leerachterstanden, aldus de NOS vandaag.

Wat stellen deze politie partijen zich daarbij voor? Op de kinderopvang zitten kinderen van 0 tot 6 jaar.

Kinderfysiotherapeute en psychomotorisch remedial teacher Hanneke Poot – Van der Windt vertelt dat het kinderbrein tot zeven jaar rijpt. “Dan worden er verbindingen aangelegd in het kinderbrein. Een iPad geeft veel te veel prikkels, en door die overprikkeling ontstaan er blokkades in de hersenen.” (Bron)

Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de IPad. Het overprikkelen van het kinderbrein is schadelijk. Zonder enige kennis van zaken wordt er door Tweede Kamerleden van alles geroepen.

Verbazend is het allerminst: het Nederlands schoolsysteem is een systeem van het geleerde herhalen en erin stampen. Vanaf jonge leeftijd worden kinderen door scholen die onder streng toezicht staan van de onderwijsinspectie geïndoctrineerd met allerlei opvattingen en politieke doctrines: van het heldhaftig verzet dat Nederlandse burgers massaal zouden hebben geboden tijdens WOII, tot het gedachtengoed van queers, non-binaire personen, omgebouwde mannen en vrouwen en ga zo maar door.

Gaan we 2-jarigen, plaatjes van de Oekraïense vlag laten zien? Houden we afbeeldingen van een virus naast een injectiespuit voor de baby-oogjes? Of plaatjes van hamburgers met een kruis erdoor? Want fastfood wordt, als het aan het CDA ligt, straks verboden voor kinderen onder de 18 jaar.

Nu al leren kinderen in het basisonderwijs dat het Westen goed is en Rusland slecht. De leerlingen zelf een mening laten vormen is taboe.

Ook de zogenaamde Renaissancescholen, een nieuw initiatief van Forum voor Democratie, zullen moeten functioneren binnen het bestaande onderwijssysteem, waardoor een bepaald ‘curriculum’ vereist is. Voldoe je daar niet aan als school, dan kan de vergunning worden ingetrokken.

Afwijkende meningen worden binnen dit onderwijssysteem de kop ingedrukt, onze democratie verheerlijkt en verscheidenheid verketterd.
Nu gaat er a.s. donderdag dus vergaderd worden over het aanbieden van een curriculum aan kinderen vanaf 0 jaar.
Op 14 april jl. verhaalde de Volkskrant over de indoctrinatie van kinderen in Rusland:

Businessinsider berichtte op 3 november 2021 over kinderen in Noord-Korea:

Waar deze mainstream media Rusland en Noord-Korea van beschuldigen, vindt in Nederland al decennia op grote schaal plaats. Ook bovenstaande berichtgeving is onderdeel van de propaganda en indoctrinatie die de Nederlandse overheid toepast op haar eigen bevolking: wij zijn goed en democratisch, zij zijn slecht.

De Rusland-Oekraïne-oorlog is de perfecte gelegenheid om propaganda en indoctrinatie in steeds heviger vormen op de bevolking, en nu dus kinderen vanaf 0 jaar (!), los te laten.

V.w.b. het onderwijs in Nederland: ook jij bent en/of wordt opgeleid in dit systeem van indoctrinatie. Wanneer je dat niet beseft is de indoctrinatie geslaagd.
Ooit een documentaire gezien over het verschil in onderwijs tussen Engeland en Zweden.
Het ging daarbij om de vaardigheden als rekenen en taal.
In Engeland werd daar al mee begonnen op de kleuterschool vanaf 4 jaar. In Zweden vanaf 6 jaar.
De zweedse kinderen hadden de engelse binnen een jaar voorbijgestreefd.
Waarschijnlijk is het beter later met leren te beginnen dan te vroeg.

Indoctrinatie, daar kun je nooit te vroeg mee beginnen. 😡

Dick
 

We zien steeds vaker dat de GGD naar een (basis)school gaat voor controles. Dit kan door de school een periodieke controle, opname of afname worden genoemd. Zover wij kunnen inzien gaat het hier niet om promotie van vaccinatie of de vaccinatie zelf.


De GGD heeft samen met de school een dag ingepland waarin de GGD leerlingen gaat onderzoeken, op zowel basisonderwijs als het voortgezet onderwijs. Afhankelijk van de leeftijd krijgen de leerlingen eerst een video te zien waarin de GGD vertelt dat ze juist zijn voor de gezondheid en leggen ze uit wat de jeugdgezondheidszorg betekend.



Na deze video beantwoord de leerling de volgende vragen:


- Wat is je lengte en gewicht


- Hoe is je gehoor


- Wat is je stemming


- Gebruik je drank of drugs


- Heb je een relatie en ben je seksueel actief (zo ja, hoe)


- Hoe is het contact met de andere leerlingen


- Heb je de afgelopen periode negatieve dingen ervaren (denk aan corona)


- Hoe is de thuissituatie, voel je je er veilig en geaccepteerd ?


Na het beantwoorden van deze vragen gaat een jeugdverpleegkundige van de GGD de antwoorden doornemen en in een programma verwerken. Bij twijfel wordt de leerling nog eens dezelfde vraag gesteld. Wanneer de leerling de afgelopen 2 jaar als stressvol heeft ervaren en er thuis ruzies zijn geweest word jeugdzorg hiervan op de hoogte gebracht, om de thuissituatie te beoordelen.


De antwoorden die leerling geeft zijn bindend en vertrouwd, dit houdt in dat je als ouder geen inzage zal krijgen in de gegevens. De GGD leest de antwoorden hoe het hun uitkomt, wat voor vervelende situaties kan zorgen.


Meer weten, volg ons dan op;


 

We zien steeds vaker dat de GGD naar een (basis)school gaat voor controles. Dit kan door de school een periodieke controle, opname of afname worden genoemd. Zover wij kunnen inzien gaat het hier niet om promotie van vaccinatie of de vaccinatie zelf.


De GGD heeft samen met de school een dag ingepland waarin de GGD leerlingen gaat onderzoeken, op zowel basisonderwijs als het voortgezet onderwijs. Afhankelijk van de leeftijd krijgen de leerlingen eerst een video te zien waarin de GGD vertelt dat ze juist zijn voor de gezondheid en leggen ze uit wat de jeugdgezondheidszorg betekend.



Na deze video beantwoord de leerling de volgende vragen:


- Wat is je lengte en gewicht


- Hoe is je gehoor


- Wat is je stemming


- Gebruik je drank of drugs


- Heb je een relatie en ben je seksueel actief (zo ja, hoe)


- Hoe is het contact met de andere leerlingen


- Heb je de afgelopen periode negatieve dingen ervaren (denk aan corona)


- Hoe is de thuissituatie, voel je je er veilig en geaccepteerd ?


Na het beantwoorden van deze vragen gaat een jeugdverpleegkundige van de GGD de antwoorden doornemen en in een programma verwerken. Bij twijfel wordt de leerling nog eens dezelfde vraag gesteld. Wanneer de leerling de afgelopen 2 jaar als stressvol heeft ervaren en er thuis ruzies zijn geweest word jeugdzorg hiervan op de hoogte gebracht, om de thuissituatie te beoordelen.


De antwoorden die leerling geeft zijn bindend en vertrouwd, dit houdt in dat je als ouder geen inzage zal krijgen in de gegevens. De GGD leest de antwoorden hoe het hun uitkomt, wat voor vervelende situaties kan zorgen.


Meer weten, volg ons dan op;


Ik heb mijn kids beiden uit dat jgz systeem gehaald. Als je dag nog niet hebt gedaan, gauw doen dan!
 
Waar en hoe kun je dat doen?
Ze gewoon bellen en aangeven dat je niet wil dat je kind een oproep krijgt en dat jij geen toestemming hiervoor geeft. Ik heb het ook nog even gemaild want wilde het wel zwart op wit.

blijf het wel in de gaten houden want ze willen het nog weleens ‘vergeten’.
 
Laatst bewerkt:
Helaas van een besloten groep en dus niet zichtbaar.....
Oh ja, ik heb de tekst maar even gekopieerd

HET BELANGRIJKSTE STUKJE VAN DE PUZZEL OP WEG NAAR VRIJHEID EN EEN BEZIELD LEVEN:
Een moedig hart dat zich geen angst laat aanpraten (ook niet door een leerplichtambtenaar)

Lieve FB volger,

Terwijl mijn zoon van 10 jaar bezig is zijn eigen website te bouwen, mijn dochter van 12 jaar ontdekt hoe zij haar bakkunsten kan perfectioneren en mijn dochter van 14 jaar onderzoekt of de opleiding via Cambridge International voor haar de beste vervolgstap is en ze net haar puzzel van 1000 stukjes afrond, valt een brief van de Leerplichtambtenaar op de map.
Hij nodigt ons uit voor een vervolggesprek omdat hij mogelijk een procesverbaal tegen ons wil opmaken voor absoluut verzuim.
Al lezend voel ik maar één ding. Ik vind het prima. De leerplichtambtenaar moet doen wat hij niet laten kan. Ik neem de keus waar, die hij denkt te moeten maken. Ik zie dat hij meer liefde heeft voor een leerplichtwet uit 1969 dan voor de persoonlijke ontwikkeling van onze kinderen. En dat is zijn keus.

Net zoals ik moet leven met de consequenties van mijn acties, moet hij ook leven met de consequenties van zijn acties. Na een aantal gesprekken weet hij heel goed wie hij hier op aarde wil dienen (de leerplichtwet 1969) en wie hij hier op aarde niet wil dienen (onze kinderen).

En ook dit is voor mij ok, want ik ben geen slachtoffer van de leerplichtambtenaar. Ik ben als creator hier op aarde actief bezig om de weg naar vrijheid te bewandelen voor mezelf en onze kinderen en dan hoort dit er blijkbaar bij.

In de gesprekken, die Loes en ik in de afgelopen anderhalf jaar hebben gehad, heb ik één ding heel sterk gevoelt: Ik hoef als mens geen toestemming, begrip, erkenning, waardering van een systeemfunctionaris te ontvangen. Ik heb deze vormen van liefde als mens ook niet nodig vanuit het systeem. Het systeem hoort de mens te dienen en de burger hoort het systeem te dienen.
Ik ken mijn mensenrechten. Ik gebruik mijn rechten als mens om datgene te doen wat in het hoogste belang van mijn kinderen is en dat is tijdens de corona-maatregelen-crisis iets heel anders dan me te richten op een leerplichtwet uit 1969.

Terwijl ik geniet van de persoonlijke ontwikkeling, die onze kinderen in het afgelopen jaar hebben doorgemaakt, oriënteren wij ons rustig op wat volgend jaar voor hen het beste is.

En dit gaan we doen op de manier zoals ik dit onlangs in een persoonlijk gesprek tegen de wethouder en de leerplichtambtenaar ook heb gezegd:
"De keus die wij gaan maken met en voor onze kinderen wordt niet gedreven vanuit angst voor een mogelijke rechtszaak. Deze wordt puur gedreven vanuit liefde voor wie onze kinderen zijn en wat zij nodig hebben voor hun zielsmissie".
De tijd dat ik systeemfunctionaris dien in plaats van de belangen van onze kinderen is anno 2022 voor ons echt voorbij.

Ik hoop voor jou ook.

Be free and stay free,

Met gezonde groet,

Frank Ruesink

Ps: wil je op de hoogte blijven over hoe wij dit traject met de overheid doorlopen, schrijf je dan gerust in voor de nieuwsbrief: https://liefdevolrebelleren.nl/nieuwsbrief/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan