onderwijs

Gefeliciteerd Muis!
Wil je ook thuis bevallen? Je hebt het wellicht al gedaan, maar ik wil het tóch geschreven hebben: lees je in wat je rechten zijn omtrent de geboorte zorg, groepen zoals "vrije geboorte" kunnen daarbij behulpzaam zijn. Maak een geboorte plan én kraamplan en print ze drie keer uit ☺️
Laat je niet bang maken ?

Mede dankzij dit forum hebben wij voor thuisonderwijs gekozen, het is niet de makkelijkste weg, maar ik sta nog elke dag achter onze keuze. Houd de wet- en regelgeving de komende jaren een beetje in de gaten, het blijft waarschijnlijk niet zoals het nu is.

Esther
 
Wat een schitterend mooie visue op het onderwijs van Thierry Baudet en wat triest dat zoveel van mijn collega's in het onderwijs zo geindoctrineerd zijn dat ze Baudet alleen maar kunnen zien als 'nazi' en zich afkeren van deze visie.

Mike
 
Dankjewel Esther!

Vrije geboorte mij idd helemaal in verdiept.

Ik beval wel poliklinisch in ziekenhuis omdat ik momenteel bij mijn ouders woon. Geeft mij de meeste rust en heb duidelijk plan gemaakt met onze wensen (en ja ook bereid hier in bepaalde situaties van af te wijken ;)).

Waarom 3x printen? Haha

Ik heb me nog niet helemaal verdiept in thuisonderwijs ik begreep dat je aan kunt geven dat je om geloofsredenen thuisonderwijs wilt geven. Zal wel een juridisch gedoe zijn helaas, maar is het in mijn ogen waard. (Zegt een voormalig basisschool juf!)

 
Ps. Liefst bevalbad in ziekenhuis. Die zien er prachtig uit (geen opblaas).
 
Klopt ben dus weer in NL met name omdat het daar nogal een zootje is (medisch ook).
 
Yes alleen voor nu. Hij heeft eigen bedrijf daar. Ik zit dus tijdelijk bij m’n ouders, gelukkig eigen verdieping en eigen badkamer hier ;). Hij is wel een paar keer overgekomen en uiteraard komt hij 2 wkn voor de bevalling weer (hopelijk op tijd!). Daarna nog lastig pakket.. ik wil eigenlijk wel hier blijven, hij is daar voorlopig nog niet klaar en vindt zijn werk (gelukkig) fantastisch.
 
Wat een lastige en onhandige situatie voor jullie. Maar niets wat niet opgelost kan worden. Ik wens jullie niets dan goeds toe.

Mike
 
Nederlandse schoolboeken bevatten teveel traditionele voorstellingen van gender en etniciteit. Dat beweert professor Judi Mesman van de Universiteit Leiden in de media, op basis van haar academisch onderzoek. Wat er niet bij gezegd wordt: het onderzoek is besteld en betaald door D66-minister Van Engelshoven, met als doel om de genderideologie en het multiculturalisme in de schoolboeken te krijgen.

https://cultuurondervuur.nu/betrapt-academisch-rapport-tegen-stereotypering-in-schoolboeken-is-besteld-door-d66-minister-van-engelshoven/
 
Goh, een VROUWELIJKE minister en een VROUWELIJKE academicus. Je zou bijna denken dat er sprake is van een PATROON. :roll:

Mike
 
Je zal maar leraar zijn, … ?

Als een leerstof je een beetje prikkelt, ontstemt of wellicht zelfs een beetje ergernis bezorgt, maar aan de andere kant ook inspireert, dan heeft de leraar een schot in de roos. Als de balans tussen beiden goed is dan zul je die les nooit meer vergeten. Bingo, een dikke 10 voor de leraar.

Het vak van leraar staat niet zo positief in de spotlights, steeds maar moeten de leraren protesteren over de werkdruk, het leraren tekort en wellicht onder de rader, de manier waarop men onderwijs dient te geven. Net als bij andere beroepsgroepen hebben we met het fenomeen ontwaking te maken, hoe ga je daar mee om, mag je dit uiten in de lesstof of riskeer je daarmee je baan?

Van een vader vernam ik een jaar geleden dat kinderen op het schoolplein al volop over zaken praten die in de alternatieve media de gewoonste zaak zijn. Wetende van de ongeremde vragen die kinderen kunnen stellen zullen de leraren voor de klas geconfronteerd worden met deze zaken. (Een al of niet anonieme reactie van een leraar hierover zal welkom zijn)

https://gedachtenvoer.nl/2019/12/03/je-zal-maar-leraar-zijn/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.308
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan