Onderbeen aan gort

complotdenker

Active member
Hallo,

Het is een beetje vragen naar de bekende weg denk ik.

Ik heb een ongelukje gehad en mijn onderbeen, mijn scheenbeen en mijn (??) spaakbeen zijn gebroken en mijn scheenbeen is gezet met een pin recht door het bot afgelopen zondag avond.

Ik eet redelijk volgens wapf en gebruik boterolie en levertraan. Maar heeft iemand nog specifieke tips voor bothetstel.

Volgens de artsen doe ik het uitzonderlijk goed. Ze hadden aan de hand van de x-ray veel meer interne bloeding verwacht enzo. En ik moest tekenen voor de risico's van bloedtransfusie enzo. Wat gelukkig niet nodig bleek te zijn.

Maar ik zit dus nu met die pin in mijn been en mijn been is dik en pijnlijk. Dus mocht iemand nog tips hebben dan lees ik die graag.

Ik heb vanmiddag een rolstoel kunnen regelen maar ik ga het denk ik toch niet redden met de pijn om me weer in de auto te hijsen en naar Hengelo te laten rijden voor de kennisavond van Mike. Wel jammer dan had ik daar nog wat tips kunnen vragen...

Groetjes Complotdenker
 
Hi Complotdenker,

Wat een narigheid , ik wens je veel sterkte met je herstel.
 
Wat een pech complotdenker.
Ik zou in ieder geval ook even googelen op "snel herstel van gebroken been" o.i.d. misschien bij voetballers/sporters. Daar is vast wel wat te vinden.
Hou ons op de hoogte en ik wens je een spoedig herstel.
 
Hoi complotdenker,

Ik weet nou wie je bent. Gisteravond beschreef Hanneke, de organisator van de avond, jou en ineens was me duidelijk dat ik jou vaker in mijn publiek heb gezien en gesproken. Jammer dat je er niet bij kon zijn, jouw bijdrages waardeer ik zeer! Uiteraard wens ik jou alle sterkte met je herstel, goed om te lezen dat je nu al bovengemiddelde vorderingen boekt!

Mike
 
Muis (of iemand anders)
Kan iemand een sobere vertaling geven van laatstgenoemd bericht.
Ik heb momenteel steeds pijn in mijn benen en rug en en heb gevonden dat glucasamine en MSM waarschijnlijk niet het goede middel is.
Vit C neem ik wel extra maar is maar een klein lepeltje per dag.
Ik moet oppassen met teveel innemen want ik heb snel diaree.
Ik heb wel borax in huis (poeder) en er staat een oplossing klaar, maar weet niet hoe lang ik een oplossing kan bewaren.
Ik ben ook vaak bang te veel borax in te nemen.
 
Nou eigenlijk komt het neer op vitamine c is belangrijk haha :).

Ik zou kijken of je dat ook hebt bij ascorbyl palmitaat (vetoplosbare vit. C), ik niet nl.
 
Muis en Gerard ik ga het door lezen! Thx!

Hey Mike,
Volgende keer ben ik er zeker bij. Ik had mij er ook best op verheugt. Ik had toen ik in het ziekenhuis was mooi uitgedacht hoe ik toch naar de kennisavond zou gaan maar dat lukte met de pijn niet. Als ik weer kan autorijden kom ik nog wel een keer naar een kennisavond hoor.

Ondertussen aan de kefer en botten bouillon dus dat moet goed komen :p

Groetjes
 
Liesje:
Vitamine C combineren met Keltisch zeezout zodanig dat de smaak niet meer uitgesproken zuur of zout is.
Borax ongeveer een mespuntje poeder per dag of 5 ml oplossing van 6 gram per liter water. Het is zo weinig giftig dat een dubbele dosis geen kwaad kan. De boraxoplossing blijft heel lang goed, borax wordt ook wel als conserveermiddel ingezet, bijvoorbeeld in inzetvloeistof voor contactlenzen.
Heb je al lang last van pijn in benen en rug? is de pijn er voortdurend, of wisselt het over de dag? Drink je voldoende vocht? Kan je nog meer vertellen wat met de pijn te maken kan hebben?
 
Gerard ik heb vandaag eens goed gelet op de pijnen die ik heb. Al toen ik 50 was had ik rugklachten, voor de zekerheid een foto laten maken, er was een wervel versleten. Iemand behandelde mijn rug en in de loop der jaren weinig last gehad. Wel altijd opletten hoe ik beweeg.
Inmidels nu 20 jaar later heb ik veel meer last, weer een foto gemaakt en uiteraard een wervel (links) versleten. Eigenlijk zeurt de rug de hele dag, daar raak ik aan gewend en is meestal niet al te ernstig. Maar een hele dag in de weer bij mijn dochter is toch teveel van het goede. Als ik thuis ben ga ik regelmatig even op bed zitten met een kussen in mijn rug en benen languit.
Woensdag bv was ik thuis ook wel steeds in de weer maar had weinig last.
Ik heb laatst mijn darmen laten masseren (tegen eventuele verklevingen) en de 3e keer had ik plotseling veel pijn in mijn linker heup, trok naar mijn been en lies. Ik heb nooit eerder pijn in mijn heup gehad. Volgens fysio zou het een versleten heup kunnen zijn, is alleen te constateren d.m.v. een foto. Zelf geloof ik niet in een versleten heup.
Ook vandaag bij mijn dochter voelde ik mijn heup niet.
Mijn endeldarm is verwijderd en ook lymfeklieren weggehaald, ik zie zelf een verband wat betreft pijn aan de linkerkant. De endeldarm gaat eerst recht omhoog en maakt dan een bocht naar links, in die bocht hebben ze zeer waarschijnlijk een stuk darm losgehad of uitgerekt o.i.d. om de 10 cm te overbruggen.
Wat ik wel af en toe voelde is pijn in mijn linker lies. plotseling een venijnige steek bv. ik schonk er geen aandacht aan maar volgens fysio kunnen er na de operatie nieuwe zenuwdraadjes zijn gemaakt op die plaats. Ik moet als ik loop grotere stappen nemen zodat die plek/draadjes wat uitrekken. Klinkt niet onlogisch. In mijn gewone dagelijkse doen heb ik gelukkig weinig last van de lies/heupen.
Echter, ik loop ook niet veel/graag. Alles op de fiets. Als ik veel pijn heb, kan ik altijd fietsen zonder pijn.
Ooit drukte iemand op mijn linker been op een bepaalde plek, deed erg veel pijn,
deed daarna 2 wattenstaafjes in ieder neusgaat 1 met lidocaine - en pijn was weg. Hypofyse werd daardoor gestimuleerd, dus accupunctuur zou ik nog eens kunnen proberen. Als ik dit zelf doe (wattenstaafjes) heb ik de hele dag het gevoel dat ik verkouden ben, voelt niet zo prettig.
Laatst ging ik naar Haarlem, heb veel meer dan anders gelopen en toen was het helemaal mis. Heup, ( veel pijn in lies) en rug en ik liep echt als een oud vrouwtje. Was volgende dag weer weg gelukkig.
Op mijn leeftijd zijn poreuze botten ook mogelijk, denk ik. Ik heb al gezocht maar heb geen goed produkt kunnen vinden tot nu toe. Botten komen 12 oktober weer zodat ik soep kan maken.
Hoewel glucosamine overal op internet wordt aangeraden schijnt dat niet te helpen.
Ik heb jaaaaren overal diaree van gekregen, (incontinent) vandaar dat ik voorzichtig ben met de hoeveelheid vit. C, het gaat niet om zuur of zout. Magnesium smeer ik op mijn benen.
Ik laat nu af en toe in de buurt mijn heupen, benen en voeten masseren. Linkervoet doet extreem zeer, rechts geen enkele last.
Mijn eigen conclusie: de rug (en de operatie).
Oh ja, ik lees wel eens dat als de darmen vol zitten dat ook rugpijn kan geven.
Ik hou ze nu dus iedere dag leeg. (spoelen)
Zo dokter gerard, wat vindt U hiervan? (haha)
 
Nou, een heel verhaal, goed zo.
Adviezen van deze self made experience based hulpverlener-dokterdinges met aanleg voor echte wetenschappelijke benadering en gebruik van intuitie:

Weinig:
zitten
staan
spanningen
kou

Veel:
bewegen (rustig: wandelen, fietsen)
liggen
ontspanning
warmte

Bij vitamine C altijd onder de tolerantiegrens blijven, dat is de hoeveelheid waarboven je diarree krijgt. Deze grens is niet constant, bij een hogere ontstekingswaarde ligt de grens ook hoger, dat kan oplopen tot tientallen grammen per dag. Drie gram is bij afwezigheid van ontstekingen normaal gesproken goed.

Met je rug recht tegen een deur gaan staan en je lang maken kan helpen.
Als de tussenwervelschijven weg zijn, dan is dat pijnlijk, je hebt dan bot op bot. De wervels fixeren kan, maar is weer een operatie met alle minder gewenste dingen die daar bijkomen.
Pijnen in heup, been en voet kunne ook komen door zenuwen die in de knel komen door de versleten tussenwervelschijf of een hernia (=uitstulping) van een tussenwervelschijf. Zorg bij zitten voor een rechte, iets holle rug onderin (bekken naar voren kantelen, ofwel je denkbeeldige staart in de lucht).

Benieuwd of er iets bij is dat jou helpt.
No cure, no pain.
 
Nog even een aanvulling:
DMSO werkt pijnverlichtend, dit aanbgrengen op de huid bij de versleten wervel.
5-HTP verhoogd de pijndrempel (en doet nog meer gunstige dingen).
 
Hoi Gerard, hoewel mijn operatie al weer een tijd geleden is (december 2008) heb ik ook klachten met zitten overgehouden. Hoogstens een uurtje kan ik zitten en dan begin ik te draaien. In huis doe ik om en om. Wat werken en wat zitten. Ik ben bestraald uit voorzorg) en heb het idee dat mijn zitbotjes daar last van hebben.
Zodra ik op mijn fiets ga zitten heb ik al pijn in mijn bibs, alsof ik al uren op dat zadel zit. Maar ik moet het er maar mee doen zoals het is. Dikke kussens of een zadeldekje helpt niet.
Bij het zoeken op google ben ik tegengekomen dat dierendokters hun dieren hoofdzakelijk behandelen zonder reguliere middelen, daar vind ik nog veel info. Tegen pijn bv boswelia/yucca en duivelsklauw Dat is met fytotherapie ook in te nemen.
DMSO is volgens mij moeilijk te krijgen. 5HTP moet ik even zoeken.
Vit C neem ik 420 mg per keer (is maatschepje)
 
Zeker borax gebruiken, dat helpt samen met o.a. magnesium, kalium enz. om de botten optimaal te houden of te maken. Zoals gezegd: vitamine C hoort daar ook bij. Het beste is alles te halen uit goede voeding, maar dat hier melden is een pleonasme.
DMSO kan je o.a. hier kopen:
http://mmswinkel.com/D_%20M_S_O.htm
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan